Tarptautinę jaunimo dieną – paraginimas jaunimui kelyje būti kitokia karta, atsakinga už save ir kitus

Tarptautinę jaunimo dieną – paraginimas jaunimui kelyje būti kitokia karta, atsakinga už save ir kitus

Šiandien minint Tarptautinę jaunimo dieną Rokas Masiulis, laikinai einantis susisiekimo ministro pareigas, kviečia jaunąją kartą nukreipti savo energiją kilniems darbams, keisti požiūrį į saugų eismą ir būti kitokia karta – atsakinga už save ir kitus. Saugoti savo ir kitų gyvybes, vengti pavojingo vairavimo pataria Lietuvos kelių policijos tarnyba ir psichologai, jaunatviškomis mintimis dalinasi šoninio slydimo sporto atstovas.

„Aš asmeniškai tikiu, kad jaunoji karta, jaunimas prie vairo elgiasi pagarbiau, geranoriškiau. Minint Tarptautinę jaunimo dieną, noriu palinkėti jauniems žmonėms savo sugebėjimus, energiją nukreipti kilniems darbams, kurie prisidėtų prie šalies stiprėjimo. Elgsena prie vairo parodo, kokie mes esame iš tiesų. Gerbkime vienas kitą, save, ir neabejoju, kad pavojingo elgesio kelyje apraiškų mažės“, – sako laikinai einantis susisiekimo ministro pareigas R. Masiulis.

Psichologai pastebi, kad yra įvairių priežasčių, lemiančių jaunų žmonių polinkį kelyje elgtis pavojingiau, kartais net agresyviai ar chuliganiškai, tačiau sąmoningas žmogus to gali išvengti. Psichologės Eglės Masalskienės teigimu, svarbu gebėti sąmoningai pastebėti savo mintis, emocijas ir impulsus veikti vienu ar kitu būdu dar anksčiau nei tai virto realiais veiksmais.

„Psichologo akimis galima išskirti tris veiksnių grupes, kurios įtakoja, kodėl matome vairavimo atvejus, kurie yra agresyvūs arba chuliganiški. Pirma grupė veiksnių būtų „taip liepia gamta“. Jauni vaikinai, jauni vyrai, amerikiečių tyrimo duomenimis, vyrai apie 30 metų yra kaip tik ta grupė, kuri vairuoja agresyviau arba chuliganiškiau. Ir jeigu žiūrim į gamtą ir klausiam, kodėl taip yra, tai matom, kad tas amžius yra įsitvirtinimo amžius – jauni vyrai nori būti drąsūs, stiprūs, užimti vietą visuomenėje. Antra grupė, kodėl taip yra, – kultūrinis dalykas. Mes gyvename visuomenėje, kurioje konkuruojama ir konkurencija laikoma geru dalyku, tik ne visada atskiriame, kur yra konkuruoti tinkama vieta, kur ne. Trečias dalykas yra stresas ir streso įveikos būdai. Daliai žmonių agresyvus vairavimas gali būti nekonstruktyvi streso įveikos variacija“, – apie pavojingo vairavimo priežastis pasakoja psichologė E. Masalskienė.

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis tyrėjas Rytis Vosylius pripažįsta, kad Lietuvos keliuose pasitaiko chuliganiško vairavimo atvejų, ir taip elgiasi ne tik jaunimas. Nors policija visų atvejų užfiksuoti negali, tačiau pernai tokių pažeidimų buvo nustatyta 280, o per šiuos metus – jau 217. Išaiškintų atvejų statistika per pastaruosius 5 metus išlieka daugmaž panaši, išaiškinama apie 300 chuliganiško vairavimo atvejų per metus.

„Chuliganiškas vairavimas suprantamas kaip pavojų eismo saugumui, savo ir kitų saugumui, keliantis Kelių eismo taisyklių pažeidimas, kuris daromas dėl chuliganiškų paskatų – asmens noras pademonstruoti save ar parodyti aiškų neigiamą požiūrį į visuomenės priimtas taisykles, į kitus žmones, parodyti savo išskirtinumą. Tokių atvejų, deja, Lietuvos keliuose pasitaiko. Be abejo, negalima sakyti, kad tokius pažeidimus daro tik jauni žmonės. Aišku, dažnai jaunam žmogui trūkta sąmoningumo, galbūt atsargumo, bet tikrai ne vien jie tokius pažeidimus daro. Pagrindinis patarimas būtų elgtis taip, kad nesugadintum per porą akimirkų sau ar kitiems gyvenimo, kad visiems kelyje būtų saugu ir gerai. Dar kartą noriu pakartoti, kad labai svarbu gerbti kitus kelyje taip, kaip norime, kad mus irgi gerbtų, tiek kelyje, tiek gyvenime“, – sako R. Vosylius.

Šoninio slydimo sporto profesionalas Gediminas Ivanauskas teigia, kad jei vairuotojai gerbia vieni kitus, jie tai parodo ir kelyje. Šio sporto, iš pažiūros galinčio atrodyti pavojingu ar net chuliganišku, atstovas teigia, kad visą energiją išlieja specialiai tam pritaikytose trasose.

„Aš užsiimu auto sportu, važiuoju driftingo trasose, ne vien Lietuvoje, bet ir užsienyje. Yra tekę susidurti, per spaudą išgirsti – chuliganiškas vairavimas – įlekia, padaro tą ir aną, nudaužia. Mums, kaip profesionaliems sportininkams, tai nesuteikia garbės, nes mes važiuojame gatvėse saugiai, paprastom mašinom ir savo visą energiją turime būtent tik trasai. Mums tai yra labai svarbu, nes trasoje yra kolegos, profesionalai, kurie tau gali patarti, padėti, paaiškinti, gali tobulėti greičiau, o gatvėje rizikuoji viskuo – automobiliu, sveikata, kitų sveikata. Chuliganiškas vairavimas – tai, manau, yra didelis parodymas žmogaus kultūros, nes jei vieni kitus gerbia – pilotai, vairuotojai – tai jie tą pagarbą parodo ir kelyje. Trasoje mes taip pat turime savo taisykles, ko negalima daryti, kaip negalima pasielgti. Noriu palinkėti, kad žmonės „gazuotų“ stipriai trasoje, važiuotų saugiai kelyje ir gerbtų vieni kitus“, – sako G. Ivanauskas.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Mocco Electro Diamond Silicone Case for Huawei Mate 30 Lite Gold – Transparent
 
Mocco Smart Look Magnet Book Case With Window For Samsung A520 Galaxy A5 (2017) Gold
 
Blue Line XS Premium 9H Tempered Glass 0.33mm / 2.5D Screen Protector Huawei Honor 7S / Y5 2018
 
Mocco Ultra Back Case 0.3 mm Silicone Case for Apple iPhone 7 / 8 Transparent-Black
 
hoco. Eye protection full screen curved surface Anti-Blue ray (A9) Screen protector, Apple, iPhone 7 Plus/8 Plus, Tempered glass, Black
Kelionė automobiliu ir maistas: kaip sutaupyti?

Kelionė automobiliu ir maistas: kaip sutaupyti?

Pripažinkime – ne visi keliaudami turi galimybių pietauti brangiausiuose restoranuose: kartais neišvengiamai tenka pataupyti. Tad dalijamės patarimais, kaip pernelyg nepaploninti savo piniginės. Ieškokite valgyklų, nebrangių mažų kavinių arba maitinkitės toliau nuo centro nutolusiose užeigėlėse Visai neseniai internete nuskambėjo istorija, kai japonų turistai už spagečius, jūrų gėrybes ir vandenį sumokėjo 350 eurų, o dar 80 eurų […]

  Straipsniai »

Klaipėdos uosto bendrasis planas leistų plėtoti gyvybiškai svarbią uosto infrastruktūrą

Pirmą kartą istorijoje parengtas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto bendrasis planas, numatantis būtinas ir ilgalaikes uosto plėtros kryptis. Planas suderintas su kone 30 institucijų. Šio plano sprendiniai sudarys prielaidas uostui operatyviai reaguoti į besikeičiančias globalios rinkos sąlygas ir kurti reikiamą uosto infrastruktūrą. Šiuo metu Klaipėdos uosto trūkumais įvardijami nepakankamas gylis ir teritorijų stygius.   „Jau šiuo […]

  Straipsniai »

Magistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda eismas rekonstruota „Megos“ sankryža ties Kaunu bus leidžiamas jau šiemet

Eismo sąlygos rekonstruojamame magistralės A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože – vadinamoje „Megos“ sankryžoje ties Kaunu – netrukus pagerės. Dar šiais metais čia planuojama leisti eismą tiek pagrindiniu, tiek jungiamaisiais keliais. „Pagal sutartį magistralės rekonstrukcija buvo numatyta iki kitų metų balandžio mėn. Tačiau sparčiai vykdomi darbai leis gerokai anksčiau nei planuota atverti eismui šią svarbią sankryžą ir išspręsti […]

  Straipsniai »

„Rail Baltica“ geležinkelio statybas valdys per debesiją

Už „Rail Baltica“ projektą atsakinga „RB Rail AS“ pasirašė sutartį su pasaulyje lyderiaujančia programinės įrangos sprendimų tiekėja „Bentley Systems International Ltd.“, kuri rūpinsis statinio informacinio valdymo (SIV) sistemos Vieningos Duomenų Aplinkos (VDA) vystymu, pritaikymu ir palaikymu. Sutarties pagrindu ji bus naudojama geležinkelio linijos dizaino, statybų ir eksploatavimo fazėse. Bendra penkerių metų trukmės kontrakto suma siekia […]

  Straipsniai »