Tamsusis metų laikas: vairuotojai pėsčiuosius pastebi likus 30 metrų

Tamsusis metų laikas: vairuotojai pėsčiuosius pastebi likus 30 metrų

Tamsusis metų laikas vairuotojams siejasi su įtemptu ir gerokai didesnės koncentracijos reikalaujančiu dalyvavimu eisme. Pusdienį trunkanti prietema, krituliai ir rūkas mažina matomumą, o sudėtingų sąlygų bei jiems tenkančios atsakomybės neretai neįvertina ir eisme dalyvaujantys pėstieji. Ekspertai primena – daugybės tamsiuoju metų laiku įvykstančių nelaimių keliuose pavyktų išvengti nepamirštant gyvybiškai svarbių saugumo priemonių – atšvaitų. 

Pėsčiasis be atšvaito matomas 5 kartus trumpesniu atstumu

Statistika negailestinga: tamsiuoju metų laiku žūsta daugiau nei pusė pėsčiųjų, patekusių į eismo įvykį, o neapšviestu keliu be atšvaito judantys pėstieji rizikuoja savo gyvybe net aštuonis kartus dažniau. 

„Atšvaito nešiojimas tiesiogiai atspindi mūsų pačių požiūrį į saugumą. Nematomi pėstieji visų pirma kelia pavojų savo sveikatai, tačiau tuo pačiu sudaro itin sudėtingas sąlygas vairuotojams, kurie, eismo dalyvį pastebėję paskutinę akimirką, yra priversti staigiai stabdyti ar atlikti kitus nesaugius manevrus. Nepriklausomai nuo vietovės – ar einame apšviestomis miesto gatvėmis, ar atokesniais keliais – tamsiuoju dienos metu turėtume dėvėti atšvaitus ir apie šį gyvybiškai svarbų įprotį priminti savo artimiesiems“, – įspėja draudimo bendrovės ERGO Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius.

Jis primena, kad atšvaito nešiojimą tamsiuoju paros metu numato Kelių eismo taisyklės. Pėstieji, eidami neapšviestu kelkraščiu ar eismo juostos kraštu, privalo būti matomoje vietoje prisisegę atšvaitą. Dėvėti atšvaitus rekomenduojama ir kertant važiuojamąją kelio dalį.

„Žmogus be atšvaito matomas penkis kartus trumpesniame kelio ruože nei su atšvaitu. Vairuotojai žmogų be atšvaito pastebi tik 30–50 metrų atstumu, o tai – išties pavojinga riba. Judantiems pėsčiomis rekomenduojama įsisegti bent du atšvaitus – dešinėje ir kairėje kūno pusėse, gerai matomose vietose“, – komentuoja R. Pocius.

Kelių eismo taisyklėse taip pat numatyta, kad nenešiojant atšvaitų tamsiuoju paros metu ar esant blogam matomumui ir taip pažeidžiant pėstiesiems nustatytą elgesį, rizikuojama gauti baudą nuo 20 iki 40 eurų.

Rekomendacija vairuotojams: ne leistinas, o saugus greitis

Atsakomybė už pėsčiųjų saugumą tenka ir vairuotojams. Atsižvelgiant į prastesnes oro sąlygas, stipriai sumažėjusį matomumą, vairuotojams tamsiuoju sezonu privalu keisti vairavimo įpročius.

„Žiemą ir rudenį svarbu orientuotis ne į leistiną, o į saugų greitį – vairuoti turime atsižvelgdami į tuo metu esančias oro, matomumo sąlygas. Tai gali padėti laiku sustabdyti automobilį net ir esant kritinėms situacijoms bei ilgesniam stabdymo keliui“, – primena R. Pocius.

Priklausomai nuo automobilio greičio, stabdymo kelias gali būti net kelis kartus ilgesnis už matomo kelio ruožą. Žmogų su atšvaitu vairuotojai, įjungę trumpąsias šviesas, pamato iš 150 metrų siekiančio atstumo, o įjungę ilgąsias šviesas – net iš 300 metrų. Tokio atstumo pakanka saugiam automobilio sustabdymui. Visgi, jei pėsčiasis be atšvaito, o automobilio greitis per didelis, stabdymo sąlygos yra kritinės.

R. Pociaus teigimu, būtent dėl šių priežasčių vairuotojai turi būti ypač atidūs reguliuodami savo greitį pėsčiųjų perėjose, sankryžose ar judriose gatvėse, prie kurių yra įsikūrę vaikų darželiai ir mokyklos.

ERGO Baltijos šalyse 

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 242 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už beveik 143 mln. eurų. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Draudimo bendrovė ERGO Lietuvoje įvardinta geriausiai klientus aptarnaujančia draudimo sektoriaus įmone 2019 m. (remiantis bendrovės „Dive Lietuva“ slapto pirkėjo tyrimu).

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje. Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt

Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.

Pranešimą paskelbė: Virginija Sližauskaitė, UAB „INK agency“

Rekomenduojame

„NAUJOS, 7,5 MLRD. EURŲ INVESTICIJOS“: Telšiuose pristatyti darnaus judumo tikslai

„NAUJOS, 7,5 MLRD. EURŲ INVESTICIJOS“: Telšiuose pristatyti darnaus judumo tikslai

Penktadienį telšiškiai turėjo galimybę susipažinti su naujų Europos Sąjungos (ES) investicijų 2021-2027 metų periodu ketvirtajame Finansų ministerijos organizuojamame renginyje „NAUJOS, 7,5 MLRD. EURŲ INVESTICIJOS“. Renginio metu apie darnaus susisiekimo Lietuvoje viziją ir kaip didelė dalis naujų investicijų padės plėtoti ir stiprinti pažangų, klimato kaitai atsparų judumą diskutavo finansų ministrė Gintarė Skaistė ir puikiai vietiniams pažįstami […]

Servisas šiandien: kompetencija lygu greitis

Servisas šiandien: kompetencija lygu greitis

Laikai, kai transporto servisuose gedimai buvo sprendžiami su plaktuku – tolimoje praeityje. Šiandienos servisas yra kompetencijos centras, kuriame dirba aukštą mechanikos, inžinerijos, elektronikos kompetenciją turintys specialistai. Atsinaujinusio „Adampolis MAN Tuck & Bus“ prekės ženklo, oficialaus „MAN Truck & Bus SE“ atstovo Lietuvoje, serviso komanda savo kasdienę veiklą projektuoja pagal klientų lūkesčius ir optimizuoja serviso veiklos […]

Europos darnaus judumo savaitės kulminacija Vilniuje – dviračių šventė Riedam’22.

Europos darnaus judumo savaitės kulminacija Vilniuje – dviračių šventė Riedam’22.

Dviratis gali būti ne tik patogi susisiekimo priemonė, bet ir stilingas aksesuaras – tuo įsitikino vilniečiai, vakar, rugsėjo 22 d., atvykę į tarptautinės dienos be automobilio renginį „Riedam’22“ sostinės Lukiškių aikštėje. Čia dviratininkai galėjo atlikti savo transporto priemonių nemokamą techninę apžiūrą ir jas papuošti pačių pasigamintais stilingais aksesuarais. Šis renginys Vilniuje užbaigė Europos judumo savaitę, […]

Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena: kiekvieno pareiga laikytis Kelių eismo taisyklių ir gerbti vieniems kitus kelyje

Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena: kiekvieno pareiga laikytis Kelių eismo taisyklių ir gerbti vieniems kitus kelyje

Rugsėjo 25 d., sekmadienį, Lietuvoje minima Keliaujančiųjų ir vairuotojų diena. Jos tikslas – priminti visiems apie pagarbą vieni kitiems kelyje, pagalvoti, ar mes, kiekvienas iš mūsų, tinkamai elgiamės kelyje, ar rūpinamės savo ir kitų saugumu dalyvaudami eisme. Anot valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) direktoriaus Remigijaus Lipkevičiaus, šią dieną dar kartą […]

Automobilio variklio priežiūros ABC: kada ir kodėl verta plauti variklį?

Automobilio variklio priežiūros ABC: kada ir kodėl verta plauti variklį?

Rūpintis automobilio išorės ir salono švara yra įprasta, tačiau švaros paslaugų ekspertai primena ir po kapotu besislepiančio variklio priežiūros svarbą – neplaunant jo didėja rizika laiku nepastebėti rimtų gedimų ir užbėgti jiems už akių, susidurti su aušinimo problemomis ir į saloną sklindančiais nemaloniais kvapais. Variklį rekomenduojama plauti bent kartą per du metus važinėjant mieste arba […]

M. Skuodis: viešojo transporto judėjimas realiu laiku turi pasiekti ir tolimąjį bei tarptautinį reguliarųjį susisiekimą, neaplenkiant ir kelionių traukiniais

M. Skuodis: viešojo transporto judėjimas realiu laiku turi pasiekti ir tolimąjį bei tarptautinį reguliarųjį susisiekimą, neaplenkiant ir kelionių traukiniais

Šiandien minint tarptautinę dieną be automobilio, šalies didmiesčiuose pristatoma naujovė – informacija apie viešojo transporto judėjimą realiu laiku nuo šiol jau prieinama keleiviams Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje. Mobiliuosiuose telefonuose jau veikia atnaujinta „Google Maps“ kelionių planavimo funkcija. Šią naujovę pristačiusio ir išbandžiusio susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, šis sėkmingas pavyzdys – ne tikslas, o tarpinė […]