Taksi į pavežėjos darbą iškeitusi pensininkė: „Dabar aš ilsiuosi ir nebijau klientų“

1

Taksi į pavežėjos darbą iškeitusi pensininkė: „Dabar aš ilsiuosi ir nebijau klientų“

„Dabar aš ilsiuosi“, – sako 63 metų „Bolt“ pavežėja dirbanti Irena Enskaitienė. Dvidešimt metų Vilniuje gyvenanti moteris – viena iš nedaugelio moterų, uždarbiaujančių su šia pavežėjimo platforma. Ji neslepia, kad, panorusi keisti darbą ir vežti keleivius, susidūrė su skeptiškomis aplinkinių reakcijomis, jų sulaukia iki šiol. Vis dėlto, žodžio kišenėje neieškanti moteris džiaugiasi pagaliau radusi ramų darbą, kurio gali imtis kada panorėjusi.

Sumaniusi tapti vairuotoja išgirdo, kad čia ne bobų reikalas

I. Enskaitienė vairuotojos darbu susidomėjo beveik prieš šešerius metus, kai pabodo ilgametė veikla. „Visą laiką dirbau restoranuose su maistu. Buvau ir kepėja, ir įvairiose kitose pozicijose. Viename draugų vakarėlyje papasakojau, kaip nusibodo tas darbas. Nebuvo galima ten nei pasipuošti, nei ilgesnių nagų užsiauginti, nei žiedų, nei auskarų nešioti.

Tai draugams sakau: norėčiau kitokio darbo, vairuoti autobusą, troleibusą ar taksi. Vienas iš vakarėlio dalyvių sako, kad čia ne bobų reikalas, tris dienas padirbsi ir išmes arba pati išeisi. Man nuo tų žodžių kraujas užvirė. Jau kitą dieną paskambinau į taksi įmonę ir priėmė, nes turėjau 20 metų vairavimo stažą“, – pasakoja moteris. Taip ji maždaug penkerius metus dirbo taksi vairuotoja, tuomet susidomėjo Lietuvoje pradėjusia veikti „Bolt“ platforma.

„Kai atsirado „Bolt“, ir taksi vairuotojai, ir klientai pradėjo į jį bėgti. Klientai pasakojo, kad jiems patogus iškvietimas per programėlę, vairuotojai greitai atvažiuoja. Todėl ir aš perėjau“, – pasakoja I. Enskaitienė.

Pavežėjos veikla ji užsiima jau daugiau nei metus ir sako pagaliau dirbanti visiškai ramiai. Vienu didžiausiu privalumu ji įvardija malonius klientus. „Aš tiesiog ilsiuosi, nes „Bolt“ klientai raštingi, supranta technologijas, net yra punktualesni. Ramiai nuveži, ramiai atsisveikini. Jie nepriekabiauja, kodėl ne tuo keliu veži, nes kainą žino jau kviesdami vairuotoją. Tai labai didelis skirtumas nuo taksi vis dar kviečiančių telefonu. Dabar man darbas yra ramus, aš ilsiuosi“, – pabrėžia pavežėja.

Motyvuoja ir arbatpinigiai, ir komplimentai

Pernai vasarą į pensiją išėjusi moteris sako, kad dabar pavežėja dirba, nes toks darbas jai smagus, be to, tai ir padeda prasiblaškyti. „Kadangi gaunu pensiją, neturiu „arti“, naktimis nebedirbu. Savo malonumui išvažiuoju, pasivažinėju minimaliai. Ką aš visą laiką namuose veikčiau? Aišku, turiu pomėgių: skaityti, megzti, bet aš viską spėju“, – pasakoja I. Enskaitienė. Vairavimo grafiką ji dėliojasi pagal tai, kaip dirba vyras: „Savaitgalį dažniausiai nevažinėju. O darbo dienomis namuose susitvarkau, pagaminu valgyti, tada sėdu į automobilį ir važiuoju.“

Pensininkė sako, kad dirbti motyvuoja ir klientų komplimentai bei paliekami arbatpinigiai. „Iš klientų sulaukiu padėkų ir žodžiu, ir žinutėmis po kelionės. Pagiria, kad automobilyje kvepia, kad greitai atvežu, gerai vairuoju. Dar sako, kad gerai atrodau, ne pagal metus. Ir arbatpinigių gaunu. Liuks“, – džiaugiasi vairuotoja.

Keleiviai stebisi pavežėja moterimi

Anot pavežėjos, neretai, sulaukę „Bolt“ automobilio su moterimi prie vairo, klientai nustemba ir tai tampa pokalbio tema. Dalis klientų pamini, kad pirmą kartą važiuoja su moterimi pavežėja, o keleivės kartais garsiai pastebi, jog su vairuotoja moterimi jaučiasi saugiau.

Pačiai I. Enskaitienei itin įstrigęs vienas atvejis. „Esu vieną oligarchą iš Maskvos vežusi. Buvo tamsu, lipdamas į mašiną jis sako „privet“. Išgirdęs atsakant moterišku balsu, pradėjo piktintis, garsiai stebėtis, kaip Lietuvoje moteris dirba tokį darbą. Bet po to atslūgo ir linksmai važiavome“, – prisimena moteris.

Skeptiškai žiūrintiesiems į pavežėjas I. Enskaitienė turi atsakymą: „Moterys į kosmosą tai nuskrido. Kiek jau metų praėjo? Tai ir čia – kitas vyras taip nedirba, kaip aš padirbu.“ Anot jos, dažniausiai klientai teiraujasi, kaip jai vyras leidžia tokį neva nemoterišką darbą dirbti. „Kai pasakau, kad vyras vilkiko vairuotojas, tai klausimų nebelieka“, – juokauja moteris.

Kartais keleivės atskleidžia, kad ir pačioms būtų įdomu išbandyti tokį darbą, bet abejoja, ar sugebėtų, ar nebūtų baisu. „Aš iš karto sakau, kad svarbiausia yra vairavimas. Atbula reikia mokėti važiuoti taip pat gerai, kaip į priekį, kad bet kokiame kieme išsisuktumei. O visa kita įmanoma. Jei kyla noras, reikia bandyti. Jei jau aš, pensininkė, bandau naujus dalykus, susigaudau tose programėlėse, jauniems tai kas“, – drąsina vairuotoja.

Ji taip pat džiaugiasi, kad dirbant su pavežėjimo platforma visi vairuotojai lygūs, mat dirbdama taksi moteris kartais jautė, kad yra ignoruojama. „Jei operatorė matydavo geresnį užsakymą, paskambindavo telefonu savo „kavalieriui“ ir pranešdavo, kad pirmas jį priimtų. Dabar jokių blatų nėra, nes užsakymą parenka kompiuteris. Ir dirbti, ir užsidirbti galima – moterims ir vyrams sąlygos vienodos“, – pabrėžia pavežėja.

Jaučiasi saugi, bet žinotų, ką daryti su nemaloniu klientu

Moteris neslepia, jog klientai dažnai teiraujasi, ar nebaisu važiuoti su nepažįstamaisiais. Anksčiau dirbdama taksi, I. Enskaitienė patyrė įvairių situacijų: vieni klientai nemaloniai bendraudavo, kiti palikdavo šiukšlių ar purvindavo automobilį.

„Būdavo, kokius daiktus nuo šlapios žemės ar iš balos vaiką su batais užkelia ant sėdynės. Širdis alpdavo nuo to, nes mašiną prižiūriu, kad kiekvienas klientas sėstų į švarų automobilį. Jei žmogus nemaloniai kalba, galima bandyti juokauti, pralinksminti. Bet „Bolt“ dar taip nėra buvę ir, manau, nebus. O jeigu ką, turiu tokį būdą: jei kas negerai – spaudžiu stabdį ir prašau išlipti. Tai veiksmingiausia. Juk tai mano automobilis. Bet „Bolt“ blogų žmonių nėra, visi mandagūs. Dabar ilsiuosi ir nebijau klientų. Kol galėsiu – dirbsiu, nes man jie patinka“, – sako savarankiškai uždarbiaujanti pensininkė.

Apie „Bolt“ 

„Bolt“ – Europoje lyderiaujanti susisiekimo platforma, kurios pagrindinis tikslas – įperkamas, patogesnis ir patikimesnis keliavimas mieste. Kompanijos teikiamų paslaugų sąraše – pavėžėjimas ir mikromobilumą gerinantys elektriniai paspirtukai bei dviračiai, maisto į namus ir siuntų pristatymas. „Bolt“ paslaugomis šiuo metu naudojasi daugiau nei 50 mln. klientų 40 šalių Europoje ir Afrikoje. Įmonė veikia pagal „Žaliąjį planą“ ir yra įsipareigojusi mažinti savo automobilių paliekamą ekologinį pėdsaką, tad kiekviena kelionė su „Bolt“ – draugiška aplinkai. Elektrinių paspirtukų nuomos paslaugas „Bolt“ teikia penkiuose didžiuosiuose Lietuvos miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Panevėžyje.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

Kiti skelbimai:
 
REIMA Vipellys Lemon Yellow 26-29
 
Camper Iman K400299 Grey 38
 
Crocs™ Crocs CHERRIES G0734300-MU
 
REIMA Vipellys Neon Pink 30-33
 
ALTERCORE Katie Black 40

Rekomenduojame

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

„Tiguan“ – populiariausią „Volkswagen“ Europoje ir geriausiai parduodamą visureigį Baltijos šalyse – jau galima įsigyti ir su iš elektros tinklo kraunama hibridine pavara, kuri apjungia galingą elektros motorą bei 1,4 l TSI variklį. „Tiguan eHybrid“ galima važiuoti naudojant tik elektrą, tik benziną arba apjungti abiejų variklių galią. Pagrindinis iš tinklo kraunamo „eHybrid“ privalumas yra ypač […]

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemija pakeitė ne tik visuomenės bendravimo, bet ir vairavimo įpročius. Naujausio tyrimo duomenys rodo, kad 42 proc. Lietuvos gyventojų karantino laikotarpiu mažiau naudojasi automobiliu. Kaimyninėse valstybėse tendencijos priešingos – 57 proc. Estijos ir 48 proc. Latvijos žmonių transporto priemonę vairuoja tiek, kiek ir prieš pandemiją. Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ vasario mėnesį atlikta […]

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi“ ryžtingai vysto „e-voliuciją“ elektriniame mobilume ir 2021 m. Šanchajaus automobilių parodoje pristato pirmąjį inovacinės elektrinių automobilių šeimos modelį – keturių durelių „Audi A6 e-tron concept“, kurio gamybai bus naudojama visiškai nauja „Premium Platform Electric“ („PPE“) platforma. Jau 2022 metų pabaigoje bus pradėta serijinė C segmento, vėliau – B segmento modelių, turinčių „PPE“ platformą, gamyba. […]

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Šalyje atsiveriant vis daugiau verslų ir ugdymo įstaigų, į miestų gatves piko metu grįžta automobilių spūstys, lemiančios oro užterštumą. Siekiant atkreipti dėmesį į tvaresnes kelionės alternatyvas, Europoje pirmaujanti pavėžėjimo platforma „Bolt“ Žemės dienos proga primena, kad gyventojai, rinkdamiesi elektra varomas transporto priemones, prisideda prie aplinkos tausojimo. Eismo užimtumą Vilniuje fiksuojančios navigacinės įrangos „Tom Tom“ programėlės […]