Taisyklės galioja ir dviračių takuose: ką pamiršta eismo dalyviai?

Taisyklės galioja ir dviračių takuose: ką pamiršta eismo dalyviai?

Dviračių sezonui įsibėgėjant, į miestų gatves ir užmiesčio kelius išrieda vis daugiau dviratininkų. Deja, dar ne visi dviračiais važinėja saugiai. Specialistai primena, kad tiek lekiant dviračių takais miestuose, tiek minant pedalus užmiestyje, svarbu atminti dviratininkams galiojančias taisykles ir reikalavimus, o taip pat – žinoti nerašytas taisykles, kurios leis prie vairo jaustis saugiau.

Dviračių takas – ne saugumo garantas

Anot Vilniaus „Dviračių mokyklos“ atstovo, dviračių trenerio Vaido Rimkaus, vienas iš dažniausių su važiavimu dviračiais susijusių klaidingų įsitikinimų yra manymas, kad dviračių takais galima važiuoti nesilaikant jokių taisyklių. Vis tik, trenerio teigimu, nepaisančių tvarkos čia tyko pavojai.

„Idealiu atveju dviračių takuose pašalinių eismo dalyvių neturėtų būti, tačiau realybėje dviratininkams čia tenka prasilenkti ir su elektrinių ar paprastų paspirtukų vairuotojais, riedutininkais, riedlentininkais, kelią užstojančiais pėsčiaisiais, tėveliais su vaikais vežimėliuose. Be to, dviračių takai neretai kerta įvairius pravažiavimus į kiemus – taip netikėtai kelią gali pastoti ir automobiliai. Dviračių takuose judesio tikrai nemažai, taigi budrumo negalima prarasti nė akimirkai. Įsitikinimas „važiuoju dviračių taku, todėl nė nesivarginsiu rūpintis“ gali lemti išties skaudžias nelaimes“, – sako V. Rimkus.

V. Rimkus taip pat pastebi, kad dviračių takuose dviratininkai neretai važinėja su ausinėmis, o tai trukdo reaguoti į aplink vykstantį eismą – išgirsti artėjančias transporto priemones, garsinius signalus ir kitus pavojus. Dėl to važinėjant dviračiu V. Rimkus ausines pataria palikti namuose.

Treneris taip pat primena, kad dviračiais išvykus pasivažinėti su šeima, taisykles būtina priminti ir vaikams – įspėti, kad nevalia sustoti bet kur, įpratinti laikytis dešinės pusės. Saugumo užtikrinimui, tėvai turėtų iš anksto įspėti vaiką apie artėjančius posūkius, nuokalnes ar didesnio atsargumo reikalaujančias atkarpas.

Didžiausias pavojus – kertant kelią ir lenkiant

Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Verslo klientų transporto draudimo portfelio valdytojas Rimvydas Pocius primena, kad, nepaisant pasitaikančių pavojų, dviračių taku važiuoti yra saugiau nei važiuojamąja kelio dalimi. Dėl to, anot eksperto, esant galimybei, prioritetą vertėtų teikti dviračių takui ar dviračių juostai važiuojamojoje kelio dalyje. Tai numatoma ir kelių eismo taisyklėse – važiuoti kelkraščiu leidžiama tik tada, kai dviračių tako šalia nėra. Be to, dviračio taku dviratininkai turėtų važiuoti laikydamiesi kuo arčiau dešiniojo jo krašto.

„Važiuojant dviračių taku, vienos pavojingiausių yra dviračių tako ir važiuojamosios kelio dalies sankirtos. Artėjant prie jų, svarbu sulėtinti greitį ir kelią kirsti praleidus juo judančias transporto priemones bei įsitikinus, kad tai daryti bus saugu. Beje, miestuose įrengiama ir vis daugiau sankirtų, reguliuojamų dviratininkams skirtais šviesoforais – tai užtikrina visų eismo dalyvių saugumą, žinoma, tik tada, kai pastarieji sąžiningai vadovaujasi šviesoforo signalais“, – pažymi R. Pocius.

Anot R. Pociaus, atsargumo reikėtų nepamiršti ir dviračiu lenkiant pėsčiuosius ar kitus dviratininkus. Tai darant svarbu sulėtinti greitį ir išlaikyti saugų atstumą tarp eismo dalyvių.

„Vairuojant dviratį, kaip ir bet kokią kitą transporto priemonę, išlieka tikimybė neatsargiai elgiantis padaryti žalos ne tik sau, bet ir kitiems. Nuo finansinių nuostolių gali apsaugoti dviratininko draudimas, tačiau kelyje elgiantis atsakingai, rizikos papulti į tokias situacijas gerokai mažiau. Dviratis – itin saugi transporto priemonė, jei tik ją naudojame atsakingai“, – teigia draudiko atstovas.

Patarimas – vengti intensyvaus eismo kelių

Važiuojant užmiestyje, anot dviračių trenerio V. Rimkaus, didžiausią pavojų dviratininkams kelia juos lenkiančios transporto priemonės – ypač sunkvežimiai.

„Už miesto ribų automobilių judėjimo greitis yra didelis ir, nors dviratininkus pagal kelių eismo taisykles rekomenduojam lenkti bent 1,5 metro atstumu, šios rekomendacijos laikosi toli gražu ne visi vairuotojai. Dėl to važiavimui užmiestyje dviratininkams patartina rinktis mažesnio intensyvumo kelius. Tačiau ir juose derėtų būti labai atsargiems. Lenkiant automobiliams – ypač dideliems – dviratininkams derėtų tvirčiau laikyti vairą ir stengtis išlaikyti dviračio stabilumą, nes automobilio sukeltas vėjo gūsis gali mestelti dviratininką į šoną“, – sako V. Rimkus.

Tiesa, svarbu nepamiršti, kad važiuoti dviračiu keliais gali ne visi. Kelių eismo taisyklės nurodo, kad važiuoti dviračiu važiuojamąja kelio dalimi be suaugusiojo priežiūros leidžiama ne jaunesniems nei 14 metų asmenis, o turint specialų pažymėjimą – ne jaunesniems nei 12 metų vaikams. Prižiūrimi suaugusiųjų važiuojamąja kelio dalimi gali važiuoti ne jaunesni nei 8 metų amžiaus vaikai.

Svarbu pasirūpinti šalmu ir žibintais

Specialistai primena, kad važiuojant dviračiu visais atvejais rekomenduojama dėvėti šalmą, kuris susidūrimo ar kritimo atveju gali apsaugoti nuo sunkių traumų ar net išgelbėti gyvybę. R. Pocius priduria, kad dviračiu keliais važiuojant jaunesniems nei 18 metų amžiaus asmenis dėvėti šalmą yra privalu.

„Be abejo, visais atvejais svarbu, kad dviratis būtų techniškai tvarkingas, turėtų gerai veikiančius stabdžius ir garsinį signalą. Svarbu suvokti, kad dviratis taip pat yra transporto priemonė, todėl būtina bent kartą į sezoną profilaktiškai atlikti nuodugnų dviračio techninį patikrinimą ir reguliariai atlikti kitus priežiūros darbus – sutepti grandinę, priveržti galimai atsilaisvinusius varžtus, įsitikinti, kad ratuose netrūksta oro“, – sako R. Pocius.

Be to, anot draudikų atstovo, reikėtų nepamiršti ir KET numatomų atšvaitų ir žibintų. Pagal galiojančias taisykles, dviračio gale turi būti raudonas atšvaitas arba raudonos šviesos žibintas, o iš abiejų šonų – oranžiniai atšvaitai, pritvirtinti prie ratų stipinų. Važiuojamąja kelio dalimi važiuojantys dviratininkai taip pat privalo dėvėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba dviračio priekyje turi degti baltas, o gale raudonas žibintas. Tamsiu paros metu arba esant blogam matomumui būtina dėvėti ryškiaspalvę liemenę ir būti įsijungus žibintus.

Taisyklės nurodo, kad dviračiu draudžiama važiuoti automagistralėmis ir greitkeliais. Taip pat vežti keleivius, sėdinčius ant rėmų – tam tinka tik specialios kėdutės, pritaikytos mažamečiams vaikams. Be to, važiuojantys dviračiu negali būti velkami kitų transporto priemonių ar važiuoti į jas įsikibę.

ERGO Baltijos šalyse

ERGO yra viena pirmaujančių draudimo grupių Baltijos šalyse, siūlanti ne gyvybės, gyvybės bei sveikatos draudimą. Metinė įmokų suma ERGO Baltijos šalyse sudaro 242 mln. eurų. Per metus ERGO Baltijos šalyse klientams apmoka žalų už beveik 143 mln. eurų. Daugiau nei 650 tūkst. klientų Baltijos šalyse pasitiki ERGO grupės paslaugomis, patirtimi bei finansiniu stabilumu.

Draudimo bendrovė ERGO Lietuvoje įvardinta geriausiai klientus aptarnaujančia draudimo sektoriaus įmone 2019 m. (remiantis bendrovės „Dive Lietuva“ slapto pirkėjo tyrimu).

Baltijos šalyse veikiančios ERGO bendrovės yra tarptautinės ERGO grupės dalis. Tai viena didžiausių draudimo grupių Europoje. ERGO atstovaujama daugiau nei 30 šalių Europoje bei Azijoje. Pagrindinis ERGO akcininkas yra viena didžiausių pasaulyje perdraudimo grupių „Munich Re“. Plačiau: www.ergo.lt

Daugiau informacijos teirautis: Jolanta Karpuškienė, draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje komunikacijos projektų vadovė, tel. 8 616 09090, 8 5 268 3606.

Pranešimą paskelbė: Vaiva Mockutė, UAB „INK agency“

Kiti skelbimai:
 
TOMS Geo Lace Women's Alpargata Black 40
 
GEOX Kilwi Girl J02D5B0MABC Pink C8172 32
 
Camper Peu Cami 17665-014 Black 42
 
Crocs™ Crocband™ Black 44,5
 
BIOMECANICS 212164 Blanco/Multi 27

Rekomenduojame

Nuo temperatūros svyravimų kenčia keliai: ką siūlo mokslininkai?

Nuo temperatūros svyravimų kenčia keliai: ką siūlo mokslininkai?

Ne tik liūtys, bet ir dideli karščiai padaro miestams nemažai žalos. Ypač kenčia keliai. Oro temperatūrai pakilus iki daugiau nei 30 laipsnių karščio, „plaukiantis“ bitumas bei provėžuota kelio danga – viena iš itin dažnų problemų. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Kelių tyrimų instituto direktoriaus prof. dr. Audriaus Vaitkaus, specialistų tokie incidentai nestebina. „Klimato […]

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

Lankydamiesi šiandien Klaipėdoje Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis apžiūrėjo per pastaruosius metus išplėtotą Malkų įlanką bei perspektyvinę pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama dideli darbai. Sėkmingai atliktos investicijos į Malkų įlanką Klaipėdos uostui jau leidžia užsitikrinti dar tvirtesnes pozicijas laivų remonto rinkoje, didinti krovos pajėgumą, o numatoma pietinės uosto dalies plėtra […]

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Penktadienį, liepos 23 d., Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis lankysis Klaipėdoje, kur dalyvaus naujo „Smiltynės perkėlos“ kelto vardo suteikimo ceremonijoje, laivu plauks ir apžiūrės Malkų įlanką bei Klaipėdos uosto pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama didelė plėtra. „Smiltynės perkėlai“ pastatytas 60 m ilgio, 14 m pločio universalus keleivinis-krovininis keltas „Klaipėda“ išskirtinis […]

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Netikėtai pasaulį užklupęs Covid-19 iš esmės sukrėtė aviacijos industriją. Siekiant suvaldyti virusą, lyg tol klestėjusi sfera kone pernakt smuko į dar neregėtas žemumas. Nacionalinės aviacijos asociacijos LAVIA teigimu, prireiks bent dviejų metų, kol sugrįšime į 2019 metais pasiekto aviacijos piko laikus. Asociacijos prielaida remiasi optimistinėmis prognozėmis, laikantis pozicijos, kad pasaulinė pandeminė situacija gerės arba bent […]

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Upon the approval of the Minister of Transport and Communications, the newly formed Board of Lietuvos geležinkeliai, AB (LTG) takes up its duties. It consists of 7 members; i.e. five independent members: Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernard Guillelmon, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis; and 2 members delegated by the Ministry of Transport and Communications: Romas Švedas […]

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Paaiškėjo valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) skelbto mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai. I grupėje, kurioje varžėsi 12-18 metų amžiaus autorių sukurti vaizdo siužetai geriausiais pripažinti vaizdo siužetai „Saugok save“ (autorius Lukas Pacevičius iš Vilniaus) ir „Vairuodamas nesinaudok telefonu!“ (autoriai Benas ir Darius Bačkaičiai iš Kauno). III grupėje, […]