Šventinis chaosas gatvėse: ką turėtų prisiminti vairuotojai

1

Šventinis chaosas gatvėse: ką turėtų prisiminti vairuotojai

 Gruodį gatvėse prasidėjusios prieššventinės spūstys iš vairuotojų pareikalaus daugiau kantrybės ir geranoriškumo. Draudikai primena taisykles, kurios palengvins padėtį keliuose ir padės išvengti eismo nelaimių rizikos.

„Kelių eismo taisyklėse yra numatyta, kad eismo dalyvių elgesys grindžiamas savitarpio pagarba ir atsargumu. Šių principų bei vairavimo etikos būtina nepamiršti ir šventiniu laikotarpiu. Geranoriškas bei pagarbus elgesys ne tik padės išvengti chaoso gatvėse, bet ir apsaugos nuo galimų avarinių situacijų“, – sakė draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto kompleksinių žalų skyriaus vadovas Modestas Žilionis.

Autobusų juostos neskirtos gudrautojams

Draudiko teigimu, reikėtų nepamiršti praleisti autobusus bei troleibusus, išvažiuojančius iš stotelės bei nesibrauti į eismo juostą, kuri yra skirta viešajam transportui, taksi ar daugiau nei 4 žmones vežantiems automobiliams. „Dažnai vairuotojai bando išvengti spūsties, šia juosta nuvažiuoja iki sankryžos ir tuomet, blokuodami kelią kitoms ja judančioms transporto priemonėms, bando persirikiuoti į juostą, kuria jam priklauso važiuoti“, – kalbėjo M.Žilionis.

„Užtrauktukas“ išjudina automobilių srautą

M.Žilionis atkreipė dėmesį, kad spūstyse itin svarbu laikytis vadinamojo eismo „užtrauktuko“ principo. „Kai vienoje iš tos pačios eismo juostų atsiranda kliūtis ar eismas ja yra negalimas, vairuotojai paslaugiai turėtų įleisti po vieną automobilį prieš save. Šis principas įtvirtintas ir Kelių eismo taisyklėse. Beje, jis puikiai veikia ir kitais atvejais: kai iš greitėjimo juostos srautas įsilieja į pagrindinį kelią arba net tada, kai automobiliai iš kiemų ar kitų šalutinių kelių įvažinėja į lėtai pagrindiniu keliu judantį intensyvų transporto priemonių srautą“, – sakė ekspertas.

Ieškokite akių ir stebėkite aplinką

Persirikiuojant, pasak žalų eksperto, patartina užmegzti akių kontaktą su kitu vairuotoju, kad įsitikintumėte, jog jis laiku sustabdys ir įleis jus į pasirinktą eismo juostą“, – sakė žalų ekspertas. 

Išvažiuojantiems iš šalutinių gatvių ir sukantiems į kairę patarčiau įvažiuoti į kelią  tik įsitikinus, kad pagrindiniu keliu važiuojantis automobilis lėtina greitį ir ketina praleisti. Įvertinkite  situaciją, ar netapsite neišvengiama kliūtimi iš kairės važiuojančioms transporto priemonėms, jei pajudėsite į pagrindinį kelią ir būsite priversti sustoti, kai važiuojantieji pagrindiniu iš dešinės jūsų neįleis“, – priminė M. Žilionis.

Padėkos mirktelėjimas

Sėkmingai persirikiavius galioja nerašyta etiketo taisyklė – trumpam įjungti avarinės signalizacijos žibintus, tokiu būdu padėkojant kitam eismo dalyviui už užleistą vietą. „Kelių eismo taisyklėse tikrai nesurastume tokios šių įspėjamųjų signalų naudojimo paskirties, bet šis veiksmas yra tapęs vienu dažniausių padėkos būdų mūsų gatvėse. Prieššventinėmis savaitėmis šiam maloniam gestui progų rasime labai daug“, – teigė M. Žilionis.

Autostradose – be mirksėjimo šviesomis

Tuo tarpu mirksėjimas šviesomis, norint atkreipti kitų eismo dalyvių dėmesį greitkeliuose, nėra tinkamas būdas bendrauti. „Kai kurie vairuotojai, važiuodami autostrada, įsivaizduoja, kad antrąja juosta judantis srautas greičiau nei leistinu greičiu važiuojančiam automobiliui pradėjus signalizuoti šviesomis išsilakstys į šalis ir atlaisvins jam kelią“, – stebisi M.Žilionis. Jam kartais tenka stebėti situacijas, kai, pamirksėjus šviesomis, antrąja juosta važiuojantis automobilis staiga metasi į pirmąją eismo juostą prieš pat šalia važiuojančio automobilio priekinę dalį, priversdamas jo vairuotoją greitai stabdyti. Tokie manevrai gali sukelti skaudžias pasekmes. 

Beje, toks skubančiojo signalizavimas šviesomis sukelia vairuotojų susierzinimą, o kartais netgi kelyje išprovokuoja sunkiai protu suvokiamas kovas. Kai priekyje važiuojantis vairuotojas pradeda staiga stabdyti, ar priešingai, kantriai tęsia judėjimą antrąja juosta nereaguodamas į skubinančio trauktis vairuotojo signalus ir tokiu būdu jau pastarajam keldamas susierzinimą. O kaip žinia, pyktis kelyje – prastas pagalbininkas.

M.Žilionio teigimu, tokiose situacijose negalima teisinti ir vairuotojų, kurie, esant laisvai pirmajai eismo juostai, važiuoja antrąja. „Reikėtų nepiktnaudžiauti ir tokiu elgesiu, tačiau visus labiausiai erzina iš paskos atskriejančio automobilio intensyvus mirksėjimas. Prietemoje ir tamsoje šis veiksmas yra ypač nesaugus, nes akinami ir ta pačia kryptimi, ir iš priekio atvažiuojantys vairuotojai. Intensyvaus mirksėjimo šviesomis, prisivijus lėčiau važiuojančias transporto priemones, reikėtų atsisakyti“, – patarė draudikas.

 

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Kiti skelbimai:
 
ILike Samsung A70
 
TakeMe Smart Magnetic Fix Book Case without clip Xiaomi Redmi Go Black
 
Mocco Tempered Glass Premium 9H Screen ProtectorXiaomi Mi A1 / 5X
 
Blun DIAMOND ultra thin silicone back cover case for Samsung G965F Galaxy S9 Plus with Gold frame
 
Telone Shine Pocket Slim Flip Case HTC Desire 620 vertical book case White

Skubomis įvedamos mokesčių reformos gresia vežėjų bankrotais

Lietuvos verslo konfederacija (LVK), Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ ir Lietuvos vežėjų asociacija perspėja, kad paskubomis priimamos mokesčių permainos ne tik neleidžia verslui pasiruošti naujoms sąlygoms, bet grasina masiniais bankrotais arba verslo iškėlimu į užsienį. Naujos su minimalia mėnesine alga (MMA) susijusios mokestinės taisyklės ypatingai skaudžiai palies vieną didžiausių mokesčių mokėtojų – vežėjų sektorių, […]

  Straipsniai »
Augant elektromobilių skaičiui sostinėje šiemet atsiras dar 59 greito įkrovimo stotelės

Augant elektromobilių skaičiui sostinėje šiemet atsiras dar 59 greito įkrovimo stotelės

Vilniaus meras Remigijus Šimašius, energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas ir bendrovės „Ignitis grupė“ generalinis direktorius Darius Maikštėnas šiandien Upės gatvėje atidarė elektromobilių greitos įkrovos stotelę, kuri priklausys didžiausiam greito įkrovimo elektromobilių tinklui Lietuvoje. Šiemet bus įrengtos 59 didelės galios elektromobilių įkrovimo stotelės, kurių daugumoje vos per 30 minučių bus galima pasikrauti elektra varomo automobilio bateriją. Šiuo […]

  Straipsniai »

Pavėžėjimo paslaugų organizatorius “OPTI” traukia kozirį: sistemoje diegiamas dirbtinis intelektas

Vos prieš kelis mėnesius, itin plačiai nuskambėjusi, Seimo priimta nauja Kelių transporto kodekso redakcija, kuria buvo sugriežtintos ir atskirtos pavėžėjimo ir taksi vairuotojų veiklos, į pavėžėjimo paslaugas teikiančių firmų gyvenimą įnešė chaoso ir pokyčių prieskonio. Kol vienoms pavėžėjimo ir taksi paslaugų įmonėms, prisitaikant prie naujų standartų, tenka reorganizuotis ir nemenkai investuoti, kad galėtų išpildyti naują […]

  Straipsniai »
„airBaltic“ stiprina susisiekimą su Vilniaus oro uostu

„airBaltic“ stiprina susisiekimą su Vilniaus oro uostu

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ nuo 2020 m. vasaros sezono padidins skrydžių iš Vilniaus į Rygą ir Taliną skaičių. Planuojama, jog nuo kovo mėnesio oro linijos atliks iki 39 skrydžių per savaitę (apie 5–6 skrydžius kasdien) iš Vilniaus į Rygą ir iki 16 skrydžių per savaitę (2–3 skrydžius kasdien) – į Taliną. „Kaip vieninteliai skrydžius […]

  Straipsniai »