Šventės ne už kalnų: trys patarimai patikimam siuntos pakavimui

Šventės ne už kalnų: trys patarimai patikimam siuntos pakavimui

Iki didžiųjų metų švenčių likus mažiau nei mėnesiui, vis didesnį pagreitį įgauna kalėdinių dovanų siuntimas. Tačiau skubant nustebinti artimą žmogų svarbu nepamiršti, kaip siunta turi būti tinkamai įpakuota. Tai – būtina, norint kad ji gavėją pasiektų nepažeista ir nesugadintų šventinės nuotaikos. Dėl to didžiausią dėmesį kreipkite ne į pakuotės puošnumą, o jos tvirtumą ir patvarumą.

„Kol pasiekia adresatą, siuntos kartais gali keliauti ir per kelis žemynus, skirtingomis transporto priemonėmis. Dėl to tinkamas siuntos įpakavimas yra viena iš garantijų, kad ji kelionės tikslą pasieks saugiai. Kalėdinių siuntų laikotarpiui įsibėgėjant, primename, kad pakuojant svarbu nepamiršti trijų esminių dalykų – pakuotės tvirtumo, pakuotės užpildo ir pakavimo priemonių draugiškumo aplinkai“, – sako Lietuvos pašto Klientų patirčių departamento vadovė Deimantė Žebrauskaitė.

Tvirtumas – pirmiausia

Prieš pakuojant norimą daiktą itin svarbu išsirinkti tvirtą siuntos pakuotę, kuri atlaikytų ne tik viduje esančių daiktų svorį, bet ir galimą išorinį slėgį. Dėl to siuntos pakuotę reikėtų rinktis atsižvelgiant į siunčiamo daikto fizines savybes. Pavyzdžiui, trapiems daiktams – keramikai, stiklui, elektroninėms prekėms ir pan. – reikėtų naudoti specialią tik tiems daiktams transportuoti skirtą pakuotę, užtikrinant vidinio pakavimo saugumą.

Svarbu atsiminti, kad siunčiami trapūs daiktai privalo liki savo originaliame įpakavime ir būti įdėti į siuntimo pakuotę. Tik gamintojo pakuotė, kurioje yra siunčiamas daiktas, nėra transportavimui skirta pakuotė.

Labiausiai siuntimui rekomenduojama naudoti gofruoto kartono dėžes, o jeigu siunta smulkesnė – tvirtus popierinius vokus. Atsiminkite, kad laikraštinis, plonas popierius, taip pat plastikiniai maišeliai siuntinio apsaugoti negali. Logistikos grandinėje siuntos keliauja pačiomis įvairiausiomis sąlygomis, todėl  pakuotės privalo būti tokio tvirtumo, kad išliktų nepažeistos ir krisdamos iš 90 cm aukščio.

Tvirtai supakuota siunta taip pat turi būti užklijuota lipniąja juosta. Ją rekomenduojama apjuosti per visą siuntos apimtį, mažiausiai trijose vietose. Taip užklijuota siunta transportuojama neplyš ir neatsidarys, o kartu ir nepažeis kitų siuntų. Jeigu siunčiate trapesnius ir dūžiams itin jautrius daiktus, papildomai reikėtų apvynioti ir atsikišusias tokių daiktų dalis.

Nepamirškite pakuotės užpildo

Transportavimo metu visos siuntos, nepriklausomai nuo jų turinio ar esančių perspėjimų apie viduje esančius trapius daiktus, yra skirstomis bei pristatomos vienodai.

Todėl tam, kad siuntos viduje esantys daiktai nejudėtų, nesitrintų ir atkeliautų geros būklės net ir pažeidus pakuotės išorę, tuščios siuntos ertmės turi būti užpildytos biriu užpildu. Tam siūloma naudoti smulkintą popierių arba kartoną, iš krakmolo ar kitų medžiagų pagamintas granules. To ypatingai svarbu nepamiršti siunčiant mažesnius daiktus didesnėje pakuotėje, taip pat trapesnius daiktus.

Rekomenduojamas užpildo sluoksnis turi siekti apie 5 cm nuo daikto iki dėžės sienelės.

Nenumokite ranką į tvarumą

Tinkamai pakuojant šventines dovanas, svarbu nepamiršti ir aplinkosauginio aspekto – rinktis aplinkai draugiškesnius būdus ir priemones.

Siuntas kviečiame dėti į jau naudotą, tačiau tvirtumo nepraradusią gofruoto kartono dėžę arba, jeigu siunčiamas daiktas nedidelis, į tvirtą popierinį voką. Tiesa, naudojant dėžes nebe pirmą kartą, visada patikrinkite, kad ant jos nebeliktų senesnės informacijos apie ankstesnį siuntimą – tai padės išvengti galimo siuntos pasimetimo dėl skirtingų adresų.

Ne bėda, jeigu pas save nerandate panaudotų ir siuntimui tinkamų dėžių ar vokų. Tokiu atveju rinkitės iš jau perdirbtų, arba lengvai perdirbamų medžiagų pagamintas priemones. Jas be vargo galite rasti Lietuvos pašto skyriuose. Skaičiuojama, kad šiuo metu čia per 80 proc. pardavinėjamų pakavimo priemonių yra pagamintos iš perdirbtų medžiagų – didžioji dalis kartono dėžių, popieriaus arba kartono drožlių, krakmolo granulių.

Dar daugiau ir dar detalesnių tinkamo pakavimo patarimų visada galite rasti ir Lietuvos pašto tinklalapyje esančioje specialioje atmintinėje.

Pranešimą paskelbė: Lukas Zadarackas, AB Lietuvos paštas

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Estijos elektromobilių įkrovimo startuolis VOOL užsitikrino 1,7 mln. Eur investiciją: idėja patikėjo ir buvusi šalies prezidentė

Estijos elektromobilių įkrovimo startuolis VOOL užsitikrino 1,7 mln. Eur investiciją: idėja patikėjo ir buvusi šalies prezidentė

Estijos elektromobilių įkrovimo startuolis VOOL baigė pirminio investavimo (ang. seed round) etapą su 1,7 mln. eurų investicijų. Investicijų etapui vadovavęs rizikos kapitalo fondas „Specialist VC“ pritraukė tokius įtakingus investuotojus, kaip buvusi Estijos prezidentė Kersti Kaljulaid. Gautas investicijas startuolis panaudos masinei produktų gamybai ir plėtrai Europoje. Remiantis tarptautinės vadybos konsultavimo įmonės „McKinsey“ duomenimis, augant elektromobilių skaičiui, […]

Pernai šalies oro erdvėje bendras aptarnautų skrydžių skaičius toliau augo

Pernai šalies oro erdvėje bendras aptarnautų skrydžių skaičius toliau augo

Oro navigacijos paslaugų teikėja, bendrovė „Oro navigacija“ pernai Lietuvos oro erdvėje aptarnavo 166,2 tūkst. skrydžių – 1,2 proc. daugiau nei prieš metus. Dėl sankcijų vežėjams teko aplenkti Rusijos oro erdvę bei koreguoti maršrutus, Lietuvos oro erdvėje tranzitinių skrydžių skaičius sumažėjo 13 proc., palyginti su 2021 metais. Bendrą aptarnautą skrydžių augimą lėmė 52 proc. išaugęs terminalinių […]

„Rail Baltica“: tęsiamas geležinkelių infrastruktūros valdymo modelio kūrimas

„Rail Baltica“: tęsiamas geležinkelių infrastruktūros valdymo modelio kūrimas

Trijų Baltijos šalių ekspertų grupė, sudaryta iš ,,Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūrą savo šalių teritorijoje valdysiančių AB „LTG Infra“, SIA „Eiropas Dzelzcela linijas“ ir OU „Rail Baltic Estonia“ atstovų, parengė siūlymus, kaip galėtų būti skirstomi geležinkelių infrastruktūros pajėgumai norint naudotis šiuo metu tiesiama „Rail Baltica“ geležinkelio linija. Geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimas yra viena esminių infrastruktūros valdytojo […]

Ištyrė el. paspirtukų poveikį eismui Lietuvoje: 1,2 mln. km mažiau kelionių automobiliais

Ištyrė el. paspirtukų poveikį eismui Lietuvoje: 1,2 mln. km mažiau kelionių automobiliais

Kol elektriniai paspirtukai laukia naujo sezono Lietuvoje, susisiekimo paslaugų platforma „Bolt“ apibendrina praėjusių metų pabaigoje 17 šalių atlikto paslaugos vartotojų tyrimo rezultatus. Pirmą kartą pavyko užfiksuoti šios dar „žalios” transporto priemonės indėlį į Lietuvos miestų infrastruktūrą: beveik penktadalis dalyvavusiųjų bent kartą paspirtuką rinkosi kaip alternatyvą automobiliui, daugiau nei trečdalis – tai pačiai kelionei pasitelkė tiek […]

„YIT Lietuva“ imasi strateginės reikšmės projekto: už beveik 8 mln. eurų rekonstruos kelio į Pabradę atkarpą

„YIT Lietuva“ imasi strateginės reikšmės projekto: už beveik 8 mln. eurų rekonstruos kelio į Pabradę atkarpą

Transporto priemonėms judėti nuo Molėtų iki Pabradės miesto ir atgal taps dar saugiau, patogiau bei greičiau. Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ atliks šio kelio virš 5 kilometrų ilgio ruožo kapitalinį remontą. Darbus, kurie prasidės pasibaigus technologinei pertraukai, planuojama įgyvendinti iki 2023-ųjų spalio vidurio. Darbų vertė – beveik 8 mln. eurų. Valstybinis krašto […]

„Rail Baltica“: tikslinamas ruožo Kaunas–Vilnius specialusis planas

„Rail Baltica“: tikslinamas ruožo Kaunas–Vilnius specialusis planas

Pristačius visuomenei „Rail Baltica“ ruožo Kaunas–Vilnius specialųjį planą, numatantį konkrečias teritorijas, žemės sklypus ir jų dalis, per kurias eis geležinkelio linija šiame ruože, sulaukta itin didelio suinteresuotų šalių įsitraukimo – net 470 pasiūlymų ir klausimų dėl specialiojo plano patikslinimo. Atsižvelgus į tai priimtas sprendimas papildomai įvertinti visus pasiūlymus specialiajam planui atnaujinti. Atlikus visas specialiojo teritorijų […]