Švedijos ekspertai įvertinto kelių priežiūrą Lietuvoje ir davė patarimų

Švedijos ekspertai įvertinto kelių priežiūrą Lietuvoje ir davė patarimų

Saugiausių kelių šalimi Europoje tituluojamos Švedijos ekspertai pasidalino nuomone ir patarimais apie Lietuvos kelių priežiūros kokybę. Jų teigimu, siekiant toliau gerinti vairavimo sąlygas šalies keliuose ir užtikrinti jų saugumą, svarbi duomenų analizė, inovacijų diegimas ir glaudus bendradarbiavimas su mokslininkais.

Su Lietuvos kelininkais bendradarbiaujantys Švedijos ekspertai pažymi, kad norint užtikrinti kokybišką kelių priežiūrą sudėtingomis oro sąlygomis nepakanka tiesiog turėti daug valymo technikos ir medžiagų barstymui – visų pirma reikia tinkamai analizuoti ir prognozuoti kelių būklę.

„Švedijoje žiemos kelių priežiūrai vidutiniškai skiriama apie 200 mln. eurų, bet visada siekiama sutaupyti. Analizuojame kokių veiksmų imtis, kad pavyktų optimizuoti darbo jėgos ir medžiagų panaudojimą kelių barstymui, o tam padeda tiksli prognozė, kurią pateikia kelių priežiūros valdymo centras“, – pasakoja Jorgen Bogren, docentas iš Švedijos Geteborgo universiteto ir kelių priežiūros sprendimus kuriančios įmonės „Klimator“ atstovas.

Lietuva turi potencialo atsidurti tarp lyderių

Lietuvoje analogišką centrą praėjusių metų rudenį įkūrė AB „Kelių priežiūra“, užtikrinanti nacionalinių ir regioninių kelių priežiūrą. J. Bogren pažymi, kad tai buvo svarbus žingsnis, suteikiantis pagrindą toliau gerinti kelių priežiūros kokybę: „Dabar Lietuva gali pasigirti turinti vieną pažangiausių kelių priežiūros valdymo centrų visame regione. Toliau tokiu tempu diegdami inovacijas turite galimybę atsidurti tarp kelių priežiūros lyderių visoje Europoje“, – teigia ekspertas.

Šiame centre naudojamos panašios technologijos ir programinė įranga kaip ir Švedijoje, visą parą budi įvairių sričių specialistai. Kelių būklės prognozavimui pasitelkiama speciali sistema, padedanti pagerinti kelio dangos temperatūros analizę, priimti sprendimus dėl prevencinių priemonių tam tikruose kelio ruožuose, tiksliau numatyti kritulių geografiją ir pan. Ši sistema jau naudojama Švedijoje, Norvegijoje, Čekijoje.

„Anksčiau naudojomės bendrine orų prognoze – apytiksliai žinojome kokioje Lietuvos dalyje iškris krituliai. Dabar matome kuriame konkrečiame kelio ruože ir kada per ateinančias 4-8 valandas iškris krituliai, o tai leidžia iš anksto suplanuoti darbų eigą. Stebime, kaip juda orai ir kurie keliai bus paveikti pirmiausia, todėl kelių barstymo eiliškumą dėliojame pagal šias prognozes“, – pasakoja Lauryna Šidlauskaitė, „Kelių priežiūros“ Technologijų vystymo projektų vadovė.

Kokybės gerinimui – mokslo partnerystė

Švedijos ekspertas pastebi, kad gerus jo gimtosios šalies rezultatus kelių priežiūros srityje lemia didelis dėmesys moksliniams tyrimams – ypač ilgametis įdirbis vykdant kelių klimatologijos tyrimus ir taikant juos praktikoje, taip pat glaudus kelių administracijos bendradarbiavimas su mokslininkais, šalies universitetais. Jis rekomenduoja šia kryptimi aktyviai dirbti ir Lietuvos kelininkams.

Anot J. Bogren, kelių priežiūros srityje naudojami sprendimai nuolat tobulinami, todėl tyrimai ir prognozavimas tampa vis tikslesni. Tai leidžia didinti darbų kokybę ir efektyvumą, su mažesnėmis investicijomis pasiekti geresnių rezultatų. Pavyzdžiui, artimiausiu metu planuojama, kad kelių analizės sistema pradės rinkti duomenis apie kelių būklę iš pačių keliuose esančių automobilių.

Pranešimą paskelbė: Giedrė Čekavičienė, VĮ „Kelių priežiūra“

Kiti skelbimai:
 
Mocco Ultra Back Case 0.3 mm Silicone Case for Sony Xperia XZ1 Transparent
 
White Diamonds Liquid Plastic Case With Swarovski Crystals for Samsung G920 Galaxy S6 Transparent – Pink
 
Dux Ducis Light Case Premium High Quality and Protect Silicone Case For Apple iPhone 7 Plus / 8 Plus Transparent – Blue
 
Adriatica A1246.5216Q
 
Samsung EB425161LU Original Battery Trend S7560 / Ace 2 1500 mAh (OEM)

Panevėžio gatves jau šluoja moderni technika

Panevėžio miesto savivaldybė ES lėšomis įsigijo ir AB „Panevėžio specialus autotransportas“ naudoti perdavė 2 naujas daugiafunkces gatvių valymo mašinas. Abi turi naujausios technologijos „Euro 6” emisijos standarto variklius, kurie atitinka griežtus aplinkosaugos reikalavimus. Naujoji technika į Panevėžio gatves išvažiavo praėjusią savaitę. „Naujausios technologijos ir papildoma įranga leis efektyviau išvalyti miesto gatves. Šios mašinos pirmiausia sudrėkina […]

  Straipsniai »
Klonuota įranga įsiviešpatauja ir automobilių servisuose

Klonuota įranga įsiviešpatauja ir automobilių servisuose

Automobilių pramonė vystosi sparčiais žingsniais į priekį ir įdiegiamų inovacijų kiekviename automobilių modelyje sparčiai daugėja. Kiekvienos automobilių markės gamintojai taip stipriai konkuruoja rinkoje tarpusavyje, jog vartotojams sunku skirti tiek laiko, jog sužinoti kiekvieną dieną paskelbiamas naujienas. Norint užimti kiek įmanoma daugiau rinkos, gamintojai naujuose modeliuose atnaujina tam tikras sistemas arba įdiegia naujas, tai gali būti […]

  Straipsniai »
Modifikuoti automobiliai – ne lietuviškoms žiemoms

Modifikuoti automobiliai – ne lietuviškoms žiemoms

Vairuotojai Lietuvoje turi du sezonus – šiltąjį ir šaltąjį. Motociklų vairuotojai, savaime suprantama, savo dvirãčius naudoja tik šiltuoju – maždaug pusmetį. Tačiau nemažai automobilių savininkų daro tą patį – savo mylimais modeliais gatvėse pasirodo tik jau įpusėjus pavasariui, o spalio mėnesį stato atgal į garažą. Dažniausiai tai – modifikuoti išskirtiniai automobiliai, kurie lietuviškų žiemų metu […]

  Straipsniai »
Lietuvos vežėjų sąjungai degalus tieks „Circle K“

Lietuvos vežėjų sąjungai degalus tieks „Circle K“

Kanados kapitalo degalinių tinklas „Circle K Lietuva“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį su Lietuvos vežėjų sąjunga dėl degalų tiekimo sąjungos nariams. Lietuvos vežėjų sąjungos generalinis sekretorius Sigitas Žilius sako, kad vienas iš pagrindinių organizacijos tikslų – siekti sumažinti sąnaudas savo nariams, todėl degalų ir kitų greito vartojimo prekių tiekėju buvo pasirinktas „Circle K“ tinklas. „Savo veikloje daug […]

  Straipsniai »