Svarstoma ginčyti prieštaringai vertinamo Mobilumo paketo nuostatas

Svarstoma ginčyti prieštaringai vertinamo Mobilumo paketo nuostatas

Europos Parlamentui galutinai patvirtinus prieštaringai vertinamą Mobilumo paketą, Susisiekimo ministerija imasi priemonių, siekdama užtikrinti sklandų Lietuvos vežėjų darbą. Tarp svarstomų priemonių – bendras su kitomis šalimis ieškinys Europos Teisingumo Teismui.

„Dėkoju Lietuvos atstovams Europos Parlamente, balsavusiems už pataisas ir nepalaikiusiems Mobilumo paketo neigiamų nuostatų. Nesėdėsime sudėję rankas, toliau ginsime Lietuvos interesus ir sieksime ribojančių, diskriminacinių ir neproporcingų nuostatų panaikinimo. Kartu su Latvija, Estija, Lenkija, Bulgarija, Rumunija, Vengrija, Kipru ir Malta deriname veiksmus tarpusavyje dėl ieškinio Europos Teisingumo Teismui, ginčijant konkrečius priimto paketo punktus“, – sakė susisiekimo ministras Jaroslav Narkevič.

Mobilumo paketas priimtas nepaisant Lietuvos ir kitų šalių raginimo nebalsuoti už nuostatas, kurios pakenks ES bendrosios rinkos veikimui, apribodamos paslaugų teikimo laisvę. Teigiama, kad paketo nuostatos taip pat pakenks ES pastangoms siekti Žaliojo kurso tikslų ir emisijų transporte mažinimo. Lietuva kartu su Latvija, Estija, Lenkija, Bulgarija, Rumunija, Vengrija, Kipru ir Malta š. m. birželio 29 d. išplatino bendrą užsienio reikalų bei susisiekimo ministrų laišką Europos Parlamento nariams, ragindami laikytis nuoseklumo ir atsižvelgti į neigiamas pasekmes Europos Sąjungos bendrosios rinkos funkcionalumui ir aplinkosaugai.

Pastaruosius keletą metų Europos Sąjungos Taryba, Europos Parlamentas, Europos verslo ir pramonės asociacijos, profesinės sąjungos ir kitos suinteresuotosios šalys ES dalyvavo intensyviose diskusijose dėl naujų kelių transporto rinkos taisyklių. Mobilumo paketas buvo kritikuojamas dėl to, kad nukrypo nuo pradinių Europos Komisijos tikslų bei dėl to, kad jame pažeidžiamas solidarumo principas nustatant skirtingą komandiravimo apmokėjimo tvarką vairuotojams.

Didžiausią susirūpinimą kelia nuostata dėl įpareigojimo vilkikams kas 8 savaites grįžti į įsisteigimo valstybę narę. Nemažiau žalingos yra ir nuostatos dėl kabotažo operacijų apribojimų, tarpvalstybinių transporto operacijų skirstymo į dvišales ir daugiašales operacijas, poilsio kabinose draudimo nesant tinkamos infrastruktūros ir parkavimo vietų, neišspręstos problematikos dėl vežėjų iš trečiųjų šalių konkurencijos aspektų.

Dėl probleminių Mobilumo paketo nuostatų yra pasisakiusi ir Europos Komisija, kuri šiuo metu atlieka reikalavimo grąžinti vilkiką į įsikūrimo šalį poveikio vertinimą. Šio vertinimo, kuris turi būti atliktas iki šių metų pabaigos, pagrindu Europos Komisija gali inicijuoti pataisas patvirtintam Mobilumo paketui, siekiant minėtos neigiamos nuostatos panaikinimo.

Susisiekimo ministro teigimu, patvirtintas Mobilumo paketas gali nepasiekti ir svarbiausio tikslo – harmoningo ir vieningo taisyklių traktavimo, kuris būtinas užtikrinant vienodas veiklos sąlygas vežėjams ES šalyse narėse. Susisiekimo ministerija šiuo metu vertina priimto paketo nuostatas ir numato informuoti Europos Komisiją apie Mobilumo paketo spragas, kurioms reikia papildomo išaiškinimo siekiant vienodų sąlygų ES.

Priimti teisės aktai dėl galimybės verstis profesine vežimo kelių transportu veikla ir vežimo kelių transportu rinkos, tame tarpe ir vilkiko grąžinimas į įsikūrimo šalį kas 8 savaites ir pakeistos nuostatos dėl kabotažo operacijų, taip pat dėl socialinių įstatymų vykdymo nuostatų ir vairuotojų komandiravimo įsigalios po 18 mėn. nuo paskelbimo oficialiajame teisės aktų žurnale (OJ). Priimti teisės aktai dėl vairuotojų darbo ir poilsio laikotarpių, kas savaitinio poilsio kabinoje draudimas įsigalios iškart po paskelbimo oficialiajame teisės aktų žurnale (OJ). Teisės aktai skelbiami oficialiajame teisės aktų žurnale (OJ) per 20 darbo dienų nuo balsavimo Europos Parlamente.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46

Rekomenduojame

Dėl pandemijos pernai mažėjo eismo įvykių skaičius, tačiau ne vairuotojų patirtos žalos

Dėl pandemijos pernai mažėjo eismo įvykių skaičius, tačiau ne vairuotojų patirtos žalos

Pernai užklupusi koronaviruso pandemija savo pėdsaką paliko daugelyje sričių, tarp jų – ir eismo įvykių statistikoje. Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas pastebi, kad 2020 metai išsiskyrė mažesniu nei įprasta fiksuotų eismo įvykių skaičiumi. Tai liudija ir kelių policijos statistika. Visgi, net ir galiojant karantino suvaržymams, smulkesnių eismo įvykių miestų […]

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Vairavimas žiemą: svarbi automobilio techninė būklė

Besikeičiančios žiemos sąlygos, gausiau iškrentantis sniegas ir žema temperatūra vairuotojus ragina būti atsargesnius kelyje, rinktis saugų, o ne maksimaliai leistiną greitį bei laikytis didesnio nei įprasta saugaus atstumo. Kitas svarbus saugaus dalyvavimo eisme žiemą aspektas – tvarkinga automobilio techninė būklė ir priežiūra. Vienas svarbiausių saugumo reikalavimų – tinkamos naudoti žieminės padangos, kurių protektoriaus gylis turi […]

Kokia bus kuriama ateities susisiekimo sistema

Kokia bus kuriama ateities susisiekimo sistema

Pandemija ir karantinas parodė, koks svarbus ekonomikai ir socialiniam gyvenimui yra susisiekimas. Šiai svarbiai Lietuvos žmonių veiklos sričiai privalo vadovauti Susisiekimo ministerija. Kaip šį darbą ji turi atlikti, išdėstyta Transporto veiklos pagrindų įstatyme ir pačios ministerijos sudarytuose jos veiklos nuostatuose. Visuose šiuose dokumentuose rašoma, kad Susisiekimo ministerija formuoja valstybės transporto politiką, organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja […]

Vyriausybės kanceliarija atsisako prabangių automobilių

Vyriausybės kanceliarija atsisako prabangių automobilių

Vyriausybės kanceliarija nutraukia automobilių nuomos sutartį ir atsisako prabangių automobilių naudojimo. „Šiuo metu matome, kad per pandemiją daugiau dirbant nuotoliniu būdu, sumažėjus judėjimui, išvykų ir susitikimų kitose institucijose, galime reikšmingai sutaupyti, taip pat atsisakyti nereikalingos prabangos ir perdėtų, nebūtinų valdžios privilegijų. Todėl nematau poreikio naudotis asmeninio vairuotojo su automobiliu paslaugomis, kas anksčiau buvo įprasta praktika. […]