Susisiekimo ministerija ragina savivaldybes bendradarbiauti su Specialiųjų tyrimų tarnyba didinant savivaldybėms skiriamų lėšų keliams naudojimo skaidrumą

Susisiekimo ministerija ragina savivaldybes bendradarbiauti su Specialiųjų tyrimų tarnyba didinant savivaldybėms skiriamų lėšų keliams naudojimo skaidrumą

Susisiekimo ministerija ragina savivaldybes glaudžiau bendradarbiauti su Specialiųjų tyrimų tarnyba (STT) dėl lėšų vietiniams keliams naudojimo savivaldybėse skaidrinimo. Šalies savivaldybės, šiemet nustačiusios savo tvarkas dėl joms skiriamų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšų paskirstymo ir naudojimo, dar turėtų atidžiau jas persvarstyti ir patobulinti, kad lėšų naudojimo kriterijai būtų aiškūs, skaidrūs ir pagrįsti.

Susisiekimo ministerijos iniciatyva nuo šių metų Lietuvos keliai finansuojami taikant naują KPPP lėšų administravimo sistemą. Naujasis kelių finansavimo modelis šalies savivaldybėms ne tik užtikrino didesnį finansavimą jų valdomiems vietinės reikšmės keliams, bet ir suteikė daugiau savarankiškumo sprendžiant, kaip panaudoti skiriamas lėšas.

„Svarbiausias naujos tvarkos reikalavimas savivaldybėms – turėti aiškią ir skaidrią keliams skiriamų lėšų panaudojimo tvarką bei viešai skelbiamą bent trejų metų projektų eilę. Toks reikalavimas sudarys sąlygas visuomenei žinoti, kaip ir kodėl savivaldybių institucijos priima sprendimus dėl vieno ar kito kelio tvarkymo. Gal keistai skamba, bet iki šių metų nebuvo įstatymo lygmeniu nustatyto tokio skaidrumo reikalavimo, o aiškius tvarkos aprašus ir projektų eiles turėjo tik dalis savivaldybių“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Ministro teigimu, skaidrumo didinimo srityje Susisiekimo ministerija glaudžiai bendradarbiauja su STT – skaidrumo didinimas ir finansavimo skyrimo konkretiems objektams pagrįstumas buvo viena svarbiausių paskatų ministerijai keisti kelių finansavimo modelį. Ministerija yra atvira pasiūlymams dėl skaidresnio ir racionalesnio KPPP lėšų paskirstymo ir panaudojimo.

Dalis savivaldybių iki šiol  apskritai neturėjo eilių ir tvarkos aprašų, pagal kuriuos buvo paskirstomos KPPP lėšos. Todėl, pasak ministro, daugeliui savivaldybių šiemet pirmą kartą pasitvirtinus joms skirtų KPPP lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašus, dar yra tobulintinų sričių ir ministerija kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija yra pasiruošusi suteikti metodinę pagalbą. Susisiekimo ministerijos nuomone, STT dėmesys šiai sričiai ir pastabos dėl savivaldybių parengtų tvarkos aprašų bus labai naudingos savivaldybėms, kad atsižvelgdamos į tai jos tobulintų savo nustatytą lėšų naudojimo tvarką, užtikrintų kriterijų pagrįstumą.

Sutartis su Lietuvos automobilių kelių direkcija dėl KPPP lėšų skyrimo iki šiol pasirašė 54 savivaldybės iš 60. Likusios savivaldybės turi patikslinti KPPP lėšų paskirstymo tvarkos aprašus, juos pasivirtinti ir parengti prioritetinių objektų sąrašą. Tiek patvirtinti tvarkos aprašai, tiek prioriteto tvarka išdėstyti kelių objektų sąrašai turi būti paskelbti viešai savivaldybių interneto svetainėse ir visiems prieinami.

Siekiant užtikrinti skaidrų KPPP lėšų paskirstymą, bendradarbiaujant su savivaldybėmis, Lietuvos automobilių kelių direkcija ir STT, vyks savivaldybių parengtų tvarkų aprašų vertinimas, kurio metu bus siekiama identifikuoti silpnas vietas ir pateikti siūlymus dėl tolesnių veiksmų didinant KPPP lėšų administravimo sistemos skaidrumą.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

„Rail Baltica“: viešinamos geležinkelių Kauno geležinkelių mazgo specialiojo plano alternatyvos vystymo planas

„Rail Baltica“: viešinamos geležinkelių Kauno geležinkelių mazgo specialiojo plano alternatyvos vystymo planas

Visuomenė jau gali susipažinti su parengtu Kauno geležinkelio mazgo susisiekimo komunikacijų inžinerinės infrastruktūros vystymo plano koncepcija ir strateginio pasekmių aplinkai vertinimo ataskaita. Vietovių, esančių šalia Kauno geležinkelio mazgo, bendruomenės, susijusios organizacijos ir visuomenė kviečiamos aktyviai dalyvauti teritorijų planavimo procese, viešo svarstymo metu argumentuotai išsakyti savo pasiūlymus. „Kauno geležinkelio mazgas – viena sudėtingiausių geležinkelio infrastruktūrų, per […]

Sostinėje praūžė vairuotojų profesinio meistriškumo varžybos

Sostinėje praūžė vairuotojų profesinio meistriškumo varžybos

Liepos 5 d. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Viršuliškių transporto departamente įvyko jau tradicija tapusios autobusų ir troleibusų vairuotojų profesinio meistriškumo varžybos. Tai – 21-osios, rekordais ir staigmenomis pažymėtos varžybos. Renginį atidarė ir dalyvius bei svečius pasveikino UAB „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Darius Aleknavičius. „Pirmiausia didelis ačiū visiems viešojo transporto darbuotojams, kurie nenuilstamai dirba savo […]

Verslas prašo greičiau baigti geležinkelio vėžės tiesimą Šiauliuose

Verslas prašo greičiau baigti geležinkelio vėžės tiesimą Šiauliuose

Šiaulių bei visos Lietuvos verslininkus ir pramonininkus vienijančios organizacijos prašo toliau tęsti naujos geležinkelio linijos link Šiaulių laisvosios ekonominės zonos ir Šiaulių oro uosto statybą. Šiuo metu įrengtos geležinkelio infrastruktūros – 1,4 km ilgio vėžės, esą nepakanka norint užtikrinti mieste veikiančių įmonių konkurencingumą ir naujų investicijų atėjimą. Šiaulių pramoninis parkas (plotas 56 ha), laisvoji ekonominė […]

WIZZ AIR LĖKTUVAS PIRMĄKART SKRIDO VAROMAS TVARIAIS DEGALAIS

WIZZ AIR LĖKTUVAS PIRMĄKART SKRIDO VAROMAS TVARIAIS DEGALAIS

Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė Wizz Air pirmą kartą atliko skrydį, naudodama tvarius degalus. Europos Sąjungos darnaus judumo konferencijos „Connecting Europe Days 2022“ proga, bendrovė dalį lėktuvo degalų pakeitė tvariais aviaciniais degalais (angl. sustainable aviation fuel, SAF). Parodomasis skrydis vyko iš Bukarešto Henri Coanda tarptautinio oro uosto į Liono Sent Egziuperi oro uostą. Tvarus […]

Rekordinis birželio mėnuo automobilių vairuotojams – nuostolių per vieną mėnesį tiek, kiek pernai jų buvo per visus metus

Rekordinis birželio mėnuo automobilių vairuotojams – nuostolių per vieną mėnesį tiek, kiek pernai jų buvo per visus metus

Pasibaigus pirmajam vasaros mėnesiui, ekspertai pastebi labai aiškią stichinių nelaimių tendenciją – rekordiškai, lyginant su ankstesniais metais, birželį per audras nukentėjo transporto priemonės. „Lietuvos draudimo“ duomenys atskleidžia, kad per šį birželio mėnesį dėl audrų automobiliai patyrė daugiau nuostolių, nei per visas 2021 metų audras. Nuostolių – keturis kartus daugiau nei praėjusį birželį Kaip sako draudimo […]

Jaunieji vairuotojai avarijų sukelia dukart daugiau, bet jų žalos mažesnės

Jaunieji vairuotojai avarijų sukelia dukart daugiau, bet jų žalos mažesnės

Lietuvoje asmenų, turinčių galiojantį vairuotojo pažymėjimą, šių metų pradžioje buvo apie 1,5 mln. Apie 4,45 proc. iš jų – pradedantieji vairuotojai, kurių automobiliai yra pažymėti klevo lapais. Oficialioji įskaitinių autoįvykių, kuriuose nukentėjo žmonės, statistika rodo, kad pradedantieji vairuotojai yra apie 8 proc. autoįvykių kaltininkai. BTA Draudimas, turintis duomenų ne tik apie įvykius, kuriuose nukentėjo žmonės, […]