Susisiekimo ministerija pradeda Lietuvos kelių kokybės auditą

Susisiekimo ministerija pradeda Lietuvos kelių kokybės auditą

Susisiekimo ministerijos iniciatyva visos Lietuvos mastu pradedamas valstybinės reikšmės kelių kokybės auditas, kurio tikslas – išsiaiškinti, kodėl nemaža dalis naujai nutiestų ar rekonstruotų kelių tarnauja trumpiau nei numatyta projektuose. Siekiant objektyvumo, pirmą kartą tokiam kelių tyrimui pasitelkiami užsienio ekspertai.

„Prasideda ilgas, nuoseklus ir detalus šalies kelių tyrimo procesas. Tikimės, kad jo rezultatai padės išsiaiškinti pagrindines pernelyg greito kelių susidėvėjimo priežastis, galimas sistemines klaidas ir užtikrinti kuo geresnę Lietuvos kelių kokybę ateityje“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Pradiniam tikrinimo etapui atrinkti 33 naujai nutiestų ar rekonstruotų kelių projektai, įgyvendinti įvairiuose šalies regionuose. Dalis projektų buvo pasirinkti atsitiktiniu būdu, dalis – ten, kur kelio defektai yra akivaizdžiai pastebimi. Pirmųjų 10 objektų tyrimų rezultatus numatoma gauti iki šių metų pabaigos, likusių 23 objektų tyrimo duomenis – iki 2018 m. birželio 15 d.

Specialistų teigimu, per greitą kelio susidėvėjimą gali lemti įvairios priežastys – projektavimo klaidos, nekokybiškas rangovų darbas, netinkamos kelyje panaudotos medžiagos, taip pat norminių dokumentų spragos bei nekruopštus, nereiklus techninės priežiūros darbas. Tikrąsias priežastis turėtų atskleisti pradedamo audito išvados ir rezultatai.

Pirmieji kelio dangos mėginiai šiandien paimti valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. 5223 Buivydžiai–Lavoriškės–Kena ruože nuo 0 km iki 8,6 km, kurio rekonstrukcija buvo baigta 2014 m. liepos 29 d. Pagal šiuos mėginius bus tiriama kelio dangos konstrukcija, ją sudarančių sluoksnių storiai. Tiriant iškirstus asfalto luitus bus nustatytos asfalto dangos konstrukciją sudarančios medžiagos, jų kokybė, atitikimas kelio projektui ir norminiams dokumentams. Asfalto ir jam panaudotų medžiagų savybių patikrinimą atliks ekspertai iš Švedijos kelių ir transporto tyrimų instituto kartu su VšĮ Kelių ir transporto tyrimo institutu.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos duomenimis, Lietuvoje yra 21 254 km valstybinės reikšmės kelių, iš jų apie 7000 km vis dar tebėra žvyrkeliai, o apie 60 proc. asfaltuotų kelių yra blogos arba patenkinamos būklės. Per du Lietuvos nepriklausomybės dešimtmečius šalies kelių plėtrai ir remontui buvo skirta daugiau kaip 3,7 mlrd. eurų Kelių priežiūros ir plėtros programos bei Europos Sąjungos fondų lėšų.

„Tad kyla klausimas – kodėl tebeturime tokios prastos būklės kelius, tiek daug kilometrų žvyrkelių ir vis dar magistralės reikalavimų neatitinkančią „Via Baltica“? Kad sau ir visuomenei atsakytume į šiuos klausimus ir pradėtume atsakingai ir kokybiškai tiesti kelius, pradedame didelį kompleksinį tyrimą“, – sako ministras R. Masiulis. Jo teigimu, jei šis tyrimas kelių tiesimo darbuose atskleistų piktnaudžiavimo atvejų, Lietuvos kelių auditas bus plečiamas, pasirenkant kitus dar netirtus kelius, o iš pažeidėjų bus pareikalauta atsakomybės.

Pranešimą paskelbė : Gintarė Saulytė-Šulgat, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Evelatus Apple iPhone 4/4s
 
Rašalas Epson T2633 XL magenta Claria | 9,7 ml | XP-600/700/800
 
Evelatus Samsung A40 Gradient Glass Case 2 Bubble Gum
 
Mocco 3D Silicone Back Case For Mobile Phone Giraffe Samsung A510F Galaxy A5 (2016) Black
 
Blun DIAMOND ultra thin silicone back cover case for Samsung J530F Galaxy J5 (2017) with Rose gold frame
Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Dėl itin sparčiai populiarėjančių įvairių buitinių ir pramoninių elektronikos prietaisų Europos ir tuo pačiu Lietuvos keliuose kasdien keliauja vis daugiau įvairių kategorijų pavojingų krovinių (ADR), kurie, nesilaikant reikalavimų, gali sukelti itin skaudžių pasekmių. Todėl tiek draudikai, tiek teisininkai atkreipia įvairius pavojingus krovinius siunčiančių verslų ir siuntų bendrovių dėmesį į kuo atsakingesnį jų vertinimą ir transportavimą, […]

  Straipsniai »
Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Palei Kareivių gatvę, tarp Kareivių ir Žirmūnų gatvių sankryžos, nusidriekė naujas beveik kilometro ilgio dviračių takas. Šioje tako atkarpoje paklotas raudonas asfaltas, įrengtas naujas dviračių tako apšvietimas, šaligatviai, atliktas ženklinimas. Naujas raudono asfalto takas tapo taip reikalinga jungtis su Eurovelo taku palei Nerį, kurį jau spėjo pamėgti daugelis dviratininkų. Tako įrengimui savivaldybė skyrė apie 250 […]

  Straipsniai »

Baigta rekonstruoti magistralės „Via Baltica“ dalis – Panevėžio aplinkkelis

Gerinant eismo sąlygas magistralėje „Via Baltica“, baigtas rekonstruoti apie 22 km ilgio Panevėžio aplinkkelis. Jis praplatintas nuo 2 iki 3 eismo juostų, dėl reversinio eismo organizavimo sudarytos greitkeliui artimos eismo sąlygos. „Magistralėje „Via Baltica“ atlikti darbai ypač svarbūs eismo saugai ir važiavimo komfortui. Svarbiausioje šalies magistralėje Šiaurės–Pietų kryptimi sudarytos sąlygos važiuoti greičiau, kartu sumažinant eismo […]

  Straipsniai »
Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Nuo „Mission E“ koncepcijos pristatymo 2015 m. Frankfurto automobilių parodoje iki pirmojo serijinės gamybos elektrinio „Taycan“ modelio praėjo mažiau nei 48 mėnesiai. Šią savaitę daugiau nei trijų šimtų politikos, verslo ir žiniasklaidos atstovų akyse „Porsche“ atvertė dar vieną naują skyrių gamintojo istorijoje – atidarė pirmajam elektromobiliui „Taycan“ skirtą gamybos liniją. „Elektromobilis „Taycan“ yra naujoji „Porsche“ […]

  Straipsniai »