Susisiekimo ministerija: pašalinė veikla vairuojant negali būti toleruojama

Susisiekimo ministerija: pašalinė veikla vairuojant negali būti toleruojama

Lietuvoje nemažai tragiškų avarijų įvyksta dėl vairuotojų budrumo stokos ar vairuotojų dėmesio blaškymo. Kelių eismo taisyklės numato, kad vairuotojas negali užsiimti bet kokia veikla, trukdančia atlikti pagrindinį jo darbą – vairuoti.

„Nuo praėjusių metų Lietuvos transporto saugos administracija pradėjo tirti eismo įvykius, analizuoti jų priežastis. Ištyrę apie 100 praėjusiais metais įvykusių kelių eismo įvykių, kuriuose žuvo ar buvo sužeisti žmonės, pastebėjome tendenciją, kad nuo 10 iki 15 proc. vairuotojų eismo įvykius sukelia dėl to, kad nukreipia savo dėmesį nuo pagrindinės veiklos – vairavimo“, – pabrėžė Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus pareigas laikinai einantis Genius Lukošius.

Pasak G. Lukošiaus, visuomenėje susiformavusi nuomonė, kad pagrindinė priežastis, atitraukianti  vairuotojų dėmesį  yra mobilusis telefonas ar trumpųjų žinučių rašymas, tačiau praėjusių metų tyrimai atskleidžia visai ką kita. Vos keli eismo įvykiai įvyko dėl to, kad vairuotojas kalbėjo telefonu.

„Šiuo klausimu vairuotojų sąmoningumas tikrai padidėjęs, tam turi įtakos socialinė reklama, švietimas. Matome, kad priežastys iš tiesų yra kitokios – tai ir valgymas vairuojant, ir žvilgsnio nukreipimas nuo kelio į pašalinius objektus, bendravimas su keleiviais, netgi nukritusių daiktų ieškojimas važiuojant didesniu nei 80 km/h greičiu tapo ne vieno eismo įvykio priežastimi“, – teigė G. Lukošius.

„Nemažai eismo įvykių, dažnai net labai skaudžių, įvyksta dėl vairuotojo dėmesio nukreipimo ar blaškymo, – sako G. Lukošius. – Štai pernai važiuodamas 120 km/h į pajūrį ilsėtis su šeima vairuotojas buvo įjungęs autopilotą, kojos nuimtos nuo pedalų. Žvilgsnis buvo nukreiptas į šalia kelio stovinčias vėjo jėgaines, o ne į kelią, vyko pokalbis su šeima. Priešais priartėjusį sunkvežimį vairuotojas pastebėjo per vėlai ir nespėjo paspausti stabdžio pedalo, nes koja buvo nuo jo nuimta. Smūgio metu mirtinai sužalota šalia sėdėjusi keleivė“.

Eismo saugumo specialistai įsitikinę, kad vairavimas, kaip ir daugelis kitų veiklų, reikalauja visiškos koncentracijos ir susikaupimo, tad pašalinėms veikloms dėmesio negalima skirti. Jų teigimu, žmogus vienu metu savo dėmesį sukoncentruoti gali tik į labai ribotą skaičių objektų, todėl vairuojant ir užkandžiaujant, reguliuojant radijo imtuvą ar kalbant telefonu nepastebimi kelio ženklai, eismo signalai, kitų eismo dalyvių veiksmai, taip pat pailgėja reakcijos trukmė.

 „Nors šiemet žuvusiųjų keliuose skaičius, lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, sumažėjo beveik 8 proc., statistinių duomenų analizė atskleidžia, kad nemaža dalis eismo įvykių įvyksta būtent dėl vairuotojo išsiblaškymo arba kitų su vairavimu nesusijusių veiksmų atlikimo vairavimo metu. Praėjusiais metais būtent dėl šios priežasties įvyko daugiau kaip dešimt mirtinų eismo įvykių“, – teigia Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento vyresnysis patarėjas Vidmantas Pumputis.

Galima išskirti tris skirtingas aplinkybių grupes, kurios mažina vairuotojo dėmesį bei didina išsiblaškymą vairuojant, – teigia Susisiekimo ministerijos atstovas V. Pumputis. – Pirmoji grupė ir pati pavojingiausia, kai vairuotojas yra priverstas atitraukti ranką nuo vairo ir laisva ranka atlikti kitus, su vairavimu nesusijusius veiksmus, antroji grupė – kai vairuotojas mintis, savo dėmesį turi perkelti ne į vairavimą, ir trečioji grupė – tai nuovargis, kuris taip pat ženkliai prisideda prie koncentracijos stokos ir yra ne vieno skaudaus eismo įvykio priežastimi.

Saugaus eismo ekspertai pataria nepamiršti, kad sėdint prie automobilio vairo, pagrindinė veikla yra vairavimas. Nepamirškime, kad kelyje kiekviena sekundė gali būti reikšminga.

Ekspertų komentarai: https://we.tl/dHCHGt5AjL

Pranešimą paskelbė: Gintarė Saulytė-Šulgat, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Withings Steel HR Sport (40mm) OLED, 39 g, Black, Bluetooth, Built-in pedometer, Heart rate monitor, GPS (satellite), Waterproof
 
DAEWOO Washing machine WM-1710ELW Top loading, Washing capacity 6 kg, 700 RPM, A+, Depth 53.5 cm, Width 52.5 cm, White/ black, Semi-automatic, Display,
 
Kaitlentė Bosch PIF651FB1E
 
AOC 24B1H 23.6 “, VA, FHD, 1920 x 1080 pixels, 16:9, 5 ms, 250 cd/m², Black
 
Candy Hob CDH 32/1X Vitroceramic, Number of burners/cooking zones 2, Black,
„airBaltic“ specialia dovana pagerbė Baltijos kelio 30-metį

„airBaltic“ specialia dovana pagerbė Baltijos kelio 30-metį

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ šiandien pasveikino partnerius ir darbuotojus tarptautiniame Rygos oro uoste, kur vyko renginys, skirtas pagerbti rugpjūčio 23 d. minimam Baltijos kelio 30-mečiui. Šia proga kompanija Baltijos šalims padovanojo šių šalių vėliavomis puoštus lėktuvus ir Baltijos keliui skirtą dainą. „Mes didžiuojamės, jog Baltijos kelio – unikalios, taikios demonstracijos, kuri parodė pasauliui, kaip […]

  Straipsniai »

„Bolt“ Taline pradeda pristatinėti maistą, laukiama ir Lietuvoje

Viena didžiausių Europos pavežėjimo paslaugų platformų „Bolt“ šiandien Taline pristato naują maisto atvežimo į namus programėlę „Bolt Food“. Estijoje įkurta kompanija paslaugą dar šiemet ketina pristatyti ir kituose Europos bei Afrikos miestuose.   „Mūsų platforma naudojasi daugiau kaip 25 mln. žmonių visame pasaulyje, o maisto pristatymas jau kurį laiką buvo vienas populiariausių jų pageidavimų. Norėdami klientams […]

  Straipsniai »

KROVINIŲ GABENIMAS GELEŽINKELIAIS EUROPOS VIDUJE: YRA VILČIŲ?

Keturi krovinių gabenimo banginiai – automobilių, oro, jūrų ir geležinkelių transportas. Kuris iš jų didesnis ir pastovesnis? Apie tai kalbamės su įvairiais specialistais, pokalbių tema – krovinių gabenimas Europos viduje. Apie krovinių gabenimą geležinkeliais mums papasakojo transporto ir logistikos kompanijos „AsstrA“ Europos regiono Geležinkelių skyriaus vadovė Eva Trochimiuk. – Eva, kaip galėtumėte apibūdinti šios dienos […]

  Straipsniai »
Ketvirtoji RS ikonos karta: naujas„Audi RS 6 Avant“

Ketvirtoji RS ikonos karta: naujas„Audi RS 6 Avant“

Dvidešimt penki RS metai, dvidešimt penki galingų „Audi“ universalų metai: pristačius naują „Audi RS 6“, „Audi Sport“ verčia naują galingų „Avant“ universalų istorijos puslapį. Dar didesnė galia, drauge su didesnį efektyvumą užtikrinančia daline hibridine technologija, užtikrina, kad „RS 6 Avant“ yra puikus palydovas visiems gyvenimo atvejams. Platus ir galingas: išorės dizainas Unikalus klasėje kėbulo stilius […]

  Straipsniai »