Susisiekimo ministerija numato tobulinti nuovažų įrengimo sąlygas, kviečia teikti pasiūlymus

Susisiekimo ministerija numato tobulinti nuovažų įrengimo sąlygas, kviečia teikti pasiūlymus

Susisiekimo ministerija planuoja tobulinti nuovažų įrengimo sąlygas ir kviečia iki lapkričio 15 d. teikti pasiūlymus situacijai gerinti, kadangi pastaruoju metu intensyviai rekonstruojant šalies rajoninius kelius ir žvyrkelius šalia tvarkomų kelių sklypus turintys gyventojai neretai susiduria su problema, kaip užsitikrinti patogią nuovažą į sklypą.

„Atliekant kelio rekonstrukciją žmonės neretai skundžiasi, kad panaikinamos jų savo nuožiūra įrengtos nuovažos į šalia kelio esančius sklypus, taip pat kyla nesusipratimų dėl naujų nuovažų nuo sutvarkyto kelio įrengimo. Siekdami spręsti šią problemą, norime įsiklausyti į gyventojų nuomonę ir kartu rasti tinkamiausius sprendimus“, – sako susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.

Šiuo metu rekonstruojant kelius panaikinamos neteisėtai įrengtos nuovažos, o teisėtos yra sutvarkomos pagal kelio parametrus. Sklypų savininkai, norintys įsirengti naują nuovažą reikalavimus atitinkančioje vietoje, gali tai padaryti savo sąskaita.

Susisiekimo ministerijoje nuovažų įrengimo sąlygų tobulinimo klausimus nagrinėja darbo grupė, persvarstanti Kelių techninio reglamento (KTR) ir Statybos techninio reglamento (STR) nuostatas. Įvertinusi esamą situaciją, ministerija siūlo iš dalies keisti KTR skyriaus „Automobilių keliai“ nuostatas, susijusias su nuovažų įrengimu.

Pavyzdžiui, pagal KTR nustatytas sąlygas krašto keliuose sankryžos ir nuovažos kiekvienoje kelio pusėje gali būti įrengiamos ne dažniau kaip kas 500 metrų, rajoniniuose keliuose – ne dažniau kaip kas 100 metrų. Siūloma nustatyti, kad tais atvejais, kai į sklypą nėra nustatyto servitutinio kelio, leistinas atstumas tarp nuovažų krašto keliuose galėtų būti sumažintas iki 300 metrų, rajoniniuose – iki 50 metrų.

Taip pat siūloma, rengiant kelio kapitalinio remonto, rekonstrukcijos ar asfaltavimo projektus, inventorizuoti kelyje esančias nuovažas. Atlikus nuovažų inventorizaciją, projekto rengėjas turėtų informuoti sklypų savininkus apie į jų sklypus einančių nuovažų teisėtumą.

Susisiekimo ministerija jau dabar rekomenduoja Lietuvos automobilių kelių direkcijai informuoti sklypų savininkus apie planuojamas kelių rekonstrukcijas, apie neteisėtai ar netinkamai įrengtas nuovažas, teikti pasiūlymus gyventojams dėl nuovažų įteisinimo galimybių.

Visi, kam aktualūs nuovažų įrengimo klausimai, kviečiami teikti pasiūlymus, kaip patobulinti šiuo metu KTR nustatytas jų įrengimo sąlygas. Pasiūlymų laukiama el. paštu konsultacijos@sumin.lt iki lapkričio 15 d.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
Kaip serviruoti stalą šventėms?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose
 
Keltuvų nuoma

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Pirmąjį lietuvišką autonominį hibridinį universalios paskirties visureigį kurianti bendrovė „Ostara“ įveikė lauko bandymų etapą ir pereina prie nuotolinio valdymo ir autonominio režimų vystymo. Visureigio „Krampus Mk1“ technologijų demonstratorius elektrinės pavaros režimu įveikė bandymus greičio trasoje įvairiomis oro sąlygomis, įskaitant 0-0,5 laipsnių temperatūrą, lietų ir stiprų priešpriešinį vėją. „Kyviškių aerodrome bagio klasės visureigis „Krampus“ buvo testuojamas […]