Susisiekimo ministerija įspėja: Seime svarstomi elektrinių mikrojudumo priemonių reglamentavimo pakeitimai gali pakenkti eismo saugumui

Susisiekimo ministerija įspėja: Seime svarstomi elektrinių mikrojudumo priemonių reglamentavimo pakeitimai gali pakenkti eismo saugumui

Susisiekimo ministerijai kelia susirūpinimą šiuo metu Seime svarstomi Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimai, skirti reglamentuoti elektrinių mikrojudumo priemonių eismą, nukrypstantys nuo Vyriausybės suformuluotos pozicijos. Ministerijos nuomone, įstatymo pakeitimų projekte yra teisinio reglamentavimo klaidų, dalis nuostatų yra nepriimtinos eismo dalyvių saugumo atžvilgiu.

„Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimuose matome nemažai klaidų ir nuostatų nesuderinamumo, tačiau svarbiausia, kad tokios įstatymo pataisos, jei būtų priimtos, sukeltų chaosą viešajame eisme ir daugeliu atvejų pablogintų pažeidžiamų eismo dalyvių – dviratininkų ir elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojų – saugumą. Kviečiame šių pataisų autorius įsiklausyti į institucijų, atsakingų už eismo saugumą, pastabas ir ištaisyti klaidas, kurios gali turėti kritinių pasekmių, netgi tapti eismo dalyvių žūčių priežastimi“, – sako susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.

Susisiekimo ministerija nepritaria įstatymo pakeitimų nuostatoms keisti dviračių tako ir dviračių juostos apibrėžimus, o šaligatvius ar jų dalį leisti žymėti dviračių tako kelio ženklu. Tai reikštų, kad taip paženklintas šaligatvis dirbtinai taptų dviračių taku, bet eismo saugumo klausimo nespręstų.

Ministerija iš esmės prieštarauja numatomai nuostatai, kad nesant dviračių tako, elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, dviratininkai ir motorinių dviračių vairuotojai privalės važiuoti važiuojamąja kelio dalimi kartu su visomis motorinėmis transporto priemonėmis, kur gali vyrauti dideli važiavimo greičiai. Pagal šią nuostatą pažeidžiami eismo dalyviai būtų tiesiog išstumti iš šaligatvio į važiuojamąją dalį, kas yra  nepriimtina jų saugumo atžvilgiu.

 

Įstatymo pakeitimų projekte taisytina ir dalis sąvokų. Pavyzdžiui, pagal siūlomą motorinio dviračio sąvoką elektriniai paspirtukai galės būti laikomi tiek elektrine mikrojudumo priemone, tiek motoriniu dviračiu, todėl eismo dalyviai nežinos, kaip teisėtai dalyvauti viešajame eisme, o policijos pareigūnai negalės tinkamai prižiūrėti ir kontroliuoti eismo dalyvių.

 

Susisiekimo ministerijos žiniomis, analogiškas įstatymo pakeitimų projekto problemas mato Vidaus reikalų ministerija (VRM) ir Policijos departamentas prie VRM. Projekto autoriai turi išgirsti ir atsižvelgti į institucijų teikiamas pastabas, kad Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimai nepablogintų eismo saugumo situacijos.

Minėtos Susisiekimo ministerijos pastabos ir siūlymai, kaip taisyti svarstomą įstatymo pakeitimo projektą, yra išdėstyti ir Vyriausybės išvadoje, kuri buvo patvirtinta ir pateikta Seimui 2022 m. rugsėjo mėn.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kas yra ekonomiškiau – turėti nuosavą automobilį ar jį išsinuomoti?

Kas yra ekonomiškiau – turėti nuosavą automobilį ar jį išsinuomoti?

Keliaudami po Baltijos šalis ar kitur pasaulyje, daugelis žmonių susiduria su klausimu – ar naudotis nuosavu automobiliu, ar ekonomiškiau būtų jį išsinuomoti? Abu variantai turi savitų privalumų ir trūkumų, bet galutinis sprendimas paprastai priklauso nuo kelionės pobūdžio, trukmės ir kitų aplinkybių. Automobilių nuomos tarpininkas EconomyBookings.com, priklausantis „Booking Group Corporation“ ir „Bolt Drive“, pateikia savo įžvalgas […]


Kelionė į pajūrį – ne lenktynių trasa: kaip vairuoti ekonomiškai ir atsakingai

Kelionė į pajūrį – ne lenktynių trasa: kaip vairuoti ekonomiškai ir atsakingai

Skaičiuojant paskutines valandas iki didžiausių Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynių“ starto, „Circle K Miles+“ komandos lenktynininkas Eimantas Navikauskas atskleidžia, kiek litrų degalų sudeginama per varžybas, ir dalijasi patarimais, kaip įprastose kelionėse važiuoti ekonomiškiau. Kas lemia didžiausias sąnaudas? Eimantas Navikauskas atskleidžia, kad artėjančiose lenktynėse vairuos „Audi R8 LMS GT3 EVO II“ – vieną greičiausių kėbulinių […]


Pakartoti sunkiau nei pasiekti: BGS antrą mėnesį iš eilės demonstruoja 100 proc. punktualumą

Pakartoti sunkiau nei pasiekti: BGS antrą mėnesį iš eilės demonstruoja 100 proc. punktualumą

Tarptautinė antžeminių paslaugų, orlaivių degalų tiekimo ir logistikos paslaugų teikėja „Baltic Ground Service“ (BGS), priklausanti didžiausiai pasaulyje ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) grupei „Avia Solutions Group“, birželį antrą kartą iš eilės užtikrino 100 proc. punktualumą, aptarnaudama „Wizz Air“ skrydžius Vilniaus oro uoste. Įspūdingam rezultatui nesutrukdė ir įsibėgėjantis atostogų sezonas, kasmet apsunkinantis […]


Laukiama gyventojų pasiūlymų dėl iniciatyvos įtvirtinti pareigą mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

Laukiama gyventojų pasiūlymų dėl iniciatyvos įtvirtinti pareigą mopedų vairuotojams laikyti praktikos egzaminą

2025 m. liepos 11 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)  Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas pradėjo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisų svarstymą ir paskelbė konsultavimosi su visuomene laikotarpį. Gyventojai savo pasiūlymus dėl šio projekto turi galimybę pateikti iki rugsėjo 10 d. Svarstomais įstatymo pakeitimais siekiama norintiems gauti […]


Lietuvos transporto sektoriuje – tvarus atsigavimas ar laikinas pagerėjimas?

Lietuvos transporto sektoriuje – tvarus atsigavimas ar laikinas pagerėjimas?

Vaidas Žagūnis, „Citadele“ banko valdybos narys, verslo bankininkystės tarnybos vadovas Baltijos šalyse Lietuvos kelių transportavimo sektorius, glaudžiai susijęs su eksporto rinkomis Europoje, o kartu – stipriai priklausomas nuo Europos Sąjungos (ES) ekonomikos ciklo, pastaruoju metu rodo vis daugiau atsigavimo signalų. Išankstiniai rodikliai, kuriuos stebi „Citadele“ banko analitikai, rodo, kad Lietuvos vežėjų sektorius pamažu kopia iš […]


Kelininkai įspėja – rytoj galimas pavojingas lietus

Kelininkai įspėja – rytoj galimas pavojingas lietus

Kaip skelbia sinoptikai bei indikuoja AB „Kelių priežiūra“ sistemos, rytoj išlieka pavojingo meteorologinio reiškinio – smarkaus lietaus – tikimybė. Remiantis prognozių duomenimis, intensyviausi krituliai numatomi rytų ir šiaurės Lietuvoje. Pasak bendrovės atstovų, dėl didelio kritulių kiekio per trumpą laiką gali susidaryti sudėtingos eismo sąlygos: kelio dangos patvankos ar kiti išplovimai. AB „Kelių priežiūra“ specialistai aktyviai […]