Susisiekimo ministerija inicijuoja Lietuvos aviacijos vystymo gairių iki 2030 m. rengimą

Susisiekimo ministerija inicijuoja Lietuvos aviacijos vystymo gairių iki 2030 m. rengimą

Susisiekimo ministerija kartu su socialiniais partneriais pradeda rengti Aviacijos vystymo gaires iki 2030 m., kurios numatys Lietuvos aviacijos viziją ir pagrindines artimiausio dešimtmečio vystymo kryptis, užtikrinant šio sektoriaus stabilumą ir svarbiausių darbų tęstinumą bei sinergiją su kitų transporto šakų plėtra.

Šių aviacijos vystymo gairių tikslas – aiškiai žinoti, kur einame, susikoncentruoti į tikslo siekimą, kad šalies aviacijos sektorius būtų vystomas kryptingai ir stabiliai, nepriklausomai nuo politinių pokyčių. Gairės bus rengiamos laikantis Susisiekimo ministerijos įtvirtintų principų – užtikrinant patogias transporto jungtis, aplinkai draugiškus sprendimus ir aukštą sektoriaus grąžą.

„Pagal savo potencialą Lietuvos aviacija iš tiesų dar per mažai prisideda prie šalies BVP, ir aviacijos strategija yra vienas iš būdų numatyti, kaip bendromis valstybės ir verslo pastangomis tai pasiekti. Strateginės aviacijos gairės ir veiksmų planas, kuriuos parengsime kartu su socialiniais partneriais, bus pagrindinių darbų artimiausią dešimtmetį kelrodis“, – sako susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.

Siekiant užtikrinti patogias transporto jungtis, planuojama įvertinti Lietuvos pasiekiamumą oro transportu, skrydžių krypčių skaičių ir intensyvumą. Tai svarbu ne tik keleiviams, bet ir krovinių gabenimui.

„Šiuo metu dėl pandemijos poveikio keičiasi logistikos grandinės, konteinerių vežimas smarkiai brangsta, lėtėja prekių tiekimas. Todėl turėdami oro uostus su infrastruktūra ir lėktuvų takais, pritaikytais didžiausiems krovininiams orlaiviams, turime galimybę parodyti iniciatyvą ir aviacijos srityje tapti tarptautiniu krovinių paskirstymo centru“, – teigia viceministras.

Kitas svarbus aspektas – aplinkai draugiška aviacijos plėtra, pasyvi, CO2 neutrali infrastruktūra, ateities technologijos.

„Jau šiemet Lietuvoje planuojame atidaryti pirmąsias vandenilio degalines sunkiajam kelių transportui – neabejoju, kad tai netruks ateiti ir į aviaciją. Dėl technologinio progreso situacija civilinėje aviacijoje gali pasikeisti radikaliai – apie tai reikia galvoti, tam reikia ruošis“, – atkreipia dėmesį viceministras J. Skačkauskas.

Trečia aspektas – aukšta grąža. Pasak viceministro, aviacijos sektorius yra labai aukštos grąžos sektorius – tiek pagal savo kuriamą pridėtinę vertę, investicijų pritraukimą, tiek pagal mokesčius, sumokamus valstybei ir technologinę sklaidą. Todėl, turint visą infrastruktūrą, žinių ir įgūdžių, šios srities įmones, turime tai išnaudoti – surasti nišą ir pasiimti galimą naudą.

Aviacijos vystymo gaires iki 2030 m. Susisiekimo ministerija kartu su socialiniais partneriais planuoja parengti iki šių metų pabaigos. Šiam tikslui suburtoje darbo grupėje kartu dirbs Susisiekimo ministerijos bei jai pavaldžių aviacijos ir geležinkelių įmonių specialistai, aviacijos asociacijų ir Karinių oro pajėgų atstovai, taip pat Ekonomikos ir inovacijų ministerijos bei VšĮ „Investuok Lietuvoje“ atstovai.

Pranešimą paskelbė: Dalia Perednienė, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
ALTERCORE 353 Black 44
 
Elements Calming Shampoo Šampūnas jautriai galvos odai, 1000ml
 
ALTERCORE Roca Vegan Black 40
 
Hydration Kit Drėkinamasis plaukų priežiūros rinkinys, 1vnt
 
Crocs™ Classic Bae Clog Womens Lime Zest 42,5

Rekomenduojame

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Prof. A. Avižienis: „Boeing 737 MAX“ katastrofas lėmė neįdiegti papildomi jutikliai

Dviejų naujų lėktuvų „Boeing 737 MAX“ katastrofos, kuriose žuvo 346 žmonės, įvyko todėl, kad nebuvo įdiegti papildomi, dubliuojantys atakos kampo jutikliai (angl. Angle-of-Attack, AoA), kurie būtų papildę du AoA jutiklius, jau esančius ant abiejų „737 MAX“ lėktuvo priekio šonų. Šį teiginį virtualioje konferencijoje Taipėjuje, Taivane birželio 22 dieną pristatė Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) ir Kalifornijos […]

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą

Šiemet įsibėgėjęs 24 mln. vertės projektas „Triukšmo mažinimo priemonių geležinkeliuose įrengimas“ – tik dalis geležinkelio triukšmą slopinančių priemonių, kurias įgyvendina „LTG Infra“ vystydama ir modernizuodama šalies geležinkelio tinklą. Gyventojų apklausos duomenys rodo, jog net 85 proc. Lietuvos gyventojų svarbu, kad geležinkelis keltų kuo mažesnį triukšmą ir net 71 proc. dėl triukšmo nenorėtų gyventi šalia geležinkelio. […]

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

The Minister and Ryanair management discussed matters on investment opportunities in Kaunas airport

On Tuesday, Minister of Transport and Communications Marius Skuodis met with the management of the Irish airline company Ryanair in the Ministry to discuss the company’s plans regarding further investment into aircraft maintenance infrastructure in Kaunas airport and regional development opportunities upon the completion of Rail Baltica. The meeting was attended by Director of Operations […]

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Bendraamžiai: kelias Vilnius–Utena ir susisiekimo ministras

Utenos rajono savivaldybėje Seimo nario Gintauto Palucko kvietimu birželio 21 d. lankėsi susisiekimo ministras Marius Skuodis su komanda.  Svečiai susitiko su Utenos rajono savivaldybės meru Alvydu Katinu, savivaldybės administracijos vadovais, skyrių vedėjais, Utenos apskrities savivaldybių merais ir administracijų vadovais, verslo atstovais, žiniasklaida. Susitikimuose taip pat dalyvavo Seimo nariai Gintautas Paluckas, Edmundas Pupinis, Lietuvos automobilių kelių […]

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

A. Kuezada: nusitaikėme į perspektyvią aviacijos sritį, kuri svarbi ir Šiauliams, ir Lietuvai

2022 metais Lietuva prisijungs prie išskirtinio verslo žemėlapio: šalių, kuriose orlaiviai ne tik remontuojami, bet ir pertvarkomi iš keleivinių į šiuo metu ypač paklausius krovininius. Strateginį investuotoją „Aviatic MRO“ pritraukusio Šiaulių oro uosto vadovė Aurelija Kuezada pastebi, kad keleiviai į skrydžius grįžta pakankamai atsargiai, tačiau oro krovinių paklausa jau viršija iki pandemijos buvusį lygį, todėl […]

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Jau šiemet pradedama rengtis magistralinio kelio Vilnius–Utena rekonstrukcijai, visą kelią atnaujinti planuojama iki 2025 m. pabaigos

Susisiekimo ministerija informuoja, kad vienintelį šalies magistralinį kelią su betono danga – A14 Vilnius–Utena – siekiama visiškai rekonstruoti iki 2025 m. pabaigos. Šio kelio rekonstravimo planą ir numatomus darbų etapus susisiekimo ministras Marius Skuodis šiandien pristatė Utenoje vykusiame susitikime su šio regiono savivaldybių atstovais ir visuomene. „Jau šiais metais prasidės parengiamieji darbai, kad „amžiaus statybomis“ […]