Susiruošusiems automobiliu į Vilniaus centrą – patarimai atlikti namų darbus

Susiruošusiems automobiliu į Vilniaus centrą – patarimai atlikti namų darbus

Šiandien Vilniaus senamiestyje įsigaliojus kilpiniam eismui, į centrinę sostinės dalį išsiruošusiems vairuotojams draudikai siūlo atlikti namų darbus, o kelyje būti itin dėmesingiems ir atidiems – kad vairuojant būtų mažiau streso, netektų neplanuotai skubėti ir pavyktų greičiau prisitaikyti prie pokyčių.

„Vilniaus senamiestis, išskyrus kai kurias Vilniaus bei Subačiaus gatvės atkarpas, nepasižymi dideliu avaringumu. Tikėtina, kad vairuotojams įpratus prie kilpinės eismo sistemos ir tranzito ribojimų, eismo įvykių skaičius centrinėje sostinės dalyje ilgu periodu dar labiau sumažės. Tačiau siekiant išvengti trumpalaikės sumaišties, kuri dažnai lydi eismo naujovių įvedimą, vairuotojams vertėtų apsišarvuoti kantrybe, susiplanuoti ir išbandyti naujus maršrutus“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Gali padaugėti spūsčių aplinkinėse gatvėse

Pasak draudimo eksperto, Vilniaus senamiestį tranzitu dažnai kirsdavusiems vairuotojams derėtų nepatingėti dar namuose prie kompiuterio ar išmaniojo telefono skirti kelias minutes alternatyvių maršrutų paieškai – geriau iš anksto išsinagrinėti eismo pokyčius, nei praleisti 20 minučių važinėjant ratais ir svarstant, kur geriau pasukti norint greičiau pasiekti kelionės tikslą.

„Be to, apribojus tranzitinį eismą centrinėje miesto dalyje, aplinkinėse gatvėse gali padaugėti spūsčių. Todėl iš anksto suplanavus alternatyvius maršrutus tikslinga artimiausiomis dienomis išbandyti juos praktiškai, o po to pasirinkti optimaliausią variantą“, – rekomenduoja A. Žiukelis.

Draudimo specialistas taip pat siūlo artimiausiomis dienomis atidžiau nei įprasta stebėti tiek kelio ženklus, tiek kitų eismo dalyvių veiksmus.

„Patarčiau vairuoti taip, lyg tuo keliu būtų važiuojama pirmą kartą, taip pat dėmesingiau sekti ir kitų vairuotojų elgseną – net jei susiplanavote savo maršrutą iš anksto, tai dar nereiškia, kad kitas taip pat pasiruošė. Dėl šios priežasties galimi įvairūs nesusipratimai, kuriuos gali sukelti vairuotojai, nesilaikantys naujojo ženklinimo“, – komentuoja ekspertas.

Metas naujovėms – itin palankus

BTA eksperto manymu, dabar itin palankus metas apriboti automobilių eismą Vilniaus senamiestyje, kur eismo srautai vasarą tradiciškai sumažėja. 

„Dabartinės eismo reguliavimo naujovės, kurioms rengtasi ilgą laiką, yra logiškos – senamiestis neturėtų tapti keliu, padedančiu sutrumpinti kelionę per miestą. Siauros gatvės, daug posūkių, perėjų, pėsčiųjų kelia papildomą ir nereikalingą pavojų eismo saugumui. Be to, nepamirškime, kad viešosios erdvės dėl COVID-19 situacijos šiemet buvo padovanotos lauko kavinėmis, todėl senamiestyje visi paprasčiausiai netilps: ir staliukai, ir pėstieji, ir dviratininkai, ir automobiliai. Logiškas sprendimas, kad vieną iš šių sudedamųjų dalių tenka eliminuoti“, – sako A. Žiukelis.

Draudimo bendrovės atstovo teigimu, įvykus avarijai miesto centre, jei eismo įvykio dalyviai greitai nesusitvarko reikalingų formalumų, bent dalis eismo tiesiog sustoja, nes praktiškai visos senamiesčio gatvės turi tik po vieną juostą.  

Šiandien Vilniaus senamiestyje įsigaliojus kilpiniam eismui, gyventojai ir toliau galės privažiuoti automobiliu prie savo namų, darbo vietų ir traukos objektų, tačiau negalės kirsti senamiesčio. Vilniaus miesto savivaldybės teigimu, sprendimas įvesti kilpinio eismo reguliavimą priimtas siekiant sumažinti tranzitinį eismą, kuris senamiestyje sudaro 40 proc., o rytais – iki 70 procentų bendro automobilių srauto.

Apie BTA:               

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Marius Deksnys, UAB „Idea Prima”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kelių transporto paslaugų eksportas per tris 2024 metų ketvirčius mažėjo 3 proc.

Kelių transporto paslaugų eksportas per tris 2024 metų ketvirčius mažėjo 3 proc.

Kasmet augusi krovinių vežimo kelių transportu rinka Lietuvoje pernai susidūrė su sunkumais – įmonės, nors ir išlaikė krovinių apyvartos augimą, tačiau patyrė paslaugų eksporto apimčių sumažėjimą, teigiama Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) atliktoje rinkos analizėje. Aljanso pateiktais Lietuvos banko duomenimis, palyginti su tuo pačiu metu 2023-iaisiais, 2024-ųjų sausį–rugsėjį krovininio kelių transporto paslaugų eksportas sumažėjo […]


Pasiruošimas startui: Vilniaus oro uosto naujajame išvykimo terminale vyksta masinis testavimas

Pasiruošimas startui: Vilniaus oro uosto naujajame išvykimo terminale vyksta masinis testavimas

Šeštadienį (sausio 11 d.) Vilniaus oro uoste organizuojamas istorinis renginys – masinis naujojo išvykimo terminalo testavimas. Atlikti testavimą per rekordiškai trumpą laiką dar lapkritį užsiregistravo per 1 000 savanorių. Atvykę į naująjį oro uosto išvykimo terminalą testuotojai pasijaus tarsi tikri šešių skrydžių keleiviai ir padės Lietuvos oro uostų komandoms nustatyti, kaip pasiruošta terminalo atidarymui, numatytam […]


Darbo ir pajamų apsauga: pavėžėjamas daugiau grėsmių nei privalumų?

Darbo ir pajamų apsauga: pavėžėjamas daugiau grėsmių nei privalumų?

Lietuvoje pavėžėjai įprastai dirba pagal individualią veiklą (ĮV), o ne pagal darbo sutartį. Tai, anot specialistų, darbuotojams kelia daugiau grėsmių nei privalumų. „Skaitmeninės darbo platformos (programėlės, kurios sujungia paslaugų teikėjus su klientais) sukuria prieštaringas darbo santykių formas ir trikdo tradicinį darbo organizavimą. Šis verslo modelis apriboja darbuotojų teisę naudotis darbo apsauga“, – teigia Vilniaus universiteto […]


„airBaltic“ padvigubino simuliatorių pajėgumą ir įdiegė naują „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorių

„airBaltic“ padvigubino simuliatorių pajėgumą ir įdiegė naują „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorių

Ryga. Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ toliau plečia savo mokymų infrastruktūrą – „airBaltic“ mokymų centre Rygoje (Latvija) įrengtas antrasis „Airbus A220“ pilno skrydžio simuliatorius. Šis modernus papildymas gerokai padidins oro linijų bendrovės galimybes mokyti ir palaikyti vis didėjančios pilotų komandos kvalifikaciją, taip pat padės augančiam „Airbus“ orlaivių parkui ir nuolatinei „airBaltic“ pilotų akademijos […]


Kelininkai ruošiasi lijundrai ir plikledžiui – darbus vykdo prevenciškai

Kelininkai ruošiasi lijundrai ir plikledžiui – darbus vykdo prevenciškai

Kaip skelbia sinoptikai, šiandien popiet numatomas pavojingas meteorologinis reiškinys – lijundra ir plikledis. Šiuos pavojingus reiškinius indikuoja ir AB „Kelių priežiūra“ pasitelkiamos sprendimų paramos sistemos. Kelininkai praneša, kad jų mechanizmai nenutrūkstamai tęsia darbus – valstybinės reikšmės keliuose vykdomas sniego ir ledo šalinimas, barstymas arba tirpalo purškimas dar prieš prognozuojamą slidumo susidarymą. 1-ojo kelių priežiūros lygio […]


Esminiai Lietuvos oro uostų projektai 2025 metais: planuoja tolesnę plėtrą, iš viso investuos 58 mln. eurų

Esminiai Lietuvos oro uostų projektai 2025 metais: planuoja tolesnę plėtrą, iš viso investuos 58 mln. eurų

Pernai Lietuvos oro uostų (LTOU) pasiektas aptarnautų keleivių rekordas (6,6 mln.) – tarpinė stotelė puoselėjant lyderystę Baltijos regione ir toliau vykdant strateginę plėtrą. Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus valdanti bendrovė šiemet numato įgyvendinti esminius projektus, kurie ateityje leis kokybiškai aptarnauti iki 10 mln. keleivių per metus. Planuojama, kad 2025-aisiais į visą LTOU tinklo infrastruktūrą […]