Suomiška tradicija: šventiniai riebalai virsta dyzelinu iš atsinaujinančių žaliavų

1

Suomiška tradicija: šventiniai riebalai virsta dyzelinu iš atsinaujinančių žaliavų

Daugelis suomių Kalėdų jau neįsivaizduoja be tradicijos po šventinės vakarienės gaminimo likusius riebalus perdirbti į dyzeliną iš atsinaujinančių žaliavų. Kasmet prie šios iniciatyvos prisijungia vis daugiau žmonių – iš pernai surinkto riebalų kiekio buvo pagaminta tiek dyzelino, kad jo pakaktų vienam automobiliui pasaulį apvažiuoti iki septyniolikos kartų. Idėjos organizatoriai ieško galimybių ateityje šią tradiciją pradėti ir Lietuvoje.

„Ham trick“ arba „Kumpio triukas“ – tai jau šeštą kartą Suomijoje vykstanti akcija, kurios metu gyventojai kviečiami rinkti ir perdirbti kepimo riebalus, naudojamus kumpiui ir kitiems kalėdiniams patiekalams gaminti. Surinkti riebalai pakartotinai panaudojami, gaminant „Neste“ dyzeliną „Neste MY Renewable Diesel™“.

 Tikslas – kelti susidomėjimą tvarumu Kalėdų periodu

Pernai „Ham Trick“ dalyvių skaičius buvo rekordinis: dalyvavo beveik 240 000 Suomijos namų ūkių. Iš viso buvo surinkta 55 tonos panaudotų kepimo riebalų – iš tokio kiekio pagaminto atsinaujinančio dyzelino pakanka automobiliui iki 17 kartų apvažiuoti pasaulį. Šiais metais tikimasi, kad akcijoje dalyvaus bent 300 000 namų ūkių.

Anot „Neste“ Suomijos rinkodaros vadovės Tytti Stranding, augantis dalyvių aktyvumas rodo, jog žiedinė ekonomika tampa vis svarbesne Suomijos vartotojams ir įmonėms.

„Kampanija „Ham Trick“ yra puikus verslo bendradarbiavimo tvarumo srityje pavyzdys: projektą kartu vykdo net 15 operatorių. Panaudoti kepimo riebalai paverčiami atsinaujinančiu dyzelinu, kuris yra alternatyva vartotojams ir įmonėms, siekiant sumažinti jų išmetamų teršalų kiekį. „Neste MY Renewable Diesel“ atsinaujinantis dyzelinas leidžia sumažinti transporto išmetamą anglies dvideginio kiekį iki 90 %*, palyginti su iškastiniu dyzelinu. Labai svarbu neužmiršti pastangų mažinti klimato kaitą ir ​​šventiniu laikotarpiu“, – sako ji.

Dalyvauti akcijoje paprasta – šventiniu laikotarpiu susikaupusius maisto riebalų likučius suomiai supila į panaudotas, pavyzdžiui, pieno ar sulčių pakuotes ir palieka jas tam skirtuose specialiuose konteineriuose. Surinkti riebalai keliauja į atliekų tvarkymo tarnybą „Rasmix“, kur yra perdirbami, o iš ten – į „Neste“ perdirbimo gamyklą Porvo mieste atsinaujinančio dyzelino gamybai.

Ieško galimybių ateityje kampaniją įgyvendinti ir Lietuvoje

„Kumpio triukas“ – tai Suomijos Chemijos pramonės federacijos inicijuotas bendradarbiavimo projektas, skirtas supažindinti vartotojus su žiedinės ekonomikos principais. Prieš šios iniciatyvos prisideda tokios už tvarumą pasisakančios Suomijos įmonės kaip „Neste“, „Lassila & Tikanoja“, „Rasmix“ ir kitos.

Stebint iniciatyvos sėkmę Suomijoje, ieškoma galimybių ateityje pasiūlyti prie „Ham trick“ kampanijos prisijungti ir lietuviams. Iki šiol Lietuvoje „Neste“ sėkmingai įgyvendino kitas su riebalų perdirbimu susijusias iniciatyvas. Pavyzdžiui, šių metų rudenį startavo partnerystė su greitojo maisto restoranų tinklu „Hesburger“. Iš Suomijoje ir Baltijos šalyse veikiančių daugiau nei 300 šio tinklo restoranų surinktas panaudotas kepimo aliejus perdirbamas ir taip pat panaudojamas dyzelino „Neste MY Renewable Diesel“ gamybai.

*Gyvenimo ciklo emisijų ir emisijų mažinimo skaičiavimo metodika atitinka Europos Sąjungos atsinaujinančios energijos direktyvą (2018/2001/ES).

Pranešimą paskelbė: Birutė Rutkauskaitė, UAB „Publicum“

Rekomenduojame

„Wizz Air“ mokymų centre įdiegė trečią skrydžio simuliatorių

„Wizz Air“ mokymų centre įdiegė trečią skrydžio simuliatorių

2022 m. sausio 25 d. Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė „Wizz Air“ praneša, kad nuo sausio 6 d. jos moderniame mokymų centre Budapešte (Vengrija) veikia trečiasis skrydžių simuliatorius. Naująjį viso skrydžio treniruoklį, kuris yra tiksli A320neo lėktuvo modelio piloto kabinos kopija, oro linijos už 7,7 mln. eurų įsigijo iš Kanados aviacijos technologijų bendrovės „CAE […]

Draudikai primena – kuo skiriasi Kasko ir Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas?

Draudikai primena – kuo skiriasi Kasko ir Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas?

Laikai, kai net ir smulkus eismo įvykis kainuodavo nemažai nervų ir laiko aiškinantis dėl žalos atlyginimo, jau praeityje. Šiandien šie klausimai daugeliu atvejų sklandžiai ir greitai išsprendžiami draudimo dėka. Tačiau draudimas draudimui nelygus, o dalis vairuotojų dar ne visuomet žino, kuo skiriasi Privalomojo transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės ir Kasko draudimų rūšys. Apie jų ypatumus […]

„Rail Balticos“ statyboms tęsti Lietuva prašys apie 687 mln. eurų

„Rail Balticos“ statyboms tęsti Lietuva prašys apie 687 mln. eurų

Lietuva kartu su Latvija, Estija ir bendrąja Baltijos šalių įmone „RB Rail AS“ pateikė paraiškas gauti papildomą Europos Sąjungos (ES) finansavimą europinės vėžės geležinkelio plėtros projektui „Rail Baltica“. Bendras trijų Baltijos šalių paraiškoje nurodytas projekto finansavimo ES lėšomis poreikis siekia beveik 1,5 mlrd. eurų, iš kurių tiesioginė Lietuvos dalis – 686,7 mln. eurų. ES institucijų […]

Dovilė Aukštuolytė. Laukiamas ES Teisingumo Teismo sprendimas – galimas žingsnis link mažesnės naštos importuotojams ir skaidresnės muitinės veiklos

Dovilė Aukštuolytė. Laukiamas ES Teisingumo Teismo sprendimas – galimas žingsnis link mažesnės naštos importuotojams ir skaidresnės muitinės veiklos

Lietuvoje nekantriai laukiama Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (ESTT) sprendimo dėl to, ar nustatant importuojamų prekių sandorio vertę Bendrijos muitinės kodeksas leidžia muitinei lyginti šias prekes su kitomis tokiu pačiu TARIC kodu klasifikuojamomis, bet nepanašiomis prekėmis. Sprendimas labai svarbus visiems importuotojams. Išvadą šiuo klausimu praėjusią savaitę paskelbė ESTT generalinis advokatas Nicholas Emiliou, pateikdamas nuomonę, jog bendro […]

Kas laukia keliuose savaitgalį?

Kas laukia keliuose savaitgalį?

Valstybinius kelius prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ informuoja, kad artimiausiomis valandomis snigti nesustos, tačiau intensyvumas po truputį mažėja. Visa kritulių sistema juda iš pajūrio link pietryčių, per naktį šiek tiek pasisuks ir paskutinis sniegas turėtų iškristi šalies šiaurės rytuose ankstyvą rytą. Nors kritulių intensyvumas ir mažėja, tačiau pavojus keliuose išlieka – snygis ir tamsus paros metas […]

Dalis „Via Baltica“ kelio yra nepravažiuojama

Dalis „Via Baltica“ kelio yra nepravažiuojama

Dėl sausio 20 d. po pietų Lenkijos teritorijoje įvykusio eismo įvykio magistraliniame kelyje A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, nuo 55 km (Puskelnių) link Lenkijos sienos. eismas paralyžuotas. Susidariusi spūstis užkirto kelią AB „Kelių priežiūra“ žiemos kelių priežiūros mechanizmams pravažiuoti ir atlikti valymo ir barstymo darbus. Tikėtina, kad artimiausiu metu situacija išliks itin prasta ir dėl spūstyje stovėjusių ir […]