Sunkumai siaurose gatvėse – kas kaltas, kai nepavyksta prasilenkti

1

Sunkumai siaurose gatvėse – kas kaltas, kai nepavyksta prasilenkti

Pagreitį įgavęs gatvių siaurinimas ir renovavimas kartais sulaukia vis daugiau vairuotojų pasipiktinimo – dėl projektuotojų priimtų sprendimų ir mažiau gatvėse automobilių parkavimui paliktos vietos neretai sunku net prasilenkti. O kartais to padaryti nepavyksta, apgadinamos šalia judėjusios ar stovinčios transporto priemonės, nukenčia kelio elementai. Tad kas šiose situacijose dažniausiai būna kaltas ir kaip elgtis į jas patekusiems vairuotojams?

Ginčai pasiekia net teismą

Draudimo bendrovės ERGO Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas primena, kad jei keliaujant automobiliu kelyje važiavimo kryptimi atsiranda kliūtis, pirma privaloma praleisti priešpriešine eismo juosta atvažiuojančias transporto priemones ir tik tada atsiradusią kliūtį apvažiuoti. Tačiau gyvenimo skuba, noras kelyje būti pirmesniam ar kliūčių buvimas abiejose kelio pusėse kartais baigiasi eismo įvykiais bei ginčais, kuris vairuotojas kaltas.

„Nesutarimai tarp dviejų gatvėje neprasilenkusių vairuotojų paprasčiausiai išsprendžiami pasidalinant kaltę perpus. Nepriėmus abi į eismo įvykį patekusias puses tenkinančio sprendimo, tenka ieškoti įvairių įrodymų, pavyzdžiui, nuotraukų ir vaizdo įrašų, kuriuose matytųsi iš savo eismo juostos išlindusi transporto priemonė. Svarbu ir tai, kad tokių nesutarimų sprendimas dažnai užtrunka gana ilgai, pavyzdžiui, dar tęsiamas tyrimas dėl vieno praėjusią žiemą Vilniuje įvykusio incidento, šis ginčas, panašu, gali pasiekti ir teismą“, – pasakoja draudimo ekspertas.

Nukenčia ir priparkuoti automobiliai

Kur kas aiškesnė situacija, kai nukenčia kelio elementai – inžinerinių tinklų įrengimai, apšvietimo stulpai, ženklai, užtvaros ir panašiai, ar gatvėje stovintis automobilis. Jei bandant išsitekti gatvėje nubraukiamas pastarasis, nesvarbu, ar jis pastatytas pagal Kelių eismo taisykles, visada kaltas lieka judėjusios transporto priemonės vairuotojas.

„Netinkamai priparkuoto automobilio vairuotojas ar savininkas tuomet baudžiamas už parkavimo taisyklių pažeidimus, tačiau netampa atsakingu už eismo įvykį. Kitaip sakant, judančios transporto priemonės vairuotojas visada kaltas dėl pastatytiems automobiliams, kelio elementams ir nejudančiam kitam trečiųjų šalių turtui padarytos žalos“, – apibendrina R. Bieliauskas.

Gresia tūkstantinės baudos

Kartais incidentai baigiasi vos matomais įbrėžimais ant kelio elementų, kito priparkuoto ar judėjusio automobilio. Tačiau apie eismo įvykį vis tiek būtina pranešti, susidariusios situacijos rekomenduojama nespręsti žodiniais ar rašytiniais susitarimais, kuriuos vėliau sunku įrodyti. Į incidentą numojus ranka ar nepaklausius šio patarimo, kaip įspėja R. Bieliauskas, vėliau gali tekti susimokėti nemažą baudą ar net kuriam laikui atsisveikinti su vairuotojo pažymėjimu.

Kaip numato Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksas, kai iš įvykio vietos pasišalinama padarius žalos už mažiau nei 750 eurų, vairuotojui gali būti skiriama nuo 600 iki 850 eurų siekianti bauda. Jei padaryta žala – didesnė, gali tekti susimokėti jau nuo 850 iki 1500 eurų siekiančią baudą. Jei neturima teisės vairuoti, kišenę gali patuštinti net iki 2000 eurų siekianti bauda.

„Norint išvengti nemalonumų, būtina užpildyti eismo įvykio deklaraciją, apie incidentą pranešti apgadinto turto savininkui, o jei nepavyksta jo rasti, iškviesti policijos pareigūnus. Jokiu būdu neatidėliokite šių veiksmų, nes pasitraukus iš įvykio vietos, gali būti skiriama ne tik bauda, bet ir atimta teisė vairuoti transporto priemones nuo 1 iki 3 metų“, – įspėja ERGO atstovas.

Daugiau informacijos:

Jolanta Karpuškienė

ERGO komunikacijos projektų vadovė

El. paštas jolanta.karpuskiene@ergo.lt

Mob. +370616 09090

Pranešimą paskelbė: Karolis Adamonis, UAB „INK agency“

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Pokyčiai pajūryje: reorganizavus Smiltynės perkėlą, išvengiama bilietų brangimo ir sutaupoma per milijoną eurų

Pokyčiai pajūryje: reorganizavus Smiltynės perkėlą, išvengiama bilietų brangimo ir sutaupoma per milijoną eurų

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis žengia svarbų žingsnį siekdamas optimizuoti susisiekimo sektoriaus įmones – planuojama Smiltynės perkėlą prijungti prie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos. Reorganizacija prasidės rudenį, o šio sprendimo naudą pajus tiek kurorto svečiai, tiek vietos bendruomenė.   „Norime ne tik sutaupyti įmonių išlaidas, bet ir gyventojų atostogoms išleidžiamus pinigus. Pastaraisiais metais poilsiautojams nerimą kėlė […]


Susisiekimo ministro spaudos konferencija Klaipėdoje: pokyčiai poilsiautojams ir vietos bendruomenei

Susisiekimo ministro spaudos konferencija Klaipėdoje: pokyčiai poilsiautojams ir vietos bendruomenei

Liepos 16-18 d. susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis dirba Klaipėdoje, kur su komanda apžiūri strategiškai svarbius pajūrio infrastruktūros objektus, susitinka su vietos susisiekimo sektoriaus atstovais. Vizito metu ministras pristatys planuojamus pokyčius, kurie palies tiek poilsiautojus, tiek vietos bendruomenę. Ministras pristatys sprendimus, susijusius su biurokratijos mažinimu, bilietų kainomis keleiviams, valdymo struktūrų optimizavimu, efektyvesne viešojo sektoriaus įmonių veikla […]


„GetJet Aviation Holdings“ 2024: grynasis pelnas – 25,4 mln eurų

„GetJet Aviation Holdings“ 2024: grynasis pelnas – 25,4 mln eurų

Lietuvoje įkurta tarptautinė aviacijos paslaugų įmonė „GetJet Aviation Holdings“ pristatė 2024 metų finansinius rezultatus. Holdingo grynasis pelnas per metus siekė 25,4 mln. eurų, o bendros grupę sudarančių įmonių pajamos buvo 184,3 mln. eurų per 2024 metus. „GetJet“ grupė ir toliau išlaiko vieną aukščiausių pelningumo rodiklių pasaulinėje ACMI bei techninio orlaivių aptarnavimo paslaugų rinkoje. „2024-ieji buvo […]


Kas yra ekonomiškiau – turėti nuosavą automobilį ar jį išsinuomoti?

Kas yra ekonomiškiau – turėti nuosavą automobilį ar jį išsinuomoti?

Keliaudami po Baltijos šalis ar kitur pasaulyje, daugelis žmonių susiduria su klausimu – ar naudotis nuosavu automobiliu, ar ekonomiškiau būtų jį išsinuomoti? Abu variantai turi savitų privalumų ir trūkumų, bet galutinis sprendimas paprastai priklauso nuo kelionės pobūdžio, trukmės ir kitų aplinkybių. Automobilių nuomos tarpininkas EconomyBookings.com, priklausantis „Booking Group Corporation“ ir „Bolt Drive“, pateikia savo įžvalgas […]


Kelionė į pajūrį – ne lenktynių trasa: kaip vairuoti ekonomiškai ir atsakingai

Kelionė į pajūrį – ne lenktynių trasa: kaip vairuoti ekonomiškai ir atsakingai

Skaičiuojant paskutines valandas iki didžiausių Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynių“ starto, „Circle K Miles+“ komandos lenktynininkas Eimantas Navikauskas atskleidžia, kiek litrų degalų sudeginama per varžybas, ir dalijasi patarimais, kaip įprastose kelionėse važiuoti ekonomiškiau. Kas lemia didžiausias sąnaudas? Eimantas Navikauskas atskleidžia, kad artėjančiose lenktynėse vairuos „Audi R8 LMS GT3 EVO II“ – vieną greičiausių kėbulinių […]


Pakartoti sunkiau nei pasiekti: BGS antrą mėnesį iš eilės demonstruoja 100 proc. punktualumą

Pakartoti sunkiau nei pasiekti: BGS antrą mėnesį iš eilės demonstruoja 100 proc. punktualumą

Tarptautinė antžeminių paslaugų, orlaivių degalų tiekimo ir logistikos paslaugų teikėja „Baltic Ground Service“ (BGS), priklausanti didžiausiai pasaulyje ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) grupei „Avia Solutions Group“, birželį antrą kartą iš eilės užtikrino 100 proc. punktualumą, aptarnaudama „Wizz Air“ skrydžius Vilniaus oro uoste. Įspūdingam rezultatui nesutrukdė ir įsibėgėjantis atostogų sezonas, kasmet apsunkinantis […]