Naudoto automobilio kaina tiesiogiai priklauso nuo jo būklės bei ridos. Tačiau transporto priemonių istorijos patikros paslaugas teikiančios įmonės „carVertical“ tyrimas parodo, kad ridos klastojimas pirkėjams gali kainuoti reikšmingą pinigų sumą. Įsigydami automobilį su suklastota rida jie rizikuoja permokėti net 25 proc. kainos.
Kitose šalyse brangsta beveik trečdaliu
Kone esminė problema globaliu mastu išlieka ta, jog naudotų automobilių pirkėjai pernelyg atmestinai renkasi transporto priemones. Skiriama per mažai dėmesio automobilio būklės nustatymui bei eksploatacinių išlaidų apskaičiavimui (kiek reikės išleisti už aptarnavimus bei nenumatytus remontus), o tuo sėkmingai naudojasi nesąžiningi pardavėjai, be jokio saiko klastodami odometro rodmenis.
Anot bendrovės tyrimo, automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta net ketvirtadaliu, o tai reiškia, kad pigių automobilių pirkėjai gali prarasti tūkstantį, o itin brangių – net ir dešimtis tūkstančių eurų.
Daugiau už transporto priemones su suklastota rida permoka tik pirkėjai Italijoje bei Didžiojoje Britanijoje, kur automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta beveik trečdaliu – net 29 proc.
Ukrainoje (17 proc.), Lenkijoje (19 proc.) ir Rumunijoje (20 proc.) ridos klastojimas neišpučia naudotų automobilių kainų taip stipriai, tačiau piktavaliai sugeba iš to reikšmingai pasipelnyti. Situacija šiose šalyse yra geriausia tarp visų 15 tyrime dalyvavusių valstybių.
Daugiausiai praranda brangių automobilių pirkėjai
Skirtingo amžiaus automobilių su suklastota rida vertė gali labai skirtis. Pavyzdžiui, 15 metų senumo automobilis po ridos koregavimo gali pabrangti iki 27 procentų, tačiau didžiausias kintamas čia – odometro rodmenų korekcijos apimtis (kilometrais).
Pasak „carVertical“ atlikto tyrimo, 100 tūkst. kilometrų sumažinta automobilio rida vidutiniškai jo vertę padidina 2 000 eurų. Jei tikroji transporto priemonės rida – 400 000 kilometrų, o odometras rodo – 200 000 kilometrų, vadinasi, jos pirkėjas už šį modelį vidutiniškai gali sumokėti net 4 000 eurų daugiau nei jis vertas. Automobilių istorijų platformos atstovai teigia, jog toks kainos prieaugis 2008 m. pagamintam automobiliui gali pasirodyti didelis, tačiau dėmesį siūlo atkreipti į faktą, kad pirkėjai „carVertical“ dažniausiai tikrina prabangesnius, aukštesnės klasės automobilius.
„Pirkėjo nuostoliai tiesiogiai priklauso nuo automobilio kainos. Didėjant kainai auga ir galimo nuostolio dydis. Tai tik įrodo, kaip svarbu sužinoti kuo daugiau istorinių faktų apie perkamą automobilį. Dalis vairuotojų istorija pasidomi automobilį jau įsigiję, tačiau tada aptikus vertę mažinančios informacijos išsireikalauti iš pardavėjo kompensacijos arba atgauti visus pinigus ir grąžinti transporto priemonę gali būti labai sudėtinga“, – sako automobilių rinkos ekspertas ir „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Ridos klastojimas skirtingas automobilių markes veikia nevienodai
Automobilių su suklastota rida vertė kinta įvairiai. Vieni pabrangsta labai reikšmingai, kiti – mažiau. „carVertical“ duomenys rodo, kad kainų pokyčiai gali svyruoti nuo 15 procentų „Dacia“ ir „Mazda“ automobiliams iki 27 procentų „Land Rover“ markės visureigiams.
Priklausomai nuo automobilio markės ir pagaminimo metų, į nesąžiningų pardavėjų pinkles pakliuvę pirkėjai gali permokėti už transporto priemonę net dešimtis tūkstančių eurų. Lietuviams tai kainuoja milijonus eurų – tiek pinigų atmestinai naudotą automobilį besirenkantys pirkėjai permoka kasmet.
Naujame Europos Sąjungos (ES) ilgamečiame biudžete būtina užtikrinti pakankamą ir stabilų finansavimą Lietuvai ir visam Baltijos regionui strategiškai svarbiems transporto infrastruktūros projektams. Tokią poziciją Lenkijoje, Lodzėje, ketvirtadienį vykstančioje tarptautinėje konferencijoje apie Europos transporto tinklų plėtrą išsakė susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis. „Praėjusią savaitę tapome istorinio įvykio liudininkai – Baltijos šalys sinchronizavo savo elektros tinklus su žemynine […]
The new multiannual budget of the European Union (EU) must secure more solid and long-term funding for the development of transport infrastructure projects of strategic importance to Lithuania and the Baltic region. This is the position of Eugenijus Sabutis, Minister of Transport and Communications of Lithuania, expressed at an international conference on the development of […]
2025 m. vasario 13 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Po Seimo nario Artūro Zuoko pastangų Vilniaus miesto savivaldybės taikytas Gatvių standartas pripažintas negaliojančiu ir panaikintas. Tačiau istorija tuo nesibaigia – teisme, kuriame sprendžiamas atsisakymo pradėti ikiteisminį tyrimą pagrįstumo klausimas, siekiama savivaldybės vadovų atsakomybės už galimai neteisėtus […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis trečiadienį išvyksta į Lenkiją. Lodzėje vyksiančioje tarptautinėje konferencijoje bus aptarta Europos transporto tinklų plėtra ir iššūkiai, investicijos į transporto infrastruktūrą. Europos Sąjungos (ES) Tarybai šiuo metu pirmininkaujančios Lenkijos organizuojamame renginyje Lietuvos, Lenkijos, Suomijos, Čekijos, Graikijos, Kipro transporto ministrai ir Europos Komisijos atstovai diskutuos apie transeuropinio transporto tinklo (TEN-T), kuriam priklauso „Via […]
„Gurtam“, pasaulinė telematikos ir daiktų interneto sprendimų teikėja, kurios pagrindinė būstinė įsikūrusi Vilniuje, Lietuvoje, su pasididžiavimu praneša, kad praėjusią savaitę „EU Business News“ surengtuose itin reikšminguose Europos įmonių apdovanojimuose „European Enterprise Awards 2024“ ji buvo pripažinta „Geriausia 2024 m. automobilių parko valdymo ir daiktų interneto programinės įrangos sprendimų kūrėja“ ir apdovanota „Inovacijų ir lyderystės meistriškumo […]
Minister of Transport and Communications Eugenijus Sabutis leaves for Poland on Wednesday. The international conference “A new era of European Transport – challenges of the TEN-T policy” in Łódź will serve as a platform for a discussion on the development of European transport networks, its challenges and investment in transport infrastructure. At an event organised […]