Suaktyvėję GPS trikdžiai kelia nerimą keliaujant, bet ne bendraujant: mobilusis ryšys išlieka stabilus

1

Suaktyvėję GPS trikdžiai kelia nerimą keliaujant, bet ne bendraujant: mobilusis ryšys išlieka stabilus

Pastaruoju metu pasienyje su Kaliningrado sritimi dažnėja GPS trikdžių, todėl imta svarstyti, ar jie gali paveikti ir mobiliojo ryšio tinklus. Nors GPS svarbus navigacijai, mobilusis ryšys veikia kitais principais – naudojamos įvairios technologijos ir dažnių juostos. Vis dėlto augant trikdžių mastui, Tomas Grinevičius, „Telia“ tinklo architektas, paaiškina, jei GPS gali būti paveiktas, kodėl galime pasitikėti mobiliuoju ryšiu.

Ryšys išliks sklandus kaip visada

„Mobiliojo ryšio operatorių tinklai ir bazinės stotys sinchronizuojamos keliais skirtingais technologiniais sprendimais, todėl GPS signalas dažniausiai naudojamas tik kaip papildomas ar alternatyvus šaltinis“, – paaiškina T. Grinevičius. Tai reiškia, kad net jei GPS signalas bus trikdomas, bazinės stotys veiks stabiliai, nes sinchronizacija nėra priklausoma vien tik nuo GPS.

Pasak T. Grinevičiaus, nors GPS trikdžiai tam tikrose šalies vietovėse yra aktyvūs, svarbu suprasti, kad jie tiesioginės įtakos mobiliųjų ryšių tinklų veiklai neturi. GPS trikdžiai svarbūs specifinėms sritims – pavyzdžiui, aviacijai ar labai tikslios navigacijos sistemoms, kur reikalingas itin preciziškas signalas. Tačiau plačiajai visuomenei ir kasdieniam mobiliajam ryšiui jų įtaka yra žymiai mažesnė. T. Grinevičiaus teigimu, iki šiol GPS trikdžių atvejai Lietuvoje buvo gana reti ir lokalizuoti tik pasienio rajonuose.

Turintys 4G ir 5G ryšį gali jaustis ramiai

Kaip paaiškina T. Grinevičius, GPS signalų trikdžiai tiesiogiai neveikia mobiliojo tinklo bazinių stočių, tačiau pasienio regionuose dažniau fiksuojami trikdžiai 900 MHz dažnių juostoje, kurioje veikia senesnės kartos 2G tinklai. Šie tinklai svarbūs ne tik senesniems telefonams, bet ir kai kuriems senos kartos daiktų interneto sprendimams: išmaniesiems skaitikliams, telemetrijos įrangai, signalizacijos sistemoms.

„Daugumai vartotojų tai įtakos neturi. Pagrindiniai duomenų perdavimo tinklai, kuriais naudojasi absoliuti dauguma vartotojų, tokie kaip 4G ir 5G, veikia kitose, dažnių juostose, kurių „plotis“ ir kiekis yra žymiai didesnis nei GPS ar GSM. Šiuolaikinės mobiliojo ryšio technologijos užtikrina, kad telefonas kartu su tinklu nuolatos apsikeičia informacija apie signalo kokybę ir stiprumą bei pasirenką optimalų darbo režimą ir kokybiškiausią bazinę stotį, kuri yra daug arčiau nei palydovas, todėl mobilus rišys žymiai sunkiau paveikiamas trukdžių nei GPS“, – sako T. Grinevičius.
Ar vairuotojams verta vežtis popierinį žemėlapį?

Norint apsisaugoti nuo galimų GPS trikdžių poveikio navigacijai, ekspertas rekomenduoja naudoti programėles, kurios maršrutus nustato ne tik pagal GPS signalą, bet ir pasitelkia „Wi-Fi“ ar mobiliojo ryšio antenų duomenis. Tai padeda užtikrinti didesnį tikslumą. Prieš kelionę verta pasirūpinti iš anksto atsisiųstais žemėlapiais. Jie veiks net ir neturint interneto.

„Svarbu žinoti, kad GPS signalas gali būti netikslus, nes yra trikdomas. Todėl verta atidžiau stebėti, ar navigacija tikrai veda jus teisingu maršrutu. Šiandien galima naudotis įvairiomis programėlėmis, veikiančiomis ir be ryšio, pavyzdžiui, „Maps.me“, ir išsisaugoti maršrutus telefone. Popieriniai žemėlapiai automobilyje – taip pat nebloga idėja. Svarbiausia turėti alternatyvias navigacijos priemones, kurios neapsiriboja vien GPS signalu“, – sako „Telia“ tinklo architektas.

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Pokyčiai pajūryje: reorganizavus Smiltynės perkėlą, išvengiama bilietų brangimo ir sutaupoma per milijoną eurų

Pokyčiai pajūryje: reorganizavus Smiltynės perkėlą, išvengiama bilietų brangimo ir sutaupoma per milijoną eurų

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis žengia svarbų žingsnį siekdamas optimizuoti susisiekimo sektoriaus įmones – planuojama Smiltynės perkėlą prijungti prie Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos. Reorganizacija prasidės rudenį, o šio sprendimo naudą pajus tiek kurorto svečiai, tiek vietos bendruomenė.   „Norime ne tik sutaupyti įmonių išlaidas, bet ir gyventojų atostogoms išleidžiamus pinigus. Pastaraisiais metais poilsiautojams nerimą kėlė […]


Susisiekimo ministro spaudos konferencija Klaipėdoje: pokyčiai poilsiautojams ir vietos bendruomenei

Susisiekimo ministro spaudos konferencija Klaipėdoje: pokyčiai poilsiautojams ir vietos bendruomenei

Liepos 16-18 d. susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis dirba Klaipėdoje, kur su komanda apžiūri strategiškai svarbius pajūrio infrastruktūros objektus, susitinka su vietos susisiekimo sektoriaus atstovais. Vizito metu ministras pristatys planuojamus pokyčius, kurie palies tiek poilsiautojus, tiek vietos bendruomenę. Ministras pristatys sprendimus, susijusius su biurokratijos mažinimu, bilietų kainomis keleiviams, valdymo struktūrų optimizavimu, efektyvesne viešojo sektoriaus įmonių veikla […]


„GetJet Aviation Holdings“ 2024: grynasis pelnas – 25,4 mln eurų

„GetJet Aviation Holdings“ 2024: grynasis pelnas – 25,4 mln eurų

Lietuvoje įkurta tarptautinė aviacijos paslaugų įmonė „GetJet Aviation Holdings“ pristatė 2024 metų finansinius rezultatus. Holdingo grynasis pelnas per metus siekė 25,4 mln. eurų, o bendros grupę sudarančių įmonių pajamos buvo 184,3 mln. eurų per 2024 metus. „GetJet“ grupė ir toliau išlaiko vieną aukščiausių pelningumo rodiklių pasaulinėje ACMI bei techninio orlaivių aptarnavimo paslaugų rinkoje. „2024-ieji buvo […]


Kas yra ekonomiškiau – turėti nuosavą automobilį ar jį išsinuomoti?

Kas yra ekonomiškiau – turėti nuosavą automobilį ar jį išsinuomoti?

Keliaudami po Baltijos šalis ar kitur pasaulyje, daugelis žmonių susiduria su klausimu – ar naudotis nuosavu automobiliu, ar ekonomiškiau būtų jį išsinuomoti? Abu variantai turi savitų privalumų ir trūkumų, bet galutinis sprendimas paprastai priklauso nuo kelionės pobūdžio, trukmės ir kitų aplinkybių. Automobilių nuomos tarpininkas EconomyBookings.com, priklausantis „Booking Group Corporation“ ir „Bolt Drive“, pateikia savo įžvalgas […]


Kelionė į pajūrį – ne lenktynių trasa: kaip vairuoti ekonomiškai ir atsakingai

Kelionė į pajūrį – ne lenktynių trasa: kaip vairuoti ekonomiškai ir atsakingai

Skaičiuojant paskutines valandas iki didžiausių Baltijos šalyse „Aurum 1006 km lenktynių“ starto, „Circle K Miles+“ komandos lenktynininkas Eimantas Navikauskas atskleidžia, kiek litrų degalų sudeginama per varžybas, ir dalijasi patarimais, kaip įprastose kelionėse važiuoti ekonomiškiau. Kas lemia didžiausias sąnaudas? Eimantas Navikauskas atskleidžia, kad artėjančiose lenktynėse vairuos „Audi R8 LMS GT3 EVO II“ – vieną greičiausių kėbulinių […]


Pakartoti sunkiau nei pasiekti: BGS antrą mėnesį iš eilės demonstruoja 100 proc. punktualumą

Pakartoti sunkiau nei pasiekti: BGS antrą mėnesį iš eilės demonstruoja 100 proc. punktualumą

Tarptautinė antžeminių paslaugų, orlaivių degalų tiekimo ir logistikos paslaugų teikėja „Baltic Ground Service“ (BGS), priklausanti didžiausiai pasaulyje ACMI (orlaivių nuoma su įgula, technine priežiūra ir draudimu) grupei „Avia Solutions Group“, birželį antrą kartą iš eilės užtikrino 100 proc. punktualumą, aptarnaudama „Wizz Air“ skrydžius Vilniaus oro uoste. Įspūdingam rezultatui nesutrukdė ir įsibėgėjantis atostogų sezonas, kasmet apsunkinantis […]