Su Klaipėdos uosto ir „Smiltynės perkėlos“ vadovais susitikęs ministras E. Sabutis aptarė infrastruktūros plėtrą ir strateginius projektus

1

Su Klaipėdos uosto ir „Smiltynės perkėlos“ vadovais susitikęs ministras E. Sabutis aptarė infrastruktūros plėtrą ir strateginius projektus

Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis šią savaitę lankosi Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijoje ir „Smiltynės perkėloje“, kur su šių bendrovių vadovais ir jūrinės bendruomenės atstovais aptaria strategines veiklos kryptis, tolesnę infrastruktūros plėtrą ir investicijas į tvarumą. Ministras pasirašė įsakymą, kuriuo davė pradžią jūrinio vėjo parko statybai reikalingos infrastruktūros Klaipėdos uoste sukūrimui. 

Uosto krantinių rekonstrukcijos sutartį, kuria siekiama užtikrinti sklandų vėjo jėgainių surinkimą, krovą ir transportavimą, tikimasi pasirašyti artimiausiu metu. Planuojama jos vertė – daugiau nei 36 mln. eurų be PVM. 

„Ambicingi jūrinės infrastruktūros planai, susiję su pietinės Klaipėdos uosto dalies vystymu, jūrine pramone ir žaliąja energetika suteiks reikšmingą impulsą visos šalies ekonomikai ir saugumui. Ir toliau dėsime visas pastangas, kad Klaipėda išlaikytų savo svarbą Baltijos jūros regione ir taptų vienu iš moderniausių ir tvariausių jūrų transporto centrų Europoje“, – sakė susisiekimo ministras E. Sabutis. 

„Klaipėdos uostas šiandien ne tik jungia Lietuvą su pasauliu, bet ir atveria naujas galimybes šalies ateičiai. Investuodami į modernią infrastruktūrą, žaliosios energetikos sprendimus ir strateginius projektus, stipriname visos šalies ekonominį pagrindą. Šiandien mūsų vystomi projektai – tai ilgalaikė vizija, užtikrinanti, kad Klaipėdos uostas išliktų pažangos, tvarumo ir inovacijų lyderis Baltijos jūros regione“, – sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas. 

Su AB „Smiltynės perkėla“ vadovybe penktadienį susitikęs susisiekimo ministras aptarė svarbiausius infrastruktūros projektus ir investicijas, gerinant paslaugų kokybę ir užtikrinant nenutrūkstamą perkėlimą per Kuršių marias. Ministras su komanda domėjosi naujojo „Smiltynės perkėlos“ terminalo statybomis. Sutarta, kad modernus, šiuolaikiškas ir su kraštovaizdžiu susiliejantis pastatas bus baigtas šiemet. Terminale įsikurs ne tik keleivių laukimo salės, bet ir įmonės administracija, kavinė su terasa į Kuršių neriją ir laivų remonto dirbtuvės. Pastato erdvės bus pritaikytos specialių poreikių turintiems asmenims. 

2024–2028 m. į Klaipėdos uosto infrastruktūros vystymą planuojama investuoti apie 250 mln. eurų: pastatyti uostamiesčiui ir visam regionui svarbų naują kruizinių laivų terminalą, įrengti jūrinio vėjo parko statybai reikalingą uosto infrastruktūrą, įgyvendinti pirmąjį Baltijos šalyse žaliojo vandenilio gamybos ir tiekimo projektą, elektrifikuoti krantines, uosto laivyną atnaujinti aplinkai draugiškais laivais. 

Be to, iki 2030 m. numatoma išplėsti pietinę Klaipėdos uosto dalį, joje įrengti naują 1,3 kilometro ilgio krantinę ir apie 100 hektarų teritoriją su privažiuojamaisiais keliais, pritaikytą krovinių krovai ir kitoms veikloms. E. Sabučio teigimu, šis projektas turėtų smarkiai išplėsti uosto pajėgumus ir atverti galimybes naujoms investicijoms Klaipėdoje. Skaičiuojama, kad išvysčius pietinę Klaipėdos uosto dalį maksimalūs krovos pajėgumai galėtų padidėti iki 30 mln. tonų krovinių per metus. 

Pernai Klaipėdos uosto krova didėjo 8 proc., iki 35,5 mln. tonų. Tarp Baltijos šalių uostų Klaipėda užima didžiausią rinkos dalį Baltijos šalyse. 

Pažymėta, kad ypač daug potencialo tolesnei uosto veiklos diversifikacijai ir konkurencingumui turi naujosios europinės vėžės geležinkelio linijos plėtra į Klaipėdą. Pasak ministro, ši jungtis – svarbi siekiant užtikrinti visavertį keleivių ir krovinių judumą bei karinį mobilumą. 

Būsima europinės vėžės geležinkelio linija iki Klaipėdos Lietuvos iniciatyva jau įtraukta į transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) reglamentą. Šiuo metu ruošiamasi atlikti Lietuvos geležinkelių tinklo architektūros modeliavimo studiją. Jos pagrindu bus parengtos mažiausiai trys naujosios vėžės į Klaipėdą alternatyvos.  

Taip pat diskutuota apie Klaipėdos uosto plėtrą Jurbarke, kur turėtų būti įrengtas naujas upinis krovinių uostas. Tikimasi, kad ši investicija ne tik sukurs naujų darbo vietų, bet ir gerokai padidins krovinių gabenimo vidaus vandenimis mastą bei sumažins transporto srautą keliuose ir Klaipėdos mieste. 

Lankydamasis Klaipėdoje E. Sabutis taip pat susitiko ir susisiekimo aktualijas aptarė ir su šio miesto meru Arvydu Vaitkumi, rajono meru Broniumi Markausku, Neringos meru Dariumi Jasaičiu, Seimo nariais, Jūrinių reikalų komisijos ir Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos atstovais. 

Pranešimą paskelbė: Žydrūnė Tursaitė, LR Susisiekimo ministerija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Spaudos konferencija: pirmą kartą Lietuvoje atveriamas žvyrkelių priežiūros žemėlapis

Spaudos konferencija: pirmą kartą Lietuvoje atveriamas žvyrkelių priežiūros žemėlapis

Valstybinės reikšmės kelių tinklą visoje Lietuvoje prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ kviečia žiniasklaidos atstovus į spaudos konferenciją, kurios metu bus atveriamas pirmasis Lietuvoje interaktyvus žvyrkelių priežiūros žemėlapis visuomenei. Spaudos konferencija vyks rytoj, liepos 8 d., 10.00 val., valstybinės reikšmės kelyje su žvyro danga Nr. 4730 Lapiakalnis – Abromiškės – Žebertonys. Tikslios vietovės koordinatės: 54.760314, 24.778447. Spaudos konferencijoje […]


Vykdomi skubūs Gariūnų viaduko taisymo darbai – vairuotojų prašoma rinktis kitus maršrutus

Vykdomi skubūs Gariūnų viaduko taisymo darbai – vairuotojų prašoma rinktis kitus maršrutus

Liepos 4 d. rytą, apie 9 val., buvo gauta informacija apie Gariūnų viaduko (A1 kelias Vilnius–Kaunas–Klaipėda, 12,4 km, Kaunas – Vilnius kryptimi) deformaciją – pažeista perdangos plokštės dalis. Nustačius pažeidimą, „Via Lietuva“ nedelsiant ėmėsi laikinų stabilizavimo ir eismo organizavimo darbų, kad būtų užtikrintas saugus eismas. Šiuo metu vykdomi skubūs viaduko taisymo darbai, kurie gali trukti […]


Elinta Charge: Strateginiai pokyčiai ir investicijos į augimą – pamatai tvaresniam rytojui

Elinta Charge: Strateginiai pokyčiai ir investicijos į augimą – pamatai tvaresniam rytojui

2024-ieji Elinta Charge komandai tapo kryptingo virsmo metais. Reaguodama į rinkos pokyčius ir augančius klientų lūkesčius, įmonė perorientavo pardavimų strategiją, sustiprino fokusą į B2B segmentus ir performavo komandą. Šie sprendimai tapo pagrindu investicijoms į produktų kokybę, sertifikavimą, naujas rinkas bei vizualinės tapatybės atnaujinimą. Investicijos į kokybę ir partnerystes 2024 m. Elinta Charge kryptingai investavo į […]


Dviračių ir pėsčiųjų takų kokybės tyrimai išmaniai: „Via Lietuva“ dangos būklę analizuoja nuotoliniu būdu

Dviračių ir pėsčiųjų takų kokybės tyrimai išmaniai: „Via Lietuva“ dangos būklę analizuoja nuotoliniu būdu

„Via Lietuva“, siekdama kokybiškai prižiūrėti valstybinės reikšmės kelių infrastruktūrą, diegia inovacijas, padėsiančias efektyviau valdyti procesus. Pasitelkiant inovatyvius sprendimus – specialiai dangos būklei vertinti sukurtą mobilią aplikaciją – planuojama per keletą metų įvertinti visą pėsčiųjų ir dviračių takų, esančių prie valstybinės reikšmės kelių, tinklą. 2025 m. bus įvertinta dangos būklė daugiau kaip 220 km pėsčiųjų ir […]


Įspėja vairuotojus: „nekaltas“ pažeidimas gali brangiai kainuoti

Įspėja vairuotojus: „nekaltas“ pažeidimas gali brangiai kainuoti

Tai, kas kai kuriems vairuotojams vis dar atrodo kaip nekaltas sustojimas „tik minutėlei“, gali užtraukti baudą. Stovėjimas elektromobilių įkrovimo vietoje, jei nesikraunate, ne tik trukdo kitiems, bet ir pažeidžia Kelių eismo taisykles. Įkrovimo paslaugų tiekėjai ir policija primena: vieta su įkrovikliu – ne parkavimo aikštelė. „Džiaugiamės matydami augantį vairuotojų susidomėjimą elektromobiliais ir aktyvų įkrovimo stotelių […]


Ką renkasi vairuotojai, kurių automobiliai visada švarūs?

Ką renkasi vairuotojai, kurių automobiliai visada švarūs?

Stiklas visada žvilga, salonas kvepia, o kėbulas – be dulkių net ir po lietaus? Tokių automobilių vairuotojai dažnai sulaukia klausimo: kaip pavyksta išlaikyti tokį švarų automobilį? Atsakymas nėra sudėtingas – jie renkasi ne tik laiku plauti automobilį, bet ir naudoja tikslingai pasirinktą automobilių autochemiją. Taip – ne stebuklas, o gerai išsiaiškinta priežiūros tvarka. Reguliari priežiūra […]