Su EK transporto komisare susitikęs susisiekimo ministras: „Rail Baltica“ – visam Baltijos regionui svarbus europinis projektas

Su EK transporto komisare susitikęs susisiekimo ministras: „Rail Baltica“ – visam Baltijos regionui svarbus europinis projektas

Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius ir viceministras Gytis Mažeika vasario 3 dieną Briuselyje (Belgija) susitikime su Europos Komisijos transporto komisare Adina Vćlean aptarė galimybes spartinti projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą, Mobilumo paketo derybas bei naujosios Europos Komisijos (EK) prioritetus transporto srityje.

Kalbėdamas apie projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo pažangą, ministras akcentavo šiuo metu vykdomus statybos darbus ir pabrėžė, kad Lietuva turi priemonių planą, kaip padidinti įgyvendinimo efektyvumą ir užbaigti projektą iki 2026 metų.

„Rail Baltica“ yra svarbiausias transporto infrastruktūros projektas Lietuvos istorijoje. Jis yra mūsų nepriklausomybės ir integracijos į ES simbolis. Todėl ir toliau tikimės asmeninio Jūsų dėmesio šiam mums visiems svarbiam projektui“, – sakė J. Narkevičius.

Ministras informavo komisarę A. Vćlean, kad europinė vėžė dar iki šių metų pabaigos sujungs Kauno centrinę stotį su Palemono intermodaliniu terminalu. Praėjusiais metais Lietuvoje baigtas 1741 sklypų paėmimas pagrindinei geležinkelio linijai suformuotame koridoriuje į šiaurę nuo Kauno. Šiais metais bus skelbiamas pirkimas statybos darbams, statybą nuo Kauno link Lietuvos ir Latvijos sienos numatoma pradėti 2021 metais.

Šiemet projekto įgyvendinimą koordinuojanti įmonė „RB Rail“ pateiks bendrą paraišką, kurioje bus numatytas ir statybų į šiaurę nuo Kauno (arba šiaurinėje „Rail Baltica“ linijos atkarpoje) tolesnis finansavimas.

„Šiuo metu vyksta diskusija dėl viso projekto įgyvendinimo modelio efektyvumo. Sutinku su savo kolega Latvijos ministru, kad kiekviena projekto šalis turėtų pasirinkti savo atveju efektyviausią projekto įgyvendinimo variantą. Norint vykdyti savo planą Lietuvoje, mums reikia, jog projekto įgyvendinimo struktūra Lietuvoje nebūtų keičiama, o projekto partneriai orientuotųsi į statybas“, – sakė J. Narkevičius.

Ministras taip pat akcentavo, kad būtina užtikrinti projekto finansavimą 2021-2027 m. periodu Europos infrastruktūros tinklų priemonės biudžete.

Lietuvos Susisiekimo ministerijos atstovai su EK transporto komisare A. Vćlean aptarė ir daug diskusijų ES šalyse sukėlusį Mobilumo paketą. J. Narkevičius pažymėjo, kad Lietuva yra pasirengusi bendradarbiauti su Europos Komisija, kuri numatė iki paketo nuostatų įsigaliojimo atlikti papildomą poveikio vertinimą.

„Esame dėkingi Europos Komisijai už konstruktyvų požiūrį ir lyderystę, kurią Komisija parodė įsipareigodama atlikti papildomą vilkikų grąžinimo reikalavimo vertinimą. Ne tik mums, bet ir prekes siunčiančioms verslo įmonėms susirūpinimą kelia vilkiko grąžinimas į įsikūrimo šalį kas 8 savaites. Manome, kad tokia priemonė neabejotinai skaudžiai atsilieps ne tik mūsų regiono, bet ir visi Bendrijos aplinkai“, – sako J. Narkevičius.

Ministro nuomone, Europos Komisija taip pat galėtų įvertinti, ar Mobilumo pakete nustatyti vežėjų veiklos apribojimai neprieštarauja bendros rinkos veikimo principams.

Susisiekimo ministras J. Narkevičius komisarei patvirtino Lietuvos paramą Europos Komisijos „Žaliojo kurso“ iniciatyvai. Susisiekimo ministerija numato sukurti planavimo modelį, kuris leistų įvertinti įvairių aplinkosauginių priemonių taikymo perspektyvas ir poveikį transporto keliamai taršai mažinti. Ministras akcentavo, kad norint mažinti transporto sektoriaus keliamą taršą, reikia numatyti ambicingą finansavimą tiek nacionaliniu, tiek europiniu lygmeniu.

Ministras taip pat priminė ES šalių pasiekiamumo problemą ir pasiūlė komisarei tikslą – sujungti ES sostines tiesioginiais skrydžiais, kurie paskatintų  tolygų visų ES regionų ir šalių vystymąsi. Tiesioginių skrydžių atsiradimas į visas ES šalis galimai prisidėtų ir prie CO2 emisijų mažinimo tikslų.

Susisiekimo ministras J. Narkevičius pakvietė komisarę A. Vćlean apsilankyti Lietuvoje. 

Pranešimą paskelbė: Susisiekimo ministerijos Komunikacijos skyrius, LR Susisiekimo ministerija

Kiti skelbimai:
 
LORENZO 81-63-01-9 Light Brown 38
 
AUDIMAS Lengvos kelnės SENSITIVE 2111-303 Black 160/XS
 
BIOMECANICS 212226 Blanco/Frutas 25
 
K.therapy Active Prevention Shampoo Šampūnas nuo plaukų slinkimo, 1000 ml
 
Crocs™ Athens II Black/Smoke 36,5

Rekomenduojame

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinė reklama prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengta tik už kelio apsaugos zonos ribų. Norint už kelio apsaugos zonos ribų įrengti reklamą, privaloma derinti veiksmus su sklypų savininkais. Leidimų tokio tipo reklamos įrengimui VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija neišduoda. „Kelio apsaugos zonoje įrengti lauko reklamos stendus visų pirma yra nelegalu. Tačiau svarbiausias aspektas – […]

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas Lenkijos ir Latvijos gyventojams. Tai tik kelios pagrindinės naudos gyventojams ir verslui, įrengus projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Vilnius jungtį, aptartos nuotoliniame susitikime „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“ su Vilniaus regiono atstovais. […]

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija atsiprašo dėl visuomenėje ažiotažą sukėlusio skaitmeninio radijo projekto, pasiūlius jį įtraukti į Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą (toliau – RRF). Viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė užtikrina, kad ministerijos politinė komanda dės pastangas, kad suinteresuotoms šalims nekiltų jokių abejonių dėl efektyvaus RRF lėšų panaudojimo ir jomis planuojamų finansuoti susisiekimo ministerijos projektų.  „Ministerija skubotai priėmė sprendimą […]

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]