Studentų artimieji perspėjami atidžiau patikrinti automobilių draudimo sutartis

1

Studentų artimieji perspėjami atidžiau patikrinti automobilių draudimo sutartis

Į didžiuosius miestus suplūdę studentai netrukus apsipras su kasdieniais maršrutais, o draudikai prognozuoja, kad kaip ir kasmet spalį jie įsidrąsins persėsti į savo automobilius. Todėl jauniausios amžiaus grupės vairuotojų eismo įvykių suvestinėse kitą mėnesį turėtų padaugėti. Savo ruožtu jaunuolių artimieji perspėjami net ir iš geros valios nebandyti gudrauti su civilinės transporto atsakomybės polisais ir prieš išleidžiant jaunuolius į gatves, atidžiau jas peržiūrėti.

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, net 1 iš 4 regreso atvejų, kai pačiam asmeniui tenka atlyginti dalį padarytos žalos, yra susijęs su neteisingai nurodytu automobilio vairuotojo amžiumi. O kas 25-ame eismo įvykyje paaiškėja, kad pagal draudimo sutartį asmuo apskritai negalėjo vairuoti konkrečios transporto priemonės.  

„Sunku pasakyti kiek, bet vis dar gana paplitusi mada drausti automobilį ne jo tikrojo vairuotojo vardu, bet atsakomybę prisiimant vyresniems ir daugiau vairavimo patirties turintiems šeimos nariams. Tikėtina, toks sprendimas priimamas dėl ekonominių motyvų arba per neatidumą, tačiau jis labiau panašus į pokerį – dėl gresiančio regreso vienu mostu galima smarkiai pralošti, be to sugadinti savo artimųjų drausmingumo istoriją“, – sako bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Spalį – jaunesnių vairuotojų avaringumo pikas

Miestuose nuo pirmųjų rugsėjo dienų smarkiai pasijuto išaugę transporto priemonių srautai, tačiau tikėtina, kad studentai visu tempu į eismą įsilies būtent spalį.

„Įdomus faktas, kad pagal statistiką rugsėjį studentiško amžiaus vairuotojų avaringumas nėra didelis. O štai spalis jiems – pats avaringiausias mėnuo metuose. Panašu, kad rugsėjį studentai dar neskuba važiuoti į didmiesčių gatves, įvertina situaciją, maršrutus ir tuomet jau ryžtasi vairuoti”, – teigia A. Žiukelis.

Pasak jo, čia jie savo kailiu patiria, ką reiškia vairuoti nepažįstamose gatvėse, naujais maršrutais, esant intensyviam eismui. Tokiomis aplinkybėmis mažiau įgūdžių turintys jauni žmonės dažniau klysta, neįvertina savo jėgų.

„Patys jauniausi 18-19 metų vairuotojai yra drausmingesni už vidurkį, gali būti, čia veikia sugriežtinti įstatymai pradedantiems vairuotojams, kurių vairavimo stažas yra iki 2 metų. Taip pat jie būna dar nepamiršę vairavimo instruktorių duotų pamokų. Tuo tarpu amžiaus grupėje nuo 20 iki 21 metų amžiaus žmonių sukeltų eismo įvykių kreivė stipriai šoka į viršų – fiksuojama trečdaliu daugiau eismo įvykių nei bendras vidurkis“, – atkreipia dėmesį specialistas.

Pigiau, kol ramu

Nors jaunas, mažiau patyręs ir didmiesčių eismo mėsmalę patekęs vairuotojas gali stokoti gebėjimo tinkamai vertinti situaciją, vyresni šeimos nariai linkę juo pasitikėti ir laiduoti savo asmenine drausmingumo istorija.

Perkant draudimo polisą ir nutylint, kad transporto priemonę vairuos kur kas jaunesnis vairuotojas, įvykus eismo įvykiui draudiko klaidinimas gali brangiai kainuoti.

„Tokių atvejų, kai sąmoningai arba nesąmoningai draudėjas neatskleidžia duomenų apie visų galimų automobilio vairuotojų amžių, stažą ir nuolatinę gyvenamąją vietą pasitaiko maždaug kas 4-tas iš visų draudimo sutarčių pažeidimo atvejų. Ir daugelis nustemba sužinoję, kad tokiais atvejais draudimo bendrovė gali net pareikalauti sumokėtos išmokos dalies. Pavyzdžiui, jei neatitinka vairuotojo amžius, iš draudėjo galime pareikalauti padengti iki 50 proc. eismo įvykyje patirtos žalos sumos”, – konstatuoja A. Žiukelis.

Turint omenyje, kad eismo įvykių žala viršija ir 1000 eurų, reikalavimas atlyginti pusę jos gali skaudžiai kirsti per asmeninį biudžetą. Tačiau ir tai bus ne vienintelė nemaloni tokios situacijos pasekmė.

„Kadangi drausmingumo istorija yra matoma tik pagal automobilio savininką, tai jaunas ir nepatyręs vairuotojas gali stipriai pabloginti tėvų ar kitų artimųjų, kurių vardu įregistruotas  automobilis ir išduotas draudimo polisas, drausmingumo istoriją. Išmokus vairuoti,  išlaikius egzaminus ir pradedant važinėti automobiliu verta būti sąmoningais ir „nepakišinėti“ artimųjų bei atsakingai kurti savo asmeninę draudimo istoriją”, – sako specialistas.

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2018 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2018 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 47 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima”

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Vairuotojų išbandymas duobėtais keliais ir gatvėmis: nuostoliai siekia tūkstančius

Atėjus pavasariui vairuotojų gyvenimą kartina duobės mūsų šalies gatvėse ir keliuose. Pataikius į duobę kartais pakanka pakeisti padangą, tačiau dažnai transporto priemonę, deja, tenka gabenti į remonto dirbtuves. Draudikų duomenimis, po tokių įvykių automobilių savininkams yra atlyginami nuo kelis šimtus iki septynis tūkstančius eurų siekiantys nuostoliai. „Šių įvykių padaugėja pavasarį, kai, šylant orui, atsiranda daug […]


Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose

Planuojate pirkti elektrinį automobilį? Štai ką turite žinoti apie jo įkrovimą namuose

Komentaro autorius: Aurimas Tamašauskas, BMW atstovės Lietuvoje „Krasta Auto“ vadovas Pasauliui bandant prisitaikyti prie klimato pokyčių, elektrinių automobilių paklausa didėja sulig kiekvienais metais. Remiantis duomenimis, vien Jungtinėje Karalystėje praėjusių metų spalio pabaigoje keliuose buvo skaičiuojama beveik 1 mln. elektrinių automobilių. Nors Lietuvos statistika šiandien yra gerokai kuklesnė, tačiau tokių automobilių paklausa taip pat sparčiai auga. […]


Transporto sektoriaus apžvalga: 2023 m. sparčiai augo krovinių vežimas keliais, vežta daugiau keleivių

Transporto sektoriaus apžvalga: 2023 m. sparčiai augo krovinių vežimas keliais, vežta daugiau keleivių

Lietuvos transporto ir logistikos sektorius 2023 metais išlaikė stabilų augimą ir generavo 18,8 mlrd. eurų pajamų. Pernai taip pat išaugo keleivių vežimas – visų rūšių transportu vežta beveik 7 proc. daugiau keleivių. „Nors 2023-ųjų pradžioje vyravo ekonominio neapibrėžtumo nuotaikos, Lietuvos transporto bei logistikos sektorius išlieka konkurencingas. Labiausiai tam įtakos turėjo padidėję tiek tarptautinių, tiek vidaus […]


Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Pabandom iš naujo – Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

Seimo nario A. Bagdono pranešimas: „Pabandom iš naujo – Seimas vėl turės spręsti, ar liberalizuoti techninės apžiūros rinką“

2024 m. kovo 13 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimo pavasario sesijoje registruotas įstatymų paketas, kuriuo naikinami automobilių techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir paplitimo šalyje ribojimai. Iš Transporto veiklos pagrindų įstatymo siūloma išbraukti apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ir jų išdėstymo šalies teritorijoje nuostatas. Šį ribojimą […]


5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

5 naudingi patarimai: kaip paruošti automobilį šiltajam sezonui?

Žiema automobilių vairuotojams atneša nemažai iššūkių, todėl jai pasibaigus itin svarbu nuodugniai įvertinti savo automobilio būklę ir paruošti jį artėjantiems šiltesniems orams. Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „carVertical“ ekspertai dalinasi patarimais, kaip pasirūpinti automobiliu po žiemos ir užtikrinti, kad šiltuoju metų laiku jis veiktų be priekaištų. Dažniau plaunamas automobilis rūdija lėčiau Nors automobilį patariama plauti […]


Gatvėse nuovažos galės būti dažnesnės

Gatvėse nuovažos galės būti dažnesnės

Nuo šiol kai kuriais atvejais B kategorijų gatvėse išvažiavimai ir įvažiavimai dešiniaisiais posūkiais galės būti įrengiami ne kas 150 metrų, kai buvo numatyta iki šiol, o kas 100 metrų. Tai įteisinta statybų techninio reglamento (STR) „Gatvės ir vietinės reikšmės keliai. Bendrieji reikalavimai“ pataisose. STR numatyta, kad jeigu B kategorijų gatvėse nėra galimybių išlaikyti 150 metrų […]