Studentų artimieji perspėjami atidžiau patikrinti automobilių draudimo sutartis

1

Studentų artimieji perspėjami atidžiau patikrinti automobilių draudimo sutartis

Į didžiuosius miestus suplūdę studentai netrukus apsipras su kasdieniais maršrutais, o draudikai prognozuoja, kad kaip ir kasmet spalį jie įsidrąsins persėsti į savo automobilius. Todėl jauniausios amžiaus grupės vairuotojų eismo įvykių suvestinėse kitą mėnesį turėtų padaugėti. Savo ruožtu jaunuolių artimieji perspėjami net ir iš geros valios nebandyti gudrauti su civilinės transporto atsakomybės polisais ir prieš išleidžiant jaunuolius į gatves, atidžiau jas peržiūrėti.

Draudimo bendrovės BTA duomenimis, net 1 iš 4 regreso atvejų, kai pačiam asmeniui tenka atlyginti dalį padarytos žalos, yra susijęs su neteisingai nurodytu automobilio vairuotojo amžiumi. O kas 25-ame eismo įvykyje paaiškėja, kad pagal draudimo sutartį asmuo apskritai negalėjo vairuoti konkrečios transporto priemonės.  

„Sunku pasakyti kiek, bet vis dar gana paplitusi mada drausti automobilį ne jo tikrojo vairuotojo vardu, bet atsakomybę prisiimant vyresniems ir daugiau vairavimo patirties turintiems šeimos nariams. Tikėtina, toks sprendimas priimamas dėl ekonominių motyvų arba per neatidumą, tačiau jis labiau panašus į pokerį – dėl gresiančio regreso vienu mostu galima smarkiai pralošti, be to sugadinti savo artimųjų drausmingumo istoriją“, – sako bendrovės Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Spalį – jaunesnių vairuotojų avaringumo pikas

Miestuose nuo pirmųjų rugsėjo dienų smarkiai pasijuto išaugę transporto priemonių srautai, tačiau tikėtina, kad studentai visu tempu į eismą įsilies būtent spalį.

„Įdomus faktas, kad pagal statistiką rugsėjį studentiško amžiaus vairuotojų avaringumas nėra didelis. O štai spalis jiems – pats avaringiausias mėnuo metuose. Panašu, kad rugsėjį studentai dar neskuba važiuoti į didmiesčių gatves, įvertina situaciją, maršrutus ir tuomet jau ryžtasi vairuoti”, – teigia A. Žiukelis.

Pasak jo, čia jie savo kailiu patiria, ką reiškia vairuoti nepažįstamose gatvėse, naujais maršrutais, esant intensyviam eismui. Tokiomis aplinkybėmis mažiau įgūdžių turintys jauni žmonės dažniau klysta, neįvertina savo jėgų.

„Patys jauniausi 18-19 metų vairuotojai yra drausmingesni už vidurkį, gali būti, čia veikia sugriežtinti įstatymai pradedantiems vairuotojams, kurių vairavimo stažas yra iki 2 metų. Taip pat jie būna dar nepamiršę vairavimo instruktorių duotų pamokų. Tuo tarpu amžiaus grupėje nuo 20 iki 21 metų amžiaus žmonių sukeltų eismo įvykių kreivė stipriai šoka į viršų – fiksuojama trečdaliu daugiau eismo įvykių nei bendras vidurkis“, – atkreipia dėmesį specialistas.

Pigiau, kol ramu

Nors jaunas, mažiau patyręs ir didmiesčių eismo mėsmalę patekęs vairuotojas gali stokoti gebėjimo tinkamai vertinti situaciją, vyresni šeimos nariai linkę juo pasitikėti ir laiduoti savo asmenine drausmingumo istorija.

Perkant draudimo polisą ir nutylint, kad transporto priemonę vairuos kur kas jaunesnis vairuotojas, įvykus eismo įvykiui draudiko klaidinimas gali brangiai kainuoti.

„Tokių atvejų, kai sąmoningai arba nesąmoningai draudėjas neatskleidžia duomenų apie visų galimų automobilio vairuotojų amžių, stažą ir nuolatinę gyvenamąją vietą pasitaiko maždaug kas 4-tas iš visų draudimo sutarčių pažeidimo atvejų. Ir daugelis nustemba sužinoję, kad tokiais atvejais draudimo bendrovė gali net pareikalauti sumokėtos išmokos dalies. Pavyzdžiui, jei neatitinka vairuotojo amžius, iš draudėjo galime pareikalauti padengti iki 50 proc. eismo įvykyje patirtos žalos sumos”, – konstatuoja A. Žiukelis.

Turint omenyje, kad eismo įvykių žala viršija ir 1000 eurų, reikalavimas atlyginti pusę jos gali skaudžiai kirsti per asmeninį biudžetą. Tačiau ir tai bus ne vienintelė nemaloni tokios situacijos pasekmė.

„Kadangi drausmingumo istorija yra matoma tik pagal automobilio savininką, tai jaunas ir nepatyręs vairuotojas gali stipriai pabloginti tėvų ar kitų artimųjų, kurių vardu įregistruotas  automobilis ir išduotas draudimo polisas, drausmingumo istoriją. Išmokus vairuoti,  išlaikius egzaminus ir pradedant važinėti automobiliu verta būti sąmoningais ir „nepakišinėti“ artimųjų bei atsakingai kurti savo asmeninę draudimo istoriją”, – sako specialistas.

Apie BTA:

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2018 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2018 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 47 mln. eurų žalų.

Pranešimą paskelbė: Lina Valantiejūtė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Black 014 38
 
Converse Chuck Taylor All Star Hi White/White 36,5
 
Camper Imar Copa K200929 White Natural 36
 
Vagabond Anni 4937-001 Black 37
 
Crocs™ Funlab Unicorn Charm Sandal Kids Lavender 28

Rekomenduojame

J. Narkevič: Dengiamos dėl karantino sunkumus patyrusių leidėjų išlaidos

J. Narkevič: Dengiamos dėl karantino sunkumus patyrusių leidėjų išlaidos

Vyriausybei skyrus 597 tūkst. AB Lietuvos pašto teikiamoms periodinių leidinių pristatymo kaimo vietovėse ir miestuose paslaugoms kompensuoti, leidėjams bus padengtos periodinių leidinių pristatymo išlaidos už 2 mėn.  „Mes žinome ir suprantame, kad periodinių leidinių leidėjai prasidėjus karantinui tapo pažeidžiami, susidūrė su nežinomybe, ar sugebės išlikti šiais sudėtingais laikais. Tikime, jog kompensuodami leidinių pristatymo išlaidas prisidėsime […]

Svarbūs Šiaulių regiono projektai sulaukė didžiosios dalies – net 84 Seimo narių palaikymo!

Svarbūs Šiaulių regiono projektai sulaukė didžiosios dalies – net 84 Seimo narių palaikymo!

Šiaulių miesto vadovai pastaruoju metu itin stengėsi, kad į Vyriausybėje rengiamą ekonomikos skatinimo planą, dar vadinamą Ateities ekonomikos DNR planu, patektų ir keletas ne tik miestui, regionui, bet ir visai šaliai svarbių projektų – Šiaulių oro uosto infrastruktūros išvystymo ir geležinkelio vėžės į Šiaulių LEZ teritoriją atstatymo projektai. Dabar Šiaulių iniciatyva sulaukė itin rimto palaikymo […]

Ruošiantis į kelionę lėktuvu: patarimai keliautojams oro uostuose

Ruošiantis į kelionę lėktuvu: patarimai keliautojams oro uostuose

Palengva grįžtanti keleivinė aviacija skrydžių pasiilgusiems keliautojams kelia vis daugiau džiaugsmo. Vis dėlto daugelyje šalių galiojant įvairiems apribojimams ir saugumo priemonėms, keliautojams būtina atsiminti tam tikrus pokyčius oro uostuose ir orlaiviuose. Siekiant palengvinti skrydžio pasiruošimo procesą, Lietuvos oro uostai primena pagrindines kelionių šiuo metu taisykles, padėsiančias užtikrinti jūsų ir aplinkinių saugumą. Namų darbai – atlikti […]

Mobilumo paketas iš Lietuvos vežėjų atims didelę dalį Europoje vežamų krovinių

Mobilumo paketas iš Lietuvos vežėjų atims didelę dalį Europoje vežamų krovinių

Mobilumo paketo įsigaliojimui besiruošiantis Lietuvos transporto ir logistikos verslas atkreipia dėmesį, kad be kitų diskriminuojančių nuostatų, lieka neišspręstas klausimas, kaip šio dokumento reikalavimai bus taikomi trečiųjų šalių vežėjams. Baiminamasi, kad dėl tokios situacijos ES vežėjai susidurs su iškreipta konkurencija, o Rusijos, Baltarusijos ir kitų trečiųjų šalių vežėjai perims didelę dalį Lietuvos vežėjų krovinių Bendrijoje. Pasak […]