Po sėkmingų Susisiekimo ministerijos, Lietuvos oro uostų ir oro bendrovės derybų, Lietuvos oro uostai pasirašė investicijų sutartį su „LOT Polish Airlines“ oro bendrove, kuri vykdys reguliarius skrydžius tarp Vilniaus (VNO) ir Londono Sičio (LCY) oro uostų. Pasirašyta sutartis bus įgyvendinama pagal naują skrydžių skatinimo modelį, užtikrinsiantį skrydžių tęstinumą į Lietuvai strategiškai svarbų Londono centrą, į kurį pastaruosius kelerius metus buvo vykdomi skrydžiai.
„Londonas yra pilotinė naujojo skrydžių skatinimo modelio kryptis, kuria siekėme patikrinti modelio veikimą. Ši patogi ir lietuviams įprasta tapusi kryptis į patį Londono centrą ypač svarbi užtikrinant Londone gyvenančių lietuvių, verslo ir į Lietuvą atvykstančių lankytojų poreikius. Tai tiltas tarp Vilniaus ir Londono, kuriuo, kaip matome, yra patenkinti abiejų pusių vartotojai. Džiaugiuosi, kad šią krypti pavyko užtikrinti tiek 2019 metais, tiek ir dabar. Tai geras projektų valdymo ir šalies institucijų bendradarbiavimo pavyzdys. Tikimės, kad Lietuvos oro uostams pavyks šį modelį panaudoti ir kitoms šaliai svarbioms kryptis užtikrinti“, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė teigia, kad tiesioginis susisiekimas su prioritetinėmis valstybėmis yra nepaprastai svarbus tiek mūsų verslui, tiek Lietuvoje dirbantiems užsienio investuotojams.
„Skrydis į Londoną – gera žinia ir mūsų bendruomenei. Išnaudojant naująjį skrydžių skatinimo modelį, Lietuva taps dar patrauklesnė čia kuriant naujas darbo vietas, auginant atvykstamąjį turizmą“, – sako A. Armonaitė.
Vilniaus miesto meras Valdas Benkunskas teigia, kad Vilniui svarbu turėti gerą susisiekimą su Londonu.
„Londone telkiasi pasaulinės svarbos finansų centrai. Siekiame, kad Vilniuje kurtųsi tarptautinės įmonės, atsirastų dar daugiau gerų darbo vietų, todėl ieškosime būdų kaip galime prisidėti prie sostinei svarbių skrydžių paklausos didinimo“, – teigia Vilniaus miesto meras.
Skrydžiai patogiais laikais ir dažniais
Sutartis su bendrove „LOT Polish Airlines“ pasirašyta po tarptautinės reguliaraus skrydžio operatoriaus atrankos. Tarp atrankos kriterijų buvo ir reikalavimas, kad skrydžiai minėta kryptimi būtų vykdomi verslo segmento keleiviams patogiais laikais ir dažniais. Prieš pasirašant sutartį buvo atliktos visos reikalingas kvalifikacijos patikrinimo ir bendro verslo plano derinimo procedūros. Skrydžiai pagal naują modelį prasidės šių metų spalio 1 ir užtikrins nepertraukiamą susisiekimą šia svarbia kryptimi.
„Šis maršrutas, galima sakyti, yra prestižinis projektas ir labai strategiškai svarbus visame esamų reguliarių skrydžių kontekste. Nuo spalio jau pagal naują skatinimo modelį iš Vilniaus tęsiamas skrydis vyks labai patogiais laikais, o tai, tikime, taip pat prisidės prie jo populiarumo augimo. Labai svarbu suprasti, kad šalies investicijos į prioritetinių skrydžių skatinimą yra būtinos, todėl kartu su partneriais dėsime visas pastangas, kad ir ateinančiais metais valstybės biudžete būtų numatoma būtina suma efektyviai tęsti skrydžių plėtrą“, – teigia Simonas Bartkus, Lietuvos oro uostų generalinis direktorius.
S.Bartkus akcentuoja, kad naujasis skatinimo modelis nėra subsidija ar dotacija oro linijoms. Pagal šį modelį tiek šiuo atveju, tiek ateityje sutartys bus sudarytos tik su tomis oro linijomis, su kuriomis bus suderėtas tiek Lietuvos oro uostams, tiek oro bendrovėms finansiškai atsiperkantis konkrečios krypties verslo planas. Naujasis modelis yra paremtas ilgalaike Lietuvos oro uostų ir skrydžius vykdysiančių oro linijų partneryste. Abi sutarties šalys prisiims tiek su skrydžio vykdymu susijusias finansines rizikas, tiek ir dalinsis skrydžio generuojama finansine nauda. Visos finansinių rizikų ir naudų pasidalijimo sąlygos yra nustatytos Lietuvos oro uostų ir „LOT Polish Airlines“ oro bendrovės verslo plane.
Pasak jo, ši nauja praktika gali suteikti tvirtą pagrindą ateityje planuojant prioritetinių maršrutų plėtrą pagal analogišką modelį.
Taip pat pažymėtina, jog Jungtinės Karalystės sostinė yra ir tarp prioritetinių atvykstamojo turizmo krypčių, todėl tiesioginis skrydis į Londono centrą – privalumas siekiant pritraukti į Lietuvą daugiau turistų. Tiesioginio skrydžio galimybe į Londono galėtų pasinaudoti už atvykstamąjį turizmą atsakingos Lietuvos institucijos, skirdamos tinkamą dėmesį paklausos skatinimui.
Susisiekimas su Londonu – tarp prioritetų
Primenama, kad skrydžius tarp Vilniaus ir Londono Sičio nuo 2019 m. gegužės 1 dienos iki šių metų rugsėjo 30 dienos taip pat vykdė Lenkijos oro linijų bendrovė „LOT Polish Airlines“. Šis projektas buvo viena iš nedaugelio Europos Komisijos reguliavimo išimčių, leidžiančių oro bendrovei skirti valstybės pagalbą skrydžio vykdymui, kai skrydis Europos Sąjungos (ES) viduje yra pripažįstamas kaip ypatingos svarbos. Tačiau Jungtinei Karalystei pasitraukus iš ES, skrydžių tarp Vilniaus ir Londono Sičio finansavimo pagal šį modelį pratęsti nebegalima.
Lietuvos susisiekimo ir tuometinio ūkio ministrų dar 2018 m. pasirašytu įsakymu Vilnius-Londono sičio oro uostas nustatytas kaip šalies ekonominei ir socialinei plėtrai gyvybiškai svarbus maršrutas.
Daugiau naujienų – Lietuvos oro uostų svetainėje
Bendraukime Twitter arba Linkedin
Pranešimą paskelbė: Tadas Vasiliauskas, VĮ Lietuvos oro uostai
Balandžio 25 d. 12 val. Panevėžio siaurojo geležinkelio komplekse VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ atidarė ekspoziciją, kurioje galima susipažinti su atnaujintu garvežiu KP4-708. „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis – tai ne tik išskirtinis Panevėžio ir Anykščių krašto paveldas, bet ir gyva mūsų transporto istorijos dalis. Nuoširdžiai tikiu ir viliuosi, kad vis daugiau žmonių šiemet leisis į kelionę siauruku […]
Tvarumas iš rinkodaros skyrių keliasi į pirkimų departamentus – duomenys rodo, kad vis daugiau įmonių, rinkdamosi logistikos partnerį, tikisi aiškių įsipareigojimų aplinkai. Tą parodė „DPD Lietuva“ atlikta verslo klientų apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei 300 verslo įmonių atstovų. Apklausos duomenimis, net 51 proc. bendrovių atstovų nurodė, kad joms svarbu, jog siuntų vežėjas prisidėtų prie CO2 […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis mažina biurokratiją ir supaprastina tvarką dėl keleivinio laivo įgulos sudėties formavimo. Nuo šiol laivo savininkui ar laivavedžiui nebereikės įgyti upeivio-motoristo kvalifikacijos, jei laivo varymui naudojamas ne vidaus degimo variklis, o elektrinis. „Esame įsipareigoję Lietuvos žmonėms mažinti biurokratiją. Tad, šis žingsnis ne tik palengvins laivų savininkų bei jų įgulų narių darbą, taip […]
Žemaitijoje tęsiama elektromobilių įkrovimo stotelių tinklo plėtra. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovė „Enefit“ Telšiuose ir Mažeikiuose įrengė 5 naujas įkrovimo stoteles. Ekspertų teigimu, intensyvėjanti plėtra regionuose – reikšmingas žingsnis į priekį bendrame šalies įkrovimo stotelių tinklo kontekste. Telšiuose įrengtos 3 įkrovimo stotelės, kurių bendra galia siekia 116 kW. Mažeikiuose – dvi 47 ir 22 kW įkrovimo […]
Žemaitijoje tęsiama elektromobilių įkrovimo stotelių tinklo plėtra. Žaliųjų energijos sprendimų bendrovė „Enefit“ Telšiuose ir Mažeikiuose įrengė 5 naujas įkrovimo stoteles. Ekspertų teigimu, intensyvėjanti plėtra regionuose – reikšmingas žingsnis į priekį bendrame šalies įkrovimo stotelių tinklo kontekste. Telšiuose įrengtos 3 įkrovimo stotelės, kurių bendra galia siekia 116 kW. Mažeikiuose – dvi 47 ir 22 kW įkrovimo […]
Lyderiaujantis greito elektromobilių įkrovimo tinklas Baltijos šalyse „Ignitis ON“ atnaujino elektromobilių įkrovimo parką Palangoje. Šiuo metu parke veikia 10 itin greito įkrovimo stotelių, kurių galia po 200 kW. Vienu metu čia įsikrauti gali 20 elektromobilių, nes kiekviena stotelė turi po dvi įkrovimo prieigas. Išgirdęs poreikį „Ignitis ON“ parke įrengė ir CHAdeMO jungtį. „Vienas iš „Ignitis […]