Specialiųjų poreikių keleiviai: Kauno oro uoste pagalba suteikta trečdaliu dažniau

Specialiųjų poreikių keleiviai: Kauno oro uoste pagalba suteikta trečdaliu dažniau

Per pastaruosius 2019 metus vien Kauno oro uoste pagalba specialių poreikių turintiems keleiviams buvo suteikta 2935 kartus arba beveik trečdaliui dažniau nei 2018 metais. Bendrai Lietuvos oro uostai per praėjusius metus aptarnavo daugiau nei 11 tūkst. ribotos judėsenos keleivių prašymų, tai yra 3,6 proc. daugiau nei 2018 metais.

Oro uostai tobulina infrastruktūrą

Į kelionę besiruošiantiems specialiųjų poreikių asmenims, visi trys – Vilniaus, Kauno ir Palangos – oro vartai siūlo plataus spektro ir nemokamą aptarnavimą. Oro uostų atstovai pažymi, kad pastaruoju metu šias paslaugas skrendantys užsako vis drąsiau ir dažniau.

Žvelgiant į praėjusių 5 metų retrospektyvą, specialiųjų poreikių keleivių, kurie užsakė papildomą pagalbos paslaugą, Lietuvos oro uostuose skaičius išaugo beveik dvigubai: 2015 m. fiksuota 6017 keleivių, o 2019 m. – 11495.

„Ne tik investuojame į turimą oro uostų įrangą, ženklinimą ir keleivių informavimą, bet ir kasdien stengiamės užtikrinti keleivių patogumą ir saugumą, suteikdami maksimalią pagalbą. Esant galimybei, rekomenduojame apie reikiamą pagalbą informuoti likus 48 val. iki skrydžio, tačiau įsipareigojame padėti visais atvejais. Matome, kad žinančių apie papildomas paslaugas ribotos judėsenos žmonėms daugėja, o nuogąstavimai ir baimės mažėja – džiugu, kad kiekvienas keleivis gali jaustis ir keliauti komfortiškai“, – sako Lietuvos oro uostų Keleivių patirties valdymo skyriaus vadovė Rasa Petraitienė.   

Anot keleivių patirties ekspertės, Lietuvos oro uostai šiuo metu nagrinėja galimybes artimiausiu metu dar labiau pagerinti kelionės procesą šeimoms su vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų. Siekiama, kad nuo pat atvykimo į oro uostą tokios šeimos jaustųsi dar ramiau ir nepatirtų papildomo streso situacijų.

Pagalba sėdintiems neįgaliojo vežimėlyje

„Kelionė lėktuvu pirmiausia prasideda nuo atvykimo į oro uostą, todėl jau šiame etape siekiame užtikrinti kuo sklandesnę kelionės pradžią. Kelionę į Vilniaus, Kauno ir Palangos oro uostus specialiųjų poreikių turintiems keleiviams gali palengvinti Maltos ordino pagalbos tarnybos paslauga „Važiuojam“ bei Nacionalinio socialinės integracijos instituto teikiama paslauga „Socialinis taksi“. Šalies oro vartai pasiekiami ir viešuoju transportu, kurio dalis taip pat pritaikyta specialiųjų poreikių keliautojams“, – pasakoja R. Petraitienė.  

Jei atvykstama automobiliu, rekomenduojama parkuotis arčiausiai oro uostų keleivių terminalų rezervuotose vietose, pažymėtose specialiaisiais neįgaliųjų ženklais.   

Atvykę į oro uostą, keleiviai gali naudotis arba asmeniniais, arba oro uostų laikinai suteikiamais neįgaliojo vežimėliais. Esant poreikiui, per specialias stoteles, kurios yra prie neįgaliesiems skirtų parkavimo vietų, nemokamai galima iškviesti lydinį darbuotoją. Jis suteiks reikiamą pagalbą ir palydės iki pat įlaipinimo į lėktuvą. Įlaipinimui ir išlaipinimui oro uostuose naudojama specialioji technika: trapas arba automobilinis ambuliftas.  

Svarbu atminti, jog skrydžio metu tiek keleivio mechaninis, tiek elektrinis vežimėlis gabenami kaip bagažas ir už jo saugų transportavimą atsako oro linijų bendrovė.  

Užsisakyti paslaugas – iki kelionės pradžios   

R. Petraitienė pažymi, kad pagalbą specialiųjų poreikių turėtojams galima užsisakyti iš anksto, dar iki kelionės lėktuvu.

„Pravartu žinoti, jog perkant bilietus iš oro linijų bendrovės ar kelionių agentūros, specialiųjų poreikių keleiviams rekomenduojama, jog oro uoste bus reikalinga pagalba. Tuomet informacija perduodama oro vartams, o mes, savo ruožtu, pasirūpiname tiek atvykstančiais, tiek išvykstančiais keleiviais. Ši paslauga apima judėjimo pagalbą visose oro uostų erdvėse. Keleiviai saugiai ir patogiai palydimi iki pat tol, kol pasiekia savo vietas lėktuve“.   

Jei paslauga iš anksto vis dėlto neužsakyta arba keleiviai patyrė traumą prieš pat kelionę ir dėl to jų judrumas yra apribotas, apie norimą pagalbą galima pranešti ir jau atvykus į vieną iš trijų šalies oro uostų. Tokiu atveju reikėtų kreiptis į darbuotojus prie registracijos stalo arba pasinaudoti terminale esančiais pagalbos iškvietimo mygtukais.  

„Visada primename, kad pagalbą oro uoste specialistai teikia ne tik specialių judrumo poreikių turintiems, bet ir kitas, nebūtinai fizines ar matomas negalias turintiems keleiviams, tarkime, šeimoms, kuriose yra autizmo spektro sutrikimą turintis asmuo. Kviečiame prisiminti, kad tokia paslauga yra teikiama ir drąsiai kreiptis, jei tik reikia papildomos pagalbos“, – sako Lietuvos oro uostų Keleivių patirties valdymo skyriaus vadovė Rasa Petraitienė.

Vilniuje šie pagalbą suteikiantys mygtukai įrengti net keliose vietose: centrinėje automobilių stovėjimo aikštelėje (PC), taip pat prie autobusų stovėjimo aikštelės ir išvykstančiųjų keleivių išlaipinimo vietoje, antrame keleivių terminalo aukšte, šalia įėjimo į išvykimo salę. Kauno oro uosto paslaugomis besinaudojantys keleiviai mygtukus ras ilgalaikės automobilių stovėjimo aikštelės (P1) bei trumpalaikių automobilių stovėjimo aikštelių (P2) mokėjimo kasose. Palangoje – trumpalaikės automobilių stovėjimo aikštelės (P1) mokėjimo kasoje ir pačiame keleivių terminale.  

Apie Lietuvos oro uostus  

Lietuvos oro uostų tinklui priklauso trys oro vartai Vilniuje, Kaune ir Palangoje. Per 2019 m. jie aptarnavo 6,5 mln. keleivių ir 62 tūkst. skrydžių. Šio žiemos sezono metu iš Lietuvos oro uostų 15 aviakompanijų tiesiogiai skraidina 76 reguliariosiomis kryptimis į 51 miestą 26 šalyse.

Pranešimą paskelbė: – -, Berta And, UAB

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kokią žinią perduoda griūvantys tiltai Lietuvoje? 

Kokią žinią perduoda griūvantys tiltai Lietuvoje? 

Susisiekimo infrastruktūra, jos sauga ir patikimumas – vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių kiekvienos šalies ekonomikos plėtrą. Įvairių pramonės šakų vystymasis neįsivaizduojamas be kelių ir tiltų infrastruktūros plėtros bei esamų statinių saugaus naudojimo. Didėjantys transporto srautai, jų intensyvumas, svoriai ir kiti parametrai tampa nauju iššūkiu tiek projektuojant, tiek ir eksploatuojant bei prižiūrint transporto infrastruktūros statinius.   Pasak Vilniaus […]


Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

Ieškantiems naudoto automobilio pataria nepasiduoti emocijoms – sukčiai nesnaudžia

Išsirinkti naują automobilį nėra lengva, dar sunkiau, kai jis naudotas. Naudotų automobilių pardavėjų teigimu, norimo pirkinio paieškos gali užtrukti ir 3 mėn. – nors naudotų automobilių pasiūla, palyginti su praėjusių metų rudeniu, atsigauna, vis dėlto rinka dar nepasiekė priešpandeminio lygio. Dėl šios priežasties ieškantys naudoto automobilio turi kur kas atidžiau rinktis ir saugotis sukčių kabliuko. […]


Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Apklausa: 44 proc. vairuotojų erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą

Remiantis reprezentatyvia vasario mėnesį „Norstat“ atlikta apklausa, beveik pusę (44 proc.) vairuotojų labiausiai erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą. Bendrovės „Moller Auto“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad penktadalį (21 proc.) vairuotojų erzina, kai šalia sėdintis keleivis staiga išblaško dėmesį ir tenka atitraukti akis nuo kelio. 7 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų taip pat […]


Seimas patikslino mažos taršos zonų nustatymo miestuose tvarką

Seimas patikslino mažos taršos zonų nustatymo miestuose tvarką

Seimas pritarė Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisoms (projektas Nr. XIVP-2305(2), patikslindamas, kuriems miestams reikalinga nustatyti ir įgyvendinti mažos taršos zonas. Įstatyme nustatyta, kad mažos taršos zonų nustatymo rekomendacijas tvirtins Susisiekimo ministerija. Taip pat patikslinta, kokiuose miestuose savivaldybių tarybos nustatys ar atnaujins mažos taršos transporto zonas. Tai bus daroma miestuose, turinčiuose kurorto arba kurortinės teritorijos statusą ar […]


Seimas patvirtino pokyčius dėl tarpmiestinio susisiekimo autobusais

Seimas patvirtino pokyčius dėl tarpmiestinio susisiekimo autobusais

2023 m. kovo 23 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)  Seimas priėmė Kelių transporto kodekso pakeitimus, kuriais nutarta Lietuvoje nuo liepos 1 d. įtvirtinti liberalų verslo modelį vežėjams, vežantiems keleivius tarpmiestiniais autobusais. Kodekso pakeitimais siekiama užtikrinti vežėjų konkurenciją ir galimybę naujoms įmonėms netrukdomai ateiti į šių paslaugų […]


Wizz Air pelnė metų oro linijų apdovanojimą

Wizz Air pelnė metų oro linijų apdovanojimą

Wizz Air oro transporto industrijos apdovanojimuose „Air Transport Awards“ įvertinta kaip geriausia oro linijų bendrovė. Apdovanojimą per iškilmes, vykusias Monrealyje „Oro transporto simpoziumo 2023” metu, atsiėmė Jozsefas Varadi, Wizz Air grupės vadovas. „Air Transport Awards“ yra tarptautiniai oro transporto pramonės apdovanojimai, kasmet skiriami už išskirtinius pasiekimus aviacijos sektoriaus organizacijoms, bendrovėms ir lyderiams. J. Varadi džiaugėsi […]