Sostinė didina finansavimą „Vilniaus viešajam transportui“

1

Sostinė didina finansavimą „Vilniaus viešajam transportui“

Miesto Taryba nusprendė padidinti bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ finansavimą iš miesto biudžeto. Pastaruoju metu savivaldybė kartu su bendrove „Vilniaus viešasis transportas“ ieškojo dėl energetinių išteklių kainos išaugusių bendrovės kaštų ir vairuotojų trūkumo problemų sprendimo. Naujas finansavimo lygis leis bendrovei pakelti darbuotojų atlyginimus, padengti energijos išteklių išlaidas bei užtikrinti keleivių pervežimo poreikius.

„Pagrindinis sprendimo tikslas yra užtikrinti kokybiškas ir stabilias viešojo transporto paslaugas vilniečiams. Priimtas sprendimas leis pakelti vairuotojų atlyginimus 15–20% ir kompensuoti pakilusių energetinių išteklių kaštus.“ – teigia vicemeras Tomas Gulbinas.

„Vilniaus viešasis transportas“ vykdo keleivių vežimo paslaugas reguliariaisiais miesto maršrutais remdamasis ilgalaike sutartimi, kurioje numatytas jos paslaugų indeksavimas. Pastarąjį kartą indeksacija atlikta šių metų birželį, tačiau spartus energetikos išteklių kainų augimas lemia didėjančius bendrovės nuostolius. Šį rugpjūtį dyzelinas kainavo 1,5 karto, dujos 4,1 karto, o elektra 5,6 karto daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Dėl to įmonės energetikai skiriamos išlaidos per pirmuosius aštuonis šių metų mėnesius padvigubėjo. Prognozuojama, kad iki metų pabaigos energetikos ištekliams „Vilniaus viešajam transportui“ prireiks papildomų 14 mln. eurų.

Augančios energijos kainos ir riboti bendrovės finansiniai ištekliai trukdo sėkmingai kelti vairuotojų ir kitų „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojų atlyginimus. Statistikos departamento duomenimis, vidutinis darbo užmokestis Vilniuje 2022 m. II ketvirtį buvo 2041 eurų, o „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojų tuo pačiu laikotarpiu – 1716 eurų (vairuotojų – 1724 eurų). Tai lemia, jog įmonė susiduria su sunkumais pritraukiant naujų darbuotojų, o dalis esamų išeina į kitus sektorius. Dėl to nukentėjo ir keleiviai, kurių vežimo miesto maršrutais poreikis nebuvo visiškai patenkinamas.

Atsižvelgiant į situaciją, Vilniaus miesto savivaldybės taryba nusprendė didinti „Vilniaus viešojo transporto“ paslaugų įkainius: mažų autobusų nuo 1,96 iki 2,65 Eur/km, mažų elektrinių autobusų nuo 1,89 iki 2,70 Eur/km, dviašių autobusų nuo 2,09 iki 2,92 Eur/km, triašių autobusų nuo 2,33 iki 3,24 Eur/km, o troleibusų nuo 2,23 iki 3,54 Eur/km.

Įkainių keitimas savivaldybės biudžetui papildomai kainuos 5,586 mln. eurų. Per šių metų IV ketvirtį ketinama vairuotojų vidutinį darbo užmokestį padidinti 20 proc.

Nauji paslaugų įkainiai už teikiamas keleivių vežimo paslaugas labiau atitiks rinkos sąlygas ir neleis augti 2022 metų nuostoliui. Nauji įkainiai taip pat bus teigiama žinia bankams, ketinantiems finansuoti naujų troleibusų įsigijimą.

Nuotr. S. Žiūros.

Rinkodaros ir komunikacijos skyrius, vrt@vilnius.lt

Pranešimą paskelbė: Gabrielius Grubinskas, Vilniaus miesto savivaldybė

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kitąmet bus remontuojamas viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus

Kitąmet bus remontuojamas viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus

2023 m. bus pradėtas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 16,017 km viaduko kapitalinio remonto projektas.  Remonto darbai turės būti atlikti per 13 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo. VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) ir rangovo pasirašytos sutarties vertė – 1,664 mln. eurų su PVM.   Transporto mazge planuojama remontuoti virš magistralinio […]

Šiaulių oro uosto vadovė atsako, ar realu iš Šiaulių sulaukti užsakomųjų reisų į Turkiją ar Egiptą

Šiaulių oro uosto vadovė atsako, ar realu iš Šiaulių sulaukti užsakomųjų reisų į Turkiją ar Egiptą

Tarptautiniam Šiaulių oro uostui priimant vis daugiau orlaivių, dažniau sulaukiama klausimų, ar galima ir kada turistams laukti užsakomųjų reisų iš Šiaulių populiariomis atostogų kryptimis, pavyzdžiui, į Turkiją ar Egiptą. Oro uosto vadovė sako, kad toks verslo modelis įtikinamiausiai atrodytų nebent „popieriuje“. Sena nauja idėja Aurelijos Kuezados teigimu, svarstymus dėl keleivinių skrydžių galimai skatina tai, kad […]

Gerėja VVT darbuotojų darbo sąlygos: netrukus bus išmokėti didesni atlyginimai, pristatyti nauji poilsio nameliai

Gerėja VVT darbuotojų darbo sąlygos: netrukus bus išmokėti didesni atlyginimai, pristatyti nauji poilsio nameliai

Įvedus naują darbo apmokėjimo sistemą, „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų asmenines sąskaitas jau pasiekė vidutiniškai 15,5 proc. didesni atlyginimų avansai. Gerėja ir kitos darbo sąlygos – pakeisti grafikai kokybiškam pietų ir poilsio laikui, atsisakyta žalų išskaičiavimo dėl eismo įvykių. Atsižvelgus į vairuotojų pastabas, Vilniaus miesto savivaldybė patobulino poilsio patalpų galinėse maršrutų stotelėse projektą – tokių mieste bus […]

Susisiekimo ministras M. Skuodis su vizitu lankysis Jungtinėje Karalystėje, dalyvaus tarptautinėje elektromobilumo konferencijoje Londone

Susisiekimo ministras M. Skuodis su vizitu lankysis Jungtinėje Karalystėje, dalyvaus tarptautinėje elektromobilumo konferencijoje Londone

Susisiekimo ministras Marius Skuodis pirmadienį išvyksta į Jungtinę Karalystę (JK), kur skaitys pranešimą vienoje didžiausių tarptautinių elektromobilumo konferencijų „London EV Show“. Ministras M. Skuodis vizito metu taip pat susitiks su JK Parlamento Transporto komitetu, JK aviacijos, jūrų ir saugumo ministre, Škotijos transporto ministre.   Antrus metus iš eilės Londone rengiamoje konferencijoje „London EV Show“ politikos, […]

Posūkių rodymas kelyje: kada privaloma, o kada gali grėsti bauda?

Posūkių rodymas kelyje: kada privaloma, o kada gali grėsti bauda?

Turbūt kone kiekvieną vairuotoją yra užplūdusios blogos emocijos, kai jam staigmena tapo priešais jį eisme dalyvavusio automobilio veiksmai. Laimė, jei toks manevravimas nerodant įspėjamojo posūkio signalo baigiasi laimingai ir nereikia pildyti eismo įvykio deklaracijos. Deja, dažnai pasitaiko ir nelaimingų nutikimų. Todėl draudimo ekspertas primena, kada reikia naudoti įspėjamąjį posūkio signalą, kada jo reikėtų vengti ir […]

Utena pasipuošė  naujomis autobusų stotelėmis

Utena pasipuošė naujomis autobusų stotelėmis

Utenoje baigtas įgyvendinti dar vienas miestui ir jo gyventojams svarbus projektas –Utenos miesto darnaus judumo plano priemonių diegimo pirmasis etapas. Jo metu  mieste įrengta 21 nauja  autobusų sustojimo stotelė, kurios pritaikytos ir žmonėms su negalia. Dar viena darnaus judumo plano priemonė – viešojo transporto žiedinių maršrutų  miesto gatvėmis įdiegimas. Planuojama parengti du žiedinius maršrutus, kurie […]