Įmonių grupė „Škoda Transportation“ Čekijos Velimo miesto Geležinkelių tyrimo instituto bandymų centre pristatė visų grupių keleiviams pritaikytus, Vakarų Europos standartus atitinkančius dviaukščius „Push – Pull“ tipo hibridinius lokomotyvus, kurie gali skrieti iki 160 km per valandą. Be to, modernūs traukiniai užtrunka vos kelias akimirkas, keisdami judėjimo krypti stotyse, taip dar labiau sutrumpindami kelionių laiką.
Ypatingas dėmesys negalią turintiems ir su vaikais važiuojantiems žmonėms
Visuose žemagrindžiuose vagonuose sanitariniai mazgai, pritaikyti tiek negalią turintiems, tiek važiuojantiems su kūdikiais. Vienos iš vagono durų skirtos akliesiems ir silpnaregiams su akustine signalizacija – jas galima valdyti per nuotolį. Visuose traukiniuose sumontuota naujos kartos garso ir vaizdo sistema, teikianti informaciją apie maršrutą ir sustojimus. Išmaniosios lentos pranešimus teikia Brailio raštu.
„Mūsų pristatytos naujos dviejų aukštų geležinkelių transporto priemonės visiškai atitinka moderniausius europietiškus standartus. Keleiviai važiuos patogiuose vagonuose, į kurių standartinę įrangą įeina oro kondicionavimo sistema ir elektros lizdai smulkiai elektronikai įkrauti. Jie taip pat įvertins naujus langus, pagamintus taip, kad geriau praleistų mobiliojo ryšio signalą. Projektuodami sąstatus galvojome ir apie aktyvaus gyvenimo būdo keleivius, todėl juose yra pakankamai vietos dviračiams, vaikų vežimėliams“, – sako „Škoda Transportation“ grupės prezidentas ir valdybos pirmininkas Petras Brzezina (Petr Brzezina).
Daugiau sėdimų vietų ir sutrumpėjęs kelionės laikas
Pirmieji „Push-Pull“ (iš anglų kalbos: „traukti – stumti“) tipo traukiniai, skirti „Čekijos geležinkeliams“. Nacionalinis vežėjas kol kas užsisakė penkis ir jie iki šių metų pabaigos pradės kursuoti Moravijos ir Silezijos regione, besiribojančiame su Lenkija bei Slovakija.
„Tai yra pirmieji tokio tipo traukiniai Čekijos Respublikos teritorijoje, kurie pagrindiniame sąstate bus sudaryti iš vieno valdomo ir dviejų tarpinių vagonų. Eksploatacijoje jie bus papildyti modifikuotais 750 serijos lokomotyvais iš „Čekijos geležinkelių“ parko. Šios sudėties „Push-Pull“ tipo traukiniai, kurių bendra talpa yra iki 356 sėdimų vietų, gali paskirties stotyje greitai, be ilgai trunkančio lokomotyvo apsukimo atgal, pakeisti judėjimo kryptį. Tai padės pagreitinti eismą ir sutrumpinti kelionės laiką“, – teigė „Čekijos geležinkelių“ valdybos narys ir generalinio direktoriaus pavaduotojas komercijos reikalams Jiržis Ješeta (Jiří Ješeta).
Mikroprocesorinė valdymo sistema leidžia vienam traukinio mašinistui valdyti traukinį iš lokomotyvo kabinos, nedalyvaujant jokiam kitam asmeniui. Standartinėse šio tipo transporto priemonėse taip pat įrengta informacinė sistema, nekontaktinio bilietų pardavimo įtaisas – validatorius, Wi-Fi signalo tinklas bei nauja valdymo ir signalizavimo sistema ETCS.
„Didelis tokio sąstato privalumas yra jo lankstumas ir moduliškumas. Jis gali važiuoti sukabintas tiek su elektriniu lokomotyvu, tiek, pavyzdžiui, su dyzeliniu lokomotyvu. Todėl jį galima eksploatuoti tiek elektrifikuotose, tiek neelektrifikuotose geležinkelio linijose. Dar vienas pranašumas – galimybė moduliškai keisti traukinio keleivių talpą, pridedant daugiau tarpinių vagonų, atsižvelgiant į vežėjo poreikius“, – pasakoja „Škoda Transportation“ grupės valdybos pirmininko pavaduotojas Tomašas Ignačakas (Tomáš Ignačák).
Erdviuose daugiafunkciuose traukinių skyriuose gali būti papildomai transportuojama iki 30 dviračių, vaikų vežimėlių, be to, yra padaryti laikikliai 40 porų slidžių.
Estai ir latviai savo geležinkeliuose pamėgo „Škoda“
Mūsų regione pastaruoju metu „Škoda Transportation“ lokomotyvus intensyviai perka estai ir latviai. Šiais metais kompanija su Estijos geležinkeliečiais „Eesti Liinirongid“ („Elron“) susitarė dėl šešių geležinkelio transporto priemonių pardavimo už daugiau nei 56 mln. eurų su galimybe įsigyti dar dešimt. Tuo tarpu Latvijos valstybinių geležinkelių operatorius „Pasažieru Vilciens“ prieš dvejus metus įsigijo net 32 tokius pat traukinius už 240 mln. Eur.
Papildoma informacija
„Škoda Transportation“
Pagrindiniai „Škoda Transportation“ gaminiai – tai visų pirma žemagrindžiai tramvajai, elektriniai lokomotyvai, priemiestiniai traukiniai, metro traukiniai, elektrobusai ir troleibusai, o taip pat transporto sistemose naudojamos valdymo ir pavarų sistemos. Čekijoje „Škoda Transportation“ turi keletą dukterinių įmonių, tokių kaip „Škoda Electric“, „Škoda Vagonka“ arba „Škoda Pars“. Kitos įmonės yra Vokietijoje, Suomijoje, Vengrijoje ir Rusijoje. Kompanijos įmonėse dirba virš penkių su puse tūkstančio žmonių. Tik didelių investicijų į mokslinius tyrimus ir plėtrą dėka „Škoda Transportation“ gali reguliariai pateikti į rinką naujus ir modernius gaminius, kurie sėkmingai randa savo vietą užsienio rinkose. Per pastaruosius 3 metus bendrovė į mokslinius tyrimus ir plėtrą investavo daugiau nei 3 milijardus kronų.
Grupė PPF
„Škoda Transportation“ yra grupės PPF dalis. Grupė PPF investuoja į daugelį ekonomikos šakų, nuo finansinių paslaugų, per telekomunikacijas, biotechnologijas, nekilnojamąjį turtą, iki mašinų gamybos. Savo augimą kompanija grindžia tradicinių ir naujų pramonės šakų plėtra, modernios infrastruktūros bei skaitmeninės ekonomikos kūrimu ir Čekijos talentų bei gabumų sujungimu su pasaulinėmis galimybėmis. PPF veikia Europoje, Azijoje ir Šiaurės Amerikoje. Grupės turto dydis sudaro 44 milijardų eurų ir visame pasaulyje joje dirba 98 000 žmonių (2020-06-30). Pajamų mokesčius PPF grupės įmonės moka kiekvienoje iš 25 šalių, kuriose jos užsiima verslu ir gauna pelną.
www.linkedin.com/company/ppfgroup
Pranešimą paskelbė: Rasa Kruopaitė-Lalienė, UAB „Projektai kitaip”
Susisiekimo infrastruktūra, jos sauga ir patikimumas – vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių kiekvienos šalies ekonomikos plėtrą. Įvairių pramonės šakų vystymasis neįsivaizduojamas be kelių ir tiltų infrastruktūros plėtros bei esamų statinių saugaus naudojimo. Didėjantys transporto srautai, jų intensyvumas, svoriai ir kiti parametrai tampa nauju iššūkiu tiek projektuojant, tiek ir eksploatuojant bei prižiūrint transporto infrastruktūros statinius. Pasak Vilniaus […]
Išsirinkti naują automobilį nėra lengva, dar sunkiau, kai jis naudotas. Naudotų automobilių pardavėjų teigimu, norimo pirkinio paieškos gali užtrukti ir 3 mėn. – nors naudotų automobilių pasiūla, palyginti su praėjusių metų rudeniu, atsigauna, vis dėlto rinka dar nepasiekė priešpandeminio lygio. Dėl šios priežasties ieškantys naudoto automobilio turi kur kas atidžiau rinktis ir saugotis sukčių kabliuko. […]
Remiantis reprezentatyvia vasario mėnesį „Norstat“ atlikta apklausa, beveik pusę (44 proc.) vairuotojų labiausiai erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą. Bendrovės „Moller Auto“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad penktadalį (21 proc.) vairuotojų erzina, kai šalia sėdintis keleivis staiga išblaško dėmesį ir tenka atitraukti akis nuo kelio. 7 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų taip pat […]
Seimas pritarė Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisoms (projektas Nr. XIVP-2305(2), patikslindamas, kuriems miestams reikalinga nustatyti ir įgyvendinti mažos taršos zonas. Įstatyme nustatyta, kad mažos taršos zonų nustatymo rekomendacijas tvirtins Susisiekimo ministerija. Taip pat patikslinta, kokiuose miestuose savivaldybių tarybos nustatys ar atnaujins mažos taršos transporto zonas. Tai bus daroma miestuose, turinčiuose kurorto arba kurortinės teritorijos statusą ar […]
2023 m. kovo 23 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas priėmė Kelių transporto kodekso pakeitimus, kuriais nutarta Lietuvoje nuo liepos 1 d. įtvirtinti liberalų verslo modelį vežėjams, vežantiems keleivius tarpmiestiniais autobusais. Kodekso pakeitimais siekiama užtikrinti vežėjų konkurenciją ir galimybę naujoms įmonėms netrukdomai ateiti į šių paslaugų […]
Wizz Air oro transporto industrijos apdovanojimuose „Air Transport Awards“ įvertinta kaip geriausia oro linijų bendrovė. Apdovanojimą per iškilmes, vykusias Monrealyje „Oro transporto simpoziumo 2023” metu, atsiėmė Jozsefas Varadi, Wizz Air grupės vadovas. „Air Transport Awards“ yra tarptautiniai oro transporto pramonės apdovanojimai, kasmet skiriami už išskirtinius pasiekimus aviacijos sektoriaus organizacijoms, bendrovėms ir lyderiams. J. Varadi džiaugėsi […]