Siuntos Lietuvoje jau gabenamos naudojant degalus iš atliekų

Siuntos Lietuvoje jau gabenamos naudojant degalus iš atliekų

Logistika ir transportas yra vienas iš didžiausius šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekius išmetančių sektorių pasaulyje. Siekdamos sumažinti daromą poveikį klimato kaitai, logistikos įmonės ieško įvairių būdų sumažinti išmetamų teršalų kiekius: optimizuoja degalų sąnaudas, investuoja į naujas technologijas, efektyvina tiekimo grandines, renkasi alternatyvius degalus.

Norint pereiti prie anglies dvideginio neišskiriančio transporto, verslui reikalingos papildomos investicijos, tačiau viena priemonė pasiekti reikšmingų rezultatų leidžia jau tą pačią dieną.

Išbando alternatyvius degalus

Vienas populiariausių pirmųjų žingsnių, siekiant padidinti tvarumą savo tiekimo grandinėje, yra degalų sąnaudų mažinimas, tiksliau suplanavus maršrutus ir efektyviau į kurjerių automobilius sutalpinus krovinius.

Taip pat transporto operatorių dėmesį vis dažniau patraukia ir įvairios naujos technologijos bei mažiau teršalų išmesti leidžianti transporto įranga, taip pat dujomis ar elektra varomos transporto priemonės, kurios prisideda prie mažesnės klimato taršos.

Baltijos šalių regione bei Skandinavijoje gerai žinoma siuntų bendrovė „HRX“ nuolat atnaujina savo autoparką, renkasi degalus taupančias transporto priemones bei diegia naujas technologijas, kurios padeda sumažinti į aplinką išmetamo anglies dvideginio kiekį.

„Išbandėme  įvairius techninius sprendimus, skirtingus transporto modelius ir variklius, perėjome prie GPS navigacija pagrįstų maršrutų planavimo, bet kai kuriuose vilkikuose pradėję naudoti iš atsinaujinančių žaliavų pagamintą dyzeliną, galėjome jau tą pačią dieną iki 90 proc. sumažinti jų paliekamą anglies pėdsaką“, – teigia Kęstutis Laugalis, tarptautinės siuntų bendrovės „HRX“ atstovybės Lietuvoje UAB „Hres“ pardavimų vadovas.

Pradėti naudoti degalus iš atsinaujinančių žaliavų be papildomų investicijų į techninę įrangą gali bet kuris dyzelinu varomas transportas, todėl tokius degalus renkasi vis daugiau transporto ir logistikos kompanijų.

Degalai iš atliekų skinasi kelią visame pasaulyje

Alternatyvūs Suomijos korporacijos „Neste“ sukurti degalai „Neste MY Renewable Diesel“ yra gaminami iš 100 proc. atsinaujinančių žaliavų, įvairių atliekų ir liekanų. Jais galima pildyti visų dyzelinu varomų transporto priemonių degalų bakus ir maišyti su tradicinio dyzelino rūšimis.

Šie degalai yra vienas efektyviausių būdų sumažinti anglies dvideginio išmetimą transporto ir logistikos sektoriuje, nes per visą degalų gamybos ir suvartojimo ciklą jie į aplinką išskiria iki 90 proc. mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų nei tradicinis iš iškastinių žaliavų pagamintas dyzelinas.

Šį dyzeliną jau ne vienerius metus naudoja Suomijos krovinių pervežimo bendrovės. Lietuvoje degalais be naftos siuntas savo klientams nuo šiol gabena ir siuntų pervežimo bendrovė „Hres“.

„Kovoje su klimato kaita reikalingi greiti ir veiksmingi sprendimai. Partneriams visame pasaulyje siūlome šią mažiau taršią dyzelino alternatyvą, tad džiaugiamės, kad verslas dyzeliną iš atsinaujinančių žaliavų pradeda naudoti ir Lietuvoje“, – pažymi „Neste Lietuva“ vadovas Markus Lindkvist.

Sprendimas šiais degalais pildyti savo transportą prisidės prie taršos mažinimo „HRX“ logistikos grandinėje, kuri driekiasi per visą Suomiją, Baltijos šalis ir Lenkiją. Gabendamos klientams siuntas, bendrovės transporto priemonėmis kasmet nuvažiuoja daugiau nei 1 mln. kilometrų.

Savybės nenusileidžia tradiciniam dyzelinui

„Neste MY“ dyzelinas pasižymi ypač aukštu cetaniniu skaičiumi, kuris nulemia greitesnį variklio užvedimą, tylesnį jo darbą bei mažesnes išmetamųjų dujų emisijas.

Pasak K. Laugalio, pradėjus naudoti naują produktą, vairuotojai iškart atkreipė dėmesį, kad šis dyzelinas neturi naftos pagrindu pagamintiems degalams būdingo kvapo, išmetamosios dujos beveik nepastebimos, taip pat dyzelino spalva savo skaidrumu primena vandenį.

„Savo klientams siuntas pristatome visame Baltijos jūros regione – nuo Šiaurės Suomijos ir Švedijos iki Pietų Lenkijos, tad kintančios oro sąlygos mums yra kasdienybė. Ši žiema ypač atšiauri, vairuotojai susidūrė su šlapdriba, sniego pustymu, iki -30 laipsnių nukritusia oro temperatūra, apledėjusiais keliais, tačiau šis dyzelinas išliko patikimas palydovas kelyje“, – patirtimi dalinasi „Hres“ atstovas.

Suomijos korporacijos mokslininkų sukurtais degalais „Neste MY“ prekiaujama Suomijoje, Švedijoje, Nyderlanduose, JAV, Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje.

Pranešimą paskelbė: Ieva Bašarovienė, UAB „Publicum“

Kiti skelbimai:
 
REIMA Vipellys Lemon Yellow 26-29
 
Camper Iman K400299 Grey 38
 
Crocs™ Crocs CHERRIES G0734300-MU
 
REIMA Vipellys Neon Pink 30-33
 
ALTERCORE Katie Black 40

Rekomenduojame

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

„Tiguan“ – populiariausią „Volkswagen“ Europoje ir geriausiai parduodamą visureigį Baltijos šalyse – jau galima įsigyti ir su iš elektros tinklo kraunama hibridine pavara, kuri apjungia galingą elektros motorą bei 1,4 l TSI variklį. „Tiguan eHybrid“ galima važiuoti naudojant tik elektrą, tik benziną arba apjungti abiejų variklių galią. Pagrindinis iš tinklo kraunamo „eHybrid“ privalumas yra ypač […]

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemija pakeitė ne tik visuomenės bendravimo, bet ir vairavimo įpročius. Naujausio tyrimo duomenys rodo, kad 42 proc. Lietuvos gyventojų karantino laikotarpiu mažiau naudojasi automobiliu. Kaimyninėse valstybėse tendencijos priešingos – 57 proc. Estijos ir 48 proc. Latvijos žmonių transporto priemonę vairuoja tiek, kiek ir prieš pandemiją. Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ vasario mėnesį atlikta […]

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi“ ryžtingai vysto „e-voliuciją“ elektriniame mobilume ir 2021 m. Šanchajaus automobilių parodoje pristato pirmąjį inovacinės elektrinių automobilių šeimos modelį – keturių durelių „Audi A6 e-tron concept“, kurio gamybai bus naudojama visiškai nauja „Premium Platform Electric“ („PPE“) platforma. Jau 2022 metų pabaigoje bus pradėta serijinė C segmento, vėliau – B segmento modelių, turinčių „PPE“ platformą, gamyba. […]

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Šalyje atsiveriant vis daugiau verslų ir ugdymo įstaigų, į miestų gatves piko metu grįžta automobilių spūstys, lemiančios oro užterštumą. Siekiant atkreipti dėmesį į tvaresnes kelionės alternatyvas, Europoje pirmaujanti pavėžėjimo platforma „Bolt“ Žemės dienos proga primena, kad gyventojai, rinkdamiesi elektra varomas transporto priemones, prisideda prie aplinkos tausojimo. Eismo užimtumą Vilniuje fiksuojančios navigacinės įrangos „Tom Tom“ programėlės […]