Šios savaitės audros – išskirtinės: automobiliai nukenčia tiek pat kaip žmonių turtas

Šios savaitės audros – išskirtinės: automobiliai nukenčia tiek pat kaip žmonių turtas

Visą savaitę skirtinguose Lietuvos regionuose siautusi audra – išskirtinė, nes jos padaryti nuostoliai kitokie nei įprastai. Draudikai suskaičiavo, kad ji šiemet vienodai nuskriaudė tiek automobilių, tiek būstų savininkus. Labiausiai nukentėjo transporto priemonių variklių dangčiai, stogai bei priekiniai stiklai. Būsto draudime daugiausiai pranešimų sulaukta apie krušos sukapotus terasų stogelius. „Gjensidige“ šiuo metu yra registravusi 300 įvykių, susijusių su žala būstui ir transportui. Nuostoliams atlyginti rezervuota 340 tūkst. eurų. Labiausiai kliuvo Vilniui, Kaunui ir jų rajonams.

Nuo pirmadienio kasdien sulaukiame gerokai išaugusio srauto pranešimų iš žmonių, kurių transporto priemonės ir būstai nukentėjo besikartojančių audrų metu. Pastarosiomis dienomis per Lietuvą slinko audros, kurių metu iškrito ne tik gausus kiekis lietaus, bet ir krušos kritulių. Krušos ledukai šįkart išsiskyrė dydžiu, kai kur siekė net 4-5 cm, todėl jų kritimas suniokojo transporto priemonių paviršių ir stiklus, sukapojo terasų stogelius, stiprios lietaus vandens srovės apgadino stogus. Vėjo gūsiai kėlė nuo žemės batutus, vartė lauko baldus. Žalos padarė net krintantys spygliuočių kankorėžiai“, – sako draudimo bendrovės „Gjensidige“ Žalų departamento vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė.

Pasak V. Katilienės, dominuoja nestiprūs transporto priemonių sugadinimai: duobutės formos įlenkimai ant variklio gaubto arba stogo. „Jei toks įlenkimas vienas ar keli, galima juos panaikinti specialiais įrankiais įlenkimą atstatant į įprastą vietą ir nedažant automobilio paviršiaus. Toks vieno įlenkimo remontas kainuoja 30-60 eurų. Tuo tarpu viso variklio dangčio arba stogo remonto kaina siekia net ir 300 eurų. Jei duobučių daug, tenka remontuoti įprastu būdu. Jei įlenkimai stiprūs, būtina dalį arba visą stogą pakeisti, toks remontas kainuoja saugiau nei 1000 eurų“, – apie šią savaitę siautusių audrų žalas pasakoja draudimo bendrovės atstovė.

Pasak draudikų, nukentėjo ne tik pavieniai žmonių automobiliai, bet automobilių parkai, viena įmonė kreipėsi dėl 40 stovėjimo aikštelėje apgadintų transporto priemonių.

Draudikai atkreipia dėmesį, kad automobilį, esant audringiems orams, reikėtų statyti po stogu. „Nesvarbu, ar įvarysite jį į garažą, ar po stogine, ar paliksite požeminėje automobilių stovėjimo aikštelėje, tai bus pats efektyviausias būdas transporto priemonę apsaugoti nuo krušos nuostolių“, – kalba draudimo Žalų departamento vadovė Baltijos šalims.

V. Katilienės teigimu, jei kruša užklupo važiuojant, reikėtų sustoti artimiausioje degalinėje ar po viaduku. „Jei automobilis kieme ir jokios pastogės nėra, matant besiartinančią audrą galima ant stogo ir variklio gaubto uždėti šlapią audeklą. Jį reikia sušlapinti, nes dėl laiko stokos dažniausiai nėra galimybių jį pritvirtinti. Šlapias audeklas yra sunkesnis – jo nenupūs vėjas. Toks sprendimas apsaugos arba bent jau sumažins krušos ir kitų objektų žalą automobilio kėbului“, – pataria draudikė.

Pamačius užtvindytą kelią ir nežinant balos gylio reikėtų V. Katilienė nerekomenduoja važiuoti tokiu keliu, tačiau jei bala nėra itin gili, galima ją pervažiuoti laikantis kelių taisyklių: „Pirmiausia, baloje nereikėtų keisti greičio. Priekinis bamperis bei radiatorius stums vandenį ir tokiu būdu apsaugos variklio komponentus. Sustojus ar sumažinus greitį šis vanduo plūstels į variklio skyrių. Taip gali įvykti hidrosmūgis ar sugesti elektroninės transporto priemonės dalys“.

Ji rekomendavo nevažiuoti per balą jei priešpriešinio eismo juosta juda kita transporto priemonė. „Tokioje situacijoje kitos transporto priemonės sukelta banga gali užpilti jūsų automobilio variklį. Pastarosiomis dienomis tokių įvykių neužfiksavome, tačiau praėjusią vasarą tai buvo pakankamai dažni audrose patirtų draudžiamųjų įvykių scenarijai“, – tvirtina V. Katilienė.

„Gjensidige“ administruoja žalas, pirmosios išmokos jau pasiekė klientus šią savaitę.

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Kiti skelbimai:
 
TOMS Geo Lace Women's Alpargata Black 40
 
GEOX Kilwi Girl J02D5B0MABC Pink C8172 32
 
Camper Peu Cami 17665-014 Black 42
 
Crocs™ Crocband™ Black 44,5
 
BIOMECANICS 212164 Blanco/Multi 27

Rekomenduojame

Nuo temperatūros svyravimų kenčia keliai: ką siūlo mokslininkai?

Nuo temperatūros svyravimų kenčia keliai: ką siūlo mokslininkai?

Ne tik liūtys, bet ir dideli karščiai padaro miestams nemažai žalos. Ypač kenčia keliai. Oro temperatūrai pakilus iki daugiau nei 30 laipsnių karščio, „plaukiantis“ bitumas bei provėžuota kelio danga – viena iš itin dažnų problemų. Pasak Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VILNIUS TECH) Kelių tyrimų instituto direktoriaus prof. dr. Audriaus Vaitkaus, specialistų tokie incidentai nestebina. „Klimato […]

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

Lankydamiesi šiandien Klaipėdoje Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis apžiūrėjo per pastaruosius metus išplėtotą Malkų įlanką bei perspektyvinę pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama dideli darbai. Sėkmingai atliktos investicijos į Malkų įlanką Klaipėdos uostui jau leidžia užsitikrinti dar tvirtesnes pozicijas laivų remonto rinkoje, didinti krovos pajėgumą, o numatoma pietinės uosto dalies plėtra […]

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Penktadienį, liepos 23 d., Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis lankysis Klaipėdoje, kur dalyvaus naujo „Smiltynės perkėlos“ kelto vardo suteikimo ceremonijoje, laivu plauks ir apžiūrės Malkų įlanką bei Klaipėdos uosto pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama didelė plėtra. „Smiltynės perkėlai“ pastatytas 60 m ilgio, 14 m pločio universalus keleivinis-krovininis keltas „Klaipėda“ išskirtinis […]

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Netikėtai pasaulį užklupęs Covid-19 iš esmės sukrėtė aviacijos industriją. Siekiant suvaldyti virusą, lyg tol klestėjusi sfera kone pernakt smuko į dar neregėtas žemumas. Nacionalinės aviacijos asociacijos LAVIA teigimu, prireiks bent dviejų metų, kol sugrįšime į 2019 metais pasiekto aviacijos piko laikus. Asociacijos prielaida remiasi optimistinėmis prognozėmis, laikantis pozicijos, kad pasaulinė pandeminė situacija gerės arba bent […]

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Upon the approval of the Minister of Transport and Communications, the newly formed Board of Lietuvos geležinkeliai, AB (LTG) takes up its duties. It consists of 7 members; i.e. five independent members: Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernard Guillelmon, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis; and 2 members delegated by the Ministry of Transport and Communications: Romas Švedas […]

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Paaiškėjo valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) skelbto mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai. I grupėje, kurioje varžėsi 12-18 metų amžiaus autorių sukurti vaizdo siužetai geriausiais pripažinti vaizdo siužetai „Saugok save“ (autorius Lukas Pacevičius iš Vilniaus) ir „Vairuodamas nesinaudok telefonu!“ (autoriai Benas ir Darius Bačkaičiai iš Kauno). III grupėje, […]