Orų prognozės artimiausiu metu skamba atšiauriai: dangų apniaukęs frontas visą savaitę neš sniegą ir gūsingus vėjus, o kelyje – naujus iššūkius vairuotojams. Draudikų teigimu, pablogėjus orams keliuose kasmet išauga incidentų skaičius. Ypač daug jų fiksuojama sezono pradžioje, kai vairuotojai dar nėra apsipratę su naujomis sąlygomis.
„Pirmas gausesnis sniegas vairuotojams sukelia nemažai rūpesčių: eismas tampa chaotiškas, gatvėse susidaro spūstys, išauga avarinių situacijų tikimybė. Taip nutinka dėl to, kad dažnas neįvertina slidžios dangos, renkasi nepakankamą atstumą, viršija greitį, o kiti, priešingai, važiuoja pernelyg lėtai, taip trikdydami eismą“, – sako draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovė Guoda Jasaitė.
Reikšmingą vaidmenį užtikrinant kelionių saugumą atlieka ne tik vairuotojas, bet ir automobilis. Atėjus žiemai, svarbu tinkamai juo rūpintis – jei šis bus techniškai tvarkingas, avarinių situacijų tikimybė gerokai sumažės. Specialistė ragina vairuotojus pasitikrinti, ar šie nedaro dažniausių automobilio priežiūros klaidų, galinčių kainuoti labai brangiai.
Kelionės vos „prakrapštytais“ langais
„If“ atstovė išskiria keletą dažniausiai pasitaikančių vairuotojų įpročių, galinčių sutrikdyti sklandų judėjimą keliuose.
„Visų pirma – prieš važiuodami, nepagailėkite laiko kruopščiai nusivalyti langus. Nesvarbu, ar lauke snigo, lijo, ar naktį spaudė šaltukas. Nors naujesni automobiliai turi ledo tirpdymo funkciją, šildomus veidrodėlius, neretai vairuotojai nubraukia sniegą ar šerkšną tik nuo dalies lango ir skuba važiuoti taip apribodami savo matomumą. Toks sprendimas gali būti labai pavojingas“, – kalbėjo G. Jasaitė.
Pavojinga važiuoti ir nepatikrinus, ar automobilyje yra užtektinai langų plovimo skysčio, jį vertėtų rinktis atsparų minusinei temperatūrai. Ekspertė rekomenduoja įsitikinti, ar pasirinktas skystis spaudžiant šalčiams neužšals – anaiptol ne visi po šiltų rudeniškų orų spėjo jį pasikeisti.
Nešvarūs langai gali tapti rimta avarine priežastimi – jei, tarkime, į purvinus langus blykstelės saulė, matomumas gali sutrumpėti žaibiškai. Todėl G. Jasaitė pataria negailėti investicijų ir į kokybiškus valytuvus – žiemą jiems tenka dirbti ne tik lietui lyjant, bet ir siaučiant pūgoms, juos reikia tinkamai prižiūrėti, reguliariai patikrinti, ar šie nebraižo stiklo, nerūdija.
Senos, nusidėvėjusios padangos
Taip pat svarbu – tinkamai parinktos automobilio padangos. Pastarieji mėnesiai anaiptol nepriminė žvarbaus ir pernelyg šalto oro, todėl dalis vairuotojų tinkamų padangų pasirinkimui dėmesio skirti galėjo mažiau.
„Padangas būtinai reikėtų pasikeisti, jei jos turi įtrūkimų ar išsipūtimų, jei jų paviršius dantytas, padangų guma sutrūkinėjusi ar nusitrynęs protektorius. Todėl jei pastebite kokį nors nusidėvėjimą, verta pasirūpinti naujomis padangomis“, – pasakojo G. Jasaitė
Svarbu nepamiršti, kad važiavimas nusidėvėjusiomis žieminėmis padangomis gali būti labai pavojingas, jų protektoriaus gylis turėtų išlikti ne mažesnis nei 3 mm – tai padės saugiai įveikti plikledžio ruožus.
Apie „If“
„If“ yra pirmaujanti ne gyvybės draudimo bendrovė Skandinavijoje ir Baltijos šalyse, turinti daugiau nei 3,6 mln. klientų. 2019 m. jos pajamos iš draudimo veiklos siekė 4,5 mlrd. eurų. „If“ priklauso Suomijos „Sampo“ grupei, vienai didžiausių finansų įmonių grupių Šiaurės Europoje.
Pranešimą paskelbė: Milda Lomsargienė, „If P&C Insurance AS“ filialas
Elektriniai krautuvai tapo neatsiejama logistikos, sandėliavimo ir gamybos procesų dalimi. Kaip nurodoma tarptautiniame 2024 metų naudotų krautuvų reitinge, šios technikos gamintojų tarpe lyderio pozicijas užsitikrino Vokietijos įmonė „Linde“. Statistika kalba pati už save: šio gamintojo elektriniai krautuvai užėmė beveik 26 proc. naudotų krautuvų rinkos ir gerokai pralenkė konkurentus. Kuo šio gamintojo technika išsiskiria iš kitų […]
2025 m. kovo 20 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama patikslinti važiavimo su elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis tvarką. Šiuo metu įstatyme nustatyta, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis patvirtino Universaliosios pašto paslaugos (UPP) aprašą, kuriuo Lietuvos pašto paštomatų tinklas iki 2029 m. išaugs bene dvigubai ir perkops 700-us. Naujieji paštomatai bus įrengiami kaimuose ir miesteliuose, kuriuose gyvena bent 500 žmonių. Gyventojai jais galės ne tik siųsti bei gauti tarptautines siuntas, bet ir laiškus. „Sulaukdavome daug prašymų iš atokesnių vietovių […]
Sparčiai blogėjant susisiekimo infrastruktūros – kelių, tiltų ir viadukų – būklei bei sprendžiant nepakankamo finansavimo problemą, nuo kitų metų Lietuvoje turėtų pradėti veikti valstybinis Kelių fondas. Fondo lėšos padės mažinti šalies kelių degradaciją ir užtikrins susisiekimo infrastruktūros saugą. Skaičiuojama, kad jau kitąmet finansavimas šalies keliams, įskaitant šio fondo lėšas, turėtų siekti beveik 1 milijardą eurų. […]
Pirmadienį, kovo 17 dieną, atnaujinamas darbų keliuose sezonas. Tęsiami intensyvūs Kauno ir Kaišiadorių rajonuose esančio Krunos tilto rekonstrukcijos darbai. Renginyje prie Krunos tilto visuomenei buvo pristatyti tiek šio tilto rekonstrukcijos, tiek kiti didžiausi šiemet suplanuoti įgyvendinti projektai. Tarp jų – Tarandės tunelio statybos, tolesnė „Via Baltica“ ir kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija, kiti numatyti įgyvendinti svarbūs darbai. […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis kovo 17–18 dienomis dalyvaus Varšuvoje vyksiančiame neformaliame Europos Sąjungos (ES) transporto ministrų susitikime, kurį rengia šį pusmetį ES Tarybai pirmininkaujanti Lenkija. Susitikimo metu ministrai aptars būtinybę didinti transporto sektoriaus atsparumą, numatant papildomas ES investicijas dvejopos paskirties – civilinės ir karinės – infrastruktūros projektams plėtoti. Taip pat daug dėmesio bus skiriama ES […]