Simptomai gali apgauti: kaip peršalimo ligos veikia vairavimo gebėjimus?

Simptomai gali apgauti: kaip peršalimo ligos veikia vairavimo gebėjimus?

Kelyje svarbios ne tik vairavimo sąlygos, bet ir vairuotojų savijauta. Šeimos gydytojas įspėja, kad gebėjimą vairuoti gali paveikti ne tik slopinantys antidepresantai ar nuskausminamieji medikamentai, bet ir vaistai nuo peršalimo bei emocinė žmogaus savijauta. Draudikai atkreipia dėmesį, kad Lietuvos gyventojai sėsdami už vairo per mažai dėmesio skiria savo savijautai. Ji rudens bei žiemos mėnesiais tampa ne tik avarinių situacijų, bet ir eismo įvykių priežastimi.

Draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „Spinter tyrimų“ atlikta reprezentatyvi Lietuvos gyventojų apklausa parodė, ketvirtadalis Lietuvos gyventojų nesilaiko medikų rekomenduojamo režimo ir sirgdami vyksta į darbą bei lanko mokslo įstaigas.

„Šis procentas išties nėra toks, koks turėtų būti atsakingoje visuomenėje. Kai susirgę žmonės vyksta į darbą, jie ne tik platina ligą, bet ir kelia riziką kelyje. Ligos simptomai kenkia jų vairavimo kokybei, todėl išauga eismo įvykių pavojus“,  – kalbėjo draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto kompleksinių žalų skyriaus vadovas Modestas Žilionis.

Vairuotojams pavojingi – ir vaistai nuo peršalimo

„Rudenį ir žiemą, kai sezoninių ligų laikotarpis įsibėgėja, reikėtų atidžiai įvertinti kiekvieno medikamento, kurį vartojate, poveikį vairavimo gebėjimams“, – kalbėjo šeimos gydytojas Julius Dabkus.

Pasak J. Dabkaus, pavojingi vairuotojams gali būti ne tik antidepresantai, bet ir nereceptiniai preparatai nuo peršalimo, kosulio, pykinimo ar skausmo. „Tai, be abejo, turi įtakos vairuotojo reakcijai. Pseudoefedrinas ir fenilefrinas, kuriuos dažnai aptinkame vaistuose nuo peršalimo, gali sukelti mieguistumą, pykčio priepuolius, galvos sukimąsi ir svaigimą. Todėl kiekvieną kartą išgėrus vaistų reiktų labai atsakingai įvertinti gebėjimą vairuoti“, – kalbėjo medikas.

Jis atkreipė dėmesį, kad ne tik medikamentai nuo peršalimo padidina riziką sėdant už vairo. „Peršalimo simptomai taip pat daro neigiamą įtaką vairavimui. Pakilusi kūno temperatūra sulėtina žmogaus reakcijas ir sumažina jo gebėjimą susikoncentruoti. Daugeliui žmonių atsiranda mieguistumas, pablogėja koordinacija ir sutrinka rega. Ūmi sloga ir kosulio priepuoliai pačiu netinkamiausiu metu gali atitraukti vairuotojo dėmesį nuo situacijos kelyje“, – sakė J.Dabkus.

Jis patarė prieš vartojant kiekvieną vaistą atidžiai perskaityti informaciniame jo lapelyje nurodytus medikamento šalutinius poveikius. „Informaciniame lapelyje dažniausiai rasite bent sakinį apie vaisto įtaką vairavimui. Tačiau vien šia informacija pasikliauti nereikėtų, nes medikamentai sergančius žmones dažnai veikia skirtingai. Todėl vaisto įtakos vairavimui klausimą aptarkite su gydymą skiriančiu gydytoju ar vaistininku. Tikėtina, kad pavyks rasti medikamentą, kuris kels mažiausiai nepatogumų vairuojant“, – patarė J.Dabkus.

Pasak mediko, įtaką vairavimui daro ne tik fiziniai negalavimai, bet ir emocinė žmogaus būsena. Prislėgtas, susikrimtęs žmogus yra mažiau atidus aplinkai, jo reakcijos yra lėtesnės. Lygiai taip pat pernelyg susijaudinęs, įpykęs vairuotojas gali priimti itin drastiškus sprendimus kelyje, elgtis neatsakingai, išlieti savo emocijas ant kitų vairuotojų, o tai gali kelti avarines situacijas. Todėl pernelyg emociškai susijaudinę žmonės, prieš sėsdami vairuoti, turėtų įsivertinti emocinę būklę – ar ji leidžia jiems būti atidiems ir tinkamai reaguoti į situaciją kelyje.                                                

Sergant reikia ieškoti alternatyvų

Draudikų praktika rodo, kad sergantis žmogus stabdyti pradeda keliais metrais vėliau nei negalavimais nesiskundžiantis vairuotojas. „Vėliau paspaudžiamas ne tik stabdžių pedalas, bet ir prasčiau matomos kliūtis ar kiti eismo dalyviai, lėčiau atliekami manevrai kelyje. Tokias pasekmes vairuojant sukelia ne tik liga ar vaistai, bet ir paprasčiausias nuovargis“, – kalbėjo draudimo bendrovės „Gjensidige“ Transporto kompleksinių žalų skyriaus vadovas.

Pasak M. Žilionio, susirgusių vairuotojų negali sudrausminti nei policijos pareigūnai, nei medikai, todėl patys žmonės, sėdantys vairuoti, turėtų būti sąmoningi ir atsakingi.

Jo teigimu, sergančiojo ir vaistus vartojančio žmogaus artimiesiems rekomenduojama atkreipti dėmesį į vairuoti ketinančio šeimos nario elgesį, gebėjimą susikaupti ir, esant rizikingoms aplinkybėms, sulaikyti jį nuo vairavimo. „Reikėtų nebijoti paprašyti namiškių, draugų ar kolegų pagalbos. Susirgus tikrai rasite galinčių padėti saugiai pasiekti kelionės tikslą. Juk svarbiausia, būsite saugus, išvengsite rizikos sau ir nekelsite grėsmės kitiems eismo dalyviams,“ – patarė draudimo bendrovės atstovas.

 

Pranešimą paskelbė: Kristina Jugulytė, PR Service

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Ryga. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ pranešė atlikusi pirminį „SpaceX“ interneto ryšio sistemos „Starlink“ bandymą savo lėktuve „Airbus A220-300“. Antžeminis bandymas buvo atliktas aviakompanijos bazėje Rygoje, o skrydžio metu veiksianti ryšio sistema buvo išbandyta pilnoje kabinoje, kurią sudarė „airBaltic“ ir „SpaceX“ „Starlink“ darbuotojai. „Džiaugiamės, kad galime pirmauti Europoje siūlydami greitaeigį, neribotą ir nemokamą ryšį skrydžio […]


Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti. Techninės apžiūros neturintis automobilis gali ne tik kelti pavojų eismo saugumui, tačiau vairuotojai rizikuoja sulaukti ir baudų. Geriausias būdas jų išvengti – užsisakyti priminimą apie artėjančią techninės apžiūros galiojimo laiko […]


Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail išanalizavo 2022 m. rinkos duomenis ir konstatavo, kad naudojimasis geležinkelių transportu grįžo į priešpandeminį 2019 m. lygį. Tačiau Lietuvai pandemija nebuvo toks didelis iššūkis, kaip dėl karo Ukrainoje ir Baltarusijai pritaikytos sankcijos, kurios iš esmės pakeitė Lietuvos geležinkelių rinką. Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, 2022 m. Europoje geležinkelių tinklas intensyviau buvo […]


DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]


Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, užtikrinant geriausią vairavimo patirtį ir sutaupant kaštus. Kiekvienais metais šylant orams vairuotojai pasiruošę keisti žiemines padangas į vasarines. Pagal Lietuvos kelių eismo taisykles žiemines padangas pasikeisti į vasarines rekomenduojama nuo balandžio 1 d., o jeigu žieminės padangos […]


„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

Remiantis automobilių prekybos bendrovės „Moller Auto“ veiklos rezultatais Baltijos šalyse, 2023 metais labiausiai augo elektromobilių segmentas – pernai, palyginti su 2022 metais, elektromobilių pardavimai išaugo 63 proc. Naudotų automobilių parduota 26 proc. daugiau, o naujų automobilių pardavimų apimtys buvo stabilios ir išliko 2022 m. lygyje. „Moller Auto“ servisų apyvarta Lietuvoje per metus išaugo 12,8 proc. […]