Į Lietuvą atslinkę šalčiai tampa išbandymu ir automobiliams: neužsiveda jų varikliai, išsikrauna akumuliatoriai. Šias nelaimes dažniausiai lemia prasta techninė automobilių būklė ir jų savininkų nerūpestingumas, kaip ir kitas žiemines „smulkmenas“, galinčias sukelti nemažai streso – pavyzdžiui, prišalusias durelių gumas ar iš vidaus apšalusius stiklus.
Draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis sako, kad nuo nemalonių šaltų orų pokštų geriausiai apsaugo išankstinis pasiruošimas temperatūros pokyčiams. „Kai žinome, kad artėja stiprūs šalčiai, pasirūpiname tinkama avalyne ir apranga sau – lygiai taip pat turime pasirūpinti ir savo automobiliu. Praktika rodo, kad paprastai tokias smulkmenas kaip stiklų ar durelių gumų paruošimas žiemai vairuotojai linkę nuvertinti ir laikyti nebūtinomis, tačiau kartais jos sukelia nemažai streso ir rūpesčių“, – teigia jis.
Vandens geriau nenaudoti
A. Žiukelis sako, kad prišalusios automobilių durelių gumos – vienas dažniausiai pasitaikančių žiemiškų „incidentų“.
„Gumos prišąla tada, kai prisikaupia drėgmės: temperatūrai staiga nukritus žemiau nulio, nuplovus automobilį ir gerai nenusausinus durelių, kai didelė drėgmė tvyro automobilio salone. Kad taip nenutiktų, būtina naudoti specialias priemones. Tuomet nereikės karštligiškai bandyti įveikti neatsidarančias dureles ir rizikuoti sulaužyti rankeną ar suplėšyti sandarinimo juostas“, – tikina jis.
Vis dėlto nepanikuoti ekspertas rekomenduoja ir tada, kai šaukštai jau po pietų, o durelės neatsidaro. Svarbiausias jo patarimas – nenaudoti jėgos, nes taip galima pridaryti žalos automobiliui.
„Dureles reikia mėginti traukti atsargiai, staigiais trumpais truktelėjimais. Kai prišalimas nedidelis, to gali pakakti. Jei nepavyksta, galima nestipriai pastuksenti dureles kumščiu per visą išorinį jų perimetrą. Šią „procedūrą“ galima pakartoti keletą kartų – tikėtina, kad anksčiau ar vėliau gumą sukaustęs ledo sluoksnis suskeldės ir durelės atsidarys.
Kitas būdas patekti į automobilio saloną nėra labai patogus, tačiau efektyvus – pabandyti atidaryti kitas duris. Vėjas dažniausiai pučia iš vienos pusės, taigi yra tikimybė, kad kitos durys atsidarys lengviau“, – pataria A. Žiukelis.
Vairuotojų dažnai naudojamą ledo tirpiklį arba „namudinę“ atitirpinimo priemonę – šiltą vandenį, ekspertas laiko kraštutinėmis.
„Šiltas vanduo, be abejo, atitirpins ledą ir durelės atsidarys. Tačiau jei būdami namuose šiltu vandeniu atitirpinsite dureles ir iš karto važiuosite, tarkime, apsipirkti, išėję iš parduotuvės durelių greičiausiai ir vėl nebeatidarysite – po apliejimo vandeniu grioveliuose prisikaups labai daug drėgmės ir pakartotinis, dar stipresnis prišalimas garantuotas“, – perspėja pašnekovas.
Šlapi kilimėliai – apšalę stiklai
Šiltu ar karštu vandeniu vairuotojai kartais mėgina atitirpinti ir iš lauko pusės užšalusius ar apledėjusius automobilio stiklus, kai po ranka neturi kitokių priemonių juos nuvalyti. To daryti nepatariama, nes staigus temperatūrų skirtumas gali sukelti stiklo įskilimą. Geriausia stiklus atitirpinti su specialia tam skirta priežiūros priemone. Ją ekspertas vadina žymiai patogesne priemone nei ledo gremžtukas, kurį naudojant neretai subraižomi stiklai.
A. Žiukelio teigimu, žiemą kiekvienas vairuotojas automobilyje turėtų turėti ledo gremžtuką, specialią šluotelę langams, ledo tirpiklį. „Jis pastaruoju metu smarkiai populiarėja ir yra iš tiesų nepamainomas, kai stiklą aptraukia ne šerkšnas, o ledas, kurį net ir gremžtuku pašalinti kartais sudėtinga.
Turint visas šias priemones nereikės naudoti įvairių po ranka pasitaikančių daiktų stiklo valymui ar laukti įjungus automobilio šildymą, kol ledas atitirps. Blogiausia situacija – kai vairuotojai neturi kuo nuvalyti visų langų ir pradeda važiuoti vos atitirpsta nedidelis stiklo plotelis. Tai labai apriboja matomumą, didina riziką sukelti eismo įvykį ir pavojų sau bei kitiems eismo dalyviams“, – perspėja ekspertas.
Kita dažna žiemos situacija – iš vidaus apšalę automobilio stiklai. Čia taip pat labiausiai pagelbės ledo tirpiklis. Draudimo ekspertas pataria įjungti salono šildymą, šilumos srautą nukreipiant į langus, užpurkšti skysčio ir popierine servetėle ar specialia šluoste jį nuvalyti.
Lengviausias būdas apsidrausti nuo langų apšalimo iš vidaus yra švaros automobilio salone palaikymas. „Vienu pagrindinių drėgmės šaltinių yra sušlapę medžiaginiai kilimėliai, todėl žiemos sezonui juos reikėtų pakeisti guminiais. Į medžiaginį ištirpęs sniegas susigeria, o iš guminio vandenį po kelionės galima tiesiog išpilti. To nepadarius nuo kilimėlių garuojančia drėgme pasidengia stiklai, durelių gumos, langų tarpai ir vėliau tenka susidurti su jų užšalimo iššūkiais. Papildoma priemonė, sauganti nuo drėgmės pertekliaus salone, galėtų būti automobilio pravėdinimas po kelionės, nes uždarius jį prišildytą susidaro daugiau kondensato“, – sako A. Žiukelis.
Automobilio salone drėgmės atsiranda ir lipant į jį snieguotais batais, drabužiais, taip pat kai atidarius apsnigto automobilio duris sniegas nuo kėbulo nukrenta į saloną. Sniegas sušilus orui salone ištirpsta ir jei tai vyksta nuolat – drėgmė nespėja išgaruoti. Ekspertas pataria prieš lipant į automobilį nusipurtyti sniegą nuo drabužių, batų, šluotele jį nuvalyti nuo durų. Šluotelę A. Žiukelis rekomenduoja laikyti ne automobilyje, o namuose, kad sniego nereikėtų valyti ranka.
Neretai rūpesčių per šalčius pridaro ir išsikrovę automobilių pultelių elementai, nepakankamas stabdžio, aušinimo ir kitų skysčių kiekis, neišvalytas salono oro filtras, tad norint apsidrausti nuo galimų netikėtumų patariama atkreipti dėmesį ir į šiuos techninius aspektus.
Apie BTA:
AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.
Pranešimą paskelbė: Eglė Cibienė, UAB „Idea Prima”
Vartotojai, kurie nuo 2016 m. liepos mėn. iki 2018 m. gruodžio 20 d. lankė vairavimo kursus Vilniuje, Kaune arba Jurbarke, galėjo už juos sumokėti per didelę kainą. LR Konkurencijos taryba nustatė, kad dalis vairavimo mokyklų, galimai siekusios pasipelnyti, pažeidė Konkurencijos įstatymą ir tarpusavyje derino vairavimo kursų kainą (sudarė kartelinį susitarimą), todėl nurodytu laikotarpiu vartotojams buvo […]
FIA patvirtino „Bridgestone“ kaip vienintelį būsimą padangų tiekėją ABB FIA „Formulės E“ pasaulio čempionatui nuo 2026-2027 metų sezono „Bridgestone“ grįžta į pasaulinį automobilių sportą, kurio pagrindas – tvarumas TOKIJAS (2023 m. gruodžio 8 d.) – Pasaulio automobilių sporto tarybos posėdyje Baku, FIA patvirtino „Bridgestone Corporation“, kaip vienintelį būsimą padangų tiekėją ABB FIA „Formula E“ […]
„Rimi Baltic“ pardavė savo centrinį logistikos centrą ir biurą Rygoje „East Capital Real Estate Fund IV“ pagal pardavimo ir 15 metų nuomos sandorį (angl. „sale and leaseback“). Turto plotas siekia 94 000 kvadratinių metrų. Sandorio kaina − 83 mln. eurų. „Džiaugiamės sandoriu ir tikimės sklandaus ilgalaikio bendradarbiavimo su „East Capital Group“. Svarbu tai, kad sandoris […]
Ar tikrai įmanoma sutaupyti naudotą automobilį užsienyje perkant savarankiškai? Prekyba naudotais automobiliais nėra hobis ar laisvalaikio praleidimo būdas, todėl kiekvienas pardavėjas pirmiausia tikisi ir siekia iš to uždirbti. Tai puikiai žino ir pirkėjai, kurie supranta, kad į automobilio kainą įtrauktos jo transportavimo ir kitos išlaidos bei pardavėjo uždarbis. Todėl norėdami sutaupyti, tai yra nemokėti į […]
2023 m. gruodžio 7 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Jeigu Seimas išardytų techninės apžiūros monopolį ir liberalizuotų šios paslaugos rinką, „visoje autoservisų rinkoje kainos vienareikšmiškai keisis vartotojo naudai“, ketvirtadienį Seimo liberalams teigė Lietuvos autoservisų asociacijos valdybos stebėtojas Ramūnas Mackevičius. „Rinkoje, ypač didžiuosiuose miestuose, reikia kitų […]
Trumpalaikė automobilių nuoma Lietuvoje per pastarąjį dešimtmetį kaip reikiant įsitvirtino – šiuo metu galima pasirinkti ne tik elektra varomus, bet ir „premium“ klasės automobilius iš skirtingų šios paslaugos teikėjų. Tačiau dar prieš 30 metų automobilių nuomos rinka atrodė kur kas kukliau: automobilius dažniausiai nuomodavosi į Lietuvą atvykstantys užsieniečiai ar tarptautinių kompanijų atstovai, o užsakymai būdavo […]