„Siemens“ kartu su partneriais kurs elektra varomą keleivinį lėktuvą

1

„Siemens“ kartu su partneriais kurs elektra varomą keleivinį lėktuvą

„Siemens“ pasirašė susitarimą su „Airbus“ ir „Rolls-Royce“ dėl naujos kartos lėktuvo prototipo „E-Fan X“, kuriame bus naudojama hibridinė traukos sistema. Šis prototipas taps svarbiu žingsniu siekiant ateityje pristatyti pirmą hibridinį elektrinį lėktuvą, kuris bus gerokai efektyvesnis už šiandien naudojamus komercinio oro transporto lainerius.

„Siemens“ būsimąjį lėktuvo prototipą aprūpins elektriniais varikliais, jų keitikliais, elektros paskirstymo ir valdymo įranga. „Rolls-Royce“ bus atsakinga už turboreaktyvinius variklius, elektros generatorių ir traukos jėgos valdymo sistemas. Bendrovė taip pat adaptuos traukos mentes „Siemens“ elektrinei pavarai, jai sukurs specialų korpusą.

Tuo metu viena didžiausių pasaulyje lėktuvų gamintojų „Airbus“ turės pasirūpinti visų technologijų integracija, hibridinės elektrinės traukos sistemos valdymo sprendimu ir jos suderinamumu su kitomis skrydžio valdymo sistemomis.

Planuojama, kad lėktuvo prototipas „E-Fan X“ su hibridine traukos sistema savo pirmajam skrydžiui pakils 2020 metais. Prototipas bus paremtas „BAE 146“ lėktuvo modeliu, kuriame vienas iš keturių tradicinių variklių bus pakeistas elektrine 2 MW galios pavara. Sėkmingai užbaigus bandymus, lėktuve bus sumontuota antra elektrinė pavara.

Prototipas „E-Fan X“ padės patikrinti įvairias hibridinės traukos sistemos charakteristikas – jos atsparumą temperatūros poveikiui, elektrinės traukos sistemos valdymą, aukščio ir judėjimo poveikį elektros sistemai, jos atsparumą elektromagnetiniams trikdžiams. Įsitikinus hibridinės technologijos saugumu ir patikimumu, ateityje ji turėtų būti naudojama vienos eilės keleiviniuose lėktuvuose, galinčiuose gabenti apie 130 žmonių.

Hibridiniai lėktuvai vadinami trečios kartos aviacijos eros pradininkais, kurie gali padėti pasiekti ambicingus ES tikslus dėl oro transporto. Europos Komisija savo aviacijos strategijoje iki 2050-ųjų yra numačiusi sumažinti lėktuvų išmetamą anglies dvideginio kiekį 75 proc., azoto oksidų kiekį – 90 proc., o triukšmo lygį – 65 procentais. Šiandien egzistuojančios aviacijos technologijos nėra pajėgios pasiekti šių tikslų, todėl hibridinė traukos sistema vertinama kaip didžiausią potencialą turinti netolimos ateities technologija.

Be to, tikimasi, kad šio projekto metu bus aiškiau apibrėžti reikalavimai, keliami naujos kartos hibridiniams lėktuvams. Jo metu tikimasi prisidėti išugdant naują projektuotojų ir inžinierių kartą, kurie ateityje galės kurti inovatyvias oro transporto priemones.

Pranešimą paskelbė : Andrius Matuliauskas, Integrity PR

Kiti skelbimai:
 
Lakštinė stangrinanti veido kaukė, 25 ml
 
HELLY HANSEN Koppervik Black/Ebony/Grey Fog 45
 
Vagabond Kenova 4457-201 Black 36
 
HELLY HANSEN Seraphina Women's Oatmeal/Natura/Cement 38
 
REIMA Ivalo Black 36

Kaip prižiūrėti dyzelinių automobilių ekologines sistemas?

  Dyzelinis automobilis su įdiegtomis ir tinkamai veikiančiomis išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemomis, palyginus su benzinu veikiančiu automobiliu, yra ne tik taupesnis, bet ir nenusileidžia ekologiniais rodikliais, o CO2 emisija yra mažesnė – tai patvirtino Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) mokslininkų atliktas tyrimas. Tačiau ne visi vairuotojai žino, kaip automobiliuose įdiegtas ekologines sistemas prižiūrėti. Tad ar […]

  Straipsniai »
Ribotos judėsenos žmonių kelionės lėktuvu – ką svarbu žinoti?

Ribotos judėsenos žmonių kelionės lėktuvu – ką svarbu žinoti?

Ruošiantis kelionei lėktuvu, norisi, kad ji būtų sklandi jau nuo pat atvykimo į oro uostą. Savo ruožtu oro uostai stengiasi užtikrinti, kad kelionė būtų maloni visiems keliautojams, įskaitant ir ribotos judėsenos žmones. Šiems keleiviams pravartu žinoti apie būtent jiems skirtas paslaugas, kuriomis galima pasinaudoti oro uoste. Kelionė į oro uostą – greita ir paprasta „Lietuvos […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministras: perskirstyta 3,3 mln. eurų rezervinių lėšų Lietuvos keliams

 Atsižvelgiant į šiemet kelių rekonstravimo projektuose sutaupytas ar nepanaudotas lėšas, Susisiekimo ministerijos siūlymu perskirstyti 3,3 mln. eurų rezervinių Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų. Tam Vyriausybė pritarė 2019 m. spalio 30 dieną. „Perskirstomos lėšos teks kelių objektams, kuriuose darbai jau atlikti arba bus atlikti iki šių metų pabaigos. Taip pat atsižvelgėme į papildomai gautus […]

  Straipsniai »

Nuoseklus Lietuvos oro uostų augimas – stebimas visų finansinių rodiklių kilimas

Lietuvos oro uostai ir toliau skaičiuoja augančius finansinius rodiklius. Apžvelgus pirmuosius 9 šių metų  mėnesius suskaičiuota, jog lyginant su praėjusiais metais, bendros pajamos didėjo 13 proc. ir siekia beveik 37 mln. eurų. Lietuvos oro uostai pažymi, kad didėjo ir  aviacinės – skrydžių, keleivių aptarnavimo, krovinių gabenimo, ir neaviacinės veiklos – patalpų nuomos, maitinimo įstaigų, įvairių […]

  Straipsniai »