„Siemens“ elektrifikuos pirmą greitkelio atkarpą Vokietijoje, kuria judės krovininis transportas

1

„Siemens“ elektrifikuos pirmą greitkelio atkarpą Vokietijoje, kuria judės krovininis transportas

„Siemens“ koncernas pasirašė susitarimą dėl pirmos greitkelio atkarpos elektrifikavimo Vokietijoje, kuri bus skirta krovininiam transportui. Numatoma elektrifikuoti 10 km ilgio federalinio greitkelio A5 atkarpą, vedančią nuo Frankfurto oro uosto į Darmštatą. Planuojama, kad hibridinės krovininio transporto priemonės šia atkarpa galės važiuoti nuo 2018 metų.

Greitkelio atkarpa elektrifikuojama remiantis prieš kelerius metus „Siemens“ pristatyta elektrinio krovininio transporto koncepcija „eHighway“. Virš kraštinės A5 greitkelio juostos ketinama nutiesti kontaktinius elektros kabelius, per kuriuos būtų tiekiama elektros energija hibridinę variklio technologiją turinčioms transporto priemonėms. Prieš šių kabelių vilkikai prisijungs panaudojus virš kabinos įrengtą išmanų pantografą, t. y. įrenginį, kurį iki šiol buvo galima pamatyti virš tramvajų ar elektrinių traukinių.

Hibridinė krovininio transporto technologija, kurią „Siemens“ plėtoja kartu su vilkikų gamintojais „Scania“ ir „Volvo“, leidžia važiuoti iki 90 km/val. greičiu naudojant vien elektrą ir padeda reikšmingai sumažinti išmetamo anglies dvideginio kiekį. Ten, kur nėra galimybės naudoti elektrą ar prireikus atlikti lenkimo manevrą ir persirikiuoti į kitą eismo juostą, įsijungia vidaus degimo variklis.

Remiantis „Siemens“ skaičiavimu, hibridinės krovininio transporto priemonės yra iki 75 proc. efektyvesnės už įprastas. Elektrifikavus pagrindinius Vokietijos greitkelius ir naudojant hibridinius vilkikus, per metus 100 tūkst. km įveikianti krovininė transporto priemonė galėtų sutaupyti apie 20 tūkst. eurų sąnaudų degalams.

Be to, jei Vokietijoje būtų elektrifikuota 30 proc. viso krovininio transporto judėjimo, tai padėtų sumažinti į atmosferą išskiriamo anglies dvideginio kiekį 6 mln. tonų per metus. Šis skaičius prilygsta maždaug 1,3 mln. lengvųjų automobilių per metus išskiriamam anglies dvideginio kiekiui.

Pirmoji pasaulyje „eHighway“ koncepcija paremta 2 km ilgio kelio atkarpa praėjusių metų vasarą atidaryta ir pradėta bandyti Švedijoje, netoli šalies sostinės Stokholmo. Švedija yra suplanavusi, kad iki 2030 m. visos šios šalies keliais riedančios krovininės transporto priemonės negalės naudoti iškastinio kuro. Elektrinio krovininio transporto naudojimas turėtų padėti sumažinti taršą didžiuosiuose šalies miestuose, prisidėti prie bendro mažesnio į atmosferą išmetamo anglies dvideginio kiekio.

Dar viena vieta, kurioje nuo šių metų išbandomas „eHighway“ sprendimu paremtas elektrinis krovininis transportas yra Kalifornijos valstija, JAV.

Prognozuojama, kad krovininio transporto intensyvumas tarp 2000 ir 2050 m. pasaulyje išaugs apie 3 kartus. Nors įvairiose šalyse tiesiamos naujos traukinių linijos, traukiniais ateityje bus gabenama tik trečdalis naujų krovinių kiekio. Tuo metu didžioji dalis krovinių prieaugio teks krovininiam kelių transportui.

Pranešimą paskelbė : Andrius Matuliauskas, Integrity PR

Kiti skelbimai:
 
Evelatus Apple iPhone 4/4s
 
Rašalas Epson T2633 XL magenta Claria | 9,7 ml | XP-600/700/800
 
Evelatus Samsung A40 Gradient Glass Case 2 Bubble Gum
 
Mocco 3D Silicone Back Case For Mobile Phone Giraffe Samsung A510F Galaxy A5 (2016) Black
 
Blun DIAMOND ultra thin silicone back cover case for Samsung J530F Galaxy J5 (2017) with Rose gold frame
Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Pavojingi siuntiniai Lietuvos keliuose – kas gresia už neteisingą jų transportavimą?

Dėl itin sparčiai populiarėjančių įvairių buitinių ir pramoninių elektronikos prietaisų Europos ir tuo pačiu Lietuvos keliuose kasdien keliauja vis daugiau įvairių kategorijų pavojingų krovinių (ADR), kurie, nesilaikant reikalavimų, gali sukelti itin skaudžių pasekmių. Todėl tiek draudikai, tiek teisininkai atkreipia įvairius pavojingus krovinius siunčiančių verslų ir siuntų bendrovių dėmesį į kuo atsakingesnį jų vertinimą ir transportavimą, […]

  Straipsniai »
Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Sostinės Kareivių gatvėje – naujas dviračių takas

Palei Kareivių gatvę, tarp Kareivių ir Žirmūnų gatvių sankryžos, nusidriekė naujas beveik kilometro ilgio dviračių takas. Šioje tako atkarpoje paklotas raudonas asfaltas, įrengtas naujas dviračių tako apšvietimas, šaligatviai, atliktas ženklinimas. Naujas raudono asfalto takas tapo taip reikalinga jungtis su Eurovelo taku palei Nerį, kurį jau spėjo pamėgti daugelis dviratininkų. Tako įrengimui savivaldybė skyrė apie 250 […]

  Straipsniai »

Baigta rekonstruoti magistralės „Via Baltica“ dalis – Panevėžio aplinkkelis

Gerinant eismo sąlygas magistralėje „Via Baltica“, baigtas rekonstruoti apie 22 km ilgio Panevėžio aplinkkelis. Jis praplatintas nuo 2 iki 3 eismo juostų, dėl reversinio eismo organizavimo sudarytos greitkeliui artimos eismo sąlygos. „Magistralėje „Via Baltica“ atlikti darbai ypač svarbūs eismo saugai ir važiavimo komfortui. Svarbiausioje šalies magistralėje Šiaurės–Pietų kryptimi sudarytos sąlygos važiuoti greičiau, kartu sumažinant eismo […]

  Straipsniai »
Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Dar vienas naujas skyrius „Porsche“ istorijoje – atidaryta „Taycan“ gamykla

Nuo „Mission E“ koncepcijos pristatymo 2015 m. Frankfurto automobilių parodoje iki pirmojo serijinės gamybos elektrinio „Taycan“ modelio praėjo mažiau nei 48 mėnesiai. Šią savaitę daugiau nei trijų šimtų politikos, verslo ir žiniasklaidos atstovų akyse „Porsche“ atvertė dar vieną naują skyrių gamintojo istorijoje – atidarė pirmajam elektromobiliui „Taycan“ skirtą gamybos liniją. „Elektromobilis „Taycan“ yra naujoji „Porsche“ […]

  Straipsniai »