Šiaulių oro uoste naujas investuotojas: užsiims orlaivių projektavimu, modernizavimu ir ardymu

1

Šiaulių oro uoste naujas investuotojas: užsiims orlaivių projektavimu, modernizavimu ir ardymu

Šiaulių oro uostas ir tarptautinė orlaivių projektavimo bei gamybos bendrovė „J&C Aero“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį, pagal kurią įmonė išsinuomotame sklype pastatys angarą keleivinių ir krovininių lėktuvų projektavimo, modernizavimo bei ardymo darbams.

Iš viso į naująjį angarą ketinama investuoti iki 5 mln. eurų ir sukurti keliasdešimt aukštos kvalifikacijos darbo vietų.

Šiaulių oro uostas ir „J&C Aero“ žemės nuomos sutartį pasirašė birželio pabaigoje. Pagal susitarimą, iškilsiančiame angare įmonė projektuos ir įgyvendins lėktuvų interjero bei eksterjero modernizavimo projektus. Šalia angaro esančioje teritorijoje bendrovė planuoja vykdyti keleivinių ir krovininių orlaivių ardymo darbus.

Oro uosto vadovė Aurelija Kuezada teigia, kad naujas partneris ne tik prisidės prie aviacijos paslaugų klasterio kūrimo, bet ir padės Šiaulių oro uostui išsiskirti su orlaivių priežiūra susijusiais centrais.

„Aviacijos pasaulį supurčiusi koronaviruso pandemija padėjo išgryninti tolesnes sektoriaus veiklos kryptis ir poreikius, kuriuos tikimės atliepti tarptautiniu mastu. Palankiai vertiname ypatingą Šiaulių oro uosto misiją bendradarbiaujant su NATO kariškiais, tačiau turiu pripažinti, kad civilinės aviacijos žemėlapyje buvome vos matomi. Naujų partnerių atėjimas mums atveria išties šviesias perspektyvas, nes Europoje yra vos keletas tokių įmonių kaip „J&C Aero“, kurios užsiima lėktuvų interjero įrengimu bei orlaivių ardymu“, – sako A. Kuezada.

Šalia Vilniaus orlaivių inžinerijos bei gamybos centrą su laboratorija turinčios bendrovės „J&C Aero“ vadovas Laurynas Skukauskas sako, kad Šiaulių oro uosto infrastruktūra leis Lietuvoje su orlaiviais dirbti fiziškai.

„Aviacija yra specifinė sritis, kur inžinerinius bei kūrybinius sprendimus galima teikti net ir neturint kilimo-tūpimo tako, tačiau jis būtinas norint su orlaiviais dirbti tiesiogiai. Pradėję veikti Šiaulių oro uoste mes šią galimybę tikrai išnaudosime“, – teigia L. Skukauskas.

Bendrovė aviacijos sektoriuje gerai žinoma ne tik dėl orlaivių modernizavimo ir konversijos sprendimų, bet ir tuo, kad dar 2020 m. pavasarį pristatė specialų Europos aviacijos saugos agentūros (EASA) sertifikuotą krovinių gabenimo sprendimą, kuris leidžia „Airbus A320“ orlaivių keleivių vietose saugiai gabenti krovinius.

Planuojama, kad lėktuvų modifikacijoms skirto angaro statybos užtruks, tačiau, pasak L. Skukausko, jau dabar Šiaulių oro uoste galima pradėti vykdyti orlaivių ardymo darbus.

„Esame lietuviško kapitalo įmonė, daug metų esame skirtingų saugumo instancijų akredituotas paslaugų teikėjas, tad pradėti dirbti Šiaulių oro uoste galime be atidėjimo. Šiuo metu Europoje yra vos kelios vietos, kuriose teikiama orlaivių išardymo paslauga, nors jos paklausa yra milžiniška: orlaiviai nusidėvi, pasensta technologijos, be to, aviacijos milžinės vis dažniau keleivinius orlaivius pritaiko kroviniams gabenti, – paaiškina įmonės vadovas. – Be to, yra tam tikrų retesnių orlaivių modelių, kuriems gauti detalių sudėtinga. Todėl antrinė jų rinka padeda pailginti orlaivių eksploatavimo laikotarpį, sumažina remonto ir atnaujinimo kaštus. Laikomės pozicijos, kad tai, kas dar gali būti naudojama, turi būti naudojama. Antrinis panaudojimas yra sritis, kuri tampa ypač svarbi klimato krizės akivaizdoje siekiant tausoti turimus išteklius, taip pat prisidedant prie aplinkos taršos mažinimo.“

Planuojama, kad per metus Šiaulių oro uoste „J&C Aero“ galės išardyti ir antriniam naudojimui paruošti apie 12 orlaivių.

„J&C Aero“ yra jau antras didelis investuotojas, savo veiklai pasirinkęs Tarptautinį Šiaulių oro uostą. Dar gegužę Estijos kapitalo bendrovė „Aviatic MRO“ oro uoste pradėjo 20 mln. eurų vertės orlaivių techninės priežiūros ir remonto centro statybą. Planuojama, kad angaras bus pradėtas eksploatuoti 2022 m. antrąjį ketvirtį.

Priimti didžiausius orlaivius infrastruktūrą šiemet paruošęs Šiaulių oro uostas dar turi apie 3,5 hektaro ploto laisvų žemės sklypų, kuriems taip pat ieško investuotojų.

Pranešimą paskelbė: Saulė Bakšė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
TOMS Geo Lace Women's Alpargata Black 40
 
GEOX Kilwi Girl J02D5B0MABC Pink C8172 32
 
Camper Peu Cami 17665-014 Black 42
 
Crocs™ Crocband™ Black 44,5
 
BIOMECANICS 212164 Blanco/Multi 27

Rekomenduojame

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

M. Skuodis: pietinės Klaipėdos uosto dalies plėtra – potencialas naujiems kroviniams ir investicijoms pritraukti

Lankydamiesi šiandien Klaipėdoje Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis apžiūrėjo per pastaruosius metus išplėtotą Malkų įlanką bei perspektyvinę pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama dideli darbai. Sėkmingai atliktos investicijos į Malkų įlanką Klaipėdos uostui jau leidžia užsitikrinti dar tvirtesnes pozicijas laivų remonto rinkoje, didinti krovos pajėgumą, o numatoma pietinės uosto dalies plėtra […]

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Klaipėdoje Premjerė ir susisiekimo ministras dalyvaus naujo lietuviško kelto vardo suteikimo ceremonijoje ir apžiūrės plėtojamą pietinę uosto dalį

Penktadienį, liepos 23 d., Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė ir susisiekimo ministras Marius Skuodis lankysis Klaipėdoje, kur dalyvaus naujo „Smiltynės perkėlos“ kelto vardo suteikimo ceremonijoje, laivu plauks ir apžiūrės Malkų įlanką bei Klaipėdos uosto pietinę dalį, kurioje artimiausiais metais planuojama didelė plėtra. „Smiltynės perkėlai“ pastatytas 60 m ilgio, 14 m pločio universalus keleivinis-krovininis keltas „Klaipėda“ išskirtinis […]

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Pandemija Lietuvos aviacijoje – kada grįšime į įprastas vėžes?

Netikėtai pasaulį užklupęs Covid-19 iš esmės sukrėtė aviacijos industriją. Siekiant suvaldyti virusą, lyg tol klestėjusi sfera kone pernakt smuko į dar neregėtas žemumas. Nacionalinės aviacijos asociacijos LAVIA teigimu, prireiks bent dviejų metų, kol sugrįšime į 2019 metais pasiekto aviacijos piko laikus. Asociacijos prielaida remiasi optimistinėmis prognozėmis, laikantis pozicijos, kad pasaulinė pandeminė situacija gerės arba bent […]

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Marius Skuodis approved the new Board of Lietuvos geležinkeliai, AB

Upon the approval of the Minister of Transport and Communications, the newly formed Board of Lietuvos geležinkeliai, AB (LTG) takes up its duties. It consists of 7 members; i.e. five independent members: Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernard Guillelmon, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis; and 2 members delegated by the Ministry of Transport and Communications: Romas Švedas […]

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Skelbiami mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai

Paaiškėjo valstybės įmonės Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) skelbto mėgėjiškų vaizdo siužetų saugaus eismo tema konkurso nugalėtojai. I grupėje, kurioje varžėsi 12-18 metų amžiaus autorių sukurti vaizdo siužetai geriausiais pripažinti vaizdo siužetai „Saugok save“ (autorius Lukas Pacevičius iš Vilniaus) ir „Vairuodamas nesinaudok telefonu!“ (autoriai Benas ir Darius Bačkaičiai iš Kauno). III grupėje, […]

M. Skuodis patvirtino naują „Lietuvos geležinkelių“ valdybą

M. Skuodis patvirtino naują „Lietuvos geležinkelių“ valdybą

Susisiekimo ministrui Mariui Skuodžiui patvirtinus, darbą pradeda naujos sudėties AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) valdyba. Ją sudaro 7 nariai: penki nepriklausomi – Dalia Andrulionienė, Eugenijus Preikša, Bernardas Guillelmonas, Kęstutis Šliužas, Aurimas Vilkelis ir du Susisiekimo ministerijos deleguoti nariai – Romas Švedas ir Agnė Amelija Mikalonė. Nauja LTG valdyba buvo renkama po to, kai sausį susisiekimo ministras […]