Šiaulių oro uoste naujas investuotojas: užsiims orlaivių projektavimu, modernizavimu ir ardymu

1

Šiaulių oro uoste naujas investuotojas: užsiims orlaivių projektavimu, modernizavimu ir ardymu

Šiaulių oro uostas ir tarptautinė orlaivių projektavimo bei gamybos bendrovė „J&C Aero“ pasirašė bendradarbiavimo sutartį, pagal kurią įmonė išsinuomotame sklype pastatys angarą keleivinių ir krovininių lėktuvų projektavimo, modernizavimo bei ardymo darbams.

Iš viso į naująjį angarą ketinama investuoti iki 5 mln. eurų ir sukurti keliasdešimt aukštos kvalifikacijos darbo vietų.

Šiaulių oro uostas ir „J&C Aero“ žemės nuomos sutartį pasirašė birželio pabaigoje. Pagal susitarimą, iškilsiančiame angare įmonė projektuos ir įgyvendins lėktuvų interjero bei eksterjero modernizavimo projektus. Šalia angaro esančioje teritorijoje bendrovė planuoja vykdyti keleivinių ir krovininių orlaivių ardymo darbus.

Oro uosto vadovė Aurelija Kuezada teigia, kad naujas partneris ne tik prisidės prie aviacijos paslaugų klasterio kūrimo, bet ir padės Šiaulių oro uostui išsiskirti su orlaivių priežiūra susijusiais centrais.

„Aviacijos pasaulį supurčiusi koronaviruso pandemija padėjo išgryninti tolesnes sektoriaus veiklos kryptis ir poreikius, kuriuos tikimės atliepti tarptautiniu mastu. Palankiai vertiname ypatingą Šiaulių oro uosto misiją bendradarbiaujant su NATO kariškiais, tačiau turiu pripažinti, kad civilinės aviacijos žemėlapyje buvome vos matomi. Naujų partnerių atėjimas mums atveria išties šviesias perspektyvas, nes Europoje yra vos keletas tokių įmonių kaip „J&C Aero“, kurios užsiima lėktuvų interjero įrengimu bei orlaivių ardymu“, – sako A. Kuezada.

Šalia Vilniaus orlaivių inžinerijos bei gamybos centrą su laboratorija turinčios bendrovės „J&C Aero“ vadovas Laurynas Skukauskas sako, kad Šiaulių oro uosto infrastruktūra leis Lietuvoje su orlaiviais dirbti fiziškai.

„Aviacija yra specifinė sritis, kur inžinerinius bei kūrybinius sprendimus galima teikti net ir neturint kilimo-tūpimo tako, tačiau jis būtinas norint su orlaiviais dirbti tiesiogiai. Pradėję veikti Šiaulių oro uoste mes šią galimybę tikrai išnaudosime“, – teigia L. Skukauskas.

Bendrovė aviacijos sektoriuje gerai žinoma ne tik dėl orlaivių modernizavimo ir konversijos sprendimų, bet ir tuo, kad dar 2020 m. pavasarį pristatė specialų Europos aviacijos saugos agentūros (EASA) sertifikuotą krovinių gabenimo sprendimą, kuris leidžia „Airbus A320“ orlaivių keleivių vietose saugiai gabenti krovinius.

Planuojama, kad lėktuvų modifikacijoms skirto angaro statybos užtruks, tačiau, pasak L. Skukausko, jau dabar Šiaulių oro uoste galima pradėti vykdyti orlaivių ardymo darbus.

„Esame lietuviško kapitalo įmonė, daug metų esame skirtingų saugumo instancijų akredituotas paslaugų teikėjas, tad pradėti dirbti Šiaulių oro uoste galime be atidėjimo. Šiuo metu Europoje yra vos kelios vietos, kuriose teikiama orlaivių išardymo paslauga, nors jos paklausa yra milžiniška: orlaiviai nusidėvi, pasensta technologijos, be to, aviacijos milžinės vis dažniau keleivinius orlaivius pritaiko kroviniams gabenti, – paaiškina įmonės vadovas. – Be to, yra tam tikrų retesnių orlaivių modelių, kuriems gauti detalių sudėtinga. Todėl antrinė jų rinka padeda pailginti orlaivių eksploatavimo laikotarpį, sumažina remonto ir atnaujinimo kaštus. Laikomės pozicijos, kad tai, kas dar gali būti naudojama, turi būti naudojama. Antrinis panaudojimas yra sritis, kuri tampa ypač svarbi klimato krizės akivaizdoje siekiant tausoti turimus išteklius, taip pat prisidedant prie aplinkos taršos mažinimo.“

Planuojama, kad per metus Šiaulių oro uoste „J&C Aero“ galės išardyti ir antriniam naudojimui paruošti apie 12 orlaivių.

„J&C Aero“ yra jau antras didelis investuotojas, savo veiklai pasirinkęs Tarptautinį Šiaulių oro uostą. Dar gegužę Estijos kapitalo bendrovė „Aviatic MRO“ oro uoste pradėjo 20 mln. eurų vertės orlaivių techninės priežiūros ir remonto centro statybą. Planuojama, kad angaras bus pradėtas eksploatuoti 2022 m. antrąjį ketvirtį.

Priimti didžiausius orlaivius infrastruktūrą šiemet paruošęs Šiaulių oro uostas dar turi apie 3,5 hektaro ploto laisvų žemės sklypų, kuriems taip pat ieško investuotojų.

Pranešimą paskelbė: Saulė Bakšė, UAB „Idea Prima“

Kiti skelbimai:
 
Kaunas Hockey ledo ritulys
 
Kaip serviruoti stalą gimtadienio šventei?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Susisiekimo ministerija, siekdama padidinti viešųjų pirkimų proceso efektyvumą ir skaidrumą, atkreipia dėmesį į būtinybę plėsti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą ir numatyti galimybę patikrinti ne tik sandorio šalį, bet ir subrangovus. „Vykdant ministerijos valdomų įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą, pasitaiko situacijų, kai riziką nacionalinio saugumo interesams kelia ne kita sandorio šalis, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]