Šiaulių ambicija dėl oro taršos mažinimo atvėrė plačias galimybes

1

Šiaulių ambicija dėl oro taršos mažinimo atvėrė plačias galimybes

Savivaldybės, kurios tikėjosi miestų autobusų parkus atnaujinti gaunant subsidijas pagal Klimato kaitos programos priemones buvo susidūrusios su nesklandumais. Užkelti aplinkosauginio efektyvumo kriterijai daugelį keleivių vežėjų nuvylė – atlikus skaičiavimus paaiškėjo, kad nurodytų sąlygų realybėje išpildyti nepavyktų. Aplinkai draugiškus transporto parkus kurti planavę  miestai liko praktiškai be pagalbos. Šiaulių miesto savivaldybė taip pat siekė, kad mieste nebeliktų taršaus viešojo keleivinio transporto. Reaguodama į Šiaulių miesto mero Artūro Visocko pateiktus siūlymus, kuriuos palaikė ir Lietuvos savivaldybių asociacija (LSA), Aplinkos ministerija pakeitė ankstesnes tvarkas, taip šalies savivaldybėms atverdama naujas galimybes.

Šiaulių miesto savivaldybė ir UAB „Busturas“ dar nuo 2015 metų yra priėmę bendrą principinį sprendimą šiauliečių kelionėms rinktis ekologišką transportą ir investuoti į švarų miestą. Tokios klimato kaitos problemų sprendimo krypties laikosi ir Europos sąjunga, teikianti finansavimą oro taršos mažinimo projektams. Lietuvoje taip pat paskirtos subsidijos alternatyvų kurą naudojančių transporto priemonių parkų kūrimui ir atnaujinimui. Šiauliai, kaip ir kitos savivaldybės, laukė galimybių atnaujinti miesto autobusų parką, tačiau pirminės sąlygos finansavimui gauti nuvylė.

Aplinkos ministerijos parengtame modelyje buvo apibrėžtos subsidijos lubos ir numatytas maksimalus vienam pareiškėjui skiriamos subsidijos dydį ribojantis aplinkosauginio efektyvumo kriterijus. Remiantis Alternatyviojo kuro ir infrastruktūros asociacijos (ADIA) skaičiavimais, pretenduoti į maksimalią paramą būtų įmanoma tik tuo atveju, jei įsigytos transporto priemonės važiuotų beveik nesustodamos ir negesdamos. Tam, kad subsidija atsipirktų, reikėtų pasiekti kelis kartus didesnę autobusų ridą, nei tai yra įmanoma normaliomis eksploatavimo sąlygomis.

Šaulių miesto meras Artūras Visockas sulaukė Lietuvos savivaldybių asociacijos palaikymo ir apie finansavimo tvarkos trūkumus jau buvo kalbama visos šalies savivaldos vardu. Liepos 15-ąją aplinkos ministras pakeitė ankstesnio įsakymo nuostatas. Galima pasidžiaugti, kad bendros pastangos nenuėjo veltui. Šiaulių miesto iniciatyva yra aktuali visai Lietuvai ir dabar šalies savivaldybių vežėjai turės galimybę atsinaujinti savo autobusų parkus.

„Nuolat ieškojome realių galimybių spręsti klimato kaitos problemas. Norint atnaujinti keleivinio transporto parkus, reikia didelių investicijų, vien savivaldos išteklių tam tikrai nepakanka. Matydami, kad susidarė situacija, kuri nebuvo naudinga niekam, nusprendėme siūlyti alternatyvius sprendimus, prašėme LSA paramos.  Nuoširdžiai dėkoju aplinkos ministrui Kęstučiui Mažeikai už tai, kad buvau išgirstas, kad buvo įsigilinta į pateiktus siūlymus ir buvo priimtas racionalus, Lietuvai naudingas sprendimas. Jei miestai pasinaudos atsivėrusiomis galimybėmis, keleiviai džiaugsis patogesnėmis kelionėmis, prie didžiųjų gatvių bus gerokai lengviau kvėpuoti. Šiauliai tikrai nepraleis tokio šanso“, – komentavo Šiaulių meras Artūras Visockas.

Pakoreguotame aplinkos ministro įsakyme dėl Klimato kaitos programos priemonėje nurodoma, kad finansavimo dydis vienam pareiškėjui – 55 % tinkamų finansuoti išlaidų, kai pagalba teikiama didelėms įmonėms; – 60 % tinkamų finansuoti išlaidų, kai pagalba teikiama mažosioms ir vidutinėms įmonėms. Maksimalus subsidijos dydis vienam pareiškėjui yra 10 mln. eurų.

Pranešimą paskelbė: Vitalis Lebedis, Šiaulių miesto savivaldybė

Kiti skelbimai:
 
Bio Phyto Mild Facial Cleanser Veido prausiklis, 250 ml
 
TOMMY HILFIGER 15-39-01-5 Black 01 44
 
AUDIMAS Švelnaus mod.polo maršk.ilg.rank. 2021-571 Navy Blazer S
 
Este 83-28-05-8 Black 37
 
Camper Courb K300289 Blue 46

Rekomenduojame

Ar verta persėsti į hibridinį automobilį?

Ar verta persėsti į hibridinį automobilį?

Per pirmojo karantino piką pavasarį – kovo-balandžio mėnesiais gatvėse buvo žymiai mažiau praeivių ir transporto. Pravėrę langą galėjome džiaugtis tyla ir švaresniu oru. Šiuo metu miestų gatvėse vėl garsiai riaumoja automobiliai ir girdimas triukšmas skatina susimąstyti: ar įmanoma patogiai keliauti kur kas tylesnėmis ir aplinkai draugiškesnėmis transporto priemonėmis? Pasirodo, ant dviračio sėsti nebūtina. Alternatyva įprastiems […]

Seimo nario Eugenijaus Sabučio pranešimas: „Valstybės vizija – pėsčiomis, elektromobiliu ir ekologišku autobusu per duobėtas gatves ir žvyrkelius?“

Seimo nario Eugenijaus Sabučio pranešimas: „Valstybės vizija – pėsčiomis, elektromobiliu ir ekologišku autobusu per duobėtas gatves ir žvyrkelius?“

2021 m. sausio 19 d. pranešimas žiniasklaidai   Viešojoje erdvėje nuolat atsiranda pasvarstymų, nuomonių ir komentarų dėl lietuvių nenoro išsižadėti savo nuosavų transporto priemonių, nors jų sukeliama tarša neabejotinai kenkia žmonių sveikatai. Lietuvos gyventojai automobilių (ypač senų, taršių ir galingų) vis dar neatsisako, nors dėl jų miršta daugiausia žmonių tarp išsivysčiusių valstybių. Publikacijų ar komentarų […]

M. Skuodis atšaukė iš pareigų VĮ „Oro navigacija“ vadovą

M. Skuodis atšaukė iš pareigų VĮ „Oro navigacija“ vadovą

Susisiekimo ministras Marius Skuodis antradienį, sausio 19 d., iš pareigų atšaukė VĮ „Oro navigacija“ generalinį direktorių Marių Beliūną. Šios oro transporto infrastruktūros įmonės vadovu M. Beliūnas ministro Jaroslavo Narkevičiaus buvo paskirtas pernai rugsėjį.  Įsakymą dėl „Oro navigacijos“ vadovo atšaukimo ministras pasirašė antradienį.  „Įmonės valdyba išreiškė nepasitikėjimą vadovu ir nematė galimybės dirbti su juo toliau, išsiskyrė […]

Lietuvos oro uostai apžvelgia 2020–uosius: didžiausių iššūkių aviacijai metai

Lietuvos oro uostai apžvelgia 2020–uosius: didžiausių iššūkių aviacijai metai

Visuose trijuose Lietuvos oro uostuose 2020 metais keliavo 1,8 mln. žmonių (-72 proc. palyginus su 2019 metais), o aptarnauta 30 tūkst. skrydžių (-52 proc. palyginus su 2019 metais). Lietuvos oro uostų prognozės rodo, kad 2021 metais pavyks atstatyti apie pusę 2019 metais buvusio keleivių srauto. „Be jokios abejonės praėjusieji metai buvo didžiausių iššūkių laikotarpis aviacijos […]