Šiaulių ambicija dėl oro taršos mažinimo atvėrė plačias galimybes

1

Šiaulių ambicija dėl oro taršos mažinimo atvėrė plačias galimybes

Savivaldybės, kurios tikėjosi miestų autobusų parkus atnaujinti gaunant subsidijas pagal Klimato kaitos programos priemones buvo susidūrusios su nesklandumais. Užkelti aplinkosauginio efektyvumo kriterijai daugelį keleivių vežėjų nuvylė – atlikus skaičiavimus paaiškėjo, kad nurodytų sąlygų realybėje išpildyti nepavyktų. Aplinkai draugiškus transporto parkus kurti planavę  miestai liko praktiškai be pagalbos. Šiaulių miesto savivaldybė taip pat siekė, kad mieste nebeliktų taršaus viešojo keleivinio transporto. Reaguodama į Šiaulių miesto mero Artūro Visocko pateiktus siūlymus, kuriuos palaikė ir Lietuvos savivaldybių asociacija (LSA), Aplinkos ministerija pakeitė ankstesnes tvarkas, taip šalies savivaldybėms atverdama naujas galimybes.

Šiaulių miesto savivaldybė ir UAB „Busturas“ dar nuo 2015 metų yra priėmę bendrą principinį sprendimą šiauliečių kelionėms rinktis ekologišką transportą ir investuoti į švarų miestą. Tokios klimato kaitos problemų sprendimo krypties laikosi ir Europos sąjunga, teikianti finansavimą oro taršos mažinimo projektams. Lietuvoje taip pat paskirtos subsidijos alternatyvų kurą naudojančių transporto priemonių parkų kūrimui ir atnaujinimui. Šiauliai, kaip ir kitos savivaldybės, laukė galimybių atnaujinti miesto autobusų parką, tačiau pirminės sąlygos finansavimui gauti nuvylė.

Aplinkos ministerijos parengtame modelyje buvo apibrėžtos subsidijos lubos ir numatytas maksimalus vienam pareiškėjui skiriamos subsidijos dydį ribojantis aplinkosauginio efektyvumo kriterijus. Remiantis Alternatyviojo kuro ir infrastruktūros asociacijos (ADIA) skaičiavimais, pretenduoti į maksimalią paramą būtų įmanoma tik tuo atveju, jei įsigytos transporto priemonės važiuotų beveik nesustodamos ir negesdamos. Tam, kad subsidija atsipirktų, reikėtų pasiekti kelis kartus didesnę autobusų ridą, nei tai yra įmanoma normaliomis eksploatavimo sąlygomis.

Šaulių miesto meras Artūras Visockas sulaukė Lietuvos savivaldybių asociacijos palaikymo ir apie finansavimo tvarkos trūkumus jau buvo kalbama visos šalies savivaldos vardu. Liepos 15-ąją aplinkos ministras pakeitė ankstesnio įsakymo nuostatas. Galima pasidžiaugti, kad bendros pastangos nenuėjo veltui. Šiaulių miesto iniciatyva yra aktuali visai Lietuvai ir dabar šalies savivaldybių vežėjai turės galimybę atsinaujinti savo autobusų parkus.

„Nuolat ieškojome realių galimybių spręsti klimato kaitos problemas. Norint atnaujinti keleivinio transporto parkus, reikia didelių investicijų, vien savivaldos išteklių tam tikrai nepakanka. Matydami, kad susidarė situacija, kuri nebuvo naudinga niekam, nusprendėme siūlyti alternatyvius sprendimus, prašėme LSA paramos.  Nuoširdžiai dėkoju aplinkos ministrui Kęstučiui Mažeikai už tai, kad buvau išgirstas, kad buvo įsigilinta į pateiktus siūlymus ir buvo priimtas racionalus, Lietuvai naudingas sprendimas. Jei miestai pasinaudos atsivėrusiomis galimybėmis, keleiviai džiaugsis patogesnėmis kelionėmis, prie didžiųjų gatvių bus gerokai lengviau kvėpuoti. Šiauliai tikrai nepraleis tokio šanso“, – komentavo Šiaulių meras Artūras Visockas.

Pakoreguotame aplinkos ministro įsakyme dėl Klimato kaitos programos priemonėje nurodoma, kad finansavimo dydis vienam pareiškėjui – 55 % tinkamų finansuoti išlaidų, kai pagalba teikiama didelėms įmonėms; – 60 % tinkamų finansuoti išlaidų, kai pagalba teikiama mažosioms ir vidutinėms įmonėms. Maksimalus subsidijos dydis vienam pareiškėjui yra 10 mln. eurų.

Pranešimą paskelbė: Vitalis Lebedis, Šiaulių miesto savivaldybė

Kiti skelbimai:
 
Forever Young Dual Action Makeup Remover Dvigubo poveikio makiažo valiklis, 100 ml
 
Divine Curls Conditioner Garbanotų plaukų kondicionierius, 240 ml
 
Green Line Shaving Foam Gaivinančios skutimosi putos, 50ml
 
Eight Hour Miracle Hydrating Mist Drėkinamoji veido dulksna, 100 ml
 
Plaukų dažų skiedimo Emulsija 1000 ml

Rekomenduojame

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

2021 m. balandžio 22 d. pranešimas žiniasklaidai    Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (VVSK) balandžio 21 d. posėdyje konstatavo, kad savivaldybių vežėjai yra diskriminuojami negalėdami pretenduoti į Vyriausybės pagalbos įmonėms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos, priemones. Ši išvada padaryta išklausius Lietuvos savivaldybių asociacijos, Finansų, Ekonomikos ir inovacijų bei Susisiekimo ministerijų atstovus. Nustatyta, kad 33 savivaldybių autobusų […]

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

2021 m. balandžio 22 d. pranešimas žiniasklaidai    Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (VVSK) balandžio 21 d. posėdyje konstatavo, kad savivaldybių vežėjai yra diskriminuojami negalėdami pretenduoti į Vyriausybės pagalbos įmonėms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos, priemones. Ši išvada padaryta išklausius Lietuvos savivaldybių asociacijos, Finansų, Ekonomikos ir inovacijų bei Susisiekimo ministerijų atstovus. Nustatyta, kad 33 savivaldybių autobusų […]

Seimas sugriežtino atsakomybę už neeksploatuojamų automobilių laikymą bendrojo naudojimo kiemuose

Seimas sugriežtino atsakomybę už neeksploatuojamų automobilių laikymą bendrojo naudojimo kiemuose

Seimas pritarė Administracinių nusižengimų kodekso pataisoms (projektas Nr. XIIIP-4532(2), reglamentuodamas ne tik neeksploatuojamų, bet ir negalimų eksploatuoti transporto priemonių laikymą bendrojo naudojimo vietose. Pasak projekto iniciatoriaus Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko Mykolo Majausko, šiuo įstatymu būtų priimtas labai svarbus sprendimas, kuris padėtų atlaisvinti kiemus, nes, kaip rodo tyrimai, kiemuose kartais būna net iki 20 […]

State-owned transport sector companies to become companies limited by shares

State-owned transport sector companies to become companies limited by shares

In order to boost faster transport sector development and apply the best corporate management practices, there is a plan in place to reorganise state-owned transport companies into companies limited by shares. The Government approved the conclusions submitted by the Ministry of Transport and Communications with regard to the draft legislation brought forward, albeit not adopted, […]