Šiaulių ambicija dėl oro taršos mažinimo atvėrė plačias galimybes

1

Šiaulių ambicija dėl oro taršos mažinimo atvėrė plačias galimybes

Savivaldybės, kurios tikėjosi miestų autobusų parkus atnaujinti gaunant subsidijas pagal Klimato kaitos programos priemones buvo susidūrusios su nesklandumais. Užkelti aplinkosauginio efektyvumo kriterijai daugelį keleivių vežėjų nuvylė – atlikus skaičiavimus paaiškėjo, kad nurodytų sąlygų realybėje išpildyti nepavyktų. Aplinkai draugiškus transporto parkus kurti planavę  miestai liko praktiškai be pagalbos. Šiaulių miesto savivaldybė taip pat siekė, kad mieste nebeliktų taršaus viešojo keleivinio transporto. Reaguodama į Šiaulių miesto mero Artūro Visocko pateiktus siūlymus, kuriuos palaikė ir Lietuvos savivaldybių asociacija (LSA), Aplinkos ministerija pakeitė ankstesnes tvarkas, taip šalies savivaldybėms atverdama naujas galimybes.

Šiaulių miesto savivaldybė ir UAB „Busturas“ dar nuo 2015 metų yra priėmę bendrą principinį sprendimą šiauliečių kelionėms rinktis ekologišką transportą ir investuoti į švarų miestą. Tokios klimato kaitos problemų sprendimo krypties laikosi ir Europos sąjunga, teikianti finansavimą oro taršos mažinimo projektams. Lietuvoje taip pat paskirtos subsidijos alternatyvų kurą naudojančių transporto priemonių parkų kūrimui ir atnaujinimui. Šiauliai, kaip ir kitos savivaldybės, laukė galimybių atnaujinti miesto autobusų parką, tačiau pirminės sąlygos finansavimui gauti nuvylė.

Aplinkos ministerijos parengtame modelyje buvo apibrėžtos subsidijos lubos ir numatytas maksimalus vienam pareiškėjui skiriamos subsidijos dydį ribojantis aplinkosauginio efektyvumo kriterijus. Remiantis Alternatyviojo kuro ir infrastruktūros asociacijos (ADIA) skaičiavimais, pretenduoti į maksimalią paramą būtų įmanoma tik tuo atveju, jei įsigytos transporto priemonės važiuotų beveik nesustodamos ir negesdamos. Tam, kad subsidija atsipirktų, reikėtų pasiekti kelis kartus didesnę autobusų ridą, nei tai yra įmanoma normaliomis eksploatavimo sąlygomis.

Šaulių miesto meras Artūras Visockas sulaukė Lietuvos savivaldybių asociacijos palaikymo ir apie finansavimo tvarkos trūkumus jau buvo kalbama visos šalies savivaldos vardu. Liepos 15-ąją aplinkos ministras pakeitė ankstesnio įsakymo nuostatas. Galima pasidžiaugti, kad bendros pastangos nenuėjo veltui. Šiaulių miesto iniciatyva yra aktuali visai Lietuvai ir dabar šalies savivaldybių vežėjai turės galimybę atsinaujinti savo autobusų parkus.

„Nuolat ieškojome realių galimybių spręsti klimato kaitos problemas. Norint atnaujinti keleivinio transporto parkus, reikia didelių investicijų, vien savivaldos išteklių tam tikrai nepakanka. Matydami, kad susidarė situacija, kuri nebuvo naudinga niekam, nusprendėme siūlyti alternatyvius sprendimus, prašėme LSA paramos.  Nuoširdžiai dėkoju aplinkos ministrui Kęstučiui Mažeikai už tai, kad buvau išgirstas, kad buvo įsigilinta į pateiktus siūlymus ir buvo priimtas racionalus, Lietuvai naudingas sprendimas. Jei miestai pasinaudos atsivėrusiomis galimybėmis, keleiviai džiaugsis patogesnėmis kelionėmis, prie didžiųjų gatvių bus gerokai lengviau kvėpuoti. Šiauliai tikrai nepraleis tokio šanso“, – komentavo Šiaulių meras Artūras Visockas.

Pakoreguotame aplinkos ministro įsakyme dėl Klimato kaitos programos priemonėje nurodoma, kad finansavimo dydis vienam pareiškėjui – 55 % tinkamų finansuoti išlaidų, kai pagalba teikiama didelėms įmonėms; – 60 % tinkamų finansuoti išlaidų, kai pagalba teikiama mažosioms ir vidutinėms įmonėms. Maksimalus subsidijos dydis vienam pareiškėjui yra 10 mln. eurų.

Pranešimą paskelbė: Vitalis Lebedis, Šiaulių miesto savivaldybė

Kiti skelbimai:
 
Kaunas Hockey ledo ritulys
 
Kaip serviruoti stalą gimtadienio šventei?
 
Kuo metalinės tvoros pranašesnės?
 
Pastolių nuoma Kaune palankiomis sąlygomis
 
Įrankių nuoma Klaipėdoje ir kituose miestuose

Rekomenduojame

DPF filtro valymas – tik su specialistais

DPF filtro valymas – tik su specialistais

Gamintojai kurdami mašiną kiekvieną jos dalį pasirenka labai atsakingai. Tik jų visuma gali užtikrinti, kad transporto priemonė funkcionuos tinkamai. Keista, kad naudodamiesi mašinomis savininkai išima dalis, kurios jiems atrodo nereikalingos, galiausiai, sertifikuotas, konkrečiai pritaikytas – keičia kitomis, dažnai pigesnėmis, kurios gaminamos iš visai kitokių medžiagų nei originalas. Tai dažniausiai ne tik trumpina transporto priemonės funkcionalumą, […]

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Ministerija siūlo tikrinti subrangovus nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbioms įmonėms atliekant viešuosius pirkimus

Susisiekimo ministerija, siekdama padidinti viešųjų pirkimų proceso efektyvumą ir skaidrumą, atkreipia dėmesį į būtinybę plėsti nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą ir numatyti galimybę patikrinti ne tik sandorio šalį, bet ir subrangovus. „Vykdant ministerijos valdomų įmonių ketinamų sudaryti sandorių patikrą, pasitaiko situacijų, kai riziką nacionalinio saugumo interesams kelia ne kita sandorio šalis, […]

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Keičiantis Kelių eismo taisyklėms, transporto priemonių nebus galima statyti įvažiavimų į teritorijas sankirtose ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jų

Nuo Naujųjų metų įsigalios dalis Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimų, todėl Susisiekimo ministerija kviečia vairuotojus iš anksto pasiruošti būsimiems pokyčiams. Eismo dalyviai raginami atkreipti dėmesį, kad nuo sausio 1 d. bus draudžiama stovėti gatvės ir įvažiavimo į  teritoriją sankirtoje ir arčiau kaip 5 m atstumu nuo jos – taip siekiama užtikrinti eismo saugumą ir sudaryti […]

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Paleidžiamas eismas Lentvario tuneliu

Gruodžio 1 d., 13 val. vyks eismo paleidimo per Lentvario tunelį po geležinkelio pervaža simbolinis renginys. Dalyvauja susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas, Trakų rajono meras Andrius Šatevičius, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski, VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Remigijus Lipkevičius ir rangovų atstovai. Lentvario geležinkelio pervažos rekonstrukcijos ir tunelio valstybinės reikšmės rajoninio kelio Nr. […]

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos

Valstybinės reikšmės keliuose veikia dar 56 vidutinio greičio matavimo sistemos (toliau – VGMS). Iš viso valstybinės reikšmės keliuose šiuo metu veikia 162 vidutinio greičio matuokliai 81 kelio ruože ir 70 momentinio greičio matuoklių, išdėstytų pavojinguose taškuose. Šie matuokliai fiksuoja greičio pažeidimus, kelių mokesčio sumokėjimo, techninės apžiūros ir civilinės atsakomybės draudimo galiojimą.  Planuojama, kad  kitais metais […]

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Užburtas elektromobilių ratas: išeiti iš jo gali padėti ir verslas

Nepaisant skiriamos paramos už tradicinio automobilio iškeitimą į elektrinį, Lietuvoje šios aplinkai draugiškos transporto priemonės vis dar išlieka gan retas reiškinys. Vienas pagrindinių stabdžių –nepakankamai išplėtotas įkrovimo tinklas. Nors valstybė žada tinklą plėsti, iš užburto rato padėti ištrūkti gali ir verslo iniciatyvos. Lietuva yra trečia mažiausią elektromobilių įkrovimo stotelių tinklą turinti šalis tarp 27 Europos […]