Savivaldybės, kurios tikėjosi miestų autobusų parkus atnaujinti gaunant subsidijas pagal Klimato kaitos programos priemones buvo susidūrusios su nesklandumais. Užkelti aplinkosauginio efektyvumo kriterijai daugelį keleivių vežėjų nuvylė – atlikus skaičiavimus paaiškėjo, kad nurodytų sąlygų realybėje išpildyti nepavyktų. Aplinkai draugiškus transporto parkus kurti planavę miestai liko praktiškai be pagalbos. Šiaulių miesto savivaldybė taip pat siekė, kad mieste nebeliktų taršaus viešojo keleivinio transporto. Reaguodama į Šiaulių miesto mero Artūro Visocko pateiktus siūlymus, kuriuos palaikė ir Lietuvos savivaldybių asociacija (LSA), Aplinkos ministerija pakeitė ankstesnes tvarkas, taip šalies savivaldybėms atverdama naujas galimybes.
Šiaulių miesto savivaldybė ir UAB „Busturas“ dar nuo 2015 metų yra priėmę bendrą principinį sprendimą šiauliečių kelionėms rinktis ekologišką transportą ir investuoti į švarų miestą. Tokios klimato kaitos problemų sprendimo krypties laikosi ir Europos sąjunga, teikianti finansavimą oro taršos mažinimo projektams. Lietuvoje taip pat paskirtos subsidijos alternatyvų kurą naudojančių transporto priemonių parkų kūrimui ir atnaujinimui. Šiauliai, kaip ir kitos savivaldybės, laukė galimybių atnaujinti miesto autobusų parką, tačiau pirminės sąlygos finansavimui gauti nuvylė.
Aplinkos ministerijos parengtame modelyje buvo apibrėžtos subsidijos lubos ir numatytas maksimalus vienam pareiškėjui skiriamos subsidijos dydį ribojantis aplinkosauginio efektyvumo kriterijus. Remiantis Alternatyviojo kuro ir infrastruktūros asociacijos (ADIA) skaičiavimais, pretenduoti į maksimalią paramą būtų įmanoma tik tuo atveju, jei įsigytos transporto priemonės važiuotų beveik nesustodamos ir negesdamos. Tam, kad subsidija atsipirktų, reikėtų pasiekti kelis kartus didesnę autobusų ridą, nei tai yra įmanoma normaliomis eksploatavimo sąlygomis.
Šaulių miesto meras Artūras Visockas sulaukė Lietuvos savivaldybių asociacijos palaikymo ir apie finansavimo tvarkos trūkumus jau buvo kalbama visos šalies savivaldos vardu. Liepos 15-ąją aplinkos ministras pakeitė ankstesnio įsakymo nuostatas. Galima pasidžiaugti, kad bendros pastangos nenuėjo veltui. Šiaulių miesto iniciatyva yra aktuali visai Lietuvai ir dabar šalies savivaldybių vežėjai turės galimybę atsinaujinti savo autobusų parkus.
„Nuolat ieškojome realių galimybių spręsti klimato kaitos problemas. Norint atnaujinti keleivinio transporto parkus, reikia didelių investicijų, vien savivaldos išteklių tam tikrai nepakanka. Matydami, kad susidarė situacija, kuri nebuvo naudinga niekam, nusprendėme siūlyti alternatyvius sprendimus, prašėme LSA paramos. Nuoširdžiai dėkoju aplinkos ministrui Kęstučiui Mažeikai už tai, kad buvau išgirstas, kad buvo įsigilinta į pateiktus siūlymus ir buvo priimtas racionalus, Lietuvai naudingas sprendimas. Jei miestai pasinaudos atsivėrusiomis galimybėmis, keleiviai džiaugsis patogesnėmis kelionėmis, prie didžiųjų gatvių bus gerokai lengviau kvėpuoti. Šiauliai tikrai nepraleis tokio šanso“, – komentavo Šiaulių meras Artūras Visockas.
Pakoreguotame aplinkos ministro įsakyme dėl Klimato kaitos programos priemonėje nurodoma, kad finansavimo dydis vienam pareiškėjui – 55 % tinkamų finansuoti išlaidų, kai pagalba teikiama didelėms įmonėms; – 60 % tinkamų finansuoti išlaidų, kai pagalba teikiama mažosioms ir vidutinėms įmonėms. Maksimalus subsidijos dydis vienam pareiškėjui yra 10 mln. eurų.
Pranešimą paskelbė: Vitalis Lebedis, Šiaulių miesto savivaldybė
Elektriniai krautuvai tapo neatsiejama logistikos, sandėliavimo ir gamybos procesų dalimi. Kaip nurodoma tarptautiniame 2024 metų naudotų krautuvų reitinge, šios technikos gamintojų tarpe lyderio pozicijas užsitikrino Vokietijos įmonė „Linde“. Statistika kalba pati už save: šio gamintojo elektriniai krautuvai užėmė beveik 26 proc. naudotų krautuvų rinkos ir gerokai pralenkė konkurentus. Kuo šio gamintojo technika išsiskiria iš kitų […]
2025 m. kovo 20 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama patikslinti važiavimo su elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis tvarką. Šiuo metu įstatyme nustatyta, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis patvirtino Universaliosios pašto paslaugos (UPP) aprašą, kuriuo Lietuvos pašto paštomatų tinklas iki 2029 m. išaugs bene dvigubai ir perkops 700-us. Naujieji paštomatai bus įrengiami kaimuose ir miesteliuose, kuriuose gyvena bent 500 žmonių. Gyventojai jais galės ne tik siųsti bei gauti tarptautines siuntas, bet ir laiškus. „Sulaukdavome daug prašymų iš atokesnių vietovių […]
Sparčiai blogėjant susisiekimo infrastruktūros – kelių, tiltų ir viadukų – būklei bei sprendžiant nepakankamo finansavimo problemą, nuo kitų metų Lietuvoje turėtų pradėti veikti valstybinis Kelių fondas. Fondo lėšos padės mažinti šalies kelių degradaciją ir užtikrins susisiekimo infrastruktūros saugą. Skaičiuojama, kad jau kitąmet finansavimas šalies keliams, įskaitant šio fondo lėšas, turėtų siekti beveik 1 milijardą eurų. […]
Pirmadienį, kovo 17 dieną, atnaujinamas darbų keliuose sezonas. Tęsiami intensyvūs Kauno ir Kaišiadorių rajonuose esančio Krunos tilto rekonstrukcijos darbai. Renginyje prie Krunos tilto visuomenei buvo pristatyti tiek šio tilto rekonstrukcijos, tiek kiti didžiausi šiemet suplanuoti įgyvendinti projektai. Tarp jų – Tarandės tunelio statybos, tolesnė „Via Baltica“ ir kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija, kiti numatyti įgyvendinti svarbūs darbai. […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis kovo 17–18 dienomis dalyvaus Varšuvoje vyksiančiame neformaliame Europos Sąjungos (ES) transporto ministrų susitikime, kurį rengia šį pusmetį ES Tarybai pirmininkaujanti Lenkija. Susitikimo metu ministrai aptars būtinybę didinti transporto sektoriaus atsparumą, numatant papildomas ES investicijas dvejopos paskirties – civilinės ir karinės – infrastruktūros projektams plėtoti. Taip pat daug dėmesio bus skiriama ES […]