Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

1

Sėkmingai baigti pirmojo lietuviško hibridinės pavaros visureigio „Krampus Mk1“ lauko bandymai

Pirmąjį lietuvišką autonominį hibridinį universalios paskirties visureigį kurianti bendrovė „Ostara“ įveikė lauko bandymų etapą ir pereina prie nuotolinio valdymo ir autonominio režimų vystymo.

Visureigio „Krampus Mk1“ technologijų demonstratorius elektrinės pavaros režimu įveikė bandymus greičio trasoje įvairiomis oro sąlygomis, įskaitant 0-0,5 laipsnių temperatūrą, lietų ir stiprų priešpriešinį vėją.

„Kyviškių aerodrome bagio klasės visureigis „Krampus“ buvo testuojamas atliekant 84 pagreitėjimus iki maksimalaus greičio ir stabdymus. Šis režimas greičiausiai sekina elektros baterijas, o prie spartesnio išsekimo prisidėjo ir neidealios oro sąlygos. Visgi reikia pasidžiaugti, kad net tokiomis sąlygomis „Krampus“ įveikė beveik 100 kilometrų nuotolį,  o tai yra ganėtinai didelis atstumas važiuojant tylos režimu įvairių slaptų užduočių metu“, – sakė „Ostara“ vadovas, atsargos majoras Darius Antanaitis.

Karinės tarnybos Irake ir Afganistane patirties turinčio D. Antanaičio teigimu, vystant „Krampus“ prototipą, sėkmingai tobulinamos mašinos slapumą didinančios hibridinės dyzelinės-elektrinės pavaros savybės – begarsis elektrinių variklių darbas, minimalus šiluminis pėdsakas. Šios savybės suteiktų visureigiui „Krampus“ plačias pritaikymo galimybes ne tik karyboje, teisėsaugoje, pvz., pasienio apsaugoje, bei kitose civilinėse srityse.

Pasak D. Antanaičio, 2021 metais baigusi vystyti hibridinę „Krampus“ pavarą bei atlikusi visureigio bandymus lauko sąlygomis, įmonė „Ostara“ toliau sutelks pastangas į nuotolinio valdymo ir autonominio režimų vystymą. Siekiama, kad galutiniame „Krampus“ projekto etape visureigis būtų visiškai autonomiškas – gebėtų atpažinti ir įveikti kelyje esančias kliūtis, savarankiškai pasirinkti geriausią maršrutą iki kelionės objekto, orientuotis net nesant GPS ryšio.

„Krampus“ dyzelinis variklis įjungiamas kraunant elektros baterijas arba norint palaikyti jų įkrovimo lygį.

Projektinis „Krampus“ veikimo nuotolis su pilnais degalų bakais– iki tūkstančio kilometrų. Planuojama pasiekti, kad vien elektros baterijų energija visureigis galėtų įveikti iki 200 km. Statiškoje pozicijoje baterijų pakrovimui galima naudoti išorinį elektros tinklą. Visureigis skirtas gabenti du žmones ir papildomą 500 kg misijos krovinį, pvz., mokslinę įrangą, elektroninį optinį stebėjimo modulį, nuotolinio valdymo ginkluotės stotį, amunicijos ir kt. atsargas.

„Dėl savo konstrukcijos ypatumų „Krampus“ yra itin mobilus ir gali veikti net nedėkingo reljefo sąlygomis, aukštikalnėse, kur įprastiems vidaus degimo varikliams pritrūksta deguonies, ir požemiuose bei tuneliuose, kur vidaus degimo variklių naudoti išvis negalima. Taip pat dėl savo tylaus veikimo ir ilgų įveikiamų distancijų „Krampus“ galėtų būti naudojamas aplinkosaugoje ir valstybės sienos apsaugoje, kas dabar itin aktualu, kai visai šalia mūsų vyksta didžiulė migrantų krizė. Tai dar vienas įrodymas, kad sėkmingiausios inovacijos gimsta iš praktinio poreikio ar siekiant išspręsti konkrečius iššūkius“, – teigia D. Antanaitis.

D.Antanaičio teigimu, „Krampus Mk1“ prototipą planuojama pristatyti jau kitąmet Paryžiuje vyksiančioje tarptautinėje ginkluotės parodoje „Eurosatory 2022“, o paleisti į rinką – jau 2023 ar 2024 metais. Įmonė „Ostara“ jau planuoja „Krampus Mk2“, antrojo prototipo kūrimą, suteikiant mašinai padidintus gebėjimus važiuoti raižyta, kalvota vietove.

Pranešimą paskelbė: Matas Ramonas, UAB „INK agency“

Rekomenduojame

„Wizz Air“ mokymų centre įdiegė trečią skrydžio simuliatorių

„Wizz Air“ mokymų centre įdiegė trečią skrydžio simuliatorių

2022 m. sausio 25 d. Sparčiausiai auganti Europos oro linijų bendrovė „Wizz Air“ praneša, kad nuo sausio 6 d. jos moderniame mokymų centre Budapešte (Vengrija) veikia trečiasis skrydžių simuliatorius. Naująjį viso skrydžio treniruoklį, kuris yra tiksli A320neo lėktuvo modelio piloto kabinos kopija, oro linijos už 7,7 mln. eurų įsigijo iš Kanados aviacijos technologijų bendrovės „CAE […]

Draudikai primena – kuo skiriasi Kasko ir Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas?

Draudikai primena – kuo skiriasi Kasko ir Privalomasis vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas?

Laikai, kai net ir smulkus eismo įvykis kainuodavo nemažai nervų ir laiko aiškinantis dėl žalos atlyginimo, jau praeityje. Šiandien šie klausimai daugeliu atvejų sklandžiai ir greitai išsprendžiami draudimo dėka. Tačiau draudimas draudimui nelygus, o dalis vairuotojų dar ne visuomet žino, kuo skiriasi Privalomojo transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės ir Kasko draudimų rūšys. Apie jų ypatumus […]

„Rail Balticos“ statyboms tęsti Lietuva prašys apie 687 mln. eurų

„Rail Balticos“ statyboms tęsti Lietuva prašys apie 687 mln. eurų

Lietuva kartu su Latvija, Estija ir bendrąja Baltijos šalių įmone „RB Rail AS“ pateikė paraiškas gauti papildomą Europos Sąjungos (ES) finansavimą europinės vėžės geležinkelio plėtros projektui „Rail Baltica“. Bendras trijų Baltijos šalių paraiškoje nurodytas projekto finansavimo ES lėšomis poreikis siekia beveik 1,5 mlrd. eurų, iš kurių tiesioginė Lietuvos dalis – 686,7 mln. eurų. ES institucijų […]

Dovilė Aukštuolytė. Laukiamas ES Teisingumo Teismo sprendimas – galimas žingsnis link mažesnės naštos importuotojams ir skaidresnės muitinės veiklos

Dovilė Aukštuolytė. Laukiamas ES Teisingumo Teismo sprendimas – galimas žingsnis link mažesnės naštos importuotojams ir skaidresnės muitinės veiklos

Lietuvoje nekantriai laukiama Europos Sąjungos Teisingumo Teismo (ESTT) sprendimo dėl to, ar nustatant importuojamų prekių sandorio vertę Bendrijos muitinės kodeksas leidžia muitinei lyginti šias prekes su kitomis tokiu pačiu TARIC kodu klasifikuojamomis, bet nepanašiomis prekėmis. Sprendimas labai svarbus visiems importuotojams. Išvadą šiuo klausimu praėjusią savaitę paskelbė ESTT generalinis advokatas Nicholas Emiliou, pateikdamas nuomonę, jog bendro […]

Kas laukia keliuose savaitgalį?

Kas laukia keliuose savaitgalį?

Valstybinius kelius prižiūrinti AB „Kelių priežiūra“ informuoja, kad artimiausiomis valandomis snigti nesustos, tačiau intensyvumas po truputį mažėja. Visa kritulių sistema juda iš pajūrio link pietryčių, per naktį šiek tiek pasisuks ir paskutinis sniegas turėtų iškristi šalies šiaurės rytuose ankstyvą rytą. Nors kritulių intensyvumas ir mažėja, tačiau pavojus keliuose išlieka – snygis ir tamsus paros metas […]

Dalis „Via Baltica“ kelio yra nepravažiuojama

Dalis „Via Baltica“ kelio yra nepravažiuojama

Dėl sausio 20 d. po pietų Lenkijos teritorijoje įvykusio eismo įvykio magistraliniame kelyje A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai, nuo 55 km (Puskelnių) link Lenkijos sienos. eismas paralyžuotas. Susidariusi spūstis užkirto kelią AB „Kelių priežiūra“ žiemos kelių priežiūros mechanizmams pravažiuoti ir atlikti valymo ir barstymo darbus. Tikėtina, kad artimiausiu metu situacija išliks itin prasta ir dėl spūstyje stovėjusių ir […]