Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

Seimo Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas: Vyriausybė diskriminuoja savivaldybių vežėjus

2021 m. balandžio 22 d. pranešimas žiniasklaidai 

 

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas (VVSK) balandžio 21 d. posėdyje konstatavo, kad savivaldybių vežėjai yra diskriminuojami negalėdami pretenduoti į Vyriausybės pagalbos įmonėms, nukentėjusioms nuo COVID-19 pandemijos, priemones. Ši išvada padaryta išklausius Lietuvos savivaldybių asociacijos, Finansų, Ekonomikos ir inovacijų bei Susisiekimo ministerijų atstovus.

Nustatyta, kad 33 savivaldybių autobusų parkai dėl ribojimų, susijusių su COVID-19 pandemija, 2020 m. patyrė apie 13,5 mln. eurų nuostolių. 2020 m. kovo–gruodžio mėnesiais, palyginus su 2019 m. tais pačiais mėnesiais, keleivių skaičius vietiniais autobusais sumažėjo 40,1 proc. (nuo 240,0 mln. keleivių iki 143,7 mln. keleivių), kas atitinkamai lėmė ir 37,7 proc. autobusų parkų pajamų mažėjimą (nuo 92,7 mln. eurų iki 57,8 mln. eurų), tačiau autobusų rida sumažėjo tik 12,1 proc. (nuo 88,4 mln. km iki 77,7 mln. km), t. y. savivaldybės, net ir esant dideliems apribojimams, siekė nepalikti gyventojų be transporto paslaugų.

Vyriausybė patvirtino Subsidijų nuo COVID-19 nukentėjusioms įmonėms skyrimo tvarkos aprašą, tačiau savivaldybių valdomos įmonės negali pasinaudoti jame numatytomis pagalbos priemonėmis. Nors analogiškas viešąsias susisiekimo paslaugas pagal sutartis teikiantys privatūs vežėjai šiomis priemonėmis sėkmingai naudojasi. Komiteto nariai vienbalsiai ragina Ekonomikos ir inovacijų ministeriją koreguoti pagalbos įmonėms tvarką, įtraukiant ir savivaldybių valdomas įmones, nes jų, kaip ir privačių vežėjų, nuostoliai susidarė dėl valstybės priimtų ir visiems taikomų ribojimų, todėl ir pagalbos priemonės turėtų būti skiriamos neatsižvelgiant į nuosavybės formą.

Komiteto pirmininkas Ričardas Juška pozityviai vertino Finansų ministerijos poziciją, kad   gegužės mėnesį peržiūrint 2021 m. valstybės ir savivaldybių biudžetus, savivaldybėms jų vežėjų nuostoliams padengti planuojama skirti papildomų lėšų. Seime svarstant biudžetų tikslinimus, Komitetas stebės, ar šios finansinės korekcijos bus padarytos.

VVSK parlamentinės kontrolės klausimo svarstymas dėl savivaldybių ir jų valdomų įmonių finansinių sunkumų, su kurias susiduriama dėl COVID-19 pandemijos, bus tęsiamas.

 

Ričardas Juška

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto pirmininkas

El. p. ricardas.juska@lrs.lt

 

Parengė

Kristina Šimkute

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėja, el. p. kristina.simkute@lrs.lt

Pranešimą paskelbė: Jolanta Anskaitienė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Kiti skelbimai:
 
Camper Oruga K200157 Multi – Assorted 40
 
Meu Cacho Meu Crush Conditioner Kondicionierius garbanotiems plaukams, 400ml
 
Camper Courb K100531 Grey 45
 
AUDIMAS Švelnūs modalo šortai 2111-249 High Rise Melange S
 
AUDIMAS Prigludusio sil. tamprūs džinsai 2011-142 Phantom W27/L30

Rekomenduojame

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinė reklama prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengta tik už kelio apsaugos zonos ribų. Norint už kelio apsaugos zonos ribų įrengti reklamą, privaloma derinti veiksmus su sklypų savininkais. Leidimų tokio tipo reklamos įrengimui VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija neišduoda. „Kelio apsaugos zonoje įrengti lauko reklamos stendus visų pirma yra nelegalu. Tačiau svarbiausias aspektas – […]

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas Lenkijos ir Latvijos gyventojams. Tai tik kelios pagrindinės naudos gyventojams ir verslui, įrengus projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Vilnius jungtį, aptartos nuotoliniame susitikime „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“ su Vilniaus regiono atstovais. […]

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija atsiprašo dėl visuomenėje ažiotažą sukėlusio skaitmeninio radijo projekto, pasiūlius jį įtraukti į Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą (toliau – RRF). Viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė užtikrina, kad ministerijos politinė komanda dės pastangas, kad suinteresuotoms šalims nekiltų jokių abejonių dėl efektyvaus RRF lėšų panaudojimo ir jomis planuojamų finansuoti susisiekimo ministerijos projektų.  „Ministerija skubotai priėmė sprendimą […]

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]