2020 m. gegužės 27 d. pranešimas žiniasklaidai
Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų (TS-LKD) frakcijos nariai Andrius Kupčinskas ir Laurynas Kasčiūnas kreipėsi į susisiekimo ministrą Jaroslavą Narkevičių, reikalaudami pateikti aiškius ir nedviprasmiškus atsakymus dėl Kauno–Prienų–Alytaus kelio statuso keitimo į magistralinį ir jo sutvarkymo suprantamesnės perspektyvos nei 2033 m.
Lietuvos automobilių kelių direkcijos skelbiamais valstybinės reikšmės kelių vidutinio metinio paros eismo intensyvumo duomenimis, Kaunas–Prienai–Alytus yra vienas iš labiausiai apkrautų Lietuvos kelių ir intensyvumo rodikliais lenkia didžiąją dalį magistralinių kelių.
„2020 m. gegužės 12 d. Vyriausybės valandos Seime metu susisiekimo ministras viešai patvirtino, kad ministerija kartu su Vyriausybe atlieka veiksmus dėl kelio Nr. 130 Kaunas–Prienai–Alytus pripažinimo magistraliniu. Ekonomikos komiteto posėdžio metu 2020 m. gegužės 13 d., atsakydamas į mano paklausimą, tai patvirtino ir susisiekimo viceministras Vladislavas Kondratovičius. Todėl akibrokštu laikytina žiniasklaidoje pasirodžiusi informacija[1], kad šių regionų merai sulaukė susisiekimo viceministro V. Puodžiuko pasirašyto dokumento, kuriame atsakoma, kad kelio Kaunas–Prienai–Alytus kategorija nustatyta tinkamai ir nėra pagrindo jos keisti iš krašto į magistralinį“, – teigia A. Kupčinskas.
L. Kasčiūnas atkreipė dėmesį, kad nors viešai valdžia kelią Kaunas–Prienai–Alytus vadina prioritetiniu, taip pat pripažįsta, kad tai vienas avaringiausių kelių, tačiau skirstant susisiekimo sektoriui iš specialių priemonių ekonomikai skatinti plano tekusius 155 mln., šiam keliui nieko nebuvo skirta lėšų bent jau einamajam remontui ir rekonstrukcijos techniniams dokumentams parengti. Todėl, Seimo nario nuomone, kyla pagrįsta abejonė dėl ministro viešai žarstytų pažadų imtis veiksmų šį kelią pripažinti magistraliniu.
Prašydami šiam keliui suteikti magistralinio kelio statusą balandžio 20 d. į Vyriausybę ir susisiekimo ministrą kreipėsi Prienų, Birštono, Alytaus, Kauno rajonų ir Alytaus miesto savivaldybių merai. Dar 2002 m. kelio Alytus–Prienai–Kaunas rekonstrukcija buvo įtraukta į valstybinės reikšmės kelių priežiūros ir plėtros programą, tačiau per 18 metų darbai taip ir nebuvo pradėti. Eismo intensyvumas ir avaringumas šiame kelyje tik auga, o magistralinio kelio statusas suteiktų visiškai kitą priežiūros, investicijų ir saugumo reikalavimų lygį. Be to, kalbant iš regioninės politikos pozicijų, ši jungtis itin svarbi kuriant regioninių centrų susisiekimo tinklą, plėtojant regioninę politiką apskritai. Tai patvirtina ir elektroninė peticija, kuria Susisiekimo ministerijos prašoma inicijuoti šio valstybinės reikšmės krašto kelio statuso pakeitimo į magistralinį kelią procedūras, kuri vos per savaitę surinko daugiau kaip 2 tūkst. Kauno ir Alytaus regionų gyventojų parašų.
[1] https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/lietuva/laukia-nesulaukia-kelio-remonto-j-narkevicius-seime-zadejo-tai-ko-nesiruosiama-igyvendinti-56-1321472
Pranešimą paskelbė: Monika Kutkaitytė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija
„Volkswagen“ Lietuvoje pristato visapusiškai atnaujintą komercinių automobilių gamą – nuo kompaktiškojo „Caddy“ iki daugiafunkcio „Transporter“, erdvaus „Crafter“ ir legendinio „California“ kemperio. Šie naujausios kartos „Volkswagen“ modeliai sukurti siekiant užtikrinti neprilygstamą komfortą, kuris ypač svarbus tiems, kurie didžiąją dienos dalį praleidžia prie vairo. „Komerciniai automobiliai yra daugelio kasdienių operacijų pagrindas – jos jungia žmones, prekes ir […]
Sunkvežimių plovimas yra kur kas daugiau nei tik estetinis rūpestis – tai būtina priežiūros dalis, padedanti užtikrinti ilgesnį technikos tarnavimo laiką, saugumą keliuose ir įmonės įvaizdį. „Truckmaster“ sunkvežimių plovykla siūlo profesionalias plovimo paslaugas, atitinkančias šiuolaikinių transporto įmonių poreikius. Moderni įranga ir patikimos technologijos „Truck Master“ sunkvežimių plovyklose naudojama moderni ATLAS ir ITECO įranga, kuri užtikrina […]
Elektromobilių įkrovimo tinklo operatorė „Inbalance grid“ pradėjo vasaros plėtros sezoną – startavo nuo Kryžkalnio „Orlen“ degalinių, kur įjungti 8 nauji greitojo įkrovimo taškai A1 kelyje į pajūrį ir iš jo. Iš viso šiais metais „Inbalance grid“ įrengs 54 didelės galios įkrovimo prieigas. Naujose stotelėse – pigiausia kilovatvalandė A1 kelyje „A1 magistralė – tai stuburas, jungiantis […]
Ekonomikos ir inovacijų ministerija (EIMIN) finansuos įvairiose Lietuvos savivaldybėse esančių kelių, vedančių į teritorijas, kuriose kuriamos darbo vietos, tvarkymą: 7 projektams įgyvendinti skirta 5 mln. eurų. „Lietuvos regionų konkurencingumo didinimas – vienas svarbiausių EIMIN ekonomikos transformacijos plano „START“ prioritetų. Tad skirdami investicijų regionų kelių infrastruktūrai tobulinti ne tik pagerinsime susisiekimą, bet ir prisidėsime prie darbo […]
Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ paskelbė planus padidinti skrydžių iš Vilniaus į Amsterdamą (Nyderlandai) ir Dubajų (Jungtiniai Arabų Emyratai) dažnį artėjančiu žiemos sezonu, nuo 2025 m. spalio pabaigos iki 2026 m. kovo pabaigos. „airBaltic“ tarp Vilniaus ir Amsterdamo vykdys net 14 skrydžių per savaitę, dar labiau pagerindama Lietuvos susisiekimą su pasauliu per vieną […]
Lietuvoje tęsiama elektromobilių viešojo įkrovimo tinklo plėtra. Per gegužės mėnesį žaliųjų energijos sprendimų bendrovė „Enefit“ visoje šalyje įrengė 23 naujas elektromobilių įkrovimo stoteles. Ekspertai sako, kad vis didesnis dėmesys kreipiamas erdvėms už didžiųjų miestų ribų, siekiant, kad infrastruktūra būtų išvystyta tolygiai visoje šalyje. Per gegužę įrengtose 23-ose stotelėse vienu metu jau dabar gali būti įkrauti […]