Seimo Pirmininko pavaduotojo Juliaus Sabatausko pranešimas: „Dėl paspirtukų reguliavimo Seimą atakuoja lobistai“

Seimo Pirmininko pavaduotojo Juliaus Sabatausko pranešimas: „Dėl paspirtukų reguliavimo Seimą atakuoja lobistai“

2022 m. lapkričio 11 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų)

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetui pradėjus klausymus dėl projektų, kuriais siūloma sureguliuoti elektrinių paspirtukų eismą šalies keliuose, Seimo Pirmininko pavaduotojas socialdemokratas Julius Sabatauskas įspėja: paspirtukų nuomos verslo atstovai nori įtikinti parlamentarus, esą jokių specialių taisyklių nereikia.

Penktadienį spaudos konferenciją Seime surengęs J. Sabatauskas atkreipia dėmesį į tai, kad, socialdemokratams užregistravus pasiūlymą, „po Seimą ėmė šmirinėti vienai paspirtukų nuomos kompanijai atstovaujantys lobistai“.

„Jie aiškina, esą įvedus taisykles, dėl papildomų išlaidų pašoks paspirtukų nuomos kainos. Ar verta stebėtis, kad netrukus atsirado naujas projektas: juo iš esmės siūloma įstatymu įteisinti dabar gatvėse tvyrantį chaosą“, – pažymi parlamentaras.

J. Sabatauskas įspėja, kad incidentų su paspirtukais skaičius grėsmingai auga. „Žmonės patiria baisias galvos, veido, akių traumas, nebe naujiena ir mirtini atvejai“, – vardija parlamentaras.

„Kai kalbama apie asmeninę atsakomybę, prevenciją ir kitus dalykus, dažnai pamirštama, kad neatsakingą elgesį turi apmokėti visa valstybė – paspirtukų vairuotojų traumos sudėtingos, reikalauja daug medikų darbo. Taip pat valstybei kainuoja ir po tokių traumų vykstanti reabilitacija ir nukentėjusiųjų nedarbingumas, dėl kurio kenčia ne tik valstybė, bet ir darbdaviai, ilgam liekantys be darbuotojo“, – pažymi J. Sabatauskas.

Spaudos konferencijoje kalbėjęs Vilniaus universiteto ligoninės Žalgirio klinikos priėmimo skyriaus vedėjas Dalius Matkevičius atskleidė kraupų vaizdą: bemaž pusei nukentėjusiųjų dėl paspirtukų diagnozuojamos sunkios veido traumos, trečdalį tenka skubiai operuoti.

„Dauguma traumų ištinka lekiant 20–32 km/h greičiu. Vidutinis nukentėjusiųjų amžius – 35 metai. Iki pusės visų nukentėjusiųjų kraujyje aptinkama alkoholio. Arti pusės visų traumų, susijusių su paspirtukais, patiriama tarp aštuntos valandos vakaro ir antros valandos nakties, kai važiuojama pavartojus svaigalų“, – vardija gydytojas.

D. Matkevičiaus žiniomis, 2022 m. per 10 mėnesių daugiau nei pusė tūkstančio paspirtukų aukų patyrė sunkius galvos, veido sužalojimus. Per šį laikotarpį nukentėjo 62 vaikai iki 15 metų.

„Dažniausiai patiriamos veido traumos – muštinės, plėštinės žaizdos, priekinių dantų netekimas, apatinio žandikaulio, nosikaulių lūžiai. Yra tekę dėl to amputuoti nosį“, – pasakoja gydytojas.

Esant veido kaulų lūžiams, nedarbingumo laikotarpis trunka 15–20 dienų.

Spaudos konferencijoje kalbėjęs Lietuvos socialdemokratų partijos Vilniaus miesto skyriaus pirmininkas Povilas Pinelis paneigė „lobistų skleidžiamus mitus“ apie paspirtukų eismo reguliavimą Europos šalyse. „Tik penkios šalys savo teisėje nėra reglamentavusios elektrinių paspirtukų naudojimo. Tuo metu Lietuvoje nei Kelių eismo taisyklėse, nei kituose teisės aktuose elektriniai paspirtukai tiesiog neegzistuoja“, – nurodė politikas.

P. Pinelis piktinosi „melagiais verslininkais“, kurie dar kovą pažadėjo įdiegti paspirtukų greičio apribojimus ir užkardyti važiavimą vienu paspirtuku dviese (arba keliese), bet iki šiol nieko nepadarė. „Situacija tik blogėja“, – įspėjo P. Pinelis.

„Piktina cinizmas, kai kalbama apie pėstiesiems draugišką miestą, tačiau visiškai ignoruojamas pėsčiųjų saugumas – po miestą bet kaip išmėtyti paspirtukai, pavojingai zujantys neatsakingi paspirtukininkai gąsdina ir traumuoja pėsčiuosius, kurie priversti nuolat dairytis ir krūpčioti. Ypač neramina situacija dėl žmonių su regos ar klausos negalia: jie juk negali pamatyti, juo labiau – apsisaugoti nuo atlekiančio paspirtuko, išvengti numestų paspirtukų – apie tai „nepagalvojo“ nei paspirtukų nuomos verslas, nei Susisiekimo ministerija“, – piktinasi socialdemokratas.

J. Sabatauskas su kolegomis socialdemokratais siūlo apibrėžti paspirtuko naudotojo amžių, prievolę dėvėti šalmą ir šviesą atspindinčią liemenę, reikalavimus paspirtukui, galios ir greičio ribas, važiavimo sąlygas (kiek asmenų gali važiuoti vienu paspirtuku, kur juo galima važiuoti).

Pranešimą paskelbė: Monika Kutkaitytė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Kitąmet bus remontuojamas viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus

Kitąmet bus remontuojamas viadukas kelyje nuo Vilniaus į Trakus

2023 m. bus pradėtas įgyvendinti valstybinės reikšmės magistralinio kelio A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė 16,017 km viaduko kapitalinio remonto projektas.  Remonto darbai turės būti atlikti per 13 mėn. nuo sutarties įsigaliojimo. VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcijos (toliau – Kelių direkcija) ir rangovo pasirašytos sutarties vertė – 1,664 mln. eurų su PVM.   Transporto mazge planuojama remontuoti virš magistralinio […]

Šiaulių oro uosto vadovė atsako, ar realu iš Šiaulių sulaukti užsakomųjų reisų į Turkiją ar Egiptą

Šiaulių oro uosto vadovė atsako, ar realu iš Šiaulių sulaukti užsakomųjų reisų į Turkiją ar Egiptą

Tarptautiniam Šiaulių oro uostui priimant vis daugiau orlaivių, dažniau sulaukiama klausimų, ar galima ir kada turistams laukti užsakomųjų reisų iš Šiaulių populiariomis atostogų kryptimis, pavyzdžiui, į Turkiją ar Egiptą. Oro uosto vadovė sako, kad toks verslo modelis įtikinamiausiai atrodytų nebent „popieriuje“. Sena nauja idėja Aurelijos Kuezados teigimu, svarstymus dėl keleivinių skrydžių galimai skatina tai, kad […]

Gerėja VVT darbuotojų darbo sąlygos: netrukus bus išmokėti didesni atlyginimai, pristatyti nauji poilsio nameliai

Gerėja VVT darbuotojų darbo sąlygos: netrukus bus išmokėti didesni atlyginimai, pristatyti nauji poilsio nameliai

Įvedus naują darbo apmokėjimo sistemą, „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojų asmenines sąskaitas jau pasiekė vidutiniškai 15,5 proc. didesni atlyginimų avansai. Gerėja ir kitos darbo sąlygos – pakeisti grafikai kokybiškam pietų ir poilsio laikui, atsisakyta žalų išskaičiavimo dėl eismo įvykių. Atsižvelgus į vairuotojų pastabas, Vilniaus miesto savivaldybė patobulino poilsio patalpų galinėse maršrutų stotelėse projektą – tokių mieste bus […]

Susisiekimo ministras M. Skuodis su vizitu lankysis Jungtinėje Karalystėje, dalyvaus tarptautinėje elektromobilumo konferencijoje Londone

Susisiekimo ministras M. Skuodis su vizitu lankysis Jungtinėje Karalystėje, dalyvaus tarptautinėje elektromobilumo konferencijoje Londone

Susisiekimo ministras Marius Skuodis pirmadienį išvyksta į Jungtinę Karalystę (JK), kur skaitys pranešimą vienoje didžiausių tarptautinių elektromobilumo konferencijų „London EV Show“. Ministras M. Skuodis vizito metu taip pat susitiks su JK Parlamento Transporto komitetu, JK aviacijos, jūrų ir saugumo ministre, Škotijos transporto ministre.   Antrus metus iš eilės Londone rengiamoje konferencijoje „London EV Show“ politikos, […]

Posūkių rodymas kelyje: kada privaloma, o kada gali grėsti bauda?

Posūkių rodymas kelyje: kada privaloma, o kada gali grėsti bauda?

Turbūt kone kiekvieną vairuotoją yra užplūdusios blogos emocijos, kai jam staigmena tapo priešais jį eisme dalyvavusio automobilio veiksmai. Laimė, jei toks manevravimas nerodant įspėjamojo posūkio signalo baigiasi laimingai ir nereikia pildyti eismo įvykio deklaracijos. Deja, dažnai pasitaiko ir nelaimingų nutikimų. Todėl draudimo ekspertas primena, kada reikia naudoti įspėjamąjį posūkio signalą, kada jo reikėtų vengti ir […]

Utena pasipuošė  naujomis autobusų stotelėmis

Utena pasipuošė naujomis autobusų stotelėmis

Utenoje baigtas įgyvendinti dar vienas miestui ir jo gyventojams svarbus projektas –Utenos miesto darnaus judumo plano priemonių diegimo pirmasis etapas. Jo metu  mieste įrengta 21 nauja  autobusų sustojimo stotelė, kurios pritaikytos ir žmonėms su negalia. Dar viena darnaus judumo plano priemonė – viešojo transporto žiedinių maršrutų  miesto gatvėmis įdiegimas. Planuojama parengti du žiedinius maršrutus, kurie […]