Seimo Pirmininko pavaduotojo Juliaus Sabatausko pranešimas: „Dėl paspirtukų reguliavimo Seimą atakuoja lobistai“

Seimo Pirmininko pavaduotojo Juliaus Sabatausko pranešimas: „Dėl paspirtukų reguliavimo Seimą atakuoja lobistai“

2022 m. lapkričio 11 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų)

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetui pradėjus klausymus dėl projektų, kuriais siūloma sureguliuoti elektrinių paspirtukų eismą šalies keliuose, Seimo Pirmininko pavaduotojas socialdemokratas Julius Sabatauskas įspėja: paspirtukų nuomos verslo atstovai nori įtikinti parlamentarus, esą jokių specialių taisyklių nereikia.

Penktadienį spaudos konferenciją Seime surengęs J. Sabatauskas atkreipia dėmesį į tai, kad, socialdemokratams užregistravus pasiūlymą, „po Seimą ėmė šmirinėti vienai paspirtukų nuomos kompanijai atstovaujantys lobistai“.

„Jie aiškina, esą įvedus taisykles, dėl papildomų išlaidų pašoks paspirtukų nuomos kainos. Ar verta stebėtis, kad netrukus atsirado naujas projektas: juo iš esmės siūloma įstatymu įteisinti dabar gatvėse tvyrantį chaosą“, – pažymi parlamentaras.

J. Sabatauskas įspėja, kad incidentų su paspirtukais skaičius grėsmingai auga. „Žmonės patiria baisias galvos, veido, akių traumas, nebe naujiena ir mirtini atvejai“, – vardija parlamentaras.

„Kai kalbama apie asmeninę atsakomybę, prevenciją ir kitus dalykus, dažnai pamirštama, kad neatsakingą elgesį turi apmokėti visa valstybė – paspirtukų vairuotojų traumos sudėtingos, reikalauja daug medikų darbo. Taip pat valstybei kainuoja ir po tokių traumų vykstanti reabilitacija ir nukentėjusiųjų nedarbingumas, dėl kurio kenčia ne tik valstybė, bet ir darbdaviai, ilgam liekantys be darbuotojo“, – pažymi J. Sabatauskas.

Spaudos konferencijoje kalbėjęs Vilniaus universiteto ligoninės Žalgirio klinikos priėmimo skyriaus vedėjas Dalius Matkevičius atskleidė kraupų vaizdą: bemaž pusei nukentėjusiųjų dėl paspirtukų diagnozuojamos sunkios veido traumos, trečdalį tenka skubiai operuoti.

„Dauguma traumų ištinka lekiant 20–32 km/h greičiu. Vidutinis nukentėjusiųjų amžius – 35 metai. Iki pusės visų nukentėjusiųjų kraujyje aptinkama alkoholio. Arti pusės visų traumų, susijusių su paspirtukais, patiriama tarp aštuntos valandos vakaro ir antros valandos nakties, kai važiuojama pavartojus svaigalų“, – vardija gydytojas.

D. Matkevičiaus žiniomis, 2022 m. per 10 mėnesių daugiau nei pusė tūkstančio paspirtukų aukų patyrė sunkius galvos, veido sužalojimus. Per šį laikotarpį nukentėjo 62 vaikai iki 15 metų.

„Dažniausiai patiriamos veido traumos – muštinės, plėštinės žaizdos, priekinių dantų netekimas, apatinio žandikaulio, nosikaulių lūžiai. Yra tekę dėl to amputuoti nosį“, – pasakoja gydytojas.

Esant veido kaulų lūžiams, nedarbingumo laikotarpis trunka 15–20 dienų.

Spaudos konferencijoje kalbėjęs Lietuvos socialdemokratų partijos Vilniaus miesto skyriaus pirmininkas Povilas Pinelis paneigė „lobistų skleidžiamus mitus“ apie paspirtukų eismo reguliavimą Europos šalyse. „Tik penkios šalys savo teisėje nėra reglamentavusios elektrinių paspirtukų naudojimo. Tuo metu Lietuvoje nei Kelių eismo taisyklėse, nei kituose teisės aktuose elektriniai paspirtukai tiesiog neegzistuoja“, – nurodė politikas.

P. Pinelis piktinosi „melagiais verslininkais“, kurie dar kovą pažadėjo įdiegti paspirtukų greičio apribojimus ir užkardyti važiavimą vienu paspirtuku dviese (arba keliese), bet iki šiol nieko nepadarė. „Situacija tik blogėja“, – įspėjo P. Pinelis.

„Piktina cinizmas, kai kalbama apie pėstiesiems draugišką miestą, tačiau visiškai ignoruojamas pėsčiųjų saugumas – po miestą bet kaip išmėtyti paspirtukai, pavojingai zujantys neatsakingi paspirtukininkai gąsdina ir traumuoja pėsčiuosius, kurie priversti nuolat dairytis ir krūpčioti. Ypač neramina situacija dėl žmonių su regos ar klausos negalia: jie juk negali pamatyti, juo labiau – apsisaugoti nuo atlekiančio paspirtuko, išvengti numestų paspirtukų – apie tai „nepagalvojo“ nei paspirtukų nuomos verslas, nei Susisiekimo ministerija“, – piktinasi socialdemokratas.

J. Sabatauskas su kolegomis socialdemokratais siūlo apibrėžti paspirtuko naudotojo amžių, prievolę dėvėti šalmą ir šviesą atspindinčią liemenę, reikalavimus paspirtukui, galios ir greičio ribas, važiavimo sąlygas (kiek asmenų gali važiuoti vienu paspirtuku, kur juo galima važiuoti).

Pranešimą paskelbė: Monika Kutkaitytė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Žvilgsnis į ateitį – „airBaltic“ išbandė „SpaceX“ internetą „Starlink“

Ryga. Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ pranešė atlikusi pirminį „SpaceX“ interneto ryšio sistemos „Starlink“ bandymą savo lėktuve „Airbus A220-300“. Antžeminis bandymas buvo atliktas aviakompanijos bazėje Rygoje, o skrydžio metu veiksianti ryšio sistema buvo išbandyta pilnoje kabinoje, kurią sudarė „airBaltic“ ir „SpaceX“ „Starlink“ darbuotojai. „Džiaugiamės, kad galime pirmauti Europoje siūlydami greitaeigį, neribotą ir nemokamą ryšį skrydžio […]


Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Daugiau nei ketvirtadalis vairuotojų vėluoja laiku atlikti techninę apžiūrą: kaip to išvengti?

Nors Lietuvos įstatymai įpareigoja vairuotojus kas 2 metus atlikti automobilio techninę apžiūrą, 2023 m. „Transekstos“ duomenimis, net 26 proc. automobilių savininkų pernai vėlavo tai padaryti. Techninės apžiūros neturintis automobilis gali ne tik kelti pavojų eismo saugumui, tačiau vairuotojai rizikuoja sulaukti ir baudų. Geriausias būdas jų išvengti – užsisakyti priminimą apie artėjančią techninės apžiūros galiojimo laiko […]


Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Geležinkelių rinka: Europa po pandemijos atsigavo 2022 m., Lietuvai sutrukdė geopolitinė situacija

Nepriklausomų geležinkelių reguliuotojų grupė IRG-Rail išanalizavo 2022 m. rinkos duomenis ir konstatavo, kad naudojimasis geležinkelių transportu grįžo į priešpandeminį 2019 m. lygį. Tačiau Lietuvai pandemija nebuvo toks didelis iššūkis, kaip dėl karo Ukrainoje ir Baltarusijai pritaikytos sankcijos, kurios iš esmės pakeitė Lietuvos geležinkelių rinką. Kaip ir ankstesniais laikotarpiais, 2022 m. Europoje geležinkelių tinklas intensyviau buvo […]


DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

DFDS plečia savo parką elektra varomais vilkikais – užsakė dar 100 „Volvo“

Europoje, taip pat ir Lietuvoje, sukaupta patirtis, kai elektriniai bendrovės DFDS sunkvežimiai sėkmingai perveža krovinius, paskatino Danijos kapitalo keltų ir krovinių transportavimo įmonę plėsti el. transporto parką. DFDS sudarė lizingo sutartį su „Volvo Trucks“ dėl papildomų 100 elektrinių sunkvežimių įsigijimo. Vilkikai bus pristatyti 2024 ir 2025 metais. Bendrovės duomenimis, šis žingsnis svarbus įgyvendinant ilgalaikį tikslą […]


Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Vasarą saugiausia rinktis vasarines padangas: 5 padangų priežiūros patarimai

Artėjant vasaros sezonui vairuotojai suskumba pasikeisti vasarines padangas. Apžvelgsime, kodėl verta pasirinkti tinkamas aukščiausios kokybės vasarines padangas, taip padidinant saugumą, užtikrinant geriausią vairavimo patirtį ir sutaupant kaštus. Kiekvienais metais šylant orams vairuotojai pasiruošę keisti žiemines padangas į vasarines. Pagal Lietuvos kelių eismo taisykles žiemines padangas pasikeisti į vasarines rekomenduojama nuo balandžio 1 d., o jeigu žieminės padangos […]


„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

„Moller Auto“ skelbia rezultatus: pernai augo ir automobilių pardavimai, ir servisų paslaugų apimtys

Remiantis automobilių prekybos bendrovės „Moller Auto“ veiklos rezultatais Baltijos šalyse, 2023 metais labiausiai augo elektromobilių segmentas – pernai, palyginti su 2022 metais, elektromobilių pardavimai išaugo 63 proc. Naudotų automobilių parduota 26 proc. daugiau, o naujų automobilių pardavimų apimtys buvo stabilios ir išliko 2022 m. lygyje. „Moller Auto“ servisų apyvarta Lietuvoje per metus išaugo 12,8 proc. […]