Seimo Pirmininko pavaduotojo Juliaus Sabatausko pranešimas: „Dėl paspirtukų reguliavimo Seimą atakuoja lobistai“

Seimo Pirmininko pavaduotojo Juliaus Sabatausko pranešimas: „Dėl paspirtukų reguliavimo Seimą atakuoja lobistai“

2022 m. lapkričio 11 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų)

Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetui pradėjus klausymus dėl projektų, kuriais siūloma sureguliuoti elektrinių paspirtukų eismą šalies keliuose, Seimo Pirmininko pavaduotojas socialdemokratas Julius Sabatauskas įspėja: paspirtukų nuomos verslo atstovai nori įtikinti parlamentarus, esą jokių specialių taisyklių nereikia.

Penktadienį spaudos konferenciją Seime surengęs J. Sabatauskas atkreipia dėmesį į tai, kad, socialdemokratams užregistravus pasiūlymą, „po Seimą ėmė šmirinėti vienai paspirtukų nuomos kompanijai atstovaujantys lobistai“.

„Jie aiškina, esą įvedus taisykles, dėl papildomų išlaidų pašoks paspirtukų nuomos kainos. Ar verta stebėtis, kad netrukus atsirado naujas projektas: juo iš esmės siūloma įstatymu įteisinti dabar gatvėse tvyrantį chaosą“, – pažymi parlamentaras.

J. Sabatauskas įspėja, kad incidentų su paspirtukais skaičius grėsmingai auga. „Žmonės patiria baisias galvos, veido, akių traumas, nebe naujiena ir mirtini atvejai“, – vardija parlamentaras.

„Kai kalbama apie asmeninę atsakomybę, prevenciją ir kitus dalykus, dažnai pamirštama, kad neatsakingą elgesį turi apmokėti visa valstybė – paspirtukų vairuotojų traumos sudėtingos, reikalauja daug medikų darbo. Taip pat valstybei kainuoja ir po tokių traumų vykstanti reabilitacija ir nukentėjusiųjų nedarbingumas, dėl kurio kenčia ne tik valstybė, bet ir darbdaviai, ilgam liekantys be darbuotojo“, – pažymi J. Sabatauskas.

Spaudos konferencijoje kalbėjęs Vilniaus universiteto ligoninės Žalgirio klinikos priėmimo skyriaus vedėjas Dalius Matkevičius atskleidė kraupų vaizdą: bemaž pusei nukentėjusiųjų dėl paspirtukų diagnozuojamos sunkios veido traumos, trečdalį tenka skubiai operuoti.

„Dauguma traumų ištinka lekiant 20–32 km/h greičiu. Vidutinis nukentėjusiųjų amžius – 35 metai. Iki pusės visų nukentėjusiųjų kraujyje aptinkama alkoholio. Arti pusės visų traumų, susijusių su paspirtukais, patiriama tarp aštuntos valandos vakaro ir antros valandos nakties, kai važiuojama pavartojus svaigalų“, – vardija gydytojas.

D. Matkevičiaus žiniomis, 2022 m. per 10 mėnesių daugiau nei pusė tūkstančio paspirtukų aukų patyrė sunkius galvos, veido sužalojimus. Per šį laikotarpį nukentėjo 62 vaikai iki 15 metų.

„Dažniausiai patiriamos veido traumos – muštinės, plėštinės žaizdos, priekinių dantų netekimas, apatinio žandikaulio, nosikaulių lūžiai. Yra tekę dėl to amputuoti nosį“, – pasakoja gydytojas.

Esant veido kaulų lūžiams, nedarbingumo laikotarpis trunka 15–20 dienų.

Spaudos konferencijoje kalbėjęs Lietuvos socialdemokratų partijos Vilniaus miesto skyriaus pirmininkas Povilas Pinelis paneigė „lobistų skleidžiamus mitus“ apie paspirtukų eismo reguliavimą Europos šalyse. „Tik penkios šalys savo teisėje nėra reglamentavusios elektrinių paspirtukų naudojimo. Tuo metu Lietuvoje nei Kelių eismo taisyklėse, nei kituose teisės aktuose elektriniai paspirtukai tiesiog neegzistuoja“, – nurodė politikas.

P. Pinelis piktinosi „melagiais verslininkais“, kurie dar kovą pažadėjo įdiegti paspirtukų greičio apribojimus ir užkardyti važiavimą vienu paspirtuku dviese (arba keliese), bet iki šiol nieko nepadarė. „Situacija tik blogėja“, – įspėjo P. Pinelis.

„Piktina cinizmas, kai kalbama apie pėstiesiems draugišką miestą, tačiau visiškai ignoruojamas pėsčiųjų saugumas – po miestą bet kaip išmėtyti paspirtukai, pavojingai zujantys neatsakingi paspirtukininkai gąsdina ir traumuoja pėsčiuosius, kurie priversti nuolat dairytis ir krūpčioti. Ypač neramina situacija dėl žmonių su regos ar klausos negalia: jie juk negali pamatyti, juo labiau – apsisaugoti nuo atlekiančio paspirtuko, išvengti numestų paspirtukų – apie tai „nepagalvojo“ nei paspirtukų nuomos verslas, nei Susisiekimo ministerija“, – piktinasi socialdemokratas.

J. Sabatauskas su kolegomis socialdemokratais siūlo apibrėžti paspirtuko naudotojo amžių, prievolę dėvėti šalmą ir šviesą atspindinčią liemenę, reikalavimus paspirtukui, galios ir greičio ribas, važiavimo sąlygas (kiek asmenų gali važiuoti vienu paspirtuku, kur juo galima važiuoti).

Pranešimą paskelbė: Monika Kutkaitytė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Vartotojų aljansas inicijuoja grupės ieškinį  dėl vairavimo mokyklų kartelinio susitarimo

Vartotojų aljansas inicijuoja grupės ieškinį dėl vairavimo mokyklų kartelinio susitarimo

Vartotojai, kurie nuo 2016 m. liepos mėn. iki 2018 m. gruodžio 20 d. lankė vairavimo kursus Vilniuje, Kaune arba Jurbarke, galėjo už juos sumokėti per didelę kainą. LR Konkurencijos taryba nustatė, kad dalis vairavimo mokyklų, galimai siekusios pasipelnyti, pažeidė Konkurencijos įstatymą ir tarpusavyje derino vairavimo kursų kainą (sudarė kartelinį susitarimą), todėl nurodytu laikotarpiu vartotojams buvo […]


„Bridgestone“ grįžta į aukščiausio lygio automobilių sportą

„Bridgestone“ grįžta į aukščiausio lygio automobilių sportą

FIA patvirtino „Bridgestone“ kaip vienintelį būsimą padangų tiekėją ABB FIA „Formulės E“ pasaulio čempionatui nuo 2026-2027 metų sezono „Bridgestone“ grįžta į pasaulinį automobilių sportą, kurio pagrindas – tvarumas   TOKIJAS (2023 m. gruodžio 8 d.) – Pasaulio automobilių sporto tarybos posėdyje Baku, FIA patvirtino „Bridgestone Corporation“, kaip vienintelį būsimą padangų tiekėją ABB FIA „Formula E“ […]


„Rimi Baltic“ pardavė savo centrinį logistikos centrą ir biurą Rygoje

„Rimi Baltic“ pardavė savo centrinį logistikos centrą ir biurą Rygoje

„Rimi Baltic“ pardavė savo centrinį logistikos centrą ir biurą Rygoje „East Capital Real Estate Fund IV“ pagal pardavimo ir 15 metų nuomos sandorį (angl. „sale and leaseback“). Turto plotas siekia 94 000 kvadratinių metrų. Sandorio kaina − 83 mln. eurų. „Džiaugiamės sandoriu ir tikimės sklandaus ilgalaikio bendradarbiavimo su „East Capital Group“. Svarbu tai, kad sandoris […]


Ar tikrai įmanoma sutaupyti naudotą automobilį užsienyje perkant savarankiškai?

Ar tikrai įmanoma sutaupyti naudotą automobilį užsienyje perkant savarankiškai?

Ar tikrai įmanoma sutaupyti naudotą automobilį užsienyje perkant savarankiškai? Prekyba naudotais automobiliais nėra hobis ar laisvalaikio praleidimo būdas, todėl kiekvienas pardavėjas pirmiausia tikisi ir siekia iš to uždirbti. Tai puikiai žino ir pirkėjai, kurie supranta, kad į automobilio kainą įtrauktos jo transportavimo ir kitos išlaidos bei pardavėjo uždarbis. Todėl norėdami sutaupyti, tai yra nemokėti į […]


Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos pranešimas: „Liberalizavus techninės apžiūros verslą, pokyčiai prasidėtų nuo kokybės ir atsakomybės“

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos pranešimas: „Liberalizavus techninės apžiūros verslą, pokyčiai prasidėtų nuo kokybės ir atsakomybės“

2023 m. gruodžio 7 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)   Jeigu Seimas išardytų techninės apžiūros monopolį ir liberalizuotų šios paslaugos rinką, „visoje autoservisų rinkoje kainos vienareikšmiškai keisis vartotojo naudai“, ketvirtadienį Seimo liberalams teigė Lietuvos autoservisų asociacijos valdybos stebėtojas Ramūnas Mackevičius. „Rinkoje, ypač didžiuosiuose miestuose, reikia kitų […]


Nuo 1993-ųjų „Corolla“ iki „Teslos“: kaip pasikeitė trumpalaikė automobilių nuoma Lietuvoje?

Nuo 1993-ųjų „Corolla“ iki „Teslos“: kaip pasikeitė trumpalaikė automobilių nuoma Lietuvoje?

Trumpalaikė automobilių nuoma Lietuvoje per pastarąjį dešimtmetį kaip reikiant įsitvirtino – šiuo metu galima pasirinkti ne tik elektra varomus, bet ir „premium“ klasės automobilius iš skirtingų šios paslaugos teikėjų. Tačiau dar prieš 30 metų automobilių nuomos rinka atrodė kur kas kukliau: automobilius dažniausiai nuomodavosi į Lietuvą atvykstantys užsieniečiai ar tarptautinių kompanijų atstovai, o užsakymai būdavo […]