Seimo nario S. Gentvilo pranešimas: „Jei Vyriausybė nesikalbės su transportininkais, dalis verslo neišvengiamai pasitrauks į užsienį“

Seimo nario S. Gentvilo pranešimas: „Jei Vyriausybė nesikalbės su transportininkais, dalis verslo neišvengiamai pasitrauks į užsienį“

2019 m. lapkričio 6 d. pranešimas žiniasklaidai

Seimo narys, liberalas Simonas Gentvilas teigia, kad neapibrėžta situacija dėl šiuo metu svarstomo ES „Mobilumo paketo“ ir Vyriausybės nutarimas didinti mokestinę naštą šalies transporto sektoriui gali atnešti ne papildomas įplaukas į šalies biudžetą, o išprovokuoti masinį verslų perkėlimą į kitas valstybes ir prarastas darbo vietas Lietuvoje.  

„ES „Mobilumo paketas“ yra milžiniška grėsmė Lietuvos transportininkų sektoriui. Valstybė vien dėl jo gali prarasti apie trečdalį įmonių. Tačiau vietoje susitelkimo ir pagalbos iš Lietuvos valdžios, transportininkai sulaukia dūrio į nugarą – naujų mokesčių. Blogiausia, kad Vyriausybė apsimeta nesuprantanti, kad konkurencingas šalies transporto verslas taip pat yra ir itin mobilus. Tai ne bankai ir prekybos centrai. Pervežimo verslas jau pradėjo migraciją į kitas šalis, o tai artimiausioje ateityje gali atnešti rimtų nuostolių šalies ekonomikai“, – mano Simonas Gentvilas.

Šiuo metu Lietuvoje įregistruota apie 48 000 tarptautinius pervežimus atliekančių sunkvežimių. Todėl visam sektoriui dėl planuojamų mokestinių pakeitimų tenkantys papildomi kaštai gali sudaryti apytiksliai 246 mln. eurų per metus, o tai sektorių panardintų į nuostolius. Tikėtini praradimai vien dėl „Mobilumo paketo“ sudarytų apie 15 tūkstančių darbo vietų, įmonėms persiregistravus į kitas šalis.

„Tarptautinių pervežimų versle smulkių įmonių yra 80 proc., vidutiniškai viena bendrovė valdo 10 automobilių. Ekonomistų skaičiavimais, atlyginimo koeficiento pakėlimas ir „Mobilumo paketo“ įvedimas smulkiuosius vežėjus sužlugdys. Vien tik dėl to prognozuojamas 45 proc. apyvartos mažėjimas. Tuo tarpu darbo vietos pabrangimas dėl naujų mokestinių iniciatyvų viršys 2017 m. uždirbtą sektoriaus pelną – 170 mln. eurų. Situacija tokia, kad stambesnieji verslininkai greičiausiai dairysis palankesnės mokestinės aplinkos ir reguliacinės aplinkos verslui plėtoti, o smulkūs verslininkai tiesiog gali nebeturėti tam pajėgumo“, – teigia Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis.

Seimo nario įsitikinimu, nepavykus suvaldyti aukščiau minimų iššūkių, Lietuvos transporto sektorius susidurs su reikšmingai išaugsiančiomis veiklos sąnaudomis, todėl didžia dalimi praras turimą potencialą arba kels verslą į Vakarus, greičiausiai Lenkiją. 

„Paradoksalu, tačiau nei Susisiekimo ministerija, nei Vyriausybė nekalba, kas atsitiks su šiuo sektoriumi ir kas atsitiks su tūkstančiais įmonių, kurios yra bankų klientai ir įdarbina dešimtis tūkstančių darbuotojų, maitinančių savo šeimas. Įmonės yra prisiėmusios ilgalaikius įsipareigojimus, paskolas ir tokie pakeitimai negali būti persvarstyti pagal politikų norus per du mėnesius. Būtų atsakinga sustoti čia ir pakalbėti apie ilgalaikę perspektyvą – padėti kurti, o ne žlugdyti vieną sėkmingiausių Lietuvos sektorių“, – mano S. Gentvilas.

Pranešimą paskelbė: Monika Kutkaitytė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Kiti skelbimai:
 
Lakštinė stangrinanti veido kaukė, 25 ml
 
HELLY HANSEN Koppervik Black/Ebony/Grey Fog 45
 
Vagabond Kenova 4457-201 Black 36
 
HELLY HANSEN Seraphina Women's Oatmeal/Natura/Cement 38
 
REIMA Ivalo Black 36

Patariamoji Taryba padės efektyviau spręsti jūrų transporto sektoriaus problemas

Susisiekimo ministerija inicijuoja Patariamosios Tarybos sukūrimą. Toks sprendimas priimtas po susitikimo su jūrinio transporto sektoriaus ir valstybės institucijų atstovais. Tikimasi, kad Patariamoji Taryba palengvins bendradarbiavimą su jūrine bendruomene bei jūrų sektorių kuruojančiomis institucijomis, leis užtikrinti konstruktyvų dialogą, padės spręsti aktualius jūrinės veiklos reglamentavimo klausimus bei socialines problemas. Patariamoji Taryba sudaroma iš Lietuvos laivų savininkų, jūrininkų, […]

  Straipsniai »
Sportiškiausias Q modelis: naujas „Audi RS Q8“

Sportiškiausias Q modelis: naujas „Audi RS Q8“

Naujas „Audi RS Q8“ yra aukščiausiai Q gamoje esantis modelis. Jis apjungia RS modelių galią su „Premium“ kupė elegancija ir SUV praktiškumu. Naują „Audi RS Q8“ Lietuvoje bus galima užsisakyti jau gruodžio mėnesį. „Pirmą kartą per 25-erius „Audi RS“ modelių istorijos metus mes pristatome didelį SUV kupė su tikro sportinio automobilio genais, – sako Oliveris Hoffmannas, „Audi […]

  Straipsniai »

Patvirtintas „Via Baltica“ ruožo iki Lenkijos sienos rekonstrukcijos specialusis planas

Aktyviai ruošiamasi daugiau nei 40 km magistralinio kelio „Via Baltica“ A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstrukcijai. Šio „Via Baltica“ ruožo rekonstrukcijos specialiajam planui šiandien pritarė Vyriausybė. Planuojama, kad rekonstrukcijos darbai bus baigti iki 2025 metų pabaigos. A5 kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožas nuo 56,83 iki 97,06 km atitiks tarptautinius greičio ir saugumo standartus, kurie […]

  Straipsniai »

„Veho“ parduoda „Citroen“ prekybos verslą Baltijos šalyse

Suomijos kompanija „Veho“ parduoda savo estišką dukterinę įmonę „Veho Eesti AS“ įmonei „Auto-Bon Oy“, užsiimančiai „Citroen“ automobilių importu į Baltijos šalis bei „Citroen“ ir „Honda“ pardavimais Estijoje. Ši įmonė yra „Bassadone Automotive Nordic“ grupės dalis. Sandoris yra logiškas „Veho“ ėjimas įgyvendinant plėtros strategiją Suomijoje, Švedijoje ir Baltijos šalyse, koncentruojantis į „Mercedes-Benz“ produktų vystymą.  „Veho“ pasirašė […]

  Straipsniai »