Seimo nario Mykolo Majausko pranešimas: „Privalomas konfiskavimas padės išvalyti kiemus nuo neeksploatuojamų automobilių“

Seimo nario Mykolo Majausko pranešimas: „Privalomas konfiskavimas padės išvalyti kiemus nuo neeksploatuojamų automobilių“

2020 m. vasario 21 d. pranešimas žiniasklaidai

Seimo narys Mykolas Majauskas teikia įstatymų pataisas, įtvirtinančias draudimą bendrojo naudojimo vietose laikyti neregistruotas, galiojančios techninės apžiūros neturinčias transporto priemones ir numatančias draudimą už teisės akto nepaisymą. Pakoregavus galiojančią tvarką, tokio automobilio laikymas bendrojo naudojimo vietose iš pradžių užtrauktų įspėjimą, atlikus nusižengimą pakartotinai – piniginę baudą su galimybe transporto priemonę konfiskuoti, o padarius tą patį nusižengimą trečią kartą – piniginę baudą kartu skiriant privalomą transporto priemonės konfiskavimą.

 „Daugiabučių kiemai, gatvės, stovėjimo aikštelės ir kitos bendro naudojimo vietos dūsta nuo neeksploatuojamų, dalyvavimui viešajame eisme netinkamų automobilių. Šie automobiliai be priežiūros paliekami metų metus ir nepelnytai užima ir taip trūkstamas automobilių statymo vietas. Pareigūnų duomenimis, tokių transporto priemonių kiemuose kartais būna net iki 20 proc. Iš gyventojų gaunamų skundų dėl tokių automobilių Vilniaus savivaldybė per metus gauna apie 2000, Kauno – apie 600, ir šis skaičius sparčiai auga“, – teigia M. Majauskas.

Pagal dabar galiojančius teisės aktus, neeksploatuojamos transporto priemonės laikymas bendrojo naudojimo vietose užtraukią administracinę atsakomybę, tačiau nei neeksploatuojamos transporto priemonės, nei bendrojo naudojimo vietų sąvokos nėra aiškiai apibrėžtos, taip paliekant daug vietos interpretacijoms. Priėmus pataisas, būtų aiškiai įtvirtinta, kad administracinė atsakomybė gresia tiek už sudegusių, išardytų ar turinčių kitų akivaizdžių defektų, tiek už neregistruotų ar be techninės apžiūros transporto priemonių laikymą keliuose, stovėjimo aikštelėse, kiemuose ir kitose panašiose bendro naudojimo vietose.

Ir nors augant skundų skaičiui savivaldybių dėmesys bendrojo naudojimo vietose stovintiems apleistiems automobiliams didėja, o problemos neretai išsprendžiamos po pirmų pareigūnų veiksmų, egzistuoja piktybinių pažeidėjų grupė, kurių perspėjimai ir piniginės nuobaudos neatbaido. „Jei pažeidėjas už tą patį nusižengimą yra baudžiamas trečią kartą, tai rodo, kad į perspėjimus ir pinigines baudas jis paprasčiausiai nereaguoja. Iš tokių asmenų neeksploatuojamas transporto priemones siūloma konfiskuoti privalomai, jei pažeidimas fiksuojamas trečią kartą. Privalomo konfiskavimo galimybė suveiktų kaip gera prevencinė priemonė, skatinanti anksčiau pasirūpinti savo automobiliu, žinant, kas laukia to nepadarius, – komentuoja parlamentaras. – Klaidinga manyti, kad bendrojo naudojimo vietas galima naudoti kaip privačią erdvę, neatsižvelgiant į greta gyvenančių interesus.“

Pranešimą paskelbė: Monika Kutkaitytė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Kiti skelbimai:
 
LORENZO 81-63-01-9 Light Brown 38
 
AUDIMAS Lengvos kelnės SENSITIVE 2111-303 Black 160/XS
 
BIOMECANICS 212226 Blanco/Frutas 25
 
K.therapy Active Prevention Shampoo Šampūnas nuo plaukų slinkimo, 1000 ml
 
Crocs™ Athens II Black/Smoke 36,5

Rekomenduojame

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinės reklamos prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengtos tik už kelio apsaugos zonos ribų

Išorinė reklama prie valstybinės reikšmės kelių gali būti įrengta tik už kelio apsaugos zonos ribų. Norint už kelio apsaugos zonos ribų įrengti reklamą, privaloma derinti veiksmus su sklypų savininkais. Leidimų tokio tipo reklamos įrengimui VĮ Lietuvos automobilių kelių direkcija neišduoda. „Kelio apsaugos zonoje įrengti lauko reklamos stendus visų pirma yra nelegalu. Tačiau svarbiausias aspektas – […]

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

„Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu pasieksime greičiau nei lėktuvu, o Vilniaus oro uostas bus lengvai pasiekiamas Lenkijos ir Latvijos gyventojams. Tai tik kelios pagrindinės naudos gyventojams ir verslui, įrengus projekto „Rail Baltica“ Kaunas–Vilnius jungtį, aptartos nuotoliniame susitikime „Rail Baltica“ Lietuvai: vertė regionams“ su Vilniaus regiono atstovais. […]

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija apgailestauja dėl neišsamiai išdiskutuoto skaitmeninio radijo projekto

Susisiekimo ministerija atsiprašo dėl visuomenėje ažiotažą sukėlusio skaitmeninio radijo projekto, pasiūlius jį įtraukti į Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą (toliau – RRF). Viceministrė Agnė Vaiciukevičiūtė užtikrina, kad ministerijos politinė komanda dės pastangas, kad suinteresuotoms šalims nekiltų jokių abejonių dėl efektyvaus RRF lėšų panaudojimo ir jomis planuojamų finansuoti susisiekimo ministerijos projektų.  „Ministerija skubotai priėmė sprendimą […]

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

„Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovo konkursas bus skelbiamas iš naujo

Siekdama pritraukti kuo daugiau pretendentų VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ direktoriaus pareigoms eiti, Susisiekimo ministerija informuoja, kad atšaukia balandį paskelbtą įstaigos vadovo konkursą ir artimiausiu metu skelbs naują. Balandį skelbtame konkurse dalyvavo trys kandidatai, tačiau tik vienas iš jų atitiko keliamus reikalavimus. „Neatsiradus dideliam kandidatų susidomėjimui pirmuoju konkursu, paskelbtu balandžio mėnesį, VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininkų […]