Seimo nario Eugenijaus Sabučio pranešimas: „Seimas rytoj svarstys siūlymą motorinių transporto priemonių registracijos mokestį įskaityti tiesiai į savivaldybių biudžetus“

Seimo nario Eugenijaus Sabučio pranešimas: „Seimas rytoj svarstys siūlymą motorinių transporto priemonių registracijos mokestį įskaityti tiesiai į savivaldybių biudžetus“

2021 m. kovo 29 d. pranešimas žiniasklaidai

 

Antradienio, kovo 30 d., Seimo plenarinio posėdžio darbotvarkėje numatyta svarstyti Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos nario Eugenijaus Sabučio pataisas, siūlančias automobilių taršos mokestį nuo 2022 metų pervesti į savivaldybių, o ne į valstybės biudžetą.

Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo projektą teiksiantis Seimo narys E. Sabutis pabrėžia, kad toks pakeitimas sukurtų vieną iš esminių savivaldybių savarankiškumą stiprinsiančių  priemonių – didinti savivaldybių investicinį pajėgumą plečiant jų savarankiškųjų pajamų šaltinius.

„Kaip žinia, šiuo metu visos pajamos iš transporto priemonių registracijos mokesčio yra įskaitomos į valstybės biudžetą. Pateiktu įstatymo projektu siekiama nustatyti naują tvarką, pagal kurią vadinamasis automobilių taršos mokestis būtų įskaitomas į savivaldybių biudžetus. Mano manymu, tai galėtų būti vienas pirmųjų žingsnių šios kadencijos Seime, stiprinant savivaldą. Jeigu parlamentarai pritartų šiai pataisai, pasiųstume aiškų ženklą savivaldybėms, kad esame pasiruošę kalbėtis su regionais dėl pasiryžimo stiprinti savivaldybių savarankiškumą“, – sakė E. Sabutis.

Pasak Seimo nario, pateikti duomenys rodo, kad per 2020 m. nuo šio mokesčio įsigaliojimo, į valstybės biudžetą buvo surinkta apie 15,5 mln. eurų, o pirmaisiais šių metų mėnesiais jau surinkta beveik 4 mln. eurų. Remiantis minėta statistika ir išliekant tokioms pačios tendencijoms, galima teigti, kad šio mokesčio pajamos savivaldybių biudžetus galėtų papildyti kasmet apie 28 mln. eurų.

„Gautos lėšos galėtų būti panaudotos aplinkosauginėms reikmėms transporto srityje, taip pat įgyvendinat kitas oro taršos mažinimo priemones. Savivaldybės būtų labiau įgalintos ir finansinėmis paskatomis motyvuotos sparčiau atnaujinti viešąjį transportą, užtikrinti dviračių ir pėsčiųjų takų plėtrą, taip pat kurti žaliąsias erdves, pavyzdžiui, sodinti augalų masyvus šalia didžiausių taršos šaltinių“, – pabrėžė Seimo narys.

E. Sabutis atkreipia dėmesį į Europos Sąjungoje taikomą ir plačiai paplitusią praktiką. Ji rodo, kad transporto priemonių registracijos mokestis į savivaldybių biudžetus pilnai arbai iš dalies įskaitomas Estijoje, Nyderlanduose, Belgijoje, Ispanijoje, Liuksemburge, Portugalijoje ir Prancūzijoje.

Pranešimą paskelbė: Monika Kutkaitytė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Kiti skelbimai:
 
REIMA Vipellys Lemon Yellow 26-29
 
Camper Iman K400299 Grey 38
 
Crocs™ Crocs CHERRIES G0734300-MU
 
REIMA Vipellys Neon Pink 30-33
 
ALTERCORE Katie Black 40

Rekomenduojame

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

Lietuvoje jau galima įsigyti ekonomišką iš tinklo kraunamą hibridinį „Tiguan eHybrid“

„Tiguan“ – populiariausią „Volkswagen“ Europoje ir geriausiai parduodamą visureigį Baltijos šalyse – jau galima įsigyti ir su iš elektros tinklo kraunama hibridine pavara, kuri apjungia galingą elektros motorą bei 1,4 l TSI variklį. „Tiguan eHybrid“ galima važiuoti naudojant tik elektrą, tik benziną arba apjungti abiejų variklių galią. Pagrindinis iš tinklo kraunamo „eHybrid“ privalumas yra ypač […]

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemijos įtaka: lietuviai per karantiną vairuoja mažiau, estai ir latviai įpročių nepakeitė

Pandemija pakeitė ne tik visuomenės bendravimo, bet ir vairavimo įpročius. Naujausio tyrimo duomenys rodo, kad 42 proc. Lietuvos gyventojų karantino laikotarpiu mažiau naudojasi automobiliu. Kaimyninėse valstybėse tendencijos priešingos – 57 proc. Estijos ir 48 proc. Latvijos žmonių transporto priemonę vairuoja tiek, kiek ir prieš pandemiją. Tai atskleidė draudimo bendrovės „Gjensidige“ užsakymu „NielsenIQ“ vasario mėnesį atlikta […]

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi A6 e-tron concept“ – naujas „e-voliucijos“ etapas

„Audi“ ryžtingai vysto „e-voliuciją“ elektriniame mobilume ir 2021 m. Šanchajaus automobilių parodoje pristato pirmąjį inovacinės elektrinių automobilių šeimos modelį – keturių durelių „Audi A6 e-tron concept“, kurio gamybai bus naudojama visiškai nauja „Premium Platform Electric“ („PPE“) platforma. Jau 2022 metų pabaigoje bus pradėta serijinė C segmento, vėliau – B segmento modelių, turinčių „PPE“ platformą, gamyba. […]

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Į miestus grįžtant spūstims, Žemės dienos proga „Bolt“ primena apie aplinkai draugiškus sprendimus

Šalyje atsiveriant vis daugiau verslų ir ugdymo įstaigų, į miestų gatves piko metu grįžta automobilių spūstys, lemiančios oro užterštumą. Siekiant atkreipti dėmesį į tvaresnes kelionės alternatyvas, Europoje pirmaujanti pavėžėjimo platforma „Bolt“ Žemės dienos proga primena, kad gyventojai, rinkdamiesi elektra varomas transporto priemones, prisideda prie aplinkos tausojimo. Eismo užimtumą Vilniuje fiksuojančios navigacinės įrangos „Tom Tom“ programėlės […]