2023 m. liepos 20 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)
Pasikeitusi saugumo situacija ir poreikis užtikrinti kuo sklandesnį Lietuvos ir NATO valstybių karinės technikos transporto judėjimą magistraliniu keliu A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis, taip pat gerinti eismą pro Jonavą važiuojančiam tranzitiniam transportui, jau 2024 m. kovo mėnesį rengiamasi pradėti Jonavos pietrytinio aplinkkelio tiesimo darbus.
Tokia informacija buvo pateikta Seimo nario Eugenijaus Sabučio susitikime su Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovu Mariumi Švaikausku.
„Šiandien turime galutinai patvirtintą ir pagal naujausius poreikius pakoreguotą Jonavos aplinkkelio I etapo projektą, o metų pabaigoje jau bus skelbiamas rangos darbų viešojo pirkimo konkursas. Praėjus šias procedūras, tikimasi, kad aplinkkelis bus pradėtas įgyvendinti kitų metų pavasarį“, – po susitikimo sakė parlamentaras E. Sabutis.
Seimo nario teigimu, pasiruošimo darbai I etapo darbams jau prie finišo tiesiosios, belieka sulaukti kelių tiesimo sunkiosios technikos prie Jonavos. „Svarbu pabrėžti, kad aplinkkelio projektas susideda iš dviejų etapų. Vienam jau praktiškai pasirengta, o II etapo įgyvendinimo procedūros eina lygiagrečiai“, – pažymėjo E. Sabutis.
Pasak Seimo nario, LAKD direktorius patikino, kad šią savaitę direkcija jau paskelbė ir II etapo projektavimo darbų pirkimą.
„Rusijos sukeltas karas Ukrainoje išryškino transporto infrastruktūros svarbą gynybinėje strategijoje. Civilinių kelių pritaikymas karinėms reikmėms tapo vienu iš kritinių faktorių, ir tai net buvo pabrėžta NATO viršūnių susitikime Vilniuje, todėl Jonavos aplinkkelio įgyvendinimas yra svarbus žingsnis. Jis leis užtikrinti Rukloje esančių Lietuvos kariuomenės padalinių ir dislokuotų sąjungininkų karių mobilumą“, – pastebėjo Seimo narys.
E. Sabučio įsitikinimu, būtina gerinti Lietuvos, kaip karinę paramą priimančios šalies, infrastruktūrą: „Tai yra namų darbai, kurie sukurs patogias sąlygas sąjungininkų pajėgoms bei paspartins planą Lietuvoje pilnai dislokuoti Vokietijos brigadą“, – sako parlamentaras.
Nutiesus Jonavos pietrytinį aplinkkelį, bus užtikrinti ne tik krašto apsaugos prioritetai, bet ir gyventojų poreikiai. Objektas leis garantuoti sklandų tranzitinio transporto eismą Kauno ir Zarasų kryptimis, taip pat pagerins eismo sąlygas Jonavos gyventojams, vykstantiems į darbą Kaune ir Kauno rajone.
Susisiekimo ministerija skelbia, kad Jonavos pietrytinis aplinkkelis rytinėje pusėje prasidės nuo kelio A6 tilto per Nerį ties Skaruliais ir tęsis piečiau šio kelio maždaug iki Šveicarijos kaimo Jonavos rajone, kur vėl susijungs su keliu A6.
Aplinkkelis bus tiesiamas dviem etapais. I etapo statybos darbai, patikslinus anksčiau parengtą statybos projektą, turėtų prasidėti 2024 m. kovo mėn., II etapo projektavimo darbų pirkimą LAKD paskelbė liepos 17 d.
Atsižvelgiant į projekto sudėtingumą, II aplinkkelio etapas galėtų būti baigtas projektuoti 2024 m., šio etapo rangos darbus tikimasi užbaigti iki 2026 m. pabaigos. Projekto finansavimui planuojama naudoti lėšas iš Europos infrastruktūros tinklų priemonės (angl. „Connecting Europe Facility“, CEF), surinkto Bankų solidarumo mokesčio ir valstybės biudžeto.
Pridedama E. Sabučio asmeninio archyvo nuotrauka.
Daugiau informacijos:
Eugenijus Sabutis
Lietuvos socialdemokratų partijos frakcijos Seime seniūno pavaduotojas
Tel.: (8 5) 239 6979, mob. 8 698 42 633
El. p. eugenijus.sabutis@lrs.lt
Pranešimą paskelbė: Jolanta Anskaitienė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija
Pirmaujanti Baltijos šalių oro linijų bendrovė „airBaltic“ metus baigė istoriniu pasiekimu – 2024 m. buvo pasiektas didžiausias per visą bendrovės istoriją metinis keleivių skaičius. Iš viso aviakompanija pervežė 8,3 mln. keleivių ir atliko 73 300 skrydžių (įskaitant oro linijų ACMI-out operacijas). Preliminarūs 2024 m. duomenys rodo, kad bendrovė taip pat viršijo priešpandeminius rekordus. „2024 m. […]
Mr Eugenijus Sabutis, Lithuanian Minister of Transport and Communications, leaves for Warsaw on Wednesday to meet with Mr Krzysztof Gawkowski, Deputy Prime Minister and Minister of Digital Affairs of Poland, and Mr Dariusz Klimczak, Polish Minister of Infrastructure. During their meetings, the Ministers will discuss bilateral projects and further strengthening of cooperation in the transport […]
Lietuvoje judumo platforma „Bolt“ ima teikti naują paslaugą verslui – ilgalaikę automobilių nuomą. Nuo šiol įmonės gali ne tik pasinaudoti netoliese esančiu laisvu „Bolt Drive“ automobiliu trumpoms ar kelių dienų kelionėms, bet ir išsinuomoti automobilį keliems ar keliolikai mėnesių. Anot „Bolt“, ši paslauga gali padėti sumažinti poreikį įmonėms turėti nuosavas transporto priemones bei ženkliai palengvinti […]
Kasmet augusi krovinių vežimo kelių transportu rinka Lietuvoje pernai susidūrė su sunkumais – įmonės, nors ir išlaikė krovinių apyvartos augimą, tačiau patyrė paslaugų eksporto apimčių sumažėjimą, teigiama Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) atliktoje rinkos analizėje. Aljanso pateiktais Lietuvos banko duomenimis, palyginti su tuo pačiu metu 2023-iaisiais, 2024-ųjų sausį–rugsėjį krovininio kelių transporto paslaugų eksportas sumažėjo […]
Šeštadienį (sausio 11 d.) Vilniaus oro uoste organizuojamas istorinis renginys – masinis naujojo išvykimo terminalo testavimas. Atlikti testavimą per rekordiškai trumpą laiką dar lapkritį užsiregistravo per 1 000 savanorių. Atvykę į naująjį oro uosto išvykimo terminalą testuotojai pasijaus tarsi tikri šešių skrydžių keleiviai ir padės Lietuvos oro uostų komandoms nustatyti, kaip pasiruošta terminalo atidarymui, numatytam […]
Lietuvoje pavėžėjai įprastai dirba pagal individualią veiklą (ĮV), o ne pagal darbo sutartį. Tai, anot specialistų, darbuotojams kelia daugiau grėsmių nei privalumų. „Skaitmeninės darbo platformos (programėlės, kurios sujungia paslaugų teikėjus su klientais) sukuria prieštaringas darbo santykių formas ir trikdo tradicinį darbo organizavimą. Šis verslo modelis apriboja darbuotojų teisę naudotis darbo apsauga“, – teigia Vilniaus universiteto […]