Seimo nario Andriaus Kupčinsko pranešimas: „Ar traukiniu „Rail Baltica“ pasieksime tarptautinį Kauno oro uostą?“

Seimo nario Andriaus Kupčinsko pranešimas: „Ar traukiniu „Rail Baltica“ pasieksime tarptautinį Kauno oro uostą?“

2021 m. vasario 5 d. pranešimas žiniasklaidai

Bendro Seimo Europos reikalų komiteto ir Ekonomikos komiteto posėdžio metu (2021 m. vasario 3 d.) buvo pateikta AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos ir kitų atstovų informacija dėl geležinkelių jungties „Rail Baltica“ plėtros tolimesnio įgyvendinimo nuo Kauno iki Latvijos sienos. Seimo nariams Andriui Kupčinskui ir Kaziui Starkevičiui nerimą sukėlė pateikta projekto informacija, kad atsisakoma atšakos ir ankščiau deklaruotos jungties iki tarptautinio Kauno oro uosto. Todėl abu Seimo nariai raštu kreipėsi į AB „Lietuvos geležinkeliai“ vadovus ir susisiekimo ministrą dėl informacijos pagrindimo.

„Stebina tai, kad planuojamos geležinkelio atšakos iki Kauno oro uosto kvestionavimas ir pasiūlytas sprendimo būdas – neracionalus tiek iš ekonominės ar susisiekimo, tiek ir keleivių patogumo pusės. Vykdant parlamentinę kontrolę 2016–2020 m. kadencijoje, AB „Lietuvos geležinkeliai“ ragino aktyviau diskutuoti apie „Rail Baltica“ europinio geležinkelio jungtį su Vilniaus ir Kauno oro uostais. Tokios galimybės ne kartą aptartos Ekonomikos komitete ir susitikimuose su valstybės įmonės „Lietuvos oro uostai“ atstovais. Todėl su kolega Kaziu Starkevičiumi kreipėmės į AB „Lietuvos geležinkeliai“ dėl papildomų duomenų pateikimo: kokiu pagrindu (ar analizėmis) remiantis buvo sprendžiama atsisakyti „Rail Baltica“ atšakos iki Kauno oro uosto ir ar tai galutinis sprendimas?“ – pagrįstus klausimus kėlė Ekonomikos komiteto narys A. Kupčinskas.

„Rail Baltica“ projekto tikslas – sujungti trijų Baltijos šalių sostines su Europos geležinkelių tinklu. Norint išnaudoti visą europinio geležinkelio potencialą ir keleiviams pasiūlyti patogias, aukštos kokybės paslaugas, būtina kokybiška jungtis ir tarp didžiausių Lietuvos miestų oro uostų. Tai buvo akcentuojama tiesiant geležinkelio atšaką nuo Vilniaus geležinkelio stoties iki tarptautinio Vilniaus oro uosto“, – sakė Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius.

„Pagal pateiktus duomenis, šiuo metu planuojama atšaka būtų tik iki Kauno LEZ teritorijos, toliau keleivius privežant autobusais iki Kauno oro uosto. Tokiu atveju susisiekimo sistemoje atsiranda trečia transporto rūšis, o tai visiškai nepriimtina keleiviams ir sumažina keliavimo bei oro uostų jungiamųjų skrydžių patrauklumą. Šis sprendinys, įvedant privežimą autobusais paskutinėje stadijoje, dviejų šalies oro uostų (Vilnius–Kaunas–Vilnius) apsikeitimą keleiviams sumažina iki minimumo“, – teigė A. Kupčinskas.

Pranešimą paskelbė: Monika Kutkaitytė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Kiti skelbimai:
 
Crocs™ Monterey Wedge Womens Black 42,5
 
LORENZO 62-160-32 Black 38
 
Happy Socks Hamburger Multi 9000 36-40
 
Crocs™ Literide Modform Lace Mens Navy/White 47,5
 
ZAXY Talk Sandal Platform 17608 Nude 39

Rekomenduojame

Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Lietuvos paštas įspėja: beveik trečdalis siuntų iš užsienio atkeliauja su netinkamai nurodytais adresais

Kasmet Lietuvą pasiekia milijonai siuntų iš užsienio, tačiau apie 30 proc. jų atkeliauja su netinkamai nurodytu gavėjo adresu – pavyzdžiui,  jis būna nepilnas, nurodyta neegzistuojanti gatvė ir pan. Dažniausiai tokie atvejai pasitaiko su siuntomis iš Kinijos – būtent iš šios šalies siuntų į Lietuvą atkeliauja daugiausiai. Remiantis Lietuvos pašto duomenimis, praėjusiais metais į Lietuvą iš […]

„Capitalica“ plėtos virš 100 mln. eurų dydžio žaliąjį logistikos NT fondą

„Capitalica“ plėtos virš 100 mln. eurų dydžio žaliąjį logistikos NT fondą

SBA grupės investicijų valdymo įmonė „Capitalica Asset Management“ steigia pirmąjį Baltijos šalyse logistikos nekilnojamojo turto (NT) fondą. Lietuvos bankas suteikė veiklos licenciją uždarojo tipo informuotiesiems investuotojams skirtam investiciniam fondui „Capitalica Green Logistics Fund“, kuris investuos į jau pastatytus žaliosios koncepcijos logistikos centrus, esančius prie didžiųjų miestų bei pagrindinių transporto magistralių visame Baltijos regione. Steigiamo fondo […]

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas: būtina sparčiau gerinti tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas

Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitetas: būtina sparčiau gerinti tolimųjų reisų vairuotojų darbo sąlygas

2021 m. vasario 24 d. pranešimas žiniasklaidai    Komitetas vykdo tęstinę parlamentinę kontrolę dėl kelių transporto vairuotojų darbo sąlygų ir socialinių garantijų. Seimas dar 2019 m. priėmė rezoliuciją „Dėl tolimųjų reisų vairuotojų socialinės padėties gerinimo“ – žengiami pirmieji žingsniai šio sektoriaus skaidrumui užtikrinti. Tačiau profesinių sąjungų atstovai tebevardija kylančias problemas tarp šio sektoriaus darbuotojų ir […]

„Scania“ turi naują vadovą

„Scania“ turi naują vadovą

Švedijos sunkiojo transporto gamintojos „Scania“ valdyba naujuoju „Scania“ generaliniu direktoriumi ir prezidentu paskyrė Christianą Leviną. Jis pakeis iki šiol „Scania“ vadovavusį Henriką Henrikssoną. C. Levinas  perims įmonės vairą nuo 2021 m. gegužės 1 d. C. Šiuo metu jis yra „Volkswagen“ valdomos komercinių transporto priemonių grupės „Traton SE“ („Traton Group“), kuriai priklauso „Scania“, valdybos narys ir […]