2025 m. vasario 13 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)
Po Seimo nario Artūro Zuoko pastangų Vilniaus miesto savivaldybės taikytas Gatvių standartas pripažintas negaliojančiu ir panaikintas. Tačiau istorija tuo nesibaigia – teisme, kuriame sprendžiamas atsisakymo pradėti ikiteisminį tyrimą pagrįstumo klausimas, siekiama savivaldybės vadovų atsakomybės už galimai neteisėtus sprendimus, turėjusius įtakos milijoninės vertės projektams.
Metų metus vilniečiai priversti taikstytis su nuolatiniu gatvių pertvarkymu, kurį kadaise jų siaurinimu be jokių atitinkamų leidimų pradėjo meras Remigijus Šimašius. Pagrindinis gatvių siaurinimo dokumentas – Gatvių standartas, kurį savo parašu patvirtino tuometinis administracijos direktoriaus pavaduotojas ir dabartinis administracijos direktorius Adomas Bužinskas.
Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas (LVAT) 2024 m. birželio 5 d. nusprendė, kad standartas neturi teisinės galios, tačiau savivaldybė ir toliau jį taikė, ignoruodama teismo sprendimą. Tik po A. Zuoko kreipimosi į prokuratūrą 2024 m. spalio 21 d. šis standartas buvo oficialiai pažymėtas kaip negaliojantis, o 2024 m. gruodžio 3 d. pačios savivaldybės ir to paties administracijos direktoriaus A. Bužinsko galutinai panaikintas.
„Tai svarbi pergalė vilniečiams – teisinis chaosas ir savavališki sprendimai negali būti toleruojami. Tačiau būtina išsiaiškinti, kas atsakingas už galimai neteisėtai priimtus sprendimus, kurie paveikė tiek eismo saugumą, tiek miestui kainavo milijonus eurų“, – sako A. Zuokas.
Nepaisant aiškios LVAT nutarties, savivaldybė nevykdė teismo sprendimo – ne tik daugiau nei 4 mėnesius nesiėmė veiksmų standartui panaikinti, bet ir toliau remdamasi juo planavo projektus. Dėl to A. Zuokas ir kreipėsi į prokuratūrą. Per šį nuo 2024 m. spalio mėnesio besitęsiantį laikotarpį STT net 3 kartus savo nutarimais atsisakė pradėti ikiteisminį tyrimą, o prokuratūra du iš šių nutarimų panaikino. STT trečią kartą atsisakius pradėti ikiteisminį tyrimą buvo pakeistas prokuroras, kuris iki tol vertino STT nutarimų pagrįstumą, ir šį kartą jau buvo pritarta STT priimtam nutarimui. Būtent dėl paskutinio prokuratūros nutarimo su skundu ir buvo kreiptasi į teismą, kuris dar nepriėmė galutinio sprendimo.
Dabar teismas spręs, ar teisėsaugos institucijos turi iš naujo įvertinti savivaldybės veiksmus ir pradėti ikiteisminį tyrimą dėl galimai neteisėtų gatvių siaurinimo standartų taikymo Vilniaus mieste.
Pranešimą paskelbė: Agnė Radžiūtė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija
Elektriniai krautuvai tapo neatsiejama logistikos, sandėliavimo ir gamybos procesų dalimi. Kaip nurodoma tarptautiniame 2024 metų naudotų krautuvų reitinge, šios technikos gamintojų tarpe lyderio pozicijas užsitikrino Vokietijos įmonė „Linde“. Statistika kalba pati už save: šio gamintojo elektriniai krautuvai užėmė beveik 26 proc. naudotų krautuvų rinkos ir gerokai pralenkė konkurentus. Kuo šio gamintojo technika išsiskiria iš kitų […]
2025 m. kovo 20 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas po svarstymo pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis siekiama patikslinti važiavimo su elektrinėmis mikrojudumo priemonėmis tvarką. Šiuo metu įstatyme nustatyta, kad jaunesni kaip 18 metų elektrinių mikrojudumo priemonių vairuotojai, važiuodami keliu, privalo būti užsidėję […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis patvirtino Universaliosios pašto paslaugos (UPP) aprašą, kuriuo Lietuvos pašto paštomatų tinklas iki 2029 m. išaugs bene dvigubai ir perkops 700-us. Naujieji paštomatai bus įrengiami kaimuose ir miesteliuose, kuriuose gyvena bent 500 žmonių. Gyventojai jais galės ne tik siųsti bei gauti tarptautines siuntas, bet ir laiškus. „Sulaukdavome daug prašymų iš atokesnių vietovių […]
Sparčiai blogėjant susisiekimo infrastruktūros – kelių, tiltų ir viadukų – būklei bei sprendžiant nepakankamo finansavimo problemą, nuo kitų metų Lietuvoje turėtų pradėti veikti valstybinis Kelių fondas. Fondo lėšos padės mažinti šalies kelių degradaciją ir užtikrins susisiekimo infrastruktūros saugą. Skaičiuojama, kad jau kitąmet finansavimas šalies keliams, įskaitant šio fondo lėšas, turėtų siekti beveik 1 milijardą eurų. […]
Pirmadienį, kovo 17 dieną, atnaujinamas darbų keliuose sezonas. Tęsiami intensyvūs Kauno ir Kaišiadorių rajonuose esančio Krunos tilto rekonstrukcijos darbai. Renginyje prie Krunos tilto visuomenei buvo pristatyti tiek šio tilto rekonstrukcijos, tiek kiti didžiausi šiemet suplanuoti įgyvendinti projektai. Tarp jų – Tarandės tunelio statybos, tolesnė „Via Baltica“ ir kelio Vilnius–Utena rekonstrukcija, kiti numatyti įgyvendinti svarbūs darbai. […]
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis kovo 17–18 dienomis dalyvaus Varšuvoje vyksiančiame neformaliame Europos Sąjungos (ES) transporto ministrų susitikime, kurį rengia šį pusmetį ES Tarybai pirmininkaujanti Lenkija. Susitikimo metu ministrai aptars būtinybę didinti transporto sektoriaus atsparumą, numatant papildomas ES investicijas dvejopos paskirties – civilinės ir karinės – infrastruktūros projektams plėtoti. Taip pat daug dėmesio bus skiriama ES […]