2023 m. kovo 8 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai)
Dar praėjusių metų lapkritį Seimą pasiekė Kelių transporto kodekso įstatymo projektas, numatantis naujas taisykles, kaip bus licencijuojamas keleivių vežimas tarpmiestiniais autobusais. Tačiau šis projektas užstrigo Seimo Ekonomikos komitete. Esamos sutartys su vežėjais galioja iki kovo 31 d., o Lietuvos transporto saugos administracija neturi jokio teisinio pagrindo sutartims su vežėjais pratęsti.
Laisvės frakcijos narė Ieva Pakarklytė, stebėdama, kaip Seimo Ekonomikos komitete yra vilkinamas tolimojo susisiekimo autobusais reglamentavimo tobulinimas, tikina, kad yra didelė galimybė, jog nuo balandžio 1 d. kitų miestų pasiekti autobusu nebepavyks.
„Pastebiu tendencingumą ir klausimo piktybišką vilkinimą. Projektas Seimui pateiktas lapkričio 3 d., po pateikimo Ekonomikos komitete svarstytas gruodžio 14 d., bet posėdžio metu pirmininko Kazio Starkevičiaus prašymu buvo padaryta pertrauka. Klausimas per tris mėnesius iš naujo taip ir nebuvo apsvarstytas, balsavimas komitete taip ir neįvyko. Manau, kad šis projektas yra užstrigęs dirbtinai, nes net ir pirmininko K. Starkevičiaus pertrauka buvo padaryta labai keistomis aplinkybėmis“, – tikina Seimo narė I. Pakarklytė.
Pasak parlamentarės, Seimas dėl tolimojo susisiekimo autobusais reglamentavimo tobulinimo jau turėjo būti apsisprendęs. Seimo narė teigia, kad „praeitos“ visos instancijos, teismo sprendimu pripažinta, jog pokyčių įgyvendinimui reikalingas ne tik susisiekimo ministro įsakymas, bet ir įstatymų pakeitimai Seime, kurie užstrigo Ekonomikos komitete.
„Įstatymo projekte numatyti pakeitimai keičia situaciją tolimojo susisiekimo rinkoje, todėl natūralu, kad jie mažiausiai laukiami šiuo metu didžiausių rinkos dalyvių – „Kautros“ ir „Toks“. Vis dėlto, siekis patenkinti rinkos dalyvių interesus negali būti aukščiau, nei skaidrus, konkurencingas ir aiškus tarpmiestinio susisiekimo organizavimas. Apmaudu, kad dėl vilkinamo projekto gali labiausiai nukentėti keleiviai“, – sako parlamentarė.
Teikiamų pataisų tikslas – licencijuoti keleivių vežimą tarpmiestiniais autobusais, kad visiems rinkos dalyviams būtų taikomos aiškios taisyklės ir lygi konkurencija.
Primename, kad 2020 m. liepą Konkurencijos taryba savo nutarimu įpareigojo Lietuvos transporto saugos administraciją organizuoti konkursus naujiems vežėjams parinkti ir nutraukti 42 sutartis, kurios su vežėjais buvo pratęstos be jokių konkursų.
Nepaisant vėliau vykusių teisinių ginčų, įpareigojimas organizuoti konkursus niekur nedingo.
Daugiau informacijos:
Aurelija Karaliūtė-Kamičaitė
Seimo Laisvės frakcijos atstovė spaudai
Mob. 8 638 61 646
El. p. aurelija.karaliute@lrs.lt
Pranešimą paskelbė: Jolanta Anskaitienė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija
Šiauliuose po žiemos sezono atnaujinti infrastruktūros plėtros darbai – toliau tiesiamas pietrytinis aplinkkelis, kuris sujungs miestą kertančius magistralinius kelius, taip pat pradedamos rekonstruoti Lietuvos kariuomenei svarbios Aerouosto ir Lakūnų gatvės. Abu šie valstybei svarbūs vietinės reikšmės kelių projektai iš dalies finansuojami Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšomis. „Jau antri metai Šiauliuose vykdomi didelės apimties […]
Naujoji „Mercedes-Benz“ S klasė elektrifikavosi, bet ne dėl taupumo, o siekiant išskirtinės dinamikos. 802 AG ir 1430 Nm galia labiau primena sportinius automobilius, nei įprastus limuzino klasės automobilius. AMG pagamino greičiausią visų laikų S klasę, o suvaldyti šią galią pasitelkė technologijas įprastai naudojamas F-1 boliduose. S klasė visuomet vaidino svarbų vaidmenį „Mercedes-AMG“. Jau daugiau nei […]
Rodos dar visai neseniai galėjote tiesiogiai nuskristi į tam tikrą šalį ar miestą, o šiandien tokio skrydžio neberandate. Kodėl vienus maršrutus keičia kiti ir kas priverčia oro bendroves nutraukti arba laikinai sustabdyti skrydžius? Atsakymus į šiuos klausimus pateikė Lietuvos oro uostų (LTOU) maršrutų plėtros vadovas Tomas Zitikis. „Oro bendrovės visuomet atsižvelgia į keleivių paklausą, orlaivių […]
Susisiekimo infrastruktūra, jos sauga ir patikimumas – vienas pagrindinių veiksnių, lemiančių kiekvienos šalies ekonomikos plėtrą. Įvairių pramonės šakų vystymasis neįsivaizduojamas be kelių ir tiltų infrastruktūros plėtros bei esamų statinių saugaus naudojimo. Didėjantys transporto srautai, jų intensyvumas, svoriai ir kiti parametrai tampa nauju iššūkiu tiek projektuojant, tiek ir eksploatuojant bei prižiūrint transporto infrastruktūros statinius. Pasak Vilniaus […]
Išsirinkti naują automobilį nėra lengva, dar sunkiau, kai jis naudotas. Naudotų automobilių pardavėjų teigimu, norimo pirkinio paieškos gali užtrukti ir 3 mėn. – nors naudotų automobilių pasiūla, palyginti su praėjusių metų rudeniu, atsigauna, vis dėlto rinka dar nepasiekė priešpandeminio lygio. Dėl šios priežasties ieškantys naudoto automobilio turi kur kas atidžiau rinktis ir saugotis sukčių kabliuko. […]
Remiantis reprezentatyvia vasario mėnesį „Norstat“ atlikta apklausa, beveik pusę (44 proc.) vairuotojų labiausiai erzina keleivio komentarai apie vairavimą, manevravimą ir kelio pasirinkimą. Bendrovės „Moller Auto“ užsakymu atlikta apklausa atskleidė, kad penktadalį (21 proc.) vairuotojų erzina, kai šalia sėdintis keleivis staiga išblaško dėmesį ir tenka atitraukti akis nuo kelio. 7 proc. apklausoje dalyvavusių vairuotojų taip pat […]