Seimo narės I. Pakarklytės pranešimas: „Nuo balandžio Lietuva gali likti be tarpmiestinių autobusų“

Seimo narės I. Pakarklytės pranešimas: „Nuo balandžio Lietuva gali likti be tarpmiestinių autobusų“

2023 m. kovo 8 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienosSeimo nuotraukosSeimo transliacijos ir vaizdo įrašai)

Dar praėjusių metų lapkritį Seimą pasiekė Kelių transporto kodekso įstatymo projektas, numatantis naujas taisykles, kaip bus licencijuojamas keleivių vežimas tarpmiestiniais autobusais. Tačiau šis projektas užstrigo Seimo Ekonomikos komitete. Esamos sutartys su vežėjais galioja iki kovo 31 d., o Lietuvos transporto saugos administracija neturi jokio teisinio pagrindo sutartims su vežėjais pratęsti.

Laisvės frakcijos narė Ieva Pakarklytė, stebėdama, kaip Seimo Ekonomikos komitete yra vilkinamas tolimojo susisiekimo autobusais reglamentavimo tobulinimas, tikina, kad yra didelė galimybė, jog nuo balandžio 1 d. kitų miestų pasiekti autobusu nebepavyks.

„Pastebiu tendencingumą ir klausimo piktybišką vilkinimą. Projektas Seimui pateiktas lapkričio 3 d., po pateikimo Ekonomikos komitete svarstytas gruodžio 14 d., bet posėdžio metu pirmininko Kazio Starkevičiaus prašymu buvo padaryta pertrauka. Klausimas per tris mėnesius iš naujo taip ir nebuvo apsvarstytas, balsavimas komitete taip ir neįvyko. Manau, kad šis projektas yra užstrigęs dirbtinai, nes net ir pirmininko K.  Starkevičiaus pertrauka buvo padaryta labai keistomis aplinkybėmis“, – tikina Seimo narė I. Pakarklytė.

Pasak parlamentarės, Seimas dėl tolimojo susisiekimo autobusais reglamentavimo tobulinimo jau turėjo  būti apsisprendęs. Seimo narė teigia, kad „praeitos“ visos instancijos, teismo sprendimu pripažinta, jog pokyčių įgyvendinimui reikalingas ne tik susisiekimo ministro įsakymas, bet ir įstatymų pakeitimai Seime, kurie užstrigo Ekonomikos komitete.

„Įstatymo projekte numatyti pakeitimai keičia situaciją tolimojo susisiekimo rinkoje, todėl natūralu, kad jie mažiausiai laukiami šiuo metu didžiausių rinkos dalyvių – „Kautros“ ir „Toks“. Vis dėlto, siekis patenkinti rinkos dalyvių interesus negali būti aukščiau, nei skaidrus, konkurencingas ir aiškus tarpmiestinio susisiekimo organizavimas. Apmaudu, kad dėl vilkinamo projekto gali labiausiai nukentėti keleiviai“, – sako parlamentarė.

Teikiamų pataisų tikslas – licencijuoti keleivių vežimą tarpmiestiniais autobusais, kad visiems rinkos dalyviams būtų taikomos aiškios taisyklės ir lygi konkurencija.

Primename, kad 2020 m. liepą Konkurencijos taryba savo nutarimu įpareigojo Lietuvos transporto saugos administraciją organizuoti konkursus naujiems vežėjams parinkti ir nutraukti 42 sutartis, kurios su vežėjais buvo pratęstos be jokių konkursų.

Nepaisant vėliau vykusių teisinių ginčų, įpareigojimas organizuoti konkursus niekur nedingo.

Daugiau informacijos:

Aurelija Karaliūtė-Kamičaitė

Seimo Laisvės frakcijos atstovė spaudai

Mob. 8 638 61 646

El. p. aurelija.karaliute@lrs.lt

Pranešimą paskelbė: Jolanta Anskaitienė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
5 svarbiausi dokumentai, norintiems parduoti automobilį greičiau ir brangiau

5 svarbiausi dokumentai, norintiems parduoti automobilį greičiau ir brangiau

Parduodant automobilį svarbu turėti visus su jo eksploatavimu susijusius dokumentus. Tai sumažins abejones dėl pardavėjo sąžiningumo bei transporto priemonės būklės. Tačiau didelė dalis vairuotojų linkę nekaupti remonto sąskaitų, pamesti registracijos liudijimą ar praleisti draudimo poliso galiojimo pabaigą. „Tvarkingai kaupiami automobilio dokumentai padės greičiau ir lengviau jį parduoti. Šių dienų pirkėjai vertina skaidrumą bei yra atsargūs, […]


Ekspertai: transporto taršą Lietuvoje galima sumažinti labiau

Ekspertai: transporto taršą Lietuvoje galima sumažinti labiau

Elektromobilių ir alternatyvių degalų paklausa Lietuvoje pastaraisiais metais auga. Ekspertai teigia, kad Lietuva neatsilieka nuo pasaulinių transporto tendencijų, tačiau priemonių skatinti naudoti švaresnes ir mažiau anglies dvideginiu (CO2) aplinką teršiančias alternatyvas vis dar yra. Skaičiuojama, kad kelių transporto priemonės išskiria apie penktadalį Europos Sąjungoje išmetamo CO2. Už daugiau nei pusę šių teršalų yra atsakingi lengvieji […]


„Volkswagen Golf“ 50-mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu

„Volkswagen Golf“ 50-mečio proga – įspūdinga 3000 km kelionė į Vokietiją ir atgal istoriniu automobiliu

Laikui nepavaldus dizainas, patikimumas, praktiškumas ir laikmetį lenkiančios inovacijos – taip galima apibūdinti bet kurį „Volkswagen Golf“. Tai dar kartą patvirtino ir žurnalistas Vitoldas Milius, šio modelio 50-mečio proga įgyvendinęs vieną smagiausių savo pastarųjų metų kelionių. Automobilių entuziastas, įveikęs daugiau nei 3000 km maršrutą iki Eseno (Vokietija) ir atgal 1989 metais pagamintu „Golf“, sako, kad […]


„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams

„Moterų ralyje“ važiuojantys elektromobiliai meta iššūkį mitams

Didžiausias Lietuvoje „Moterų ralis“ jau trejus metus iš eilės siūlo dalyvėms važiuoti ir elektromobiliais. „Elektromobilių įskaitoje“ besiregistruojančios moterys drąsiai priima ralio mestą iššūkį ir lygiomis sąlygomis varžosi su bendros įskaitos dalyvėmis. „Nesame vienintelis ralis, kuriame dalyvauja elektromobiliai. Tiesiog mes visus automobilius traktuojame kaip lygius. Tarkime, sudarydami kelio knygą, nerenkame specialaus kelio, kuriame būtų įkrovimo stotelių, […]


Vairuotojai dažnai daro didelę klaidą: kodėl nevalia pavasarį pamiršti automobilio stiklų

Vairuotojai dažnai daro didelę klaidą: kodėl nevalia pavasarį pamiršti automobilio stiklų

Pavasarį vairuotojai ypatingą dėmesį turėtų skirti automobilių stiklų būklei ir jų švarai. Draudikai atkreipia dėmesį, kad šviečiant skaisčiai pavasario saulei geras matomumas kelyje yra itin svarbus. Vairavimo sąlygos, kai spigina saulė, kelyje yra kur kas pavojingesnės nei akinančios kitų transporto priemonių šviesos ar šlapia kelio danga. Dar viena sezoninė problema – stiklo įdaužos, kurios, pasak […]


Vis dar sergame greičio liga: skubame, rizikuojame, tačiau laiko nesutaupome

Vis dar sergame greičio liga: skubame, rizikuojame, tačiau laiko nesutaupome

Ryte ramiai išgėrę kavos sėdate į savo automobilį, saugiai prisegate vaikus, puikiai žinote, kiek laiko truks kelionė iki darželio ar mokyklos, kada atsidursite darbe. Deja, kasdienė šeimos kelione retai atrodo taip idiliškai: ramiai pradėti dieną neleidžia nuolat tarp eismo juostų nardantys, greitį viršijantys, agresyviai kelyje besielgiantys vairuotojai. Specialistai sako, kad vis dar sergame savotiška greičio […]