Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos pranešimas: „Mobilusis laiškininkas rajonuose – reforma, kuri stringa“

Seimo Liberalų sąjūdžio frakcijos pranešimas: „Mobilusis laiškininkas rajonuose – reforma, kuri stringa“

2019 m. spalio 17 d. pranešimas žiniasklaidai

Opozicinė Seimo Liberalų sąjūdžio frakcija po diskusijos su valstybės valdomos AB „Lietuvos paštas“ vadovybe konstatavo, kad dėl gyventojų mažėjimo regionuose įgyvendinama pašto skyrių reforma, realybėje ir vadovų prezentacijose skiriasi kaip diena ir naktis. Šimtais nepatenkintų rinkėjų laiškais ir peticijomis „bombarduojami“ parlamentarai teigia, kad tradicinių paštų vertimas mobiliaisiais laiškininkais praktikoje stringa dėl prasto vietos gyventojų ir darbuotojų informavimo bei skurdžios komunikacijos su bendruomenėmis, akis badančių praktinių projekto įgyvendinimo trūkumų bei iki šiol neatskleidžiamos ar neturimos pertvarkos kaštų ir naudos analizės.

Nuo 2017 m. „Lietuvos pašto“ pradėta reforma – kaimiškose savivaldybėse naikinti stacionarius pašto skyrius, jų funkcijas perduodant vadinamajam „mobiliajam laiškininkui“ kol kas bent jau vietos gyventojams neatneša nei žadėto patogumo, nei geresnio paslaugų prieinamumo. Apie tai byloja regionuose rinktų Seimo narių susitikimai su gyventojais ir parlamentarų elektronines pašto dėžutes „užkemšantys“ pavieniai nusiskundimai ir kolektyvinės bendruomenių peticijos dėl prastėjančių galimybių naudotis „Lietuvos pašto“ paslaugomis.

„Kai regionuose sparčiai mažėja gyventojų, o stacionarių kaimų pašto skyrių apyvartos nebepadengia net minimalių darbuotojų išlaikymo kaštų, „Lietuvos paštui“ keistis – neišvengiama. Vis dėlto tai, kaip „Lietuvos paštas“ praktikoje įgyvendina teorijoje gražiai atrodantį „mobiliojo laiškininko“ projektą, tiesiogine to žodžio prasme, griauna regionuose gyvenančių žmonių tikėjimą savo valstybe. Šiuo atveju, rodos, kad gerais „Lietuvos pašto“ norais kelias į pragarą grįstas“, – teigia Seimo Antikorupcijos komisijos pirmininkas, Liberalų sąjūdžio frakcijos seniūnės pavaduotojas Ričardas Juška.

Parlamentaras pastebi, kad tiek apie numatomus, tiek apie jau įgyvendinamus „Lietuvos pašto“ pertvarkų projektus ir gyventojai, ir darbuotojai informuojami chaotiškai bei formaliai, neatsižvelgiant nei į susiformavusias bendruomenių tradicijas, nei į akivaizdžiai senėjančios provincijos paveikslą.

„Štai dar metams po „mobiliojo laiškininko“ įdiegimo formaliai paliekamiems stacionariems pašto skyriams darbo laikas kai kur yra sutrumpintas iki 15 minučių per dieną. Per šį laiką dvi paštininkės turi priimti siuntinius, mokesčius, prenumeratą. Pagal naujausias „Lietuvos pašto“ rekomendacijas vienai operacijai yra rekomenduojama skirti 200 sekundžių, t. y. šiek tiek daugiau nei 3 minutes. Mobiliajam laiškininkui atvykusiam pas gyventoją į namus kaime rekomenduojama „susisukti“ ne ilgiau kaip per 5 minutes. Ar senatvė yra būtent tas metas, kuomet reikia gerinti greičio rekordus, klausimas yra ne retorinis, o susijęs su elementariu žmogiškumu ir pagarba“, – atkreipia dėmesį Seimo Socialinių reikalų ir darbo komitete dirbantis Liberalų sąjūdžio frakcijos narys Jonas Varkalys.

Liberalų sąjūdžio frakcijos nariai diskusijoje ne kartą akcentavo, kad iki šiol „Lietuvos paštas“ viešai nepateikia argumentuotų, kaštų ir naudos analize pagrįstų paaiškinimų, kodėl viename ar kitame Lietuvos regione naikinamas konkretus kaimo pašto skyrius, nors kitoje vietoje jis paliekamas gyvuoti.  

„Lietuvos paštas“ ne kartą deklaravo, kad įdiegus „mobiliojo laiškininko“ paslaugą kaimiškose vietovėse nei pašto paslaugų prieinamumas, nei jų teikimo kokybė gyventojams nenukentės, o pašto darbuotojams bus sudarytos tinkamos darbo sąlygos ir užtikrintas orus darbo užmokestis. Deja, kai rajono gyventojai skundžiasi kai kurių teikiamų paslaugų prastėjimu, o laiškininkai kasdien nuosavais automobiliais turi atvažiuoti iki centrinio pašto skyriaus, nori nenori kyla klausimas, kad gal vis dėlto yra kažkas negerai toje naujoje sistemoje. Juo labiau, kad apie pertvarkas per mažai diskutuota tiek su bendruomenėmis, tiek su pašto darbuotojais. „Lietuvos paštas“ regionuose neatpažįstamai keičiasi, deja, kol kas ne viskas į gerąją pusę“, – mano  Juozas Baublys, Seimo Kaimo reikalų komitete dirbantis Liberalų sąjūdžio frakcijos narys.

Apibendrindami Liberalų sąjūdžio frakcijos diskusiją su „Lietuvos pašto“ vadovybe parlamentarai konstatavo, kad norint sėkmingai tęsti „mobiliojo laiškininko“ projektą „Lietuvos paštui“ būtina iš esmės keisti ir stiprinti vietos gyventojų bei darbuotojų informavimą, gerinti komunikaciją su bendruomenėmis, daugiau bendradarbiauti su vietos valdžia bei darant sprendimus vadovautis kaštų ir naudos analize.

Pranešimą paskelbė: Monika Kutkaitytė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Kiti skelbimai:
 
EMU Australia Kitty Sneaker Pink 24
 
HELLY HANSEN Woodlands Coffee Bean/Natura/Black 45
 
Argan Infusion Anti Dandruff Shampoo Šampūnas nuo pleiskanų, 250ml
 
EMU Australia Leopard Brumby Midnight 28
 
HELLY HANSEN Seraphina Demi Women's Whiskey/Frosted Almond 38

Seimo nario D. Kreivio pranešimas: „Kyla grėsmė Lietuvos pašto ateičiai“

2019 m. lapkričio 13 d. pranešimas žiniasklaidai Seimo Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Dainius Kreivys kreipėsi į susisiekimo ministrą Jaroslavą Narkevičių, prašydamas skubiai pateikti paaiškinimus dėl Susisiekimo ministerijos ir asmeniškai ministro diskredituojamo vienos didžiausių valstybės valdomų bendrovių, AB Lietuvos paštas, valdymo. „Ministras privalo 5000 Lietuvos pašto darbuotojų, institucijoms ir visai visuomenei labai aiškiai, ir, […]

  Straipsniai »

Seimui pristatytas transporto priemonės pirmos registracijos mokesčio projektas

  Seimui pristatytas Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektas Nr. XIIIP-4132, kuriuo siūloma nuo kitų metų sausio 1 d. reglamentuoti motorinių transporto priemonių apmokestinimo transporto priemonių pirmos registracijos mokesčiu tvarką. Mokestį mokėtų M1 klasei ar N1 klasei priskirtos motorinės transporto priemonės, pirmą kartą registruojamos Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre valdytojas. Numatoma, kad […]

  Straipsniai »

Susisiekimo ministras: sklandi Lietuvos pašto veikla bus užtikrinta

Susisiekimo ministerija apgailestauja, kad nepavyko surasti sutarimo su AB Lietuvos paštas valdybos nariais ir dėkoja už jų indėlį į bendrovės veiklą. Atsisakius valdybai tęsti darbą iki šių metų pabaigos, Susisiekimo ministerija skubiai suformuos naują valdybą. Jau inicijuotos procedūros naujų nepriklausomų narių atrankai, siekiant suformuoti nuolatinę bendrovės valdybą, kuri atitiktų EBPO reikalavimus. „Naujoji bendrovės valdyba turės […]

  Straipsniai »

Pasirašyta sutartis dėl ilgalaikės Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategijos rengimo

Susisiekimo ministerijos iniciatyva pradedama rengti Lietuvos susisiekimo plėtros iki 2050 m. strategija, kuria siekiama numatyti optimalias ilgalaikes šalies transporto sektoriaus plėtros kryptis ir prioritetus. Pagal pasirašytą strategijos rengimo sutartį ją numatoma parengti iki kitų metų liepos mėnesį. „Ilgalaikė susisiekimo strategija suteiks pagrindą kryptingai, gerąja užsienio valstybių praktika pagrįstai tolimesnei Lietuvos transporto sektoriaus plėtrai. Tai leis […]

  Straipsniai »