Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ pranešimas: „Opozicija siūlo svarstyti tieisoginį Vilniaus valdymą ir išspręsti su vairuotojų streiku susijusius iššūkius“

Seimo Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ pranešimas: „Opozicija siūlo svarstyti tieisoginį Vilniaus valdymą ir išspręsti su vairuotojų streiku susijusius iššūkius“

2022 m. gruodžio 21 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų) 

Seimo opozicija ketvirtadienį teikia Seimui svarstyti rezoliuciją, kuria prašoma įvertinti, ar pakanka įstatymų numatyto pagrindo įvesti tiesioginį Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos valdymą, siekiant išspręsti susidariusią situaciją dėl užsitęsusio Vilniaus viešojo transporto vairuotojų streiko. Rezoliuciją pasirašė trisdešimt opozicijos atstovų.

Pasak rezoliucijos teikėjų, užsitęsęs darbuotojų streikas įrodo, kad Vilniaus miesto ir savivaldybės įmonės vadovai nėra pajėgūs išspręsti problemos ir susitarti su vairuotojų profsąjunga, o kelias savaites sutrikusi viešojo transporto teikimo paslauga sukelia daugybę nepatogumų ir brangiai kainuoja visiems miestiečiams, ypač pažeidžiamiausioms jų grupėms, – vaikams, neįgaliesiems ir kitiems, kurie į kasdienius darbus ar veiklas priversti keliauti kelis kartus ilgiau, šalti stotelėse arba brangiai mokėti pavežėjams.

„Akivaizdu, kad miesto vadovui susidariusi situacija nėra prioritetas, keletą metų iki streiko ir streikui tęsiantis,  jis taip ir nesurado laiko susitikti su vairuotojais, išgirsti jų reikalavimus ir pabandyti susitarti dėl savivaldybės darbuotojų, o ir visų miestiečių gerovės“,  – sako Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ seniūnas Lukas Savickas.

Opozicijos teigimu, sąlygos, kuriomis dirba vairuotojai, yra sunkiai suderinamos su XXI a. darbo teise: nepertraukiamai vairuojama šešias valandas, nėra užtikrinamas higienos poreikių tenkinimas, trūksta poilsio vietų, kur būtų galima sušilti ir pailsėti tarp reisų, nesudarytos sąlygos pasišildyti maistą ir patogiai pavalgyti, darbo laikas apskaičiuojamas eismo spūstis ir įvykius nurašant darbuotojų poilsio laikui arba mažinant atlyginimą dėl vėlavimo. Pasak rezoliucijos iniciatorių, į Valstybinės darbo inspekcijos nustatytus pažeidimus ir teiktas rekomendacijas nebuvo atsižvelgta, o darbuotojų teisėti reikalavimai ignoruojami keletą metų.

„Šis streikas svarbus ne tik „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) darbuotojams, jis svarbus visoms profsąjungoms Lietuvoje, visiems siekiantiems orių darbo sąlygų ir teisingo atlyginimo“ – sako Seimo narys Tomas Tomilinas. Anot parlamentaro, tai, kaip išsispręs šis streikas, lems, ar darbuotojai bus įgalinti kovoti už savo teises, ar profsąjungos patirs spaudimą ir bus naikinamos vengiant įsiklausyti į darbuotojų prašymus ir pasirašyti kolektyvines sutartis.

„Jeigu savivaldybės įmonė, išlaikoma iš mokesčių mokėtojų lėšų, leidžia sau taip elgtis su darbuotojais, kokią turime teisę kelti reikalavimus privačiam verslui? Valstybė, kaip darbdavys, turi rodyti lyderystę, skatinti socialinį dialogą, remti profsąjungas, dabar gi matome ciniškai priešingą elgesį“, – teigia T. Tomilinas. Parlamentaro nuomone, šio streiko atomazga turės ilgalaikių pasekmių socialinio dialogo plėtrai Lietuvoje, o Seimas turi imtis iniciatyvos ir atsakomybės, jei savivaldybės vadovai vengia tai daryti.

„Dėl  Vilniaus viešojo transporto vairuotojų streiko socialinio poveikio“ rezoliucijos Seimas apsispręs ketvirtadienį.

Daugiau informacijos:

Seimo narys Tomas Tomilinas, mob. 8 686 27 469

Pranešimą paskelbė: Jolanta Anskaitienė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Žemės ūkiui skirto roboto bandymai nustebino: valdyti paprasta kaip žaislinę mašinėlę

Žemės ūkiui skirto roboto bandymai nustebino: valdyti paprasta kaip žaislinę mašinėlę

„Agrokoncerno“ įmonių grupė pradėjo pirmojo Lietuvoje tokio tipo žemės ūkio darbams skirto roboto testavimą ir darbuotojų mokymus. Įmonė „Agrokoncernas“ pernai rudenį pasirašė atstovavimo sutartį su šias autonomines mašinas gaminančia Olandijos bendrove „AgXeed“. Šią savaitę į Lietuvą atvykę gamintojo atstovai demonstravo roboto galimybes, mokė kaip jį valdyti ir teikti serviso paslaugas. Pasak „Agrokoncerno“ komercijos direktoriaus Arno […]

Estijos elektromobilių įkrovimo startuolis VOOL užsitikrino 1,7 mln. Eur investiciją: idėja patikėjo ir buvusi šalies prezidentė

Estijos elektromobilių įkrovimo startuolis VOOL užsitikrino 1,7 mln. Eur investiciją: idėja patikėjo ir buvusi šalies prezidentė

Estijos elektromobilių įkrovimo startuolis VOOL baigė pirminio investavimo (ang. seed round) etapą su 1,7 mln. eurų investicijų. Investicijų etapui vadovavęs rizikos kapitalo fondas „Specialist VC“ pritraukė tokius įtakingus investuotojus, kaip buvusi Estijos prezidentė Kersti Kaljulaid. Gautas investicijas startuolis panaudos masinei produktų gamybai ir plėtrai Europoje. Remiantis tarptautinės vadybos konsultavimo įmonės „McKinsey“ duomenimis, augant elektromobilių skaičiui, […]

Pernai šalies oro erdvėje bendras aptarnautų skrydžių skaičius toliau augo

Pernai šalies oro erdvėje bendras aptarnautų skrydžių skaičius toliau augo

Oro navigacijos paslaugų teikėja, bendrovė „Oro navigacija“ pernai Lietuvos oro erdvėje aptarnavo 166,2 tūkst. skrydžių – 1,2 proc. daugiau nei prieš metus. Dėl sankcijų vežėjams teko aplenkti Rusijos oro erdvę bei koreguoti maršrutus, Lietuvos oro erdvėje tranzitinių skrydžių skaičius sumažėjo 13 proc., palyginti su 2021 metais. Bendrą aptarnautą skrydžių augimą lėmė 52 proc. išaugęs terminalinių […]

„Rail Baltica“: tęsiamas geležinkelių infrastruktūros valdymo modelio kūrimas

„Rail Baltica“: tęsiamas geležinkelių infrastruktūros valdymo modelio kūrimas

Trijų Baltijos šalių ekspertų grupė, sudaryta iš ,,Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūrą savo šalių teritorijoje valdysiančių AB „LTG Infra“, SIA „Eiropas Dzelzcela linijas“ ir OU „Rail Baltic Estonia“ atstovų, parengė siūlymus, kaip galėtų būti skirstomi geležinkelių infrastruktūros pajėgumai norint naudotis šiuo metu tiesiama „Rail Baltica“ geležinkelio linija. Geležinkelių infrastruktūros pajėgumų skyrimas yra viena esminių infrastruktūros valdytojo […]

Ištyrė el. paspirtukų poveikį eismui Lietuvoje: 1,2 mln. km mažiau kelionių automobiliais

Ištyrė el. paspirtukų poveikį eismui Lietuvoje: 1,2 mln. km mažiau kelionių automobiliais

Kol elektriniai paspirtukai laukia naujo sezono Lietuvoje, susisiekimo paslaugų platforma „Bolt“ apibendrina praėjusių metų pabaigoje 17 šalių atlikto paslaugos vartotojų tyrimo rezultatus. Pirmą kartą pavyko užfiksuoti šios dar „žalios” transporto priemonės indėlį į Lietuvos miestų infrastruktūrą: beveik penktadalis dalyvavusiųjų bent kartą paspirtuką rinkosi kaip alternatyvą automobiliui, daugiau nei trečdalis – tai pačiai kelionei pasitelkė tiek […]

„YIT Lietuva“ imasi strateginės reikšmės projekto: už beveik 8 mln. eurų rekonstruos kelio į Pabradę atkarpą

„YIT Lietuva“ imasi strateginės reikšmės projekto: už beveik 8 mln. eurų rekonstruos kelio į Pabradę atkarpą

Transporto priemonėms judėti nuo Molėtų iki Pabradės miesto ir atgal taps dar saugiau, patogiau bei greičiau. Tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovė „YIT Lietuva“ atliks šio kelio virš 5 kilometrų ilgio ruožo kapitalinį remontą. Darbus, kurie prasidės pasibaigus technologinei pertraukai, planuojama įgyvendinti iki 2023-ųjų spalio vidurio. Darbų vertė – beveik 8 mln. eurų. Valstybinis krašto […]