Seimo Demokratų frakcija „Vardan Lietuvos“ apie siūlymą savivaldybėms susimokėti už geležinkelių maršrutus: „Tai visuomenės ir savivaldybių reketavimas“

1

Seimo Demokratų frakcija „Vardan Lietuvos“ apie siūlymą savivaldybėms susimokėti už geležinkelių maršrutus: „Tai visuomenės ir savivaldybių reketavimas“

2022 m. spalio 10 d. pranešimas žiniasklaidai (daugiau naujienų)

 

Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ frakcijos Seime atstovai, reaguodami į tai, kad daliai Lietuvos savivaldybių teikiami pasiūlymai pačioms susimokėti, jei nori, kad per jas einantys geležinkelių maršrutai išliktų, teigia, kad tai beveik prilygsta Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos geležinkelių vykdomam reketui, o apie regioninės politikos stiprinimą negali būti nė kalbos.

„Atrodo, kad dabartinei Susisiekimo ministerijos vadovybei ir Lietuvos geležinkeliams pelnas yra svarbesnis už viešųjų paslaugų prieinamumo didinimą, gyventojų gerovę. Ar iš tiesų valstybė nebemato prasmės finansuoti ir išlaikyti geležinkelių maršrutų, kuriais gyventojai kiekvieną dieną važiuoja į darbovietes, ugdymo įstaigas? Siūlymai savivaldybėms už tai pačioms susimokėti kone prilygsta į jas ir į visuomenę nukreiptą reketavimą“, – sako Seimo narys, Demokratų sąjungos „Vardan Lietuvos“ pirmininkas Saulius Skvernelis.

Parlamentaro Domo Griškevičiaus teigimu, valdančiųjų kalbos apie regioninę politiką yra tas pats, kas tuščias oro drebinimas.

„Vyriausybė ir Lietuvos valstybinės įmonės atlieka veiksmus prieštaraujančius patvirtintiems šalies strateginiams dokumentams. Lietuvos geležinkeliai karpo keleivių vežimo maršrutus viską matuodami tik per pelno ir nuostolio prizmę, pamiršdami ir kitą svarbią misiją – teikti viešąsias paslaugas“, – pabrėžia D. Griškevičius.

Pasak parlamentaro, praėjusiais metais apkarpytas Šiauliai–Panevėžys–Rokiškis maršrutas, liko jungtis tik tarp 4 ir 5 šalies miestų, tiesa, panašu, kad grėsmė iškilo ir jam.

„Nuostolingas traukinio maršrutas Radviliškis–Šiauliai–Radviliškis planuojamas uždaryti, išsiųstas Lietuvos geležinkelių raštas savivaldybėms, kurių teritorijomis driekiasi šioji geležinkelio vėžė. Rašte pabrėžiama, kad maršrutas galėtų išlikti, jei pačios savivaldybės finansiškai jį paremtų. Iš Panevėžio rajono savivaldybės prašoma 16 tūkst., Šiaulių rajono – 4 tūkst., iš Radviliškio rajono siekiama gauti 19 tūkst. eurų per metus už pervežimus, kurie neatitinka Vyriausybės numatytų minimaliųjų kriterijų. Kaip kažkas gerai pajuokavo, savivaldybės tuoj galės statyti muitines ir prašyti mokesčių iš jų teritoriją kertančių traukinių“, – pratęsia D. Griškevičius.

Demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ atstovai pirmadienį kreipėsi į Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos geležinkelių vadovybę prašydami atsakyti, kokie konkretūs pokyčiai keleivinio transporto maršrutuose yra numatomi Lietuvos lygmeniu, kiek maršrutų planuojama panaikinti, sutrumpinti, pakeisti ar paleisti naujų, kaip vertina regioninės politikos keliamus tikslus ir Lietuvos geležinkelių keleivių vežimo įmonei „LTG Link“ prašymus savivaldybėms prisidėti finansiškai prie maršrutų išlaikymo.

Pranešimą paskelbė: Monika Kutkaitytė, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
„Audi Activesphere“ koncepcija 

„Audi Activesphere“ koncepcija 

Ketvirtasis futuristinis „Audi Activesphere“ modelis yra keturių žiedų prekės ženklo „Sphere“ serijos koncepcinių automobilių kulminacija. Pristatytas keturių durų krosoveris-kupė pasižymi stebėtinai universalia kėbulo konstrukcija, o uždaras automobilio galas vieno mygtuko paspaudimu gali virsti atvira erdve kroviniams („Active back“).  Tobulai derindamas priešingybes, „Audi Activesphere“ yra universalus išsišokėlis, nepaisantis ribų. Jo pakaba ir pavaros sistema vienodai gerai […]

Naujasis „BMW M3 CS“: iki 100 km/val. – per 3,4 sek.

Naujasis „BMW M3 CS“: iki 100 km/val. – per 3,4 sek.

Vokietijos automobilių koncerno „BMW“ sportinių modelių padalinys „M GmbH“ pristatė atnaujintą, dar greitesnį „BMW M3 CS“ sedaną. Šis modelis, kuris pritaikytas ir važiavimui lenktynių trasose, ir yra universalus kasdienėse kelionėse, pasižymi patobulintu 405 kW/550 AG galios varikliu, subtilia išvaizda bei inovacijomis valdymo srityje.   „Naujausias modelis yra dar sportiškesnis ir dinamiškesnis. Tai pavyko pasiekti patobulinus […]

Ruošiamasi rekonstruoti krašto apsaugai svarbų valstybinės reikšmės kelią Švenčionių rajone

Ruošiamasi rekonstruoti krašto apsaugai svarbų valstybinės reikšmės kelią Švenčionių rajone

Švenčionių rajone ties Pabradės poligonu rengiamasi kapitališkai remontuoti rajoninio kelio Nr. 4415 Pabradė–Meškerinė beveik 6 km ilgio ruožą (nuo 5,3 iki 11,1 km). Lietuvos automobilių kelių direkcija paskelbė viešąjį pirkimą šio ruožo kapitalinio remonto techninio darbo projektui parengti, projekto vykdymui prižiūrėti ir darbams atlikti. Planuojama, kad sėkmingai atlikus viešųjų pirkimų procedūras, projektą bus galima įgyvendinti […]

Saugaus eismo situacija Lietuvoje pernai: padėtis gerėjo, bet problemų dar apstu

Saugaus eismo situacija Lietuvoje pernai: padėtis gerėjo, bet problemų dar apstu

Nors kiekvienais metais eismo saugumo užtikrinimui pritaikoma įvairių naujovių, vairuotojai vis labiau drausminami, tačiau kai kurios tendencijos išlieka neraminančios. Statistiniai duomenys atskleidžia, kad eismo įvykių skaičius pernai kai kuriuose miestuose kartais pasiekdavo ir priešpandeminius rezultatus, taip pat padaugėjo incidentų, kuriuose sužeidžiami žmonės. Pavojingiausia – uostamiestyje Kaip rodo pastarųjų ketverių metų draudimo bendrovės ERGO duomenys, keliuose […]

300 naujų vilkikų papildys „cargoGO Logistics“ transporto parką – investuoja 40 milijonų eurų

300 naujų vilkikų papildys „cargoGO Logistics“ transporto parką – investuoja 40 milijonų eurų

Viena didžiausių logistikos kompanijų Lietuvoje UAB „cargoGO Logistics“ didina savo veiklos apimtis ir transporto parką papildys 300 naujų vilkikų. Užsakyti automobiliai įmonės transporto bazę pasieks etapais, išdėstytais per visus 2023-uosius metus. Į transporto parko plėtrą įmonė investuoja 40 mln. Eur. „Didžioji dalis įsigyjamų automobilių bus skirti plėtrai – jaučiame didelį vilkikų poreikį. Šiuo metu valdome […]

Kodėl naujų elektromobilių kainos vis dar yra aukštos?

Kodėl naujų elektromobilių kainos vis dar yra aukštos?

Nenumaldomai artėjant elektromobilių erai, didžioji dalis automobilių gamintojų savo gamoje įterpia ir elektra varomus modelius, kuriuos renkasi vis daugiau pirkėjų. Tačiau elektromobilių paklausa vis dar neprilygsta benzininiams bei dyzeliniams modeliams dėl mažo pasirinkimo, vairuotojų įpročių ir, svarbiausia, aukštos kainos. Daugelis vairuotojų pereitų prie elektra varomų automobilių anksčiau, bet ne kiekvienas juos gali įpirkti. Nors rinka […]