Seimo delegacija Augustave susipažino su Lenkijos patirtimi, tiesiant magistralinius kelius

Seimo delegacija Augustave susipažino su Lenkijos patirtimi, tiesiant magistralinius kelius

Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas Kazys Starkevičius ir komiteto nariai: Viktoras Fiodorovas, Andrius Kupčinskas, Jonas Pinskus ir Mindaugas Skritulskas, Susisiekimo ministerijos kvietimu, spalio 18–19 viešėjo Augustave, Lenkijos Respublika. Parlamentarai kartu su Susisiekimo ministerijos ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovais susipažino su Lenkijos patirtimi, tiesiant magistralinius kelius.

Pakeliui į Lenkiją, Lietuvos delegacija sustojo kelio Via Baltica statybos ruože, kur Lietuvos automobilių kelių direkcijos atstovai pristatė šio kelio (II, III ir IV ruožai) atliktų darbų pažangą, statybų apimtis ir šio kelio ruožo nuo Marijampolės iki Lenkijos pasienio užbaigimo terminus (eismą numatoma paleisti 2024 metais, darbus užbaigti 2025 m. pradžioje, I ketvirtyje).

Augustave įvyko komiteto narių susitikimas su Lenkijos Infrastruktūros ministerijos ir Nacionalinių kelių ir greitkelių generalinio direktorato atstovais. Susitikimo metu kaimyninės valstybės specialistai susipažindino su Lenkijos kelių statybų ir priežiūros finansavimo modeliu, pristatė veiksnius, kurie iš esmės ir lėmė Lenkijos proveržį tiesiant ir remontuojant kelius.

Trimis pagrindiniais proveržio veiksniais Lenkijos atstovai įvardino:

1) Visuotinai taikomą principą „Projektuok ir statyk“: statybos darbai vykdomi greta projektavimo, o ne jam pasibaigus;

2) Supaprastintą turto paėmimo visuomenės poreikiams tvarką: privati žemė gali būti paimama vystant bet kokį infrastruktūros projektą, ne tik įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus, kaip kad yra Lietuvoje. Be to, paimamos žemės vertė nustatoma buvusio savininko naudai, savininkams taikomos premijos už greitesnį turto perleidimo procesą ir kt.

3) Finansavimą: keliams finansuoti yra įsteigtas specialus, atskirtas nuo valstybės biudžeto, fondas.

Seimo Ekonomikos komiteto pirmininkas K. Starkevičius pažymėjo, kad šis fondas, įkurtas 2002 metais, visiškai save pateisino ir, iš esmės, ir yra Lenkijos sėkmės, tvarkant kelius, pagrindas. Fondas finansuojamas iš kelių mokesčio, pajamų, gautų už vinjetes ir dalies lėšų, gautų iš akcizų už degalus. Be to, fondas, turėdamas stiprią ir nepriklausomą finansavimo bazę, leidžia obligacijas, kurios yra net populiaresnės nei valstybės leidžiamos obligacijos. Todėl Lenkija gerokai lenkia Lietuvą investicijomis į kelių infrastruktūrą. Komiteto vadovas atkreipė dėmesį į tai, kad Lietuvos investicijos, skirtos valstybinių kelių priežiūrai bei plėtrai ir kitoms kelių srities reikmėms 2023 m. sieks apie 364 mln., o Lenkijoje – apie 3,4 mlrd. eurų. Tai reiškia, kad, valstybinės reikšmės keliams santykinai skiriame maždaug 15 kartų mažesnį finansavimą negu mūsų pietų kaimynė.

Vizito pabaigoje, Seimo komiteto nariai susitiko su Seinų konsulinės atstovybės vadovu ir Punsko lietuvių bendruomenės atstovais.

 

Pranešimą paskelbė: Saulė Eglė Trembo, Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija

Rekomenduojame

NaudotosKnygos.lt
Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale įdiegtos visos technologijos: vyksta vidiniai testavimo darbai

Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale įdiegtos visos technologijos: vyksta vidiniai testavimo darbai

Naujajame Vilniaus oro uosto išvykimo terminale jau įdiegtos visos technologijos ir šiuo metu vyksta jų derinimo ir vidinio testavimo darbai. Moderniausia įranga pagrindiniame šalies oro uoste leis dvigubai išplėsti keleivių aptarnavimo pajėgumus, pagreitins procesus bei užtikrins dar geresnę keliavimo patirtį. „Siekdami turėti pažangiausią oro uosto išvykimo terminalą Baltijos šalyse, vykdėme daugiau kaip 15 didesnių ar […]


Kęstutis Grinaveckas. Trys priežastys, kodėl verslas neskubės persėsti į elektromobilį 2025 metais

Kęstutis Grinaveckas. Trys priežastys, kodėl verslas neskubės persėsti į elektromobilį 2025 metais

Klimato neutralumas iki 2050 m., automobilių su vidaus degimo varikliais gamybos ir pardavimo uždraudimas nuo 2035 metų ir t.t. Tai – priemonės, kurios kasmet vis labiau turėtų skatinti perėjimą prie elektromobilių. Vis dėlto, panašu, kad bent jau verslai skubėti nelinkę, mat 2024 m. augant Europos komercinių transporto priemonių pardavimams, elektromobiliai tame tarpe nesudarė itin reikšmingos […]


5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui

5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui

5 programėlės, kurios pravers kiekvienam vairuotojui Šiais laikais galima rasti programėlę kiekvienai gyvenimo sričiai – ne išimtis ir automobilio vairavimas. Rinkoje siūloma daugybė mobiliųjų aplikacijų, kurios ne tik palengvina kasdienę automobilio priežiūrą, bet ir padeda išvengti aibės nepatogumų kelyje. Tačiau kaip išsirinkti vertingiausias? Rinkos ekspertai dalinasi penkiomis naudingomis programėlėmis, kurios pravers tiek pradedantiesiems, tiek ir […]


Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. Eur

Ambicinga „Adampolis Group“ plėtra: į naują kompleksą investuoja 33 mln. Eur

„Adampolis Group“, įtvirtinusi savo pozicijas kaip oficiali „MAN Truck & Bus“ atstovė Lietuvoje ir Suomijoje, pradeda ambicingą plėtros projektą Kaune. Statomame naujame verslo komplekse bus sutelktos visos įmonių grupės paslaugos, o jame įsikursianti „MAN Truck & Bus Lietuva“ atstovybė taps vienu didžiausių MAN aptarnavimo centrų Europoje. „Adampolis Group“ yra viena didžiausių komercinio transporto bei specialiosios […]


Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

Seimas spręs, ar atšaukti pareigą aplinkosaugininkams tikrinti lengvųjų automobilių taršą

2024m. gruodžio 3 d. pranešimas žiniasklaidai (Seimo naujienos ● Seimo nuotraukos ● Seimo transliacijos ir vaizdo įrašai) Seimas pradėjo svarstyti Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas, kuriomis siūloma aplinkos apsaugos valstybinės kontrolės pareigūnams panaikinti teisę keliuose stabdyti dalį transporto priemonių ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų kiekį bei panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą. […]


„Swiss International Air Lines“ į Vilnių skraidys dažniau

„Swiss International Air Lines“ į Vilnių skraidys dažniau

Šveicarijos tarptautinės oro linijos („Swiss International Air Lines“) nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios padidins skrydžių tarp Vilniaus ir Ciuricho skaičių. Reguliarūs tiesioginiai skrydžiai vasaros mėnesiais bus vykdomi kasdien. „Swiss International Air Lines“ (SWISS) skelbia, kad nuo 2025 m. aviacijos sezono pradžios tarp Vilniaus ir Ciuricho skraidys dažniau. Lyginant su 2024 m. vasaros sezonu, vežėjo […]